Volvo V50 scoate fum negru?

Volvo V50 scoate fum negru?

In ultimul articol am vorbit despre principalele motive din cauza carora masina scoate fum alb. Cum am spus si acolo, mai exista doua tipuri de fum care te pot ingrijora, fumul negru si cel albastrui.

Astazi o sa enumeram principalele motive din cauza carora Volvo V50 scoate fum negru? scoate fum negru pe evacuare. Orice tip de fum scos de masina ar trebui sa te ingrijoreze, fie ca este alb, negru, gri, albastrui. Fiecare tip de fum inseamna ca trebuie sa scoti bani din buzunar pentru a rezolva problema.

In articolul de astazi o sa vorbim despre cauzele aparitiei fumului negru si posibile reparatii.

Ce inseamna cand Volvo V50 scoate fum negru?

Fumul negru apare dintr-un singur motiv. Amestecul de aer cu carburant nu mai este in parametrii. Amestecul care ajunge in interiorul cilindrilor are prea mult carburant.

Daca masina ta a inceput brusc sa scoata fum negru, merge normal si nu observi schimbari evidente, ai de verificat cateva piese usor accesibile:

  • filtrul de aer, el poate fi infundat si motorul nu mai primeste aerul de care are nevoie pentru o functionare corecta;
  • senzorii de pe admisie. De asemenea, un senzor defect poate limita fluxul de aer;

  • regulatorul de presiune al combustibilului;
  • injectoare. Un injector cu corectii mari poate scuipa mult mai mult carburant decat are nevoie masina.

Fata de situatia in care masina scoate fum alb sau albastrui, situatia in care te afli acum este un pic mai pozitiva. Fumul negru la Volvo V50 nu anunta o problema grava la motor, insa noi iti recomandam sa rezolvi problema lui cat mai curand. Orice problema mica va creste in timp si va trage dupa ea alte piese pe care le va strica. Un injector defect poate topi un cap de piston fara probleme. In plus, fumul negru polueaza mult si masina ta va consuma mult mai mult carburant inutil.

Inainte de a iti spune care sunt cele mai comune cauze ale fumului negru, va trebui sa te asiguri ca el este negru si nu gri sau cu tente de gri in el. Daca fumul nu este complet negru si vezi urme de gri in el, problema este mai mare acum. Cand fumul este gri inseamna ca turbina a inceput sa manance ulei sau chiar furtunul ei sa fie crapat.

Hai sa vorbim acum despre subiectul principal al articolului nostru. De ce scoate Volvo V50 fum negru?

Care sunt principalele piese care pot genera fumul negru la masina:

Filtru de aer infundat, neschimbat, cum am spus si mai sus. Amestecul de combustibil se face cu aer. Aerul trebuie sa ajunga intr-o cantitate decisa de ecu in motor. Daca filtrul de aer este infundat, doar putin aer ajunge in motor, diferenta de aer va fi inlocuita de combustibil. In felul asta amestecul va fi prea bogat in carburant si masina va incepe imediat sa scoata fum negru pe evacuare. Este foarte usor sa verifici singur si chiar sa inlocuiesti filtrul de aer. Asigura-te ca se inlocuieste la 6 luni, 1 an maxim.

Daca masina scoate fum in sarcina sau cand accelerezi brusc timp de doar 1-2 secunde, nu este o problema grava. Masina nu are timp sa faca brusc corectiile, la fel de repede cat ai apasat pe pedala de acceleratie.

Verifica injectoarele la Volvo V50

Masinile moderne au injector pe fiecare cilindru in parte care este responsabil cu cantitatea de combustibil care ajunge in motor. Injectorul nu trebuie sa curga sau sa scape combustibil. Nu va imaginati ca el arunca combustibil in cilindrii. Injectorul are rolul de a pulveriza carburantul, creand o ceata care se amesteca omogen cu aerul si este prezenta in tot cilindrul pentru a crea o ardere cat mai corecta si fara rateuri.

