Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

In articolul de astazi vom vorbi despre o problema mai des intalnita la masinile vechi sau care au un numar foarte mare de kilometri. Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel, da, despre aceasta problema vom vorbi astazi, despre consumul de antigel.

Dar mai intai sa vorbim putin despre sistemul de racire pentru a intelege cum poate sa ajunga antigelul in camera de ardere. Sistemul de racire in primul si in primul rand este format din radiator, conducte, pompa de apa, termostat si cativa senzori (bineinteles si lichidul de racire).

Motorul cu ardere interna genereaza foarte multa caldura cand functioneaza (imaginati-va doar ca in interiorul camerei de ardere, in urma unei detonatii, temperatura ajunge chiar si la 2000 de grade celsius, iar o buna parte din caldura generata este absorbita de catre blocul motor).

Uleiul pe langa rolul de ungere el mai si raceste piesele foarte solicitate, dar din pacate el nu face fata sa raceasca indeajuns toate piesele, asa ca din acest motiv s-a recurs la racirea cu lichid.

Motorul in interiorul sau, atat in jurul cilindrilor cat si in chiulasa, are orificii special concepute prin care trece lichid de racire, pentru a raci mai eficient motorul.

Citeste si despre: cum sa depozitati in siguranta antigelul

Antigelul face transferul de energie si absoarbe caldura generata de motor. Antigelul intra printr-o parte in motor (rece) si iese prin cealalta parte fierbinte.

La iesirea din motor se afla termostatul (in carcasa lui cu 3 cai, pe una vine apa din motor si o poate lua pe alte 2 cai, cursul antigelului fiind controlat de termostat), daca motorul este rece atunci termostatul este in pozitia inchis si antigelul este directionat inapoi in motor ( pe asa zisul circuit mic) iar dupa ce motorul se incalzeste si ajunge la temperatura de 85-90 grade, termostatul se deschide si redirectioneaza apa pe cea de a 3 a cale, care duce in radiator unde antigelul urmeaza sa fie racit. 

Acum antigelul cald iese din motor, ajunge in radiator unde este racit, dupa care este pompat inapoi prin motor unde isi reia cursul si astfel se creaza un circuit inchis.   

Credem ca va intrebati si pana la urma cum ajunge ca sa fie consumat acest antigel? Pai vom afla imediat.

Intre blocul motor si chiulasa exista o garnitura speciala, numita garnitura de chiulasa, care are ca scop sa uneasca perfect blocul motor si chiulasa si sa previna scurgerea uleiului sau a antigelului din motor in interiorul camerelor de ardere. 

Odata cu timpul si cu stresul permanent se mai intampla ca aceasta garnitura sa cedeze si incet incet sa lase sa patrunda lichid de racire in interiorul camerelor de ardere.

Aici intrevine o problema foarte mare, deoarece lichidul de racire nu este “comprimabil” asa ca el va creea o presiune foarte mare in camera de ardere, ceea ce poate duce la fisurarea chiulasei sau la cedarea oricarei alte piese.

Inlocuirea unei garniturii de chiulasa nu este asa costisitoare, dar este foarte migaloasa si foarte complexa, asa ca daca vi s-a intamplat ca sa va cedeze garnitura de chiulasa cel mai bine apelati la un service cu experienta in asa ceva si care sa va faca o treaba buna, alfel va veti trezi cu o tona de probleme pe cap daca cineva nepriceput isi baga nasul in motorul masinii dumneavoastra.

Prezoanele chiulasei se strang intr-o anumita ordine, progresiv si la un cuplu calculat (sa nu se stranga nici prea tare si nici prea putin), altfel riscati sa ardeti garnitura de chiulasa (daca nu sunt stranse prezoanele destul de mult) sau sa de deformeze chiulasa daca este stransa prea tare.

Citeste si despre: am gasit ulei in rezervorul de antigel

Cand ne dam seama ca motorul incepe sa consume antigel?

Da, majoritatea soferilor ridica capota masinii foarte rar, o ridica doar daca trebuie sa completeze cu lichid de parbriz sau daca apare vreo problema, in rest foarte putini soferi monitorizeaza nivelele combustibilor.

Asa ca daca nu prea va bagati nasul sub capota nu veti observa cand dispare antigel din vasul de expansiune, in schimb, veti observa ca masina incepe sa scoata fum alb pe evacuare.

Daca fumul alb este foarte subtire si se risipeste repede atunci a-ti scapat foarte ieftin deoarece aceia sunt aburi rezultati din condesul format pe evacuare.

In schimb daca fumul alb  este gros si persista in aer atunci vestile nu mai sunt asa de bune, e posibil sa aveti o mare problema cu garnitura de chiulasa sau chiar sa aveti blocul motor fisurat si sa patrunda antigel in camera de ardere.

Daca masina dumneavoastra are aceleasi simptome ca cele mentionate mai sus nu ar trebui sa treceti prea usor cu vederea deoarece problema se poate agrava si mai tare decat este.   

Dar inainte sa va panicati trebuie sa analizati foarte bine situatia, sau sa mergeti direct de urgenta la un service specializat deoarece cauzele fumului alb, gros pe evacuare poate sa se datoreze si de la injectoare sau pompa de injectie.

La masinile mai noi, mai apare fum alb pe evacuare cand DPF-ul isi face regenerare (dar acolo va puteti da seama mai usor deoarece in cazul regenerarii, fumul are un miros intepator si insuportabil, iar mirosul fumului rezultat din arderea antigelului are un miros mai dulceag).

Dar pana la una alta, cel mai bine ar fi sa mergeti la un sevice care sa va gaseasca cauza exacta si sa nu mergeti la "ghici".

Citeste si despre: fum negru pe evacuare

Sursa foto: mechanics.stackexchange.com, beemerpros.com, cartreatments.com

Articole similare
Am gasit ulei in rezervorul de antigel

Am gasit ulei in rezervorul de antigel

In continuare vom vedea care sunt cele mai frecvente motive din cauza carora apare uleiul in rezervorul lichidului de racire.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Ce inseamna FSI, TSI si TFSI? Care este diferenta dintre ele, care este mai fiabil si care consuma mai putin? Ce sa alegi? Afla la noi.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Totul despre cutia de viteze CVT

Totul despre cutia de viteze CVT

Cutia de viteze CVT (transmisie cu variatie continua) este un tip de transmisie automata care furnizeaza mai multa putere folosibila.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Totul despre luminile de ceata

Totul despre luminile de ceata

Pentru multi soferi, ceata este o provocare serioasa, din cauza ca nu multi experimenteaza acest fenomen. Vizibilitatea este mereu o provocare!

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.

Totul despre pompa de inalta presiune (pompa de inalte)

Totul despre pompa de inalta presiune (pompa de inalte)

Pompa de inalta presiune se gaseste in componenta sistemului de injectie a motoarelor de generatie ceva mai noua care folosesc sistemul de injectie CR.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.

Totul despre suspensiile pe aer

Totul despre suspensiile pe aer

Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Mai sunt cazuri in care rugina a “mancat” pur si simplu tot metalul, in acest ca avem o singura solutie, cea de a petici zona afectata.

Totul despre testerele de lichid de frana

Totul despre testerele de lichid de frana

Lichidul de frana vechi este foarte periculos pentru sistemul de franare, acesta este cunoscut sub numele de "ucigasul tacut" prin randul mecanicilor.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.