Volvo V60 scoate fum alb?

Volvo V60 scoate fum alb?

Subiectul de astazi este de o importanta majora daca ai nenorocul sa se aplice pentru tine ce vom scrie in acest articol. Daca masina ta scoate fum alb, gros la relanti sau in acceleratie si cand motorul este rece si cand este cald, articolul este scris pentru tine. O sa vorbim in acest articol despre principalele cauze din cauza carora Volvo V60 scoate fum alb.

Mai exista variantele ca masina sa scoata fum negru sau fum albastrui, dar vom scrie articole separate despre ele.

Oricare ar fi culoarea fumului, problema este serioasa. Trebuie de la inceput sa intelegi ca nu este normal ca masina sa scoata fum, oricat de putin. Imagineaza-ti sa-ti cumperi o masina noua si sa te duci sa o ridici. Pleci cu ea din reprezentanta si la prima cheie scoate un fum gros alb. Ce parere ai, e normal?

Situatia cand masina scoate fum nu este de neglijat. In caz contrar problema se poate accentua si costurile de reparatie vor creste si ele odata cu problemele noi care apar.

De ce scoate Volvo V60 fum alb pe evacuare?

Nu are rost sa citesti tot articolul daca masina ta scoate ABUR si nu FUM. E usor sa ne dam seama de diferenta. Aburul se disipeaza repede si apare cand afara este frig si motorul este rece. Poti sa vezi chiar urme de condens pe teava de evacuare.

Fumul este diferit, el apare tot timpul, dispare doar daca opresti motorul. Este gros, urat mirositor si apare si la relanti si in turatie. Cu cat accelerezi masina mai tare cu atat fumul este mai prezent.

Nu ti se intampla nimic daca incerci sa mirosi gazele de evacuare 2 3 secunde sau sa pui mana aproape de teava de esapament. Daca emisiile sunt aburi mana nu o sa aiba un miros ciudat si va trece usor prin emisii, gazele abia daca se vor lipi de ea. Daca in loc de aburi, Volvo V60 scoate fum alb pe evacuare, mana iti va mirosi urat, vei misca mana prin niste gaze care vor fi imprastiate de miscarea ta.

Daca masina ta evacueaza un fum alb si cand e rece si dupa ce motorul se incalzeste, cumva antigelul ajunge in camera de ardere, unde se amesteca cu carburantul si aerul. In acest moment realizezi ca problemele sunt grave si ai nevoie de o reparatie urgenta a masinii. Nu vrem sa te speriem, dar daca continui sa mergi asa problemele se pot acumula.

De ce spunem ca este grav ca Volvo V60 sa scoata fum alb?

Pentru ca fumul alb apare doar daca antigelul ajunge in camera de ardere, daca turbina este distrusa in totalitate sau daca dpf-ul se regenereaza. Ultima situatie este exceptia de la regula

Daca antigelul ajunge in motor sau daca turbo este defect, pretul de reparatie va fi mare.

In cazul in care turbo s-a dus, epuratorul de gaze din carter de la Volvo V60 nu te va mai lasa sa pornesti masina si va trebui sa o duci pe platforma pana la service-ul cu care lucrezi. In functie de unde ai ramas cu masina vei mai adauga minim 300 de lei la reparatie.

Ce trebuie sa faci daca Volvo V60 scoate fum alb pe evacuare?

Probabil te astepti ca masina sa intre in limp mode, sa se ilumineze martori in bord, dar problema fumului alb nu va face asta, fiind 100% o problema mecanica. Din pacate nu exista niciun senzor care sa ne spuna cand blocul motor este crapat sau o garnitura este arsa.

Daca vei pune masina pe tester poti sa ai surpriza sa nu fie niciun cod de eroare. Cum am spus este o problema de ardere, amestecul se face acum si cu antigel, turbina poate fi defecta la modul in care geometria variabila este efectiv distrusa sau chiar injectoarele pot fi facute praf.

Ce trebuie sa faci ca masina ta sa nu mai scoata fum? Rezolva alaturi de noi problema fumului alb la Volvo V60.

Ce piese trebuiesc verificate si in ce ordine?

Garnitura si galeria de admisie. Galeria de admisie este lipita efectiv de motor cu scopul de a actiona ca o piesa unica. Este aproape imposibil sa se toarne galeriile si sa faca parte din acelasi ansamblu cu motorul. Astfel intre ele si motor exista garnituri.

Galeria de admisie este si ea racita si astfel antigelul este prezent in interiorul ei. Galeria de admisie are legatura directa cu cilindrii. Fiind atat de aproape de motor, daca galeria de admisie are o crapatura sa garnitura este arsa, antigelul care o raceste va ajunge acum direct in amestec si implicit in camera de ardere. Odata ce antigelul este ars, masina ta va scoate fum alb pe evacuare.

Daca galeria de admisie este in stare buna si garnitura nu are nimic, treci mai departe. Un mic sfat. Inainte de a te apuca sa desfaci galeria de pe chiulasa, inspecteaz-o vizual. Daca nu are urme de rugina sau urme de lichid scurs, nu are nimic si nu trebuie desfacuta.

Pasul 2. Verifica garnitura de la chiulasa.

La primul pas am inteles ce face garnitura. Garnitura dintre blocul motor si chiulasa se numeste garnitura de chiulasa. Ea se afla exact in capatul superior al camerii de ardere si trebuie sa suporte temperaturi extreme, astfel se poate arde usor. Daca s-a ars garnitura de chiulasa la Volvo V60 motorul va manca antigel si imediat pe teva de evacuare veti vedea fum alb.

Sa spunem ca ai reusit sa verifici tot ca la carte pana acum si toate arata bine. Daca tot ai desfacut motorul pentru ca ai vazut ca ai mai putin antigel in vas, ai verificat garnitura de chiulasa si este in parametrii, inspecteaza vizual si suprafata plana a chiulasei.

Este important de notat ca inainte de a desface motorul se poate face o verificare a antigelului si nivelul lui, dar si un test de compresie a motorului.

Revenim. Un lucru bun daca chiulasa este crapata este faptul ca ea se poate schimba separat. Poti lua o piesa destul de ieftina din dezmembrari, fara sa trebuiasca sa schimbi tot motorul.

de verificat daca Volvo V60 scoate fum alb si pana acum, toate piesele de mai sus au fost in stare perfecta de functionare.

Verifica daca exista urme de ulei in rezervorul de la antigel. De ce sa faci asta? Pentru ca acum o sa vorbim despre un bloc motor crapat. Ai auzit de bloc motor, de chiulasa, de vibrochen, de cilindrii, dar ai auzit si de camasa de cilindru?

Apa in bord sta la 90 de grade, uleiul masinii sta la 110-120 maxim, dar crezi ca arderea amestecului de combustibil se face la aceste temperaturi sau mai mult? In cilindrii avem peste 700 de grade Celsius. Uleiul motor si antigelul tin totul sub control. Pentru a face asta, antigelul trebuie sa fie atat de aproape de camera de ardere dar sa nu poate intra in camera. Fiind atat de aproape, orice crapatura a blocului motor va trimite ulei si antigel in camera de ardere.

Concluzie finala

Nu ignora sub nicio forma masina ta daca incepe sa scoata subit fum alb. Daca antigelul este consumat de motor poti cala repede motorul, daca blocul este blocat se poate sparge cu tot motorul, daca garnitura de chiulasa e arsa poti cala motorul, ai prins ideea. Cand Volvo V60 scoate fum alb, problema este grava.

Citeste si...
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina
Preturile RCA vor varia in functie de localitatea in care este inmatriculata masina

Se modifica preturile pentru RCA. Afla care sunt localitatile cu cele mai mari preturi! Pretul politelor de asigurare RCA vor vari...

Este sigura o masina cu GPL?
Este sigura o masina cu GPL?

Tot mai multe persoane opteaza pentru utilizarea autoturismelor cu sistem GPL, mai ales in zonele foarte aglomerate sau daca trebu...

Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?
Uleiul sintetic – este bun pentru masina ta?

Pe masura ce motoarele au devenit tot mai puternice si mai complicate, acestea au ajuns sa creasca economia uleiului folosit si sa...

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?
Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate Potrivit explicatiilor o...