Totul despre Ecu Tuning

Totul despre Ecu Tuning

Avand in vedere tehnologia de azi, ajustarea performantei masinilor a devenit una simpla. Acum, resoftarea unui motor se face cu ajutorul computerelor. Motoarele auto pot fi mai eficiente, producand mai mult cuplu si putere si “mananca” mai putin combustibil. Toate aceste rezultate pot fi obtinute prin remaparea setarilor ECU ale masinii.

Ce este de fapt remaparea ECU sau chiptuning-ul?

Inainte de a va povesti despre asta, permiteti sa vorbim despre cateva elemente de baza. Parametrii de performanta ai diferitelor masini sunt acum evaluati de senzorii incorporati in diferite locuri ale masinii.

Acesti parametri pot include sincronizarea aprinderii, consumul de combustibil, debitul de aer, pozitia clapetei de acceleratie, pozitia arborelui cotit etc.

Toate acestea sunt monitorizate prin intermediul senzorilor si rapoartele lor de performanta sunt trimise catre ECU (unitatea de control electronic). Deci ECU este in principal un program software care proceseaza datele primite de la senzori si ajuta la o performanta mai buna a masinii.

Cum se efectueaza un chip tuning?

Producatorii de masini nu isi seteaza intotdeauna setarile din ECU la nivel de performanta sportiva. Poate suna ciudat pentru toti pasionatii de masini, dar este un fapt real.

Logica din spatele acesteia pe romaneste ar fi echivalentul ca de ce o bunica inca capabila sa conduca sau o mama, care conduce impreuna cu copiii ei, ar necesita un motor de inalta performanta. Asadar, abordeaza cerintele tuturor oamenilor si se asigura ca produsul lor este suficient de bun pentru aproape toate categoriile.

Remaparea electronica a unitatii de control poate fi facuta prin rescrierea programului software existent al masinii dumneavoastra si inlocuirea acestuia cu un software mai optimizat, care se potriveste cel mai bine conditiilor dumneavoastra. Acum remaparea ECU poate fi realizata doar prin conectarea si rescrierea hartii motorului printr-o versiune imbunatatita de performanta sportiva si toate astea se pot face prin intermediul portului OBD (exceptii atunci cand ECU trebuie demontat).

Pentru un motor turbo, pe benzina, puteti obtine o crestere de 20-30% a puterii si 20-40% a cuplului. Cresterea este de aproximativ 10-15% in putere si 15-20% in cuplu atunci cand exista un motor aspirat normal, non turbo, pe benzina.

In mod similar, un ECU tuning al motorului turbo diesel poate avea un rezultat de 25-50% a cresterii puterii si 50-75% a cuplului. Poate vi se pare mult, dar este 100% adevarat. Si cireasa de pe tort ar fi faptul ca atunci cand optati pentru a mari cuplul si “calutii” motorului consumul de combustibil nu va creste.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...