Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

In articolul de astazi vom vorbi despre redresoarele inteligente. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza, mai intai vom explica cum se incarca o baterie cu orice fel de redresor. Poate ati fost nevoit de mai multe ori sa puneti un redresor pe baterie pentru a o incarca. Bateriile contin susbtante volatile, majoritatea bateriilor contin un gaz, de obicei hidrogen, iar acest produs reactioneaza diferit in functie de temperatura si clima.

De aceea cand vine vorba despre incarcarea bateriei, trebuie sa aveti mare grija deoarece, pornirea bateriei sau scurtcircuitul bornelor bateriei pot cauza explozii. Da, din pacate ati citit bine, explozii, asadar nu este de glumit cand vine vorba despre incarcarea unei baterii auto.

Pentru a incarca o baterie aveti nevoie de un redresor. In continuarea va vom prezenta procesul de reincarcare a bateriei:

Alegeti redresorul potrivit

Asigurati-va ca redresorul este compatibil cu baterie vehiculului dumneavoastra. Pentru a sti acest lucru puteti sa consulati manualul bateriei masinii dumneavoastra pentru informatii specifice. Cititi cu mare atentie etichetele de avertizare pentru a sti ce nu este bine sa faceti cand incarcati o baterie. Asigurati-va inainte sa conectati redresorul la baterie ca nu este conectat la o priza electrica.

Bornele si cablurile

Scoateti bornele bateriei. Desi Specialistii recomanda sa scoateti intai cablul pozitiv (acesta are culoare rosie) si dupa aceea cablul cablul negativ (de cele mai multe ori este de culoare neagra). Mai departe conectati cablul rosu al redresorului la borna pozitiva a bateriei si cablul negru al incarcatorului la borna negativa a bateriei.

Timpul de incarcare si tensiunea

Majoritatea incarcatoarelor au optiuni de comutare pentru setarile amplificatorului si tipurile de baterii. Unele incarcatoare mai performante pot oferi setari diferite ale tensiunii. Setati starea voltului la 12 V.

Optiunea de setare a amplificatorului depinde de cat de repede sau cat de incet doriti sa incarcati bateria. Cu cat este mai mic amperajul, cu atat incarcarea va dura mai mult. Cu cat este mai mare amperajul, implicit incarcarea va dura mai putin.

In timpul procesului de incarcarea, majoritatea redresoarelor au optiunea de a seta timpul de incarcare. Puteti alege un proces de incarcare lent sau un proces de incarcare rapid. Veti obtine rezultate bune indiferent de alegerea pe care o faceti, dar specialistii recomanda o incarcare mai lenta a bateriei. Daca nu sunteti sigur cum sa setati procesul incarcarii, puteti manualul redresorului pentru a va elucida. Redresoarele inteligente contin un mecanism de oprire a incarcarii cand bateria ajunge la capacitate maxima, asta pentru a nu supraincarca bateria. Daca nu aveti un astfel de redresor, cititi instructiunile redresorului si manualul bateriei pentru a seta timpul de incarcare potrivit.

Cititi indicatorul de incarcare al redresorului pentru a determina cat timp mai este nevoie pentru ca bateria sa fie incarcata. Acest indicator difera usor in functie de modelul incarcatorului, dar informatiile sunt relativ aceleasi.

Indicatorul va arata cat timp mai este nevoie ca bateria sa fie incarcata si cat la suta din capacitatea bateriei este incarcata. La majoritatea incarcatoarelor, exista o lampa luminoasa care ne spune ca incarcatorul este in functiune si poate exista si un bec care se va aprinde atunci cand bateria este complet incarcata.

Procesul de incarcare a bateriei nu este unul foarte dificil, dar trebuie efectuat precaut. Odata ce baterie este incarcata complet, respectati masurile de siguranta prin oprirea si deconectarea redresorului. Scoateti cablul negru (adica cel negativ) de pe borna bateriei si dupa aceea deconectati si cablul pozitiv (adica cel rosu).

Puteti lasa baterie la incarcat peste noapte?

Sa lasati bateria la incarcat peste noapte nu este o idee tocmai buna. In unele cazuri puteti face si acest lucru, dar aici vorbim despre exceptii si nu despre o regula. V-am spus la inceputul articolului ca procesul de incarcare a bateriei poate avea de suferit din cauza temperaturii.

In cazul in care temperatura este foarte rece, aceasta poate produce o scadere treptata a tensiunii de incarcare ducand la o descarcare a bateriei sau chiar la o baterie moarta.

Pe de alta parte, temperatura foarte ridicata din zilele caniculare nu este o problema foarte mare pentru incarcarea bateriei, cu exceptia cazului cand vorbim despre supraincarcare ce poate depasi tensiunea maxima. Aceasta tensiunea maxima este cumprinsa in jurul valorii intre 13 si 15 V.

