Totul despre spalarea exterioara a masinii

Totul despre spalarea exterioara a masinii

A avea grija de masina nu inseamna doar verificarea si intretinerea partii mecanice. Exteriorul autoturismului este de asemenea important deoarece componentele de caroserie se pot degrada in timp sub actiunea prafului si a altor substante daunatoare din atmosfera.

In plus, era o vorba din popor care spunea ca "haina il face pe om". In cazul nostru, o masina murdara poate lasa o prima impresie negativa asupra proprietarului acesteia. 

Astfel, pentru a avea parte de un automobil cu un aspect estetic demn de invidiat (fara rugina, gauri in caroserie, elemente cu vopseaua deteriorata care necesita revopsire etc.), posesorul trebuie sa tina cont de spalarea exterioara a masinii la o anumita perioada de timp.

 

Citeste si despre: vopsirea integrala a masinii

 

Exista trei locuri diferite unde se poate efectua spalarea exterioara a masinii:

La o spalatorie auto

La un self wash

Acasa

Amintim doar aceste trei variante deoarece lumea a devenit reticenta la spalatoriile tip perie automatizata deoarece s-a dovedit faptul ca, in timp, acestea deterioreaza stratul protector de lac al masinii si nu sunt recomandate.

Indiferent de locatia aleasa, trebuie tinut cont de solutiile utilizate pentru aceasta operatiune. De obicei, majoritatea proprietarilor aleg varianta cea mai ieftina, dar nu se gandesc nici o secunda ca detergentii ieftini folositi nu pot curata corect automobilul, nici atat sa protejeze caroseria.

 

Sfaturi practice generale pentru spalarea exterioara a masinii

 

Important de retinut: nu este indicat a se incerca indepartarea excrementelor de la pasari cu o carpa sau un servetel uscat deoarece se poate deteriora lacul de protectie al vopselei. Puteti utiliza doar o carpa de microfibra inmuiata in prealabil in solutie speciala de curatare exterioara a caroseriei.

 

In plus, trebuie cunoscute urmatoarele lucruri:

 

In timpul procesului de spalare exterioara a masinii, trebuie sa se insiste la roti, acolo unde se depune praf in exces provenit din timpul franarilor repetate (mai ales in cazul condusului prin oras). Daca nu este curatat corespunzator, acesta poate afecta functionarea corespunzatoare a discurilor si placutelor de frana. 

Primavara si toamna, apare mazga noroioasa pe carosabil. Atunci, suprafata radiatoarelor de racire a diverselor lichide ale motorului inmagazineaza foarte multa murdarie din cauza elementilor de aluminiu foarte apropiati intre ei. Trebuie insistat cu jet-ul de apa si asupra grilelor centrala si de radiator ale masinii pentru a inlatura aceste depuneri.

Mare atentie la procesul de spalare al periilor de la geamuri deoarece pot aparea dare de noroi atunci cand unul din geamuri este deschis.

La final, trebuie sterse lamele de stergatoare fata cat si spate deoarece pot ramane particule de praf care pot zgaria parbrizul sau luneta. 

In continuare, vom trata fiecare dintre cele trei variante in parte.

 

Spalarea exterioara a masinii la o spalatorie auto

 

Atunci cand se doreste spalarea exterioara a masinii la o spalatorie dedicata, trebuie avut grija cum si daca se respecta procedeele de spalare. Desi pare un proces foarte simplu, el implica anumiti pasi specifici, iar daunele cauzate de nerespectarea lor se pot vedea in timp.

Pasul 1: Prespalarea - inlaturarea particulelor abrazive de pe caroserie printr-un jet de apa puternic, dar care nu trebuie folosit prea aproape deoarece apa poate dauna (exista procedeul de curatare al vopselei cu apa pentru revopsire).

 

Pasul 2: Aplicarea detergentul pentru curatarea murdariei - solutiile utilizate trebuie sa fie de calitate pentru a curata cu adevarat mizeria de pe elementele de caroserie si roti.

 

Pasul 3: Indepartarea detergentului si murdariei cu jet-ul de apa

 

Pasul 4: Verificarea caroseriei daca este curatata complet

 

Pasul 5: Aplicarea stratului de ceara - protejeaza caroseria si ajuta si la stergerea mai usoara a picaturilor de apa. Printr-o spalare frecventa a caroseriei, lacul, sticla, chederele si elementele de plastic pot fi mentinute in perfecta stare pentru mai mult timp. In urma aplicarii acestui strat de ceara, se poate observa ca sticla capata un efect hidrofob, iar murdaria nu se mai "lipeste" la fel de usor de caroserie.

