Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

In articolul de astazi vom vorbi despre redresoarele inteligente. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza, mai intai vom explica cum se incarca o baterie cu orice fel de redresor. Poate ati fost nevoit de mai multe ori sa puneti un redresor pe baterie pentru a o incarca. Bateriile contin susbtante volatile, majoritatea bateriilor contin un gaz, de obicei hidrogen, iar acest produs reactioneaza diferit in functie de temperatura si clima.

De aceea cand vine vorba despre incarcarea bateriei, trebuie sa aveti mare grija deoarece, pornirea bateriei sau scurtcircuitul bornelor bateriei pot cauza explozii. Da, din pacate ati citit bine, explozii, asadar nu este de glumit cand vine vorba despre incarcarea unei baterii auto.

Pentru a incarca o baterie aveti nevoie de un redresor. In continuarea va vom prezenta procesul de reincarcare a bateriei:

 

Alegeti redresorul potrivit

Asigurati-va ca redresorul este compatibil cu baterie vehiculului dumneavoastra. Pentru a sti acest lucru puteti sa consulati manualul bateriei masinii dumneavoastra pentru informatii specifice. Cititi cu mare atentie etichetele de avertizare pentru a sti ce nu este bine sa faceti cand incarcati o baterie. Asigurati-va inainte sa conectati redresorul la baterie ca nu este conectat la o priza electrica.

 

Citeste si despre: cum se incarca bateria unei masini

 

Bornele si cablurile

 

Scoateti bornele bateriei. Desi Specialistii recomanda sa scoateti intai cablul pozitiv (acesta are culoare rosie) si dupa aceea cablul cablul negativ (de cele mai multe ori este de culoare neagra). Mai departe conectati cablul rosu al redresorului la borna pozitiva a bateriei si cablul negru al incarcatorului la borna negativa a bateriei.

 

Timpul de incarcare si tensiunea

Majoritatea incarcatoarelor au optiuni de comutare pentru setarile amplificatorului si tipurile de baterii. Unele incarcatoare mai performante pot oferi setari diferite ale tensiunii. Setati starea voltului la 12 V.

Optiunea de setare a amplificatorului depinde de cat de repede sau cat de incet doriti sa incarcati bateria. Cu cat este mai mic amperajul, cu atat incarcarea va dura mai mult. Cu cat este mai mare amperajul, implicit incarcarea va dura mai putin.

In timpul procesului de incarcarea, majoritatea redresoarelor au optiunea de a seta timpul de incarcare. Puteti alege un proces de incarcare lent sau un proces de incarcare rapid. Veti obtine rezultate bune indiferent de alegerea pe care o faceti, dar specialistii recomanda o incarcare mai lenta a bateriei. Daca nu sunteti sigur cum sa setati procesul incarcarii, puteti manualul redresorului pentru a va elucida. Redresoarele inteligente contin un mecanism de oprire a incarcarii cand bateria ajunge la capacitate maxima, asta pentru a nu supraincarca bateria. Daca nu aveti un astfel de redresor, cititi instructiunile redresorului si manualul bateriei pentru a seta timpul de incarcare potrivit.

Cititi indicatorul de incarcare al redresorului pentru a determina cat timp mai este nevoie pentru ca bateria sa fie incarcata. Acest indicator difera usor in functie de modelul incarcatorului, dar informatiile sunt relativ aceleasi.

Indicatorul va arata cat timp mai este nevoie ca bateria sa fie incarcata si cat la suta din capacitatea bateriei este incarcata. La majoritatea incarcatoarelor, exista o lampa luminoasa care ne spune ca incarcatorul este in functiune si poate exista si un bec care se va aprinde atunci cand bateria este complet incarcata.

Procesul de incarcare a bateriei nu este unul foarte dificil, dar trebuie efectuat precaut. Odata ce baterie este incarcata complet, respectati masurile de siguranta prin oprirea si deconectarea redresorului. Scoateti cablul negru (adica cel negativ) de pe borna bateriei si dupa aceea deconectati si cablul pozitiv (adica cel rosu).

 

Citeste si despre: cum se incarca o baterie cu plumb acid

 

Puteti lasa baterie la incarcat peste noapte?

 

Sa lasati bateria la incarcat peste noapte nu este o idee tocmai buna. In unele cazuri puteti face si acest lucru, dar aici vorbim despre exceptii si nu despre o regula. V-am spus la inceputul articolului ca procesul de incarcare a bateriei poate avea de suferit din cauza temperaturii.

In cazul in care temperatura este foarte rece, aceasta poate produce o scadere treptata a tensiunii de incarcare ducand la o descarcare a bateriei sau chiar la o baterie moarta.

Pe de alta parte, temperatura foarte ridicata din zilele caniculare nu este o problema foarte mare pentru incarcarea bateriei, cu exceptia cazului cand vorbim despre supraincarcare ce poate depasi tensiunea maxima. Aceasta tensiunea maxima este cumprinsa in jurul valorii intre 13 si 15 V.

Mai sus am specificat despre redresoarele inteligente. Aceste redresoare va pot economisi mult timp si va pot ajuta sa evitati supraincarcarea. Bateriile necesita un proces de incarcare ideal care este alcatuit din 3 etape: incarcarea in masa (care ajuta bateria sa se incarce pana la 80%), etapa de absorbtie (crescand treptat incarcarea de la 80%) si etapa de plutire (aceasta etapa metine nivelul de 100%).

Redresoarele inteligente, de unde si termenul de inteligent, respecta acest proces cu o precizie de lunetist.