Mai sus am specificat despre redresoarele inteligente. Aceste redresoare va pot economisi mult timp si va pot ajuta sa evitati supraincarcarea. Bateriile necesita un proces de incarcare ideal care este alcatuit din 3 etape: incarcarea in masa (care ajuta bateria sa se incarce pana la 80%), etapa de absorbtie (crescand treptat incarcarea de la 80%) si etapa de plutire (aceasta etapa metine nivelul de 100%).

Redresoarele inteligente, de unde si termenul de inteligent, respecta acest proces cu o precizie de lunetist.

Poate ati auzit pe cineva ca v-a spus “Aveti nevoie de un incarcator in 3 trepte”. Cel mai bun incarcator pentru baterie, este unul in 3 trepte, mai pe scurt acesta este denumit incarcator (redresor) inteligent, in unele cazuri li se mai spune incarcatoare controlate cu microprocesor. Practic aceste tipuri de incarcatoare sunt sigure, usor de utilizat si nu vor supraincarca bateria.

Aproape toate redresoarele de pe piata in ziua de azi sunt incarcatoare inteligente. Asadar este greu de negat ca redresoarele inteligente nu functioneaza bine. Dar haideti sa vorbim in continuare despre aceste 3 etape de incarcare si despre redresoarele inteligente. Ce face ca aceste redresoare sa fie atat de diferite si eficiente? Chiar merita? Haideti sa parcurgem impreuna cele 3 etape sau trepte de incarcare a bateriei.

Incarcarea in masa

Scopul principal al unui redresor este de a reincarca o bateria. Aceasta prima etapa foloseste cea mai mare tensiunea si cel mai mare amperaj. Pentru o baterie tipica AGM de 12 volti, tensiunea de incarcare care intra intr-o baterie va ajunge la 14,6-14,8 volti, in timp ce bateriile cu plumb acid pot fi chiar mai mari.

Pentru bateria cu gel, tensiunea nu trebuie sa depaseasca 14,2-14,3 volti. Daca incarcatorul este un incarcator de 10 amp si daca rezistenta bateriei permite acest lucru, incarcatorul va scoate 10 amp. Aceasta etapa va reincarca bateriile, care sunt complet descarcate. Nu exista riscul supraincarcarii in aceasta etapa, deoarece bateria nici macar nu a ajuns pana la plin, aceasta etapa se va opri la 80% din capacitatea bateriei.

Etapa de absorbtie

Redresoarele inteligente vor detecta tensiunea si rezistenta bateriei inainte de reincarcare. Dupa citirea bateriei, incarcatorul determina in ce etapa se va seta incarcatorul pentru o incarcare corecta. Odata ce bateria a atins starea de incarcare de 80%, asadar dupa ce incarcarea in masa s-a incheiat, incarcatorul va intra in stadiul de absorbtie.

In acest moment, majoritatea incarcatoarelor vor mentine o tensiune constanta, in timp ce amperajul scade. Curentul mai mic care intra in baterie in siguranta ridica incarcarea bateriei fara a o supraincalzi. Aceasta etapa necesita mai mult timp. De exemplu, ultimii 20% ramasi din baterie dureaza mult mai mult in comparatie cu primii 20% din etapa de incarcare in masa. Curentul scade continuu pana cand bateria aproape atinge capacitatea maxima.

Etapa de plutire

Unele incarcatoare intra in modul de plutire inca de la nivelul incarcarii de 85%, in schimb, altele intra in etapa de plautire aproape de 95%. Oricum, etapa plutitoare aduce bateria la nivelul maxim de incarcare si mentine starea de incarcare de 100%. Tensiunea se va reduce si se va mentine la un nivel constant de 13,2-13,4 volti, care este tensiunea maxima pe care o baterie de 12 volti o poate mentine, curentul de asemenea va scadea.

In esenta, stadiul de plutire metine bateia incarcata in orice moment, dar numai la o rata sigura pentru a asigura o stare completa de incarcare si nimic mai mult. Majoritatea incarcatoarelor inteligente de baterii nu se opresc in acest moment, dar nu duc la o supraincarcare a bateriei si repet, metin baterie pe o stare de plutire de 100%. Asadar puteti lasa o baterie la starea de plutire foarte mult timp, puteti sa o lasati saptamani la rand.

Este cel mai indicat ca o baterie de masina sa fie incarcata pana la 100%. Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum. Cel mai bun tip de incarcator de utilizat pe o baterie este un incarcator inteligent in 3 trepte.

Sunt usor de utilizat si fara griji. Nu trebuie sa va faceti griji daca lasati incarcatorul pe baterie prea mult timp, ba din contra puteti lasa redresorul pornit chiar daca plecati intr-o excursie. Cum am specificat mai sus care sunt cele 3 etape de incarcare, etapa de plutire va tine mereu bateria incarcata la 100% fara sa supraincarce bateria. Astfel puteti lua bateria si sa o puneti pe masina fara sa aveti probleme.

Tu ce tip de redresor folosesti?

Sursa foto: homedepot.com, pinterest.com, carmagazine.co.uk, toolspro.org, haynes.com, campingandcaravanningclub.co.uk

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...