Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca ​​versiune break a masinii de familie mici Volvo S40 - producand ambele modele la sediul lor din Gent, Belgia. Impartasind platforma Ford C1 cu Ford Focus european si Mazda 3, V50 a prezentat iluminare interioara de vis si „Volvo Intelligent Vehicle Architecture“.

In Statele Unite, Volvo a limitat vanzarile de masini V50 PZEV catre statele in care era necesar, inclusiv California, Florida, Vermont, Connecticut, Arizona, Maryland, Massachusetts, Pennsylvania, New York, Oregon, Maine, New Jersey, Rhode Island, New Mexico si Washington.

Volvo Cars Special Vehicle a produs un concept car bazat pe V50, V50 SV, al carui motor produce 340 CP (254 kW) si a debutat in 2004.

Pentru modelul anului 2008, V50 a primit un stil frontal revizuit, modificari minore la interior, faruri xenon active optional, sisteme audio, putere si cuplu crescut ale motorului T5.

Pentru 2009, V50 T5 a fost disponibil in Statele Unite, doar ca model AWD automat cu pachetul de finisare R-Design si in Europa cu optiuni manuale si automate. Incepand cu anul 2010, motorul D5 nu mai era disponibil.

Lasand prezentarea generala la o parte, noi, cei de la Dailydriven, am cumulat raspunsurile a mai multor posesori de V50 pe care acestia le-au lasat in review-urile facute la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volvo V50 2.0 D (136Hp)?”:

Pipas Mihai a raspuns: “Din cauza ca aveam nevoie de o masina care sa fie si practica si confortabila. Fiind logodit aveam nevoie de un portbagaj care sa fie suficient de incapator pentru toate bagajele viitoarei sotii, fara sa sacrific puterea sau confortul.”

Nicu Popa a raspuns: “Pentru spatiu interior, motorizare, putere, fiabilitate, siguranta.”

Man Horatiu a raspuns: “Am cumparat-o pentru aspect, siguranta, stabilitate etc.”

Probleme comune Volvo V50 (2004-2012)

Cele mai des intalnite probleme la V50 sunt:

  • ECU;
  • cutiile automate;
  • turbina;
  • DPF;
  • injectoare.

Motorizari disponibile

V50 T5 AWD are tractiune integrala si un motor pe benzina de 5 litri, cu un turbocompresor, patru supape pe cilindru si un design DOHC cu sincronizare variabila a arborelui cu came - oferind 220 CP si 320 Nm cuplu. Optiunile diesel erau disponibile in Europa, inclusiv un motor diesel D5 de 2.4 litri turbo, care furniza 180 CP si 350 Nm cuplu.

In continuare va vom prezenta cateva motorizari disponibile:

  • 1.6, B4164S2 - acest motor are o putere de 99 CP si un cuplu de 150 Nm;
  • 1.8, B4184S2 - acest motor are o putere de 123 CP si un cuplu de 165 Nm;
  • 2.0, B4204S3 - acest motor are o putere de 143 CP si un cuplu de 185 Nm;
  • T5, B5254T7 - acest motor are o putere de 227 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • 1.6D, D4164T - acest motor are o putere de 108 CP si un cuplu de 230 Nm;
  • D2, D4162T - acest motor are o putere de 113 CP si un cuplu de 270 Nm;
  • 2.0D, D4204T - acest motor are o putere de 134 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • D5, D5244T8 - acest motor are o putere de 178 CP si un cuplu de 350 Nm;
  • D5, D5244T13 - acest motor are o putere de 178 CP si un cuplu de 400 Nm.

Cum se conduce Volvo V50 si ce consum are?

Acesta masina se conduce excelent, avand in vedere ca este o masina mare, de familie, uneori nici nu se simte acest lucru. Drumurile de tara parca nici nu le simte, suspensia fiind una excelenta. Sa nu mai vorbim despre siguranta, pentru ca se stie ca Volvo este una dintre cele mai sigure masini de pe piata.

Am intrebat posesorii de Volvo V50 despre experienta lor de condus. Am vrut sa aflam cum se conduce in oras si in afara acestuia. Raspunsurile lor pe care acestia le-au lasat in review-uri sunt:

Man Horatiu a raspuns: “In oras se conduce foarte usor. La drum lung se conduce si mai usor decat in oras.”

Pipas Mihai a raspuns: “In oras foarte lin avand in vedere ca e diesel si masina este surprinzator de silentioasa. In afara masina este distractiv de condus si cand vine vorba de o depasire atunci cand ai lipit acceleratia te baga in scaun. Dar once again, fiind atat de confortabila nu simti cati km faci.”

