Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Tot ce trebuie sa stiti despre dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC

Mai mult ca sigur, in cazul in care sunteti genul de persoana care iubeste masinile si care prefera sa lucreze singur la masina, cel putin o data ati avut de-a face cu dispozitive de etansare pentru scurgeri.

In cazul in care insa nu ati avut ocazia de a utiliza un asemenea dispozitiv, la fel ca majoritatea celor care habar nu au ce este si cum functioneaza dispozitivul, va veti intreba cum functioneaza acesta, dat fiind faptul ca in reclame acestea par ca niste lucruri magice care sigileaza pe loc scurgerile.

Atunci cand se aduce in discutie un astfel de dispozitiv special creat pentru a etansa scurgerile AC, cu siguranta pretul sau conteaza foarte mult, si cu siguranta va veti dori sa puteti achizitiona un produs la un pret super atractiv.

De asemenea, atunci cand vine vorba despre achizitionarea unui astfel de produs, va veti intreba si cat de credibil poate sa fie acesta. Probabil va veti intreba daca folosim un asemenea dispozitiv veti scapa de cheltuieli foarte mari, sau daca vor mai exista diferite alte probleme in ceea ce priveste scurgerile pe viitor.

Pentru a afla cat mai multe detalii in legatura cu solutiile privind etansarea scurgerilor si pentru a afla daca acestea isi merita sau nu banii, sau care sunt riscurile la care va puteti expune, va recomandam sa parcurgem impreuna acest articol.

Citeste si despre: ce este si ce face radiatorul aerului conditionat

Ce sunt dispozitivele de etansare ale scurgerilor AC?

Chiar daca dumneavoastra ati auzit recent despre aceste dispozitive care se folosesc in ceea ce priveste etansarea scurgerilor de AC, este bine de stiut faptul ca acestea nu sunt noi pe piata, ci exista de ani de zile. In trecut se utilizau compusi de acest gen pentru etansarea scurgerilor minore care erau intalnite in conductele de gaze. In acest fel reparatia se termina si mult mai rapid, si nici nu avea costuri foarte mari.

Acesti agenti care se folosesc pentru etansarea scurgerilor AC, fie vin intr-o sticla, fie in doua sticle, iar in cea de a doua situatie, in prima sticla se regaseste substanta de etansare, in timp ce in cea de a doua sticla se regaseste un balsam special.

Chiar daca inca exista producatori care scot asemenea produse pe piata care vin in doua sticle, cei mai multi dintre acestia le ofera clientilor produsul intr-o singura sticla, pentru ca mai apoi clientii sa nu isi mai bata capul pentru a combina cele doua substante.

Referitor la acesti agenti de etansare, trebuie precizat ca ei de fapt sunt o substanta lichida groasa care are rolul de a reactiona cu apa si la temperatura, iar astfel se va realiza un material de etansare care arata precum un epoxid.

Nu trebuie sa uitam nici faptul ca pe piata se pot gasi si agenti de etansare pe baza de particule, care functioneaza diferit comparativ cu agentii de etansare pe baza de substante chimice.

Chiar functioneaza dispozitivul de etansare al scurgerilor AC?

Probabil inainte de a folosi un astfel de dispozitiv, veti lua Google-ul cu asalt pentru a cauta informatii despre acest dispozitiv. Mai mult ca sigur nu veti dori sa cheltuiti bani pentru ceva care nu functioneaza.

In mediul online cu siguranta in functie de forumul pe care il veti accesa, veti putea sa descoperiti o multime de pareri pro si contra acestor dispozitive de etansare. Exista specialisti care de exemplu sustin ca este indicata utilizarea acestora, pentru ca dispozitivele de etansare au preturi foarte atractive, si se poate remedia astfel problema pe termen scurt.

De precizat este faptul ca aceste substante care sunt capabile sa ofere etansare, fac fata cu succes doar in cazul unor suprafete afectate mici, insa in cazul suprafetelor mari ele nu sunt tocmai recomandate.