 

Pasul 6: Stergerea caroseriei si a geamurilor cu lavete speciale

 

Pasul 7: Mentenanta plasticelor, chederelor de cauciuc si anvelopelor - se realizeaza prin substante specifice ca siliconul protector. Efectul de reintinerire al anvelopelor se poate realiza prin aplicarea unor substante adecvate care, de asemenea, le protejeaza contra imbatranirii.

 

Spalarea exterioara a masinii la un self wash

 

Pentru a putea spala masina in cadrul unui self wash, sunt necesare macar cateva cunostinte minime. Un adevarat pasionat al masinilor va veni pregatit de acasa cu anumite substante pe care le poate pulveriza pe jante inainte de a intra pe rampa. Acestea pot ajuta la inlaturarea prafului de la placutele de frana, dar si pentru a face economie de fise.

Procedeul de spalare este, in mare parte, acelasi ca la o spalatorie auto, mai ales daca self wash-ul are si varianta de aplicare cu ceara. In plus, posesorul autoturismului ar trebui sa stie ca:

 

Stergerea caroseriei se face progresiv de la plafon spre praguri, iar laveta se clateste frecvent pentru a nu aduna particule de praf care pot zgaria caroseria. 

 

Pentru stergerea geamurilor masinii, se utilizeaza o laveta dedicata, ca de exemplu pielea de caprioara care a fost folosita si de catre bunicii nostri (nu existau alte alternative pentru stergerea geamurilor la acel moment). 

 

Cu o alta laveta, de preferat, se face stergerea partilor interioare mobile ale caroseriei (usi, capota motor, capota portbagaj sau hayon).

 

O a treia laveta trebuie dedicata pentru jante. Daca sunt din aliaj, se sterge fiecare spita in parte pentru inlaturarea picaturilor de apa si ultimelor urme de murdarie, daca mai exista. De asemenea, se clateste frecvent.

In plus, mentenanta ornamentelor cromate dupa spalare se realizeaza cu solutii dedicate aplicate cu ajutorul lavetelor din microfibra.

 

Citeste si despre: ingrijirea geamurilor masinii

 

Spalarea exterioara a masinii acasa

 

Proprietarii de autoturisme care au posibilitatea de a-si curata masina acasa aleg, de obicei, sa foloseasca un aparat de spalat cu presiune. Din nou, se repecta procedeele de la spalatoria auto plus cel de la self-wash, doar ca acum se pot utiliza substantele dorite de fiecare proprietar in parte. 

Si in acest caz, trebuie avut un numar minim de cunostinte in domeniu deoarece nerespectarea proportiilor de diluare ale substantelor pot afecta anumite elemente ale caroseriei (chederele din cauciuc si suprafetele de plastic care ajung sa se albeasca sau sa se crape).

Un aspect important este existenta unei instalatii de dedurizare a apei pentru ca altfel toata caroseria va ramane patata de calcar. Daca nu, masina va fi stearsa in cel mai scurt timp posibil dupa finalizarea spalarii exterioare.

Foarte important de retinut: Niciodata sa nu lasati masina in soare si apoi sa incepeti procesul de spalare exterioara deoarece exista riscul de fisurare al parbrizului si / sau a trapei (normale sau panoramice). De asemenea, masina nu trebuie spalata in soare in nici un caz, mai ales o masina de culoare inchisa. Apa se usuca prea repede, inainte de a apuca sa se utilizeze lavetele specifice, si pot ramane pete pe diferite elemente de caroserie.

Este foarte important sa fie respectati in ordine si corect toti pasii necesari pentru spalarea exterioara a masinii pentru a evita riscul deteriorarii elementelor de caroserie, al chederelor din cauciuc si a partilor de plastic sau cromate. 

 

Citeste si despre: cat de des trebuie spalata masina

 

Sursa foto: robinsonautodetails.com, carserviceslink.com, hereknow.com, serviceauto-tm.ro, thegardeningeveryday.com

Articole similare

Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.

Acesta este motorul cu patru cilindri de 2,0 litri pe benzina natural aspirat (versiunea turbo este motorul 4G63T).

Acest cod se refera la eroarea circuitului releului de pornire.

Cele mai mult vehicule din ziua de azi sunt dotate cu sistemul pilotului automat. Scopul pilotului automat este acela de a stabili automat o anume viteza.