Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Sistemul de aer conditionat al masinii este extrem de important si realizam asta de fiecare data cand nu functioneaza, mai ales vara in trafic bara la bara.

De regula, oamenii considera ca sistemul AC al masinii este ceva simplu si usor si care nu merita intretinere, insa doar atunci cand compresorul sistemului de aer conditionat al masinii se deterioreaza iar sistemul nu mai functioneaza, se observa cat de important este de fapt acest sistem al masinii.

In cazul in care conectorul compresorului de aer conditionat al masinii incepe sa dea semne ca urmeaza sa cedeze, acest lucru este dovedit de catre cateva simptome, iar in continuare acestui articol veti putea afla mai multe detalii despre acestea.

Simptomele comutatorului defect al sistemului de aer conditionat

Toata lumea stie despre compresorul AC ca este partea cea mai integranta a sistemului, si ca de compresor depinde presurizarea agentului frigorific dar si raspandirea aerului rece in masina.

In conditiile in care compresorul aerului conditionat al masinii intampina diferite probleme, atunci in masina nu se va mai simti aer rece. Cea mai complicata situatie ar fi atunci cand s-ar bloca motorul datorita compresorului defect. In ceea ce priveste motivele pentru care compresorul aerului conditionat al masinii se poate defecta, trebuie precizat ca acestea sunt multe, iar in continuare veti afla mai multe detalii importante si simptome in acest caz.

1. Aerul conditionat sufla doar aer cald

In momentul in care sistemul de aer conditionat al masinii are o problema, lucrurile sunt destul de clare, pentru ca in interiorul masinii nu va mai fi raspandit aer rece. In schimb, se va simti aer cald in masina pentru ca daca s-a deteriorat compresorul, acesta nu mai are capacitatea de a distribui aer rece in masina.

2. Sunete ciudate emise de catre compresor

In ceea ce priveste compresorul sistemului de aer conditionat al masinii este necesar sa specificam faptul ca acesta este o piesa complexa si este alcatuit din mai multe piese interne care au diferite roluri.

In momentul in care se produce defectarea compresorului sistemului de aer conditionat al masinii, componentele interne ale acestuia au de suferit, motiv datorita caruia acestea vor produce zgomote ciudate.

Exista de exemplu posibilitatea ca rulmentii foarte uzati sa produca un zgomot precum cel de slefuire, sau un zgomot precum cel de strivire. In aceste conditii, solutia cea mai indicata este reprezentata de schimbarea compresorului defect cu un compresor nou.

3. Scurgere de refrigerent

Compresorul sistemului de aer conditionat al masinii dispune de un lagar interior, si trebuie precizat ca rulmentii sai nu ofera posibilitatea ca fluidul sa scape in momentul in care este presat agentul frigorific.

Odata cu trecerea timpului insa, rulmentii care se regasesc in interiorul compresorului de aer conditionat incep sa se uzeze din ce in ce mai tare, iar din acest motiv fluidul incepe sa se scurga printre ei. Rezultatul acestei situatii poate fi observat in scurgerea de lichid in imediata apropiere a compresorului. Vand veti observa aceste scurgeri, veti afla ca lagarele din compresor sunt foarte uzate.

4. Comutatorul compresorului este defect

Ambreiajul compresorului se regleaza in momentul in care compresorul care produce curent alternativ trebuie sa porneasca dar si atunci cand acesta trebuie sa se opreasca.

In conditiile in care ambreiajul compresorului din diferite motive precum gradul ridicat de uzura se deterioreaza, atunci vestile nu sunt tocmai bune dat fiind faptul ca sistemul de climatizare fie va trebui oprit, fie va trebui mentinut permanent.

In ceea ce priveste strict ambreiajul compresorului, in conditiile in care acesta este defect, specialistii in reparatii auto se pot ocupa de inlocuirea ambreiajului.

Cea mai indicata solutie insa ar fi aceea ca in cazul in care se strica ambreiajul compresorului, sa fie inlocuit compresorul intreg, pentru ca in acest fel se va economisi si timp, si cel mai probabil se vor economisi si ceva banuti.