Dat fiind faptul ca agentul de etansare in momentul in care intra in contact cu umiditatea reactioneaza si se transforma intr-o substanta solida, acesta va ramane permanent. In cazul in care sistemul AC al masinii tocmai ce a fost inlocuit, daca acesta se afla inca in perioada de garantie, iar dumneavoastra veti utiliza un astfel de agent de etansare, atunci cu siguranta veti pierde garantia.

Un alt aspect foarte important este acela ca exista diferiti producatori de compresoare care nu agreaza ideea utilizarii acestor agenti de etansare dat fiind faptul ca agentii frigorifici au in componenta lor diferite gaze care trebuiesc inchise in liniile sistemului de racire, si care oricum nu intra in contact cu alte substante sau produse chimice.

In cazul in care se folosesc acesti agenti de etansare pentru a remedia problemele mari si scurgerile mari, acestea pot oferi rezultate utile pe termen scurt, insa odata cu trecerea timpului agentul de etansare se va rupe sau se va sparge, si va fi necesara remediera problemei pentru a doua oara.

La fel ca si in cazul oricaror alte produse, si cand discutam despre agenti de etansare trebuie precizat ca acestia au avantaje si dezavantaje. Remedierea problemelor privind scurgerile mici ale AC, prevenirea unor scurgeri suplimentare, economisirea banilor pentru ca nu mai este necesara inlocuirea pieselor defecte, si pretul mic al agentilor de etansare; reprezinta doar cateva dintre cele mai mari avantaje ale acestora.

Dupa cum spuneam, toate produsele au avantaje dar si dezavantaje, asa ca in ceea ce priveste avantajele unui asemenea produs trebuie mentionat faptul ca nu se pot remedia problemele privind scurgerile mari prin utilizarea acestor agenti de etansare. 

Este foarte probabil ca utilizarea agentilor de etansare sa aiba ca si rezultat scaderea performantelor sistemului de aer conditionat al masinii. Trebuie sa stiti ca in cazul utilizarii acestor agenti de etansare, exista riscul blocarii supapei de expansiune si a evaporatorului. Se poate de asemenea ca si condensatorul sau alte componente sa aiba de suferit din acest motiv. Chiar si presiunea sistemului de alimentare poate avea de suferit datorita utilizarii agentilor de etansare. In cazul in care apar aceste probleme, costurile reparatiilor vor fi mai mari.

Tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC

Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii, si fiecare are un mod diferit de actionare, insa de obicei exista doua tipuri comune de agenti de etansare:

Citeste si despre: principiul de functionare al aerului conditionat

Agenti de etansare pulbere sau pe baza de capsule

Acest tip de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii contin diferite particule foarte mici in interior. Un astfel de agent de etansare este bazat pe particulele care infunda scurgerea prin intermediul particulelor sale mici, iar astfel se va crea un material de etansare fina.

Referitor la aceste particule mici, este necesar sa amintim ca ele se regasesc inauntrul liniei de refrigerare si functioneaza si ele, insa presiunea mare din interiorul liniilor AC nu permite ca particulele respective sa stea acolo pentru mult timp. Acesta este si motivul pentru care de foarte multe ori acest tip de agenti de etansare da gres, iar cei aflati in cauza cauta alte solutii mai eficiente, asa ca se orienteaza spre cea de a doua categorie de agenti de etansare.

Agenti de etansare pe baza de substante chimice

In momentul in care discutam despre agenti de etansare pe baza de substante chimice, ne referim la un compus chimic pe care il putem gasi la ora actuala pe piata. In functie de numele producatorului, un asemenea compus chimic poate avea o diferita denumire, insa cel mai important este scopul sau.

Compusii chimici care au fost special creati in acest scop, actioneaza pentru a sigila scurgerea in asa fel incat sa nu fie posibil ca agentul de racire sa se mai scurga.

