VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

Volkswagen Golf Mk5 (denumit in cod Typ 1K) este o masina compacta, a cincea generatie a Volkswagen Golf si succesorul Volkswagen Golf Mk4, comercializat in America de Nord sub numele Rabbit. Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.

[[ad number=“1”]]

Pentru a comemora acest lucru, Wolfsburg a fost redenumit “Golfsburg” pentru o saptamana. In America de Nord, SEAT si Skoda nu aveau un succes foarte mare la vanzari in timp ce Volkswagen incerca sa reinvie imaginea brandului Volkswagen la adevarata sa valoare. In total au fost fabricate 5.000.777 de unitati. Golf Mk5 a fost inlocuit in 2009 de Volkswagen Golf Mk6.

A cincea generatie a revizuit schimbarile de suspensie si reglarea sasiului si a crescut volumul de marfa, corespunzand unei cresteri minore a dimensiunii fata de modelul de baza. Volumul sau de marfa este cu aproximativ 0,7 metri cubi (20 L) mai mare. Mk5 a fost criticat pentru interior si materialele sale de bord. Inlocuirea sa, Mk6, a fost lansat in premiera oficiala la Salonul Auto de la Paris in septembrie 2008.

[[ad number=“2”]]

Lasand prezentarea generala, noi, cei de la Daildriven, am incercat sa aflam cat mai multe amanunte despre aceasta masina. Asadar am cumulat mai multe raspunsuri direct de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-uri facute la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 Hp)?”:

Cristi Eftimie a raspuns: “Inainte” de ea am condus si am detinut 4 ani Golf IV si mi-am dorit foarte mult acest model.“

[[ad number=“3”]]

Streanga Denis a raspuns: “De cand eram mic imi doream Golf 5 si am tot visat am visat pana cand am reusit sa mi-l iau.”

Toma Octavian a raspuns: “Pentru incepatori este excelenta, daca ti-o modifici pe placul tau, dar cu gust, poti sa iesi in evidenta, chiar si pe langa masini mult mai scumpe.”

Sa vedem ce au spus posesorii si despre alta motorizare. La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 2.0 GTI (200 Hp)?”:

[[ad number=“4”]]

Dinu Marius a raspuns: “Intotdeauna am fost pasionat de autoturisme si viteza, plus ca mi-am dorit-o de cand eram mic si ma jucam NFS. P.S. E vagabonteasca.”

Norbert Urban a raspuns: “Mereu mi-am dorit sa am un GTi, nu m-as fi gandit niciodata la automata, dar dupa ce am condus-o, pot spune ca DSG’ul e cam genial :D. E super distractiva, nu poti fi suparat in masina asta :).”

Torje Raul a raspuns: “Am ales sa cumpar acest model deoarece mi s-a parut a fi ceea ce imi doresc, motorul pe care mi-l doresc sa il aiba masina mea pe caroserie relativ usoara.”

[[ad number=“5”]]

