Totul despre ECU tuning/chiptuning

Totul despre ECU tuning/chiptuning

Chip tuning este un termen utilizat in general pentru o interventie in unitatea electronica de control al motorului (ECU). Chiptuning-ul a aparut inca de la inceputul anilor 1990, odata cu introducerea sistemelor de injectie controlate electronic.

Diversi parametri din unitatea de comanda a motorului (ECU) sunt modificati printr-un chiptuning. Motoarele pe benzina au fost primele vehicule care puteam sa beneficieze de un chip tuning. Vehiculele diesel nu au putut beneficia de un chiptuning decat la sfarsitul anilor 1990.

Initial, chiptuning-ul a fost folosit mai ales pentru a modifica parametrii pentru injectie si aprindere. In zilele noastre, pe de alta parte, toate datele complexe sunt schimbate printr-un chiptuning si aproape fiecare motor care are management electronic al motorului poate fi optimizat cu ajutorul unui chip tuning. Cea mai mare eficienta cu un chip tuning se realizeaza cu motoarele care au un turbocompresor. Cresteri de putere de pana la 40% pot fi atinse la astfel de motoare.

Un chiptuning la motoarele aspirate aduce o imbunatatire a puterii cu cel mult 15%. De retinut este faptul ca printr-un chiptuning nu se fac modificari structurale la motor, ci doar optimizarea cartografierii pentru controlul motorului. Aceasta inseamna ca resoftarea unui motor nu poate fi detectata din exterior. 

 

 

De ce sa alegi un chip tuning?

 

 

Motoarele diesel si pe benzina au rezerve enorme de performanta. Adesea, producatorii de automobile livreaza motoare identice cu specificatii de performanta diferite pentru diferite modele si marci de automobile. Un motor modern functioneaza tinand cont de diferitele calitati de combustibil europene.

De exemplu, un motor de 100 CP poate fi resoftat astfel incat sa atinga aporximativ 160 CP. Asta depinde foarte mult de modelul si anul de fabricatie al masinii. Pentru a afla mai multe detalii despre cresterea performantei masinii dumneavoastra, nu ezitati sa ne contactati pentru a face o simularea masinii dumneavoastra. Puteti intra pe site-ul Dailydriven.ro si sa apasati butonul "Resoftari auto", puteti sa ne apelati la numarul de telefon: 0790449291 sau pur si simplu dati click aici.

 

 

Articole similare
Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Totul despre anvelopele la mana a doua

Totul despre anvelopele la mana a doua

Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Senzorul de oxigen este un dispozitiv electronic utilizat pentru a masura cantitatea proportionala de oxigen dintr-un lichid sau gaz.

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum.

Totul despre bateria auto

Totul despre bateria auto

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte cunoscuta de toti soferii si anume despre bateria auto.

Totul despre planetarele masinii

Totul despre planetarele masinii

Planetara este o piesa viatala a sistemului de transmisie, ea are rolul de a transmite energia cinetica a motorului la roata.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Totul despre masinile autonome

Totul despre masinile autonome

Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.

Totul despre taxa Oxigen

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.

Totul despre regulatorul geamurilor electrice

Totul despre regulatorul geamurilor electrice

Exista 4 simptome ale unui regulator defect de care trebuie sa tineti cont. In continuare va vom prezenta aceste 4 simptome.

Totul despre suspensiile pe aer

Totul despre suspensiile pe aer

Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare

Totul despre programul RABLA 2020

Totul despre programul RABLA 2020

Ai o masina in garaj si vrei sa scapi de ea? Pentru asta exista programul Rabla, demarat in anul 2005 prin intermediul Administratiei Fondului de Mediu (AFM).

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Motorul Mitsubishi 4G63T este legendarul motor turbo de 2.0 litri produs in perioada 1987-2007 si bazat pe versiunea cu aspiratie naturala - 4G63 non-turbo.

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim?

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim?

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim? volanul trebuie rotit un pic pentru a tine masina in linie dreapta;

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Totul despre rugina - de ce rugineste masina?

Mai sunt cazuri in care rugina a “mancat” pur si simplu tot metalul, in acest ca avem o singura solutie, cea de a petici zona afectata.