Modalitati de depistare ale unui compresor de aer conditionat defect

Este extrem de important de specificat faptul ca in conditiile in care va confruntati cu una dintre simptomele pe care le-am amintit anterior in acest articol, posibilitatea ca aceasta piesa extrem de importanta care este compresorul AC, sa se deterioreze, sau sa se fi deteriorat deja. Pentru a stii sigur care este starea actuala a compresorului, trebuiesc efectuate cateva etape, iar astfel se poate pune un diagnostic.

Diagnosticarea compresorului de aer conditionat a masinii este foarte importanta, pentru a stii daca trebuie sau nu inlocuita aceasta componenta.

Asadar, mai intai de toate este important sa porniti aerul conditionat al masinii, pentru ca in caz contrar nu se poate face nimic.

Asadar, porniti aerul conditionat al masinii si urmariti daca ventilatorul distribuie in masina aer rece sau daca aerul este cald. In cazul in care aerul care ajunge in masina este cald, atunci cu siguranta sistemul de aer conditionat al masinii are o problema care trebuie remediata cat mai repede.

Dupa ce porniti aerul conditionat al masinii este foarte important sa inspectati compresorul. In acest sens va trebui sa ridicati capota masinii si sa efectuati o verificare vizuala a compresorului de aer conditionat al masinii.

In acest fel veti putea sa observati daca exista semne de deteriorare, sau daca se gaseste rugina, ori daca exista scurgeri. In conditiile in care atunci cand inspectati compresorul depistati o problema a acestuia, atunci este clar ca fie compresorul este deja defect, fie urmeaza sa se defecteze in cel mai scurt timp.

In conditiile in care compresorul nu foloseste nici uleiul potrivit, atunci sansele de deteriorare cresc mai mult pentru ca acesta nu functioneaza la parametri normali. Din acest motiv se poate sa creasca si temperatura masinii.

Odata ce ati efectuat o inspectare a compresorului sistemului de aer conditionat al masinii, urmatorul pas pe care il aveti de facut este acela de a efectua o inspectie si in ceea ce priveste centura serpentina. In cazul in care aceasta este uzata, poate sa aiba ca si rezultat defectarea compresorului, asa ca este obligatoriu sa o schimbati in cel mai scurt timp posibil.

Este foarte important de asemenea sa verificati si conectorul compresorului, care este amplasat in fata compresorului sistemului de aer conditionat al masinii. Controlati conectorul compresorului, iar in acest fel puteti depista daca acesta are capacitatea de a se roti liber, fara sa opuna rezistenta.

O verificare a compresorului sistemului de aer conditionat al masinii este extrem de importanta, pentru ca daca acesta este defect trebuie inlocuit de urgenta.

In caz contrar, compresorul va fi afectat de conectorul defect, iar apoi costurile reparatiei sau costurile inlocuirii sale vor fi mari sau foarte mari, in functie de marca si modelul masinii. Tot in aceasta etapa, se poate cupla manual compresorul sistemului de aer conditionat al masinii.

Efectuati o verificare pentru a vedea daca compresorul sistemului de aer conditionat al masinii porneste, asa ca pentru a face acest lucru este important ca mai intai de toate sa porniti motorul masinii, dupa care trebuie sa setati la maxim aerul conditionat.

Dupa ce faceti acest lucru, este necesar sa ridicati capota masinii pentru a observa daca se aude sunetul de functionare al compresorului. In cazul in care compresorul nu functioneaza, atunci de sub capota se va auzi un fasait ciudat, produs de catre compresor.

Este de asemenea extrem de important sa verificati si posibilitatea existarii scurgerilor de agent frigorific, pentru ca acesta trebuie sa fie la un nivel optim. Adica nu trebuie ca agentul frigorific sa fie nici scazut si nici scurs.

In conditiile in care se scurge freonul, atunci sistemul de aer conditionat al masinii nu va mai fi unul performant. Tocmai acesta este motivul pentru care trebuie sa verificati daca exista scurgeri de agent frigorific, iar in acest sens puteti sa folositi un detector special pentru scurgerile electronice.

Un alt pas important pe care trebuie sa il efectuati este acela de a urmari daca in sistemul de aer conditionat al masinii exista presiune de agent frigorific. In conditii normale, este necesar sa se regaseasca in jur de 14 bari in ceea ce priveste partea de inalta presiune, si in jur de 2.5 bari in ceea ce priveste partea de joasa presiune, in momentul in care functioneaza comutatorul de compresor aer conditionat al masinii.

In conditiile in care aerul conditionat a fost umplut in urma cu putin timp, iar presiunea este foarte scazuta pe partea de inalta tensiune, atunci este cat se poate de firesc faptul ca exista o problema serioasa a conectorului compresorului de aer conditionat al masinii.

Cum se cupleaza manual conectorul compresorului sistemului de aer conditionat?

In momentul in care intentionati sa verificati daca intrerupatorul compresorului de curent alternativ functioneaza la parametri optimi, este necesar sa il angajati manual folosind cateva instrumente usoare, asa ca in continuare veti afla cum puteti face acest lucru.

In primul rand, se poate verfica daca aceasta componenta functioneaza optim, printr-o atingere usoara si precisa pe conector, in momentul in care motorul este pornit iar compresorul functiononeaza.

In conditiile in care conectorul prezinta un grad foarte avansat de uzura, sansele ca acesta sa nu se cupleze corect sunt foarte mari dat fiind faptul ca discul este extrem de subtire.

Este foarte important sa efectuati aceasta metoda de verificare cu o foarte mare atentie, si numai in conditiile in care sunteti siguri ca stiti ce faceti. In caz contrar exista sanse extrem de mari ca motorul masinii sa se distruga, si exista posibilitatea unor vatamari foarte grave.

In conditiile in care insa conectorul compresorului sistemului de aer conditionat al masinii functioneaza in momentul in care il atingeti, atunci este important sa incercati o scoatere a conectorului compresorului in afara. De asemenea este important sa indepartati orice saiba existenta care poate duce la marirea perioadei de viata pentru mai multe mii de kilometri.

Un alt pas extrem de important pe care il aveti de facut este acela de a deconecta conectorul si de a-l forta cu 12V, si incercarea pornirii manuale.

Compresorul sistemului de aer conditionat al masinii, in cele mai multe situatii dispune de un conector cu doar 2 pini, dintre care unul este pentru sol, in timp ce al doilea este necesar pentru cablul de alimentare de 12V.

Un multimetru va poate fi de mare folos pentru a verifica aceste cabluri, iar astfel veti depista daca beneficiati de curent si la sol, curent provenit de la modulul de control al sistemului de climatizare.

In conditiile in care nu obtineti curent electric, este necesar sa efectuati o verificare a sigurantelor, si a senzorilor de presiune de curent alternativ.

Puteti sa mai verificati si in alt fel, si anume sa luati firele lungi de la bateria (+ si -), pentru a efectua o cuplare manuala a conectorului. Este necesar sa stiti ca nu au importanta polaritatile conectorului, asa ca in cazul in care veti pune 12 V pe un fir, iar celalalt este impamantat, conectorul compresorului aerului conditionat al masinii se cupleaza. In cazul in care acesta nu se cupleaza, atunci este clar ca este nevoie de inlocuirea compresorului.

Cat costa inlocuirea conectorului compresorului AC?

Atat procedura de reparare a conectorului compresorului AC, cat si procedura de inlocuire a conectorului compresorului AC sunt doua proceduri foarte costisitoare. De precizat este faptul ca pretul difera foarte mult de la o masina la alta, in functie de marca si modelul acesteia.

Dat fiind faptul ca in interiorul compresorului AC al masinii se regasesc mai multe piese, odata cu trecerea timpului acestea se defecteaza, iar pentru a remedia mai repede si mai usor problema, cei mai multi mecanici auto recomanda inlocuirea intregului compresor, si nu doar a componentelor defecte.

Cu cat masina este mai noua si dispune de un sistem mai complicat, cu atat pretul pentru inlocuirea compresorului AC este mai mare, iar de regula cei care isi duc masina la un service auto al reprezentantei, vor suporta costuri mai mari decat cei care isi duc masina intr-un service auto local.

Costurile compresoarelor pot fi diferite de la o masina la alta, in functie de marca si model, si pot fi achizitionate de la comercianti aftermarket.

De asemenea, ele pot fi inlocuite acasa pe cont propriu, insa sunt necesare cunostinte solide de mecanica si reparatii auto, sau se pot inlocui la service, iar aceasta idee este una mult mai inteleapta. Acolo lucreaza specialisti in domeniu, iar astfel sansele ca reparatia sa fie una de succes sunt foarte mari.

Sursa foto: cargurus.com, procarmechanics.com, gobdp.com, doityourself.com, mech4study.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...