Poate ati auzit pe cineva ca v-a spus "Aveti nevoie de un incarcator in 3 trepte". Cel mai bun incarcator pentru baterie, este unul in 3 trepte, mai pe scurt acesta este denumit incarcator (redresor) inteligent, in unele cazuri li se mai spune incarcatoare controlate cu microprocesor. Practic aceste tipuri de incarcatoare sunt sigure, usor de utilizat si nu vor supraincarca bateria.

Aproape toate redresoarele de pe piata in ziua de azi sunt incarcatoare inteligente. Asadar este greu de negat ca redresoarele inteligente nu functioneaza bine. Dar haideti sa vorbim in continuare despre aceste 3 etape de incarcare si despre redresoarele inteligente. Ce face ca aceste redresoare sa fie atat de diferite si eficiente? Chiar merita? Haideti sa parcurgem impreuna cele 3 etape sau trepte de incarcare a bateriei.

 

Citeste si despre: cum sa folositi corect incarcatorul bateriei

 

Incarcarea in masa

 

Scopul principal al unui redresor este de a reincarca o bateria. Aceasta prima etapa foloseste cea mai mare tensiunea si cel mai mare amperaj. Pentru o baterie tipica AGM de 12 volti, tensiunea de incarcare care intra intr-o baterie va ajunge la 14,6-14,8 volti, in timp ce bateriile cu plumb acid pot fi chiar mai mari.

Pentru bateria cu gel, tensiunea nu trebuie sa depaseasca 14,2-14,3 volti. Daca incarcatorul este un incarcator de 10 amp si daca rezistenta bateriei permite acest lucru, incarcatorul va scoate 10 amp. Aceasta etapa va reincarca bateriile, care sunt complet descarcate. Nu exista riscul supraincarcarii in aceasta etapa, deoarece bateria nici macar nu a ajuns pana la plin, aceasta etapa se va opri la 80% din capacitatea bateriei.

 

 

Etapa de absorbtie

 

Redresoarele inteligente vor detecta tensiunea si rezistenta bateriei inainte de reincarcare. Dupa citirea bateriei, incarcatorul determina in ce etapa se va seta incarcatorul pentru o incarcare corecta. Odata ce bateria a atins starea de incarcare de 80%, asadar dupa ce incarcarea in masa s-a incheiat, incarcatorul va intra in stadiul de absorbtie.

In acest moment, majoritatea incarcatoarelor vor mentine o tensiune constanta, in timp ce amperajul scade. Curentul mai mic care intra in baterie in siguranta ridica incarcarea bateriei fara a o supraincalzi. Aceasta etapa necesita mai mult timp. De exemplu, ultimii 20% ramasi din baterie dureaza mult mai mult in comparatie cu primii 20% din etapa de incarcare in masa. Curentul scade continuu pana cand bateria aproape atinge capacitatea maxima.

 

Etapa de plutire

 

Unele incarcatoare intra in modul de plutire inca de la nivelul incarcarii de 85%, in schimb, altele intra in etapa de plautire aproape de 95%. Oricum, etapa plutitoare aduce bateria la nivelul maxim de incarcare si mentine starea de incarcare de 100%. Tensiunea se va reduce si se va mentine la un nivel constant de 13,2-13,4 volti, care este tensiunea maxima pe care o baterie de 12 volti o poate mentine, curentul de asemenea va scadea.

In esenta, stadiul de plutire metine bateia incarcata in orice moment, dar numai la o rata sigura pentru a asigura o stare completa de incarcare si nimic mai mult. Majoritatea incarcatoarelor inteligente de baterii nu se opresc in acest moment, dar nu duc la o supraincarcare a bateriei si repet, metin baterie pe o stare de plutire de 100%. Asadar puteti lasa o baterie la starea de plutire foarte mult timp, puteti sa o lasati saptamani la rand.

Este cel mai indicat ca o baterie de masina sa fie incarcata pana la 100%. Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum. Cel mai bun tip de incarcator de utilizat pe o baterie este un incarcator inteligent in 3 trepte.

Sunt usor de utilizat si fara griji. Nu trebuie sa va faceti griji daca lasati incarcatorul pe baterie prea mult timp, ba din contra puteti lasa redresorul pornit chiar daca plecati intr-o excursie. Cum am specificat mai sus care sunt cele 3 etape de incarcare, etapa de plutire va tine mereu bateria incarcata la 100% fara sa supraincarce bateria. Astfel puteti lua bateria si sa o puneti pe masina fara sa aveti probleme.

Tu ce tip de redresor folosesti?

 

Citeste si despre: cum sa incarci o baterie auto cu gel

 

Sursa foto: homedepot.com, pinterest.com, carmagazine.co.uk, toolspro.org, haynes.com, campingandcaravanningclub.co.uk

Articole similare
Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre anvelopele All-Season

Totul despre anvelopele All-Season

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp ?

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.

Totul despre bateria auto

Totul despre bateria auto

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte cunoscuta de toti soferii si anume despre bateria auto.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre planetarele masinii

Totul despre planetarele masinii

Planetara este o piesa viatala a sistemului de transmisie, ea are rolul de a transmite energia cinetica a motorului la roata.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Totul despre masinile autonome

Totul despre masinile autonome

Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.

Totul despre taxa Oxigen

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Ce inseamna FSI, TSI si TFSI? Care este diferenta dintre ele, care este mai fiabil si care consuma mai putin? Ce sa alegi? Afla la noi.

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Totul despre luminile de ceata

Totul despre luminile de ceata

Pentru multi soferi, ceata este o provocare serioasa, din cauza ca nu multi experimenteaza acest fenomen. Vizibilitatea este mereu o provocare!

Totul despre volanta - masa dubla/masa simpla

Totul despre volanta - masa dubla/masa simpla

Unii soferi recurg la metoda de conversie din volanta cu masa dubla la volanta cu masa simpla. Acest lucru ne ajuta la fiabilitatea volantei.