Totul despre Ecu Tuning

Totul despre Ecu Tuning

Avand in vedere tehnologia de azi, ajustarea performantei masinilor a devenit una simpla. Acum, resoftarea unui motor se face cu ajutorul computerelor. Motoarele auto pot fi mai eficiente, producand mai mult cuplu si putere si "mananca" mai putin combustibil. Toate aceste rezultate pot fi obtinute prin remaparea setarilor ECU ale masinii.

 

Ce este de fapt remaparea ECU sau chiptuning-ul?

Inainte de a va povesti despre asta, permiteti sa vorbim despre cateva elemente de baza. Parametrii de performanta ai diferitelor masini sunt acum evaluati de senzorii incorporati in diferite locuri ale masinii. 

Acesti parametri pot include sincronizarea aprinderii, consumul de combustibil, debitul de aer, pozitia clapetei de acceleratie, pozitia arborelui cotit etc. 

resoftari auto/chip tuning/stage 1

Toate acestea sunt monitorizate prin intermediul senzorilor si rapoartele lor de performanta sunt trimise catre ECU (unitatea de control electronic). Deci ECU este in principal un program software care proceseaza datele primite de la senzori si ajuta la o performanta mai buna a masinii.

 

Cum se efectueaza un chip tuning?

Producatorii de masini nu isi seteaza intotdeauna setarile din ECU la nivel de performanta sportiva. Poate suna ciudat pentru toti pasionatii de masini, dar este un fapt real. 

Logica din spatele acesteia pe romaneste ar fi echivalentul ca de ce o bunica inca capabila sa conduca sau o mama, care conduce impreuna cu copiii ei, ar necesita un motor de inalta performanta. Asadar, abordeaza cerintele tuturor oamenilor si se asigura ca produsul lor este suficient de bun pentru aproape toate categoriile.

 

Remaparea electronica a unitatii de control poate fi facuta prin rescrierea programului software existent al masinii dumneavoastra si inlocuirea acestuia cu un software mai optimizat, care se potriveste cel mai bine conditiilor dumneavoastra. Acum remaparea ECU poate fi realizata doar prin conectarea si rescrierea hartii motorului printr-o versiune imbunatatita de performanta sportiva si toate astea se pot face prin intermediul portului OBD (exceptii atunci cand ECU trebuie demontat).

resoftari auto/chip tuning/stage 1

Pentru un motor turbo, pe benzina, puteti obtine o crestere de 20-30% a puterii si 20-40% a cuplului. Cresterea este de aproximativ 10-15% in putere si 15-20% in cuplu atunci cand exista un motor aspirat normal, non turbo, pe benzina. 

In mod similar, un ECU tuning al motorului turbo diesel poate avea un rezultat de 25-50% a cresterii puterii si  50-75% a cuplului. Poate vi se pare mult, dar este 100% adevarat. Si cireasa de pe tort ar fi faptul ca atunci cand optati pentru a mari cuplul si "calutii" motorului consumul de combustibil nu va creste.

Articole similare
Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Totul despre pompa de inalta presiune (pompa de inalte)

Totul despre pompa de inalta presiune (pompa de inalte)

Pompa de inalta presiune se gaseste in componenta sistemului de injectie a motoarelor de generatie ceva mai noua care folosesc sistemul de injectie CR.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Ce inseamna FSI, TSI si TFSI? Care este diferenta dintre ele, care este mai fiabil si care consuma mai putin? Ce sa alegi? Afla la noi.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Afla de la noi ce este sistemul Common Rail sau CRDI si cum functioneaza. Vezi cum a imbunatatit sistemul de injectie al motoarelor diesel.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre anvelopele la mana a doua

Totul despre anvelopele la mana a doua

Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Senzorul de oxigen este un dispozitiv electronic utilizat pentru a masura cantitatea proportionala de oxigen dintr-un lichid sau gaz.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum.

Totul despre bateria auto

Totul despre bateria auto

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte cunoscuta de toti soferii si anume despre bateria auto.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre planetarele masinii

Totul despre planetarele masinii

Planetara este o piesa viatala a sistemului de transmisie, ea are rolul de a transmite energia cinetica a motorului la roata.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.