In comparatie cu agentii de etansare pulbere, agentii de etansare pe baza de substante chimice sunt mai siguri la prima vedere. Daca va intrebati de ce, acestia nu blocheaza scurgerea precum agentii de etansare pulbere, ci creaza un strat mult mai strans pentru a nu permite ca freonul sa se scurga. Compusii respectivi sunt cei despre care am discutat mai sus in articol ca pot veni fie intr-o singura sticla, fie pot veni in doua sticle astfel ca in prima sticla se afla balsamul, in timp ce etansantul se afla in cea de a doua sticla.

Modul de functionare al acestor etansanti

Cel mai probabil va intrebati care este modul de functionare al acestor etansanti, asa ca in urmatoarele randuri ale acestui articol veti descoperi cateva date importante legate de modul lor de functionare. 

Agentii de etansare pe baza de pulbere, sau chiar si cei care sunt pe baza de substante chimice, in momentul in care sunt aplicati in zona in care exista scurgere, pur si simplu blocheaza scurgerea care se produce prin fisura respectiva.

Se recomanda utilizarea acestor etansanti in locuri in care nu exista presiune, pentru ca daca discutam de exemplu despre scurgerile din compresor, exista sanse foarte mari ca aceste solutii sa nu ofere randamentul dorit.

Un alt detaliu foarte important este acela ca din cauza presiunii existenta inauntrul liniilor, agentul de racire se pastreaza in forma lichida, insa in momentul in care acesta atinge temperatura camerei isi schimba forma, devenind gaz. Din acest motiv, exista sanse foarte mari ca agentii de etansare pe baza de particule sa nu fie foarte utili pentru etansarea scurgerilor AC.

Lucrurile sunt total diferite atunci cand discutam despre agentii de etansare realizati pe baza compusilor chimici. Acesti agenti de etansare pot fi utilizati in cazul garniturilor care se regasesc in crapaturile dinauntrul cilindrilor motorului, iar astfel se imbunatateste comprimarea amestecului.

De asemenea, in momentul in care se lucreaza cu tevile de AC, acesti agenti de etansare realizati pe baza de compusi chimici reactioneaza in momentul in care se schimba temperatura din interiorul camerelor.

Referitor la agentul de etansare, trebuie de asemenea precizat faptul ca acesta se toarna in linia de agent frigorific, care se scurge alaturi de agentul frigorific si care actioneaza precum un lubrifiant. In momentul in care agentul de etansare ajunge in locul in care exista scurgere, are loc o schimbare de temperatura deoarece agentul frigorific actioneaza si asupra acestuia care face ca punctul de scurgere sa fie foarte – foarte rece. 

Ei bine, agentul care se foloseste pentru etansare, reactioneaza apoi brusc in momentul schimbului brusc de temperatura dinauntrul liniei AC, si se activeaza rapid, formand o sudura epoxidica sau chiar o sudura chimica peste fisura intalnita sau peste scurgeri. Mai exact, se poate spune ca datorita umiditatii, compusul respectiv isi schimba forma in momentul in care ajunge la fisura sau la punctul de scurgere, iar in acest fel determina scurgerea sa se opreasca in cel mai scurt timp.

Asadar, putem spune in incheierea articolului ca agentii de etansare sunt de doua tipuri (pulbere sau pe baza de compusi chimici), si pot sa fie foarte utili atunci cand exista fisuri mici. In cazul fisurilor sau a crapaturilor mari, acestia au sanse mari sa nu ofere cele mai bune rezultate.

Citeste si despre: scade aerul conditionat puterea motorului

Sursa foto: bridwellautocenter.com, youtube.com, edgy-pics.me

Articole similare
Tot ce trebuie sa stiti despre uzura placutelor de frana

Tot ce trebuie sa stiti despre uzura placutelor de frana

Sistemul de franare al masinii este extrem de important, ei bine, placutele de frana reprezinta o componenta importanta a sistemului de franare a masinii.

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Tot ce trebuie sa stii despre scurgerile de ulei de la masina

Ce poate fi mai nasol decat sa mergi dimineata linistit la masina si sa observi o balta mare de ulei fix sub masina?