Cand injectorul incepe sa curga, pe tester o sa vedeti niste corectii mai pe el dar si pe perechea lui. Pistoanele lucreaza in sincron, 1 cu 4 si 2 cu 3. Daca injectorul 4 are corectii, injectorul 1 va compensa problemele create de 4, pentru ca motorul sa mearga rotund. De fiecare data cand un injector iese din parametrii, motorul incepe sa scoata fum pe evacuare.

Senzor MAF defect la Volvo V50

Senzorul maf se ocupa tot de aer. Pana acum ai observat sigur ca tot articolul este legat de amestecul aer/carburant. MAF decide cat aer ajunge in cilindrii. Daca el decide sa trimita mai putin aer, combustibilul va ajunge in cantitati mai mari si iar motorul scoate fum negru. Daca s-a defectat senzorul maf, ecu nu mai primeste informatii de la el si automat nu stie cum sa dirijeze admisia.

Segmentii de la pistoane sunt defecti

Orice piston are trei segmenti montati, segmentul de ardere, de ungere si de compresie. Automat un segment are un rol separat de celelalt. Un segment opreste uleiul sa ajunge direct in camera de ardere. Imediat ce segmentii nu mai etanseaza cum trebuie si uleiul ajunge in motor, masina va scoate fum pe evacuare.

Egr defect la Volvo V50

Prin egr trec gaze de evacuare. Din el o parte din gaze sunt trimise catre evacuare si o parte ajung inapoi in motor. Daca egr-ul este defect, nu se mai deschide si inchide cum trebuie, daca este un pic desprins de motor si trage aer rece din afara, masina va scoate repede fum negru.

Depuneri de carbon pe internele motorului. Un motor nou are zero depuneri de carbon. Din secunda in care prima combustie are loc, depunerile de carbon incep sa se acumuleze peste tot, in motor, pe supape, pe galerii, la turbo, egr, dpf. Oriunde exista gaze si mai ales gaze arse, ele se vor depune. Depunerile vom cauza intr-un moment aparitia fumului negru.

Alte probleme care pot face masina ta sa scoata fum negru:

  • pcm nu mai controleaza cum trebuie injectoarele;
  • pcm defect;
  • ecu defect;

  • senzor maf defect;
  • pierderi de vacuum;
  • probleme ale circuitului de retur ale injectoarelor;

  • regenerare fortata la dpf;
  • egr-ul este ramas blocat pe deschis.

Ce trebuie sa faci pentru a rezolva problema fumului negru la Volvo V50 ?

Sa speram ca ai noroc ( pe cat de urata este situatia ) si un martor se va aprinde in bord. Martorul care este bine sa se aprinda atunci cand masina scoate fum negru este Check-Engine. Daca s-a aprins te anunta ca ai o problema pe care ecu a identificat-o, ceea ce este bine pentru ca avem un punct de plecare pentru viitoarea reparatie. Foloseste orice scaner OBD2 si vezi ce cod de eroare a aprins check-ul in bord.

Ce coduri de eroare pot aparea la Volvo V50 cand scoate fum negru?

  • P0101, problema a senzorului MAF;

  • P0116, problema a circuitului de racire.

Daca esti ghinionist si nu apare niciun martor in bord, ia componentele de mai sus si verifica-le pe rand. Daca crezi ca te depaseste operatiunea pe care urmeaza sa o faci, du masina la service. Citind acest articol vei duce masina informat si nu o sa existe riscul sa platesti reparatii in plus.

Citeste si...
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina

Se modifica preturile pentru RCA. Afla care sunt localitatile cu cele mai mari preturi! Pretul politelor de asigurare RCA vor vari...

Este sigura o masina cu GPL?
Este sigura o masina cu GPL?

Tot mai multe persoane opteaza pentru utilizarea autoturismelor cu sistem GPL, mai ales in zonele foarte aglomerate sau daca trebu...

Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...