Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca versiune break a masinii de familie mici Volvo S40 - producand ambele modele la sediul lor din Gent, Belgia. Impartasind platforma Ford C1 cu Ford Focus european si Mazda 3, V50 a prezentat iluminare interioara de vis si „Volvo Intelligent Vehicle Architecture”.
In Statele Unite, Volvo a limitat vanzarile de masini V50 PZEV catre statele in care era necesar, inclusiv California, Florida, Vermont, Connecticut, Arizona, Maryland, Massachusetts, Pennsylvania, New York, Oregon, Maine, New Jersey, Rhode Island, New Mexico si Washington.
Volvo Cars Special Vehicle a produs un concept car bazat pe V50, V50 SV, al carui motor produce 340 CP (254 kW) si a debutat in 2004.
Pentru modelul anului 2008, V50 a primit un stil frontal revizuit, modificari minore la interior, faruri xenon active optional, sisteme audio, putere si cuplu crescut ale motorului T5.
Pentru 2009, V50 T5 a fost disponibil in Statele Unite, doar ca model AWD automat cu pachetul de finisare R-Design si in Europa cu optiuni manuale si automate. Incepand cu anul 2010, motorul D5 nu mai era disponibil.
Lasand prezentarea generala la o parte, noi, cei de la Dailydriven, am cumulat raspunsurile a mai multor posesori de V50 pe care acestia le-au lasat in review-urile facute la noi pe site.
La intrebarea "De ce ai ales sa cumperi Volvo V50 2.0 D (136Hp)?":
Pipas Mihai a raspuns: "Din cauza ca aveam nevoie de o masina care sa fie si practica si confortabila. Fiind logodit aveam nevoie de un portbagaj care sa fie suficient de incapator pentru toate bagajele viitoarei sotii, fara sa sacrific puterea sau confortul."
Nicu Popa a raspuns: "Pentru spatiu interior, motorizare, putere, fiabilitate, siguranta."
Man Horatiu a raspuns: "Am cumparat-o pentru aspect, siguranta, stabilitate etc."
Cele mai des intalnite probleme la V50 sunt:
Citeste si despre: Skoda Superb I (2001 – 2008) pareri si probleme comune
V50 T5 AWD are tractiune integrala si un motor pe benzina de 5 litri, cu un turbocompresor, patru supape pe cilindru si un design DOHC cu sincronizare variabila a arborelui cu came - oferind 220 CP si 320 Nm cuplu. Optiunile diesel erau disponibile in Europa, inclusiv un motor diesel D5 de 2.4 litri turbo, care furniza 180 CP si 350 Nm cuplu.
In continuare va vom prezenta cateva motorizari disponibile:
Acesta masina se conduce excelent, avand in vedere ca este o masina mare, de familie, uneori nici nu se simte acest lucru. Drumurile de tara parca nici nu le simte, suspensia fiind una excelenta. Sa nu mai vorbim despre siguranta, pentru ca se stie ca Volvo este una dintre cele mai sigure masini de pe piata.
Am intrebat posesorii de Volvo V50 despre experienta lor de condus. Am vrut sa aflam cum se conduce in oras si in afara acestuia. Raspunsurile lor pe care acestia le-au lasat in review-uri sunt:
Man Horatiu a raspuns: "In oras se conduce foarte usor. La drum lung se conduce si mai usor decat in oras."
Pipas Mihai a raspuns: "In oras foarte lin avand in vedere ca e diesel si masina este surprinzator de silentioasa. In afara masina este distractiv de condus si cand vine vorba de o depasire atunci cand ai lipit acceleratia te baga in scaun. Dar once again, fiind atat de confortabila nu simti cati km faci."
Nicu Popa a raspuns: "In oras ca orice alta masina. Poate ca mi-ar fi placut sa fie automata, daca locuiam la oras. Ideala pentru drum lung, consum mic, chiar mai mic fata de versiunea 1.6d."
Man Horatiu a raspuns: "Are un consum de 7 mediu pe drumuri proaste, nu poti sa mergi constant nici 3 km."
