Volvo S70 scoate fum alb?

Volvo S70 scoate fum alb?

Daca ai cautat pe google de ce scoate masina ta fum alb si ai ajuns la noi, sa spunem doar ca daca citesti tot articolul, nenorocul de care ai dat cu masina ta se va transforma in noroc la finalul zilei. Ai observat de curand ca masina ta scoate fum alb in mers sau doar cand o pornesti? Este abur sau fum gros? Dispare in primele minute imediat dupa ce motorul masinii se incalzeste?

Posibil ai auzit ca masina poate evacua si fum negru sau fum albastrui. Despre cele doua tipuri de fum vom scrie in alte doua articole separate.

Nu conteaza ce tip de fum scoate masina. Important este ca masina a inceput sa scoata fum, ceea ce este o problema serioasa, care poate ajunge sa te coste destul de mult. Noi suntem aici sa te ajutam sa identifici de ce scoate Volvo S70 fum, care sunt piesele care s-au stricat si care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a remedia cat mai repede problema.

Daca ai prieteni care iti spun ca masina este normal sa mai scoata un pic de fum, trebuie sa stii ca nu este. Ai cumpara o masina cu 0 km care la rece scoate fum alb? Sau negru?

De ce scoate Volvo S70 fum alb pe evacuare?

Cu siguranta ai facut diferenta intre fum si abur. Vezi iarna cum masina la rece scoate abur pe evacuare. Aburul este incolor si se disipeaza si urca repede in atmosfera. O sa vezi de multe ori si urme de condens pe teava de evacuare. In acest articol o sa vorbim despre FUMUL scos de masina pe evacuare, nu despre abur. Aburul este normal si se intampla la orice motor cu combustie interna.

Astfel, daca ai citit randurile de mai sus si acum ti-ai dat seama ca Volvo S70 scoate de fapt aburi si nu fum, poti sa iesi de pe site sau poti sa afli de ce scoate orice masina fum alb, 3 minute de citit care iti vor imbunatati un pic cunostintele.

Cum iti dai seama ca Volvo S70 scoate aburi si nu fum?

Poti sa incerci sa mirosi gazele de evacuare 5 secunde sau sa pui mana aproape de teava de esapament. Daca emisiile sunt aburi, mana ta nu o sa miroase ciudat dupa si va trece usor prin emisii cand o misti in spatele tevii. Aburul abia daca se va lipi de ea. Daca in loc de aburi, Volvo S70 scoate fum alb pe evacuare, mana iti va mirosi urat, vei simti un miros necacios si intepator fara sa stai foarte aproape de teava. Atunci cand vei misca mana prin gaze va fi ca si cum ai face asta cu fumul de la lumanari dupa ce le stingi.

Daca masina ta evacueaza un fum alb si cand e rece si dupa ce motorul se incalzeste, am gasit o problema grava. Antigelul ajunge in camera de ardere, unde arde odata cu amestecul de carburant. In acest moment trebuie sa intelegi ca problemele sunt grave si ai nevoie de o inspectie urgenta a masinii. Nu vrem sa te speriem, dar daca continui sa mergi asa problemele se pot acumula.

De ce nu este bine ca Volvo S70 sa scoata fum alb?

Pentru ca orice motor cu combustie interna scoate fum alb doar cand este pe moarte.

Fumul alb apare doar daca antigelul ajunge in camera de ardere sau daca turbina este facuta praf.

In orice varianta, cand masina scoate fum alb, reparatia va costa destul de mult. Daca nu antigelul este problema, al doilea vinovat pe lista poate fi doar turbo, care s-a facut praf. Reconditionarea turbinei plus manopera de montare la Volvo S70 costa undeva la 2500 de lei.

Ce ai de facut daca Volvo S70 scoate fum alb pe evacuare?

Trebuie sa ajungi urgent la mecanic. Nu merge cu masina asa sau poti cala motorul, asta daca mai merge. Ne-am astepta ca atunci cand masina scoate fum alb sa avem Check-Engine aprins in bord, sa intre masina in limp, sa avem pierderi de putere, etc. Realitatea nu este asa. Niciun martor nu se va aprinde in bord si in 95% din cazuri masina merge normal si cand e motorul si rece si cand e cald.

Poti pune masina pe tester si poti sa afli cu stupoare ca nu are nicio eroare.

Haide sa vedem ce este de facut acum ca am aflat cat de urata este situatia. Rezolva alaturi de noi problema fumului alb la Volvo S70.

Fie ca vei repara acasa masina sau la mecani este bine de stiut care sunt exact pasii de urmat pentru a gasi de ce masina ta scoate fum alb. Ce piese trebuiesc verificate si in ce ordine?

