Volvo XC70 scoate fum alb?

Volvo XC70 scoate fum alb?

Astazi o sa scriem despre un subiect sensibil. Masina ta a inceput sa scoata fum pe evacuare, ori atunci cand motorul este rece ori tot timpul. In acest articol o sa ne concetram toata atentia asupra situatiei in care Volvo XC70 scoate fum alb pe evacuare. O sa discutam doar despre fumul alb, despre fum negru sau fum albastru vom vorbi in alte doua articole separate.

Fie ca masina evacueaza fum alb, negru sau albastru, situatia este una grava careia trebuie sa ii acorzi imediat atentie pentru a repara cat mai repede masina si a te proteja de urmatoare daune interne la masina care iti pot scoate multi bani pe reparatii din buzunar.

De ce scoate Volvo XC70 fum alb pe evacuare?

Haide sa o luam cu inceputul. Daca te afli in situatia de mai jos, nu are rost sa citesti restul articolului, daca nu, mergi pana la capat pentru ca o sa iti salvam ceva bani.

DOAR DACA masina scoate fum ( abur, condens ) atunci cand afara este frig si motorul este rece, aburii se disipeaza rapid si nu au aproape niciun miros, masina ta nu are nimic. Dar doar daca, dupa cateva minute aburii dispar si masina merge normal fara sa scoata gram de fum pe evacuare. Daca te afli in aceasta situatie, poti inchide articolul ca nu este pentru tine.

DACA, din pacate, te afli de cealalta parte a baricadei si Volvo XC70 evacueaza un fum alb gros, mirositor, necacios, este posibil sa ai o problema grava la motor.

In cazul in care masina ta evacueaza si cand motorul este rece dar si dupa 5 minute de la pornirea lui, un fum alb, gros, necacios, el provine in general de la probleme la instalatia de racire a motorului. Problemele pot fi grave in aceasta situatie. Nu vrem sa te speriem dar te poti confrunta cu o garnitura de chiulasa arsa, deteriorata sau efectiv cu o crapatura in blocul motor.

Ca sa intelegi de ce este atat de grava situatia. Fumul alb nu poate aparea decat daca antigelul ajunge in camera de ardere ( situatie grava ) sau turbina masinii tocmai a facut poc ( situatie grava ). Niciuna din aceste reparatii nu vor fi ieftine si in cazul in care turbo s-a dus, epuratorul de gaze din carter de la Volvo XC70 nu te va mai lasa sa pornesti masina si va trebui sa o duci pe platforma pana la service-ul cu care lucrezi.

Ce trebuie sa faci daca Volvo XC70 scoate fum alb pe evacuare?

Trebuie stiut de la inceput ca aceasta este o problema mecanica. Foarte posibil sa nu iti apara niciun martor in bord cand masina scoate fum alb, sa nu dea niciun indiciu inainte sa inceapa sa faca asta, sa nu ai nicio eroare daca pui masina pe tester. Cum am spus este o problema de ardere, amestecul se face cu antigel, turbina poate fi defecta la modul in care geometria variabila este efectiv distrusa sau chiar injectoarele pot fi facute praf.

Cum se poate repara problema fumului alb la Volvo XC70?

Pentru a rezolva situatia in care masina ta scoate fum alb pe evacuare, ai doua solutii. 

  • Mergi la un service cu care lucrezi si in care ai incredere.
  • Daca ai cunostinte de mecanica te poti ocupa singur de masina.

In ambele variante citeste articolul pana la capat sa intelegi ce are masina si de ce scoate fum alb din evacuare.

Primul pas. Incepe cu verificarea garniturii de admisie. Ea este prima pe care trebuie sa o verifici. Galeriile de evacuare si de admisie sunt de multe ori confectionate din alt material fata blocul motor si sunt piese separate. Astfel intre bloc si galerii trebuie sa existe o garnitura care sa etanseze si sa tina gazele inauntru.

Prin galeria de admisie trece amestecul care ajunge in cilindrii si are si mici orificii prin care antigelul isi continua drumul spre blocul motor. Fiind atat de aproape de motor si de cilindrii implicit, o mica defectiune la galeria de admisie poate trimite agentul de racire direct in cilindrii unde va fi ars odata cu amestecul carburant-aer. Imediat ce se intampla asta, masina va scoate fum alb pe evacuare.

Asa ca prima data verifica galeria de admisie si garnitura ei, cauta urme de rugina si urme de lichid scurs pe ea, sau de pe ea pe blocul motor. Daca urmele sunt prezente ai gasit vinovatul.