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Multi considera ca o data ce masina e achizitionata s-a terminat partea de cheltuieli. Insa adevaratele cheltuieli incep abia dupa.

Tot ce trebuie sa stii despre racordul flexibil

Tot ce trebuie sa stii despre racordul flexibil

In acest articol vom vorbi despre o piesa destul de simpla, de care foarte multi poate nu ati auzit. Vom vorbi despre racordul flexibil.

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Daca nu ai in masina o roata de rezerva de dimensiuni normale, ar trebui sa utilizezi roata compacta doar pentru distante scurte.

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Ca siguranta vehiculului dumneavoasta sa fie sustinuta, sistemul de imobilizare auto si cipul transponderului din cheie trebuie sa functioneze corect.

Tot ce trebuie sa stii despre franarea regenerativa

Tot ce trebuie sa stii despre franarea regenerativa

Poate ai auzit si pana acum de acest concept de franare regenerativa. Mai ales daca esti pasionat de motoare si curse cu masini.

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Chiar daca in momentul in care tu pui in functiune sistemul de franare al masinii tale apesi pe o singura pedala si observi efectele.

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.

Senzorul de presiune a aerului conditionat  (AC)

Senzorul de presiune a aerului conditionat (AC)

In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghiul de fuga incorect poate provoca o multime de probleme legate de condus si de uzura prematura a anvelopelor si a sistemului de suspensie si directie.

Ce trebuie sa stii despre noul Renault Captur?

Ce trebuie sa stii despre noul Renault Captur?

In primavara anului 2020, Renault a lansat unul dintre cele mai echilibrate modele de pe piata: Renault Captur 2020.

Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

1GR-FE este un motor pe benzina de 4 litri V6 proiectat de Toyota pentru SUV-uri si pick-up-uri RWD / 4WD.

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.

Instalatii GPL. Ce trebuie sa stii inainte sa montezi una

Instalatii GPL. Ce trebuie sa stii inainte sa montezi una

In continuare, iti vom spune tot ce trebuie sa stii despre instalatiile GPL, inainte sa iti montezi una pe masina ta.

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

Ce trebuie sa faci daca gasesti urme de ulei sub masina?

De ce curge ulei pe la garnituri sau simeringuri? Ce se intampla daca mergi cu un nivel scazut de ulei?

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Cum se converteste o baterie de 12V la 110 AC?

Cum se converteste o baterie de 12V la 110 AC?

Conversia bateriei de 12 volti a unui vehicul la 110 AC, va permite sa folositi aparate electrice de uz casnic cum ar fi televizoare, laptopuri etc.

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi la functionarea sistemului de aer conditionat.

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!

Lichid de frana: cand trebuie schimbat?

Lichid de frana: cand trebuie schimbat?

Daca trebuie sa completati lichidul de frana, completati-l cu acelasi tip de lichid, niciodata sa nu amestecati tipurile de lichid de frana.

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil.

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Ce probleme este recomandat sa le rezolvi doar in service?

Este important sa stii sa faci diferenta intre problemele pe care le poti rezolva acasa si problemele care necesita interventia unui mecanic profesionist.

Ce placute de frana sa aleg pentru masina mea?

Ce placute de frana sa aleg pentru masina mea?

In functie de nevoia voastra, de masina pe care o detineti si de mediul in care conduceti, puteti alege usor placutele de frana necesare.

Cand trebuie sa-mi schimb uleiul masinii?

Cand trebuie sa-mi schimb uleiul masinii?

Uleiul de motor este sangele motorului masinii tale. Este folosit pentru a lubrifia toate piesele mobile si pentru a evita supraincalzirea componentelor.

Despre simeringuri: rol, tipuri si simptome defectiune

Despre simeringuri: rol, tipuri si simptome defectiune

Simeringul este o garnitura care se monteaza pe un resort, fiind utilizat la etansarea mediului interior de cel exterior.