In acest articol vom vorbi despre o piesa destul de simpla, de care foarte multi poate nu ati auzit. Vom vorbi despre racordul flexibil, sau cum mai este numit popular “acordeonul”.
Aceasta piesa este pozitionata exact intre iesirea din galeria de evacuare, sau din turbina daca este cazul la masinile supraalimentate si cu catalizator. Rolul acestei componente este de a absorbi o parte din vibratiile motorului, pentru a nu le transmite pe toate in evacuare. Va dati seama cum ar fi sa va vibreze incontinuu tot sistemul de esapament, sa auziti in permanenta cum bate ceva sub masina.
Acest racord flexibil are un design special astfel incat sa reziste la temperaturi foarte mari, la presiune (este pozitionat inainte de catalizator deci va trebui sa suporte si presiune si temperatura) si vibratii destul de mari. Aceasta piesa este destul de nebagata in seama de majoritatea soferilor, dar ea are un rol foarte important in functionarea corecta a motorului. Daca nu ar fi ea toate vibratiile s-ar transmite in evacuare si implicit in caroserie. Aceasta piesa este destul de simpla, dar ea se poate defecta, la un timp ea cedeaza si masina incepe sa piarda gaze de evacuare pe la imbinari (incepe sa sufle).
Simptome racord flexibil defect
Ca si simptome ar fi un zgomot mai pronuntat din spatele motorului, miros de gaze in habitaclu si/sau fum/gaze de evacuare sub capota. Ca si solutie la aceasta problema, singura este cea de a-l inlocui. Din pacate cele originale costa destul de mult, dar nu e problema deoarece puteti folosit unul aftermarket, unul universal si apelati la un service care se ocupa si cu sudura. Da-ti jos vechea piesa si sudati noul record in locul lui.
Desi este o piesa nu prea cunoscuta de majoritatea soferilor, ea are o importanta destul de mare asa ca nu ar trebui sa o neglijam.
Sursa foto: ocelflex.com