Pipas Mihai a raspuns: "Are un consum acceptabil de 5% in afara orasului si 7% mixt, facut in Brasov si imprejurimi."
Nicu Popa a raspuns: "5% +- mixt. depinde cum mergi cu ea, daca ai probleme pe injectie/ vacuum/turbo, daca porti numar mare la adidasi, nu te astepta la consum de 2%."
Fiind un Volvo, are acreditari de siguranta excelente, inclusiv aceleasi sisteme de protectie impotriva loviturilor si a impactului lateral ca si Volvo mai mare din vremea sa si se simte foarte bine construit. Cu toate acestea, in comparatie cu proprietatile Volvo anterioare, V50 este deosebit de frumos si, cel mai socant dintre toate, relativ mic din interior.
Modelele V50 sunt mai importante in ceea ce priveste confortul si stabilitatea, formand o parte din caracterul distractiv de condus al Ford. Calatoria este ferma pe modelele Sport, R Design si Drive-E, dar alte V50 sunt mai relaxante, iar nivelurile reduse de zgomot o fac o masina buna pentru calatorii lungi.
In perioada de viata a lui V50, gama sa de motoare a inclus diesel de 1,6, 2,0 si 2,4 litri, plus motoare pe benzina cuprinse intre 1,6 si 2,5 litri, ultimul dintre acestea fiind vandut cu finisaje T5 de top, cu optiunea de tractiune integrala.
Un lifting la mijlocul anului 2007 a dus la un stil mai clar (in special la finisajul R-Design), un sistem de divertisment imbunatatit in masina si optiunea unei cutii de viteze manuale pentru motorul diesel D5.
Modificari ulterioare in 2010 au dus la inlocuirea motorului diesel de 2.0 litri cu patru cilindri cu unitatea Volvo cu cinci cilindri de aceeasi capacitate, cunoscuta acum sub numele de D3 sau D4 in functie de putere. In acelasi timp, un nou motor diesel de 1,6 litri a devenit D2, iar motoarele T5 si D5 de 2,4 litri au fost intrerupte.
Sa vedem ce spun posesorii de V50 despre fiabilitatea masinii. Din pacate la noi pe site exista review-uri doar despre o singura motorizare. La intrebarea "Cat de fiabil este Volvo V50 2.0 D (136Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.":
Man Horatiu a raspuns: "Problema majora, porneste greu la rece, scoate fum alb inecacios, suna ca un tractor timp de 20-30 sec dupa care merge bine, de mult caut problema, dar fara rezolvare."
Pipas Mihai a raspuns: "Nu am avut inca nicio problema cu ea indiferent cat de tare am mers cu ea si cat de putin grijuliu am fost. Dar in curand va trebui sa schimb uleiul si ma gandeam ca atunci sa schimb si filtrele si alte piese consumabile."
Nicu Popa a raspuns: "Destul de fiabila. Conteaza foarte mult cum a avut grija de ea fostul proprietar. (Probleme cu injectoarele)."
Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee in ceea ce priveste pretul unui V50. Pretul oscileaza intre 3000 si 5000 de euro. De exemplu un Volvo V50, 2.0, diesel, din anul 2010 cu 220.000 de km la bord are un pret de 4800 de euro. In timp ce un Volvo V50, facelift, 1.6 diesel, din 2008 cu 233.000 de km la bord are un pret de 3500 euro.
Ce ne sfatuiesc posesorii de V50 in caz ca vrem sa cumparam o astfel de masina:
Man Horatiu: "Sa aiba grija de la cine o cumpara si sa faca o verificare la un service inainte de a o cumpara. Sa fie atenti la functionarea motorului, o mica zgarietura, indoitura se poate rezolva usor si nu iti tine masina in parcare ca nu porneste."
Pipas Mihai: "Sa nu se zgarceasca la motorina pe care o baga in rezervor si sa plateasca acei 20-30 lei extra pentru motorina premium. Sa fie atenti sa functioneze clima, incalzirea in scaune, turbina si sa aiba cartea de service."
Citeste si despre: VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune
Sursa foto: carmagazine.co.uk, car-recalls.eu
Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.
Toate generatiile A6 au oferit fie tractiune fata, fie tractiune integrala pe baza de Torsen, comercializate de Audi ca sistemul lor quattro.
Prima generatie BMW X3, denumita intern ca E83, a fost produsa din 2003 pana in 2010 si pe baza platformei BMW Seria 3.
Golful este printre putinele masini despre care se poate spune cu usurinta ca se confunda cu clasa din care face parte. Golful nu a fost niciodata catalogat ca rivalul lui Ford, Bmw.
Este oare E90 cea mai vanduta masina la mana a doua din Romania? In orice oras v-ati afla cu siguranta aveti cativa prieteni care au sau au avut un Bmw seria 3.
Peugeot 307 este o masina mica de familie produsa de producatorul francez Peugeot inca din 2001, succedand Peugeot 306.
Suzuki Swift a inceput in 1983 ca un rebranding de comercializare si fabricatie al Suzuki Cultus, un supermini fabricat si comercializat in intreaga lume in trei generatii.
Ford Kuga este un SUV produs de Ford din 2008. Se bazeaza pe platforma C1, care formeaza si baza Ford Focus si Ford C-Max.
In acest articol o sa gasesti, sumarizat, pe baza review-urilor facute de posesori, pareri despre Alfa Romeo 159 si probleme comune.
Prima generatie a Superb-ului modern, produsa din 2001 pana in 2008, s-a bazat pe platforma VW B5 PL45 +.
Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto inca de la sfarsitul anului 1996.
BMW E46 este a patra generatie a gamei BMW Seria 3 de masini, care a fost produsa din 1997 pana in 2006.
Generatia F30 / F31 / F34 a fost produsa in perioada 2011 - 2019 si este adesea denumita in mod colectiv F30.
Dezvoltat cu ajutorul Porsche, Zafira a fost prezentat pentru prima data sub forma de concept la Salonul Auto de la Frankfurt in 1997.
Peugeot 508 este o masina de familie lansata in octombrie 2010 de producatorul francez de automobile Peugeot si urmata de modelul 508 SW, in martie 2011.
Renault Twingo este un autoturism cu patru locuri fabricat si comercializat de producatorul auto francez Renault, introdus in 1992 si in prezent la a treia generatie.
Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu.
Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996.
Renault Scenic este un vehicul monovolum produs de producatorul auto francez Renault, primul care a fost etichetat ca atare in Europa.
A fost lansat in stilul caroseriei sedan, cu stilul caroseriei break (comercializat ca „Touring”) introdus in 1996.
Opel Corsa este o masina supermini proiectata si produsa de producatorul german de automobile Opel inca din 1982.
Dezvoltarea familiei Tipo a inceput in 2014, cand Fiat a anuntat proiectul Ægea (Tip 356) dezvoltat intr-o asociere intre Fiat (FCA Italia) si Tofas.
F25 este a doua generatie a BMW X3 lansata in 2010. Pentru aceasta generatie, productia s-a mutat din Austria in fabrica americana BMW din Greer, Carolina de Sud.
BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.
A doua generatie a lui Clio a fost lansata la 9 martie 1998 si s-a vandut cu mai putin de 10.000 de euro.
Ford Focus (a treia generatie), cunoscut si sub denumirea de Focus Mk III, a debutat la Salonul International Auto din America de Nord in 2010.
X5 a fost primul SUV al BMW si a prezentat, de asemenea, tractiune integrala si a fost disponibil fie cu transmisie manuala, fie automata.
Volkswagen Passat este o serie de masini mari de familie fabricate si comercializate de producatorul german de automobile Volkswagen din 1973 pana in prezent.
In 2002, Megane a intrat in a doua generatie cu o reproiectare substantiala care a avut loc si a fost votata masina europeana a anului 2003.
Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login