Nicu Popa a raspuns: “In oras ca orice alta masina. Poate ca mi-ar fi placut sa fie automata, daca locuiam la oras. Ideala pentru drum lung, consum mic, chiar mai mic fata de versiunea 1.6d.”

Ce consum are Volvo V50 2.0 D (136Hp)?

Man Horatiu a raspuns: “Are un consum de 7 mediu pe drumuri proaste, nu poti sa mergi constant nici 3 km.”

Pipas Mihai a raspuns: “Are un consum acceptabil de 5% in afara orasului si 7% mixt, facut in Brasov si imprejurimi.”

Nicu Popa a raspuns: “5% +- mixt. depinde cum mergi cu ea, daca ai probleme pe injectie/ vacuum/turbo, daca porti numar mare la adidasi, nu te astepta la consum de 2%.”

Fiabilitate

Fiind un Volvo, are acreditari de siguranta excelente, inclusiv aceleasi sisteme de protectie impotriva loviturilor si a impactului lateral ca si Volvo mai mare din vremea sa si se simte foarte bine construit. Cu toate acestea, in comparatie cu proprietatile Volvo anterioare, V50 este deosebit de frumos si, cel mai socant dintre toate, relativ mic din interior.

Modelele V50 sunt mai importante in ceea ce priveste confortul si stabilitatea, formand o parte din caracterul distractiv de condus al Ford. Calatoria este ferma pe modelele Sport, R Design si Drive-E, dar alte V50 sunt mai relaxante, iar nivelurile reduse de zgomot o fac o masina buna pentru calatorii lungi.

In perioada de viata a lui V50, gama sa de motoare a inclus diesel de 1,6, 2,0 si 2,4 litri, plus motoare pe benzina cuprinse intre 1,6 si 2,5 litri, ultimul dintre acestea fiind vandut cu finisaje T5 de top, cu optiunea de tractiune integrala.

Un lifting la mijlocul anului 2007 a dus la un stil mai clar (in special la finisajul R-Design), un sistem de divertisment imbunatatit in masina si optiunea unei cutii de viteze manuale pentru motorul diesel D5.

Modificari ulterioare in 2010 au dus la inlocuirea motorului diesel de 2.0 litri cu patru cilindri cu unitatea Volvo cu cinci cilindri de aceeasi capacitate, cunoscuta acum sub numele de D3 sau D4 in functie de putere. In acelasi timp, un nou motor diesel de 1,6 litri a devenit D2, iar motoarele T5 si D5 de 2,4 litri au fost intrerupte.

Sa vedem ce spun posesorii de V50 despre fiabilitatea masinii. Din pacate la noi pe site exista review-uri doar despre o singura motorizare. La intrebarea “Cat de fiabil este Volvo V50 2.0 D (136Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Man Horatiu a raspuns: “Problema majora, porneste greu la rece, scoate fum alb inecacios, suna ca un tractor timp de 20-30 sec dupa care merge bine, de mult caut problema, dar fara rezolvare.”

Pipas Mihai a raspuns: “Nu am avut inca nicio problema cu ea indiferent cat de tare am mers cu ea si cat de putin grijuliu am fost. Dar in curand va trebui sa schimb uleiul si ma gandeam ca atunci sa schimb si filtrele si alte piese consumabile.”

Nicu Popa a raspuns: “Destul de fiabila. Conteaza foarte mult cum a avut grija de ea fostul proprietar. (Probleme cu injectoarele).”

Cat costa Volvo V50 (2004-2012) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee in ceea ce priveste pretul unui V50. Pretul oscileaza intre 3000 si 5000 de euro. De exemplu un Volvo V50, 2.0, diesel, din anul 2010 cu 220.000 de km la bord are un pret de 4800 de euro. In timp ce un Volvo V50, facelift, 1.6 diesel, din 2008 cu 233.000 de km la bord are un pret de 3500 euro.

Sfaturi achizitie

Ce ne sfatuiesc posesorii de V50 in caz ca vrem sa cumparam o astfel de masina:

Man Horatiu: “Sa aiba grija de la cine o cumpara si sa faca o verificare la un service inainte de a o cumpara. Sa fie atenti la functionarea motorului, o mica zgarietura, indoitura se poate rezolva usor si nu iti tine masina in parcare ca nu porneste.”

Pipas Mihai: “Sa nu se zgarceasca la motorina pe care o baga in rezervor si sa plateasca acei 20-30 lei extra pentru motorina premium. Sa fie atenti sa functioneze clima, incalzirea in scaune, turbina si sa aiba cartea de service.”

Sursa foto: carmagazine.co.uk, car-recalls.eu