Garniturile sunt mici si de multe ori neglijate, dar sunt o parte componenta vitala a motorului. Ele sunt plasate intre doua componente metalice care sunt de obicei stranse cu suruburi.
Garniturile auto impiedica eliminarea lichidelor din motor, asigura etanseitatea motorului si opresc reziduurile sa intre in motor. Masina ta are o serie de garnituri, printre care si garnitura galeriei de admisie.
Ce face galeria de admisie?
Ca sa intelegem mai bine ce este garnitura galeriei, trebuie sa stim inainte ce face galeria de admisie. Galeria este o piesa care este intalnita la toate motoarele cu combustie interna si sta asezata deasupra motorului, sa fie cat mai aproape de supapele de admisie.
Galeria de admisie este piesa responsabila de a imparti aer catre supapele de admisie, asigurand un flux neintrerupt de aer catre pistoanele masinii. Galeria de admisie are si rolul de a raci motorul. Prin ea trece antigel care raceste aerul inainte de a intra in cilindrii.
Traseul aerului catre cilindrii
- Aerul de afara trece prin filtrul de aer si dupa ajunga la clapeta de acceleratie care este asistata electronic si care decide cantintatea de aer care ajunge in galeria de admisie;
- Aerul ajunge in galeria de admisie;
- Galeria de admisie se imparte catre fiecare piston si aerul ajunge pana la supapa de admisie a fiecarui piston;
- Aerul ajunge in cilindru unde este amestecat cu carburant.
Garnitura galeriei de admisie este fabricata din otel aluminizat acoperit cu un cauciuc pe baza de carbon. Garnitura sigileaza galeria de admisie de corpul motorului. Galeria si motorul sunt fabricate de obicei din doua materiale diferite care se comporta diferit la aceleasi temperaturi.
Ideal ar fi ca atunci cand metalul din care este fabricat motorul se dilata si galeria de admisie trebuie sa se dilate in aceesi masura. Acest lucru nu se intampla in realitate, insa garnitura galeriei de admisie sigileaza cele doua componente.
Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze
- pierderi de antigel;
- motorul se supraincalzeste;
- gasesti pete sub masina;
-
check-engine o sa se aprinda in bord;
- motorul incepe sa meara in “suturi”.
Sursa foto: americanmuscle.com, midwaygarageandsalvage.com