Prima date ne vom concentra atentia pe admisie. Galeria de admisie este construita separat de motor si chiar din alt material. Intre ea si blocul motor avem o garnitura care cu timpul se poate distruge si poate permite antigelului care o raceste sa ajunga direct in cilindrii. Este de ajuns ca antigelul sa se scurga din admisie intr-un singur cilindru si masina va incepe sa scoata fum alb.

Daca galeria de admisie este in stare buna si garnitura nu are nimic, trebuie sa mergi mai departe cu inspectia.

Inainte de a trece la celelalte piese care pot fi afectate si care pot cauza fumul alb sa va dam un sfat.

Verifica daca exista pierderi de antigel din vas, verifica daca antigelul este murdar si mai ales daca are ulei in el. Verifica scurgeri de antigel pe blocul motor. Verifica la final compresia motorului pe fiecare cilindru in parte.

Revenim la piese. Dupa garnitura galeriei de admisie trebuie inspectata garnitura de la chiulasa. Verifica inainte daca exista scurgeri in orice parte a blocului motor de la chiulasa in jos. Desfa dupa chiulasa si verifica daca este garnitura arsa. Daca s-a ars garnitura de chiulasa la Volvo S70 motorul va manca antigel si imediat pe teva de evacuare veti vedea fum alb.

Piesa 3 de verificat. Sa spunem ca ai reusit sa verifici tot ca la carte pana acum si toate arata bine. Tocmai ce ai dat chiulasa jos si garnitura e in regula. Verifica chiulasa sa nu aiba crapaturi.

Daca ai gasit chiulasa crapata la Volvo S70, poti fi sigur ca antigelul care raceste motorul ajunge direct in cilindrii. In chiulasa stau supapele si arborele cu came care le dirijeaza. Antigelul se poate scurge sa ajunga direct in motor.

La final, daca toate sunt ok pana aici, trebuie verificate camasile de la cilindrii. Prin camasi trece antigelul foarte foarte aproape de camera de ardere. El trece sa raceasca efectiv cilindrii. In momentul in care camasile se crapa antigelul ajunge direct in camera de ardere. Daca se intampla asta se poate cala foarte repede motorul, pentru ca vei ramane intr-un final fara agent de racire.

Concluzia noastra

Nu ignora sub nicio forma masina ta daca incepe sa scoata brusc fum alb. Daca antigelul este consumat de motor poti bloca repede motorul, daca blocul este calat se poate sparge cu tot motorul, daca garnitura de chiulasa e arsa poti cala motorul, ai prins ideea. Cand Volvo S70 scoate fum alb, problema este grava.

Articole similare
Volvo S70 scoate fum alb?

Volvo S70 scoate fum alb?

Daca ai gasit chiulasa crapata la Volvo S70, poti fi sigur ca antigelul care raceste motorul ajunge direct in cilindrii.

Volvo S70 scoate fum negru?

Volvo S70 scoate fum negru?

Am vorbit pana acum despre piesele importante si usor de verificat care pot cauza fumul negru la Volvo S70.

De ce scoate Volvo S70 fum la pornire?

De ce scoate Volvo S70 fum la pornire?

Cand Volvo S70 diesel scoate fum negru la pornire verificarea trebuie sa porneasca de la alimentare, adica de la sistemul de injectie.

Cat costa sa restaurezi turbina la Volvo S70?

Cat costa sa restaurezi turbina la Volvo S70?

Service-urile specializate furnizeaza mai multe servicii pentru intretinerea si restaurarea turbinei la tipuri diferite de motoare.

Simptome supapa PCV defecta la Volvo S70

Simptome supapa PCV defecta la Volvo S70

Comportamentul unei supape PCV disfunctionale la Volvo S70 – motive si repere de nefunctionare.

De ce scoate Volvo S70 fum albastru?

De ce scoate Volvo S70 fum albastru?

In acest articol iti vom oferi informatii cu privire la motivele cele mai frecvente care pot determina emiterea unui fum de culoare albastra la Volvo S70.

De ce scoate Volvo S70 fum gri pe evacuare?

De ce scoate Volvo S70 fum gri pe evacuare?

Cand Volvo S70 emite un fum cenusiu, este foarte probabil sa ai probleme cu arderea lichidului de transmisie. Masinile diesel degaja de obicei aceste gaze.

Martori de bord la Volvo S70 - ce semnifica fiecare

Martori de bord la Volvo S70 - ce semnifica fiecare

Vom descrie succint in articolul nostru semnificatia fiecarui martor care poate sa se aprinda in bord la Volvo S70.