A doua componenta de verificat. Garnitura de chiulasa de la Volvo XC70

Intelegem usor ce face o garnitura. In cazul nostru motorul este impartit in 3 parti mari. Bloc, unde stau pistoanele, carter inferior, unde sta vibrochenul si carter superior sau chiulasa unde stau supapele si arborele cu came. Toate trebuie racite. 

Garnitura de chiulasa sigileaza efectiv motorul pentru a impiedica antigelul si aerul sa ajunga in cilindrii. Daca garnitura si-a pierdut proprietatile sau pe romaneste s-a ars, antigelul va incepe imediat sa ajunga in motor. Imediat ce se va intampla asta, masina ta va scoate fum alb.

Pasul 3. Daca toate sunt in regula pana acum, treci mai departe si verifica chiulasa. O chiulasa crapata va trimite si ea antigel direct in motor. Ar fi o reparatie mai scumpa decat o garnitura arsa, insa vestea buna este ca la Volvo XC70 chiulasa se poate schimba separat de motor.

Pasul 4. Daca pana acum galeria de admisie si garnitura au fost ok, chiulasa si garnitura de asemenea, problema poate fi la un bloc motor crapat. Hai sa intelegi ce se intampla aici.

Blocul motor este partea din mijloc, unde sunt cilindrii cu pistoanele in interiorul lor. Inauntrul cilindrilor temperaturile ajung si la 800 de grade, dar totusi, uleiul si antigelul reusesc sa tina motorul la 90-100 de grade. De ce? Pentru ca in peretele cilindrilor avem niste piese numite camasi de cilindru. Prin ele trece antigel atat de des incat este posibil racirea la 90 de grade. Cea mai mica crapatura in camasa va trimite antigel direct in camera de ardere cauzand evaucarea de fum alb la Volvo XC70.

Ce am descris mai sus sunt cazurile cele mai frecvente care pot genera fum alb. Mai exista variante in care turbina sa fie facuta praf dar masina in cazul asta nu va mai porni, lichid de transmisie poate sa ajunga printr-un furtun de vacuum in motor ( caz extrem de periculos pentru masina care poate sa duca la reparatii foarte mari ) sau masina isi face regenerare la DPF.

In cazul regenerarii ar trebui sa te panichezi doar daca masina isi face regenerare din 10 in 10 km.

Concluzie

Nu ignora sub nicio forma masina ta daca incepe sa scoata subit fum alb. Daca mananca antigel poti cala motorul, daca blocul este blocat se poate sparge cu tot motorul, daca garnitura de chiulasa e arsa poti cala motorul, ai prins ideea. Cand Volvo XC70 scoate fum alb, problema este serioasa.

Articole similare
Volvo XC70 scoate fum alb?

Volvo XC70 scoate fum alb?

In acest articol o sa ne concetram toata atentia asupra situatiei in care Volvo XC70 scoate fum alb pe evacuare.

Volvo XC70 scoate fum negru?

Volvo XC70 scoate fum negru?

Fumul negru la Volvo XC70 nu anunta o problema grava la motor, insa noi iti recomandam sa rezolvi problema lui cat mai curand.

De ce scoate Volvo XC70 fum la pornire?

De ce scoate Volvo XC70 fum la pornire?

Daca Volvo XC70 scoate fum negru cand o pornesti si consuma mai mult ca inainte, incepe verificarea de la filtrul de aer.

De ce se supraincalzeste motorul la Volvo XC70?

De ce se supraincalzeste motorul la Volvo XC70?

Cand lichidul de racire depaseste 95-100 de grade si motorul se supraincalzeste este obligatoriu ca masina sa fie trasa pe dreapta.

Martor DPF aprins la Volvo XC70

Martor DPF aprins la Volvo XC70

Pentru ca Volvo XC70 sa inceapa sa faca regenerarea la DPF , masina trebuie sa indeplineasca anumite conditii.

Martor de bujii incandescente aprins la Volvo XC70

Martor de bujii incandescente aprins la Volvo XC70

Folosirea unui combustibil de calitate la Volvo XC70 (de preferinta superior) va asigura o viata mai lunga pentru bujiile motorului.

Cand se schimba garnitura de chiulasa Volvo XC70?

Cand se schimba garnitura de chiulasa Volvo XC70?

Costul piesei este diferit in functie de producator, iar costul interventiei variaza in functie de cat de accesibila este pozitia motorului.

Afla de ce Volvo XC70 consuma ulei

Afla de ce Volvo XC70 consuma ulei

Pierderile de ulei de motor de la Volvo XC70, desi pot parea o defectiune minora, pot aduce defectiuni care sa te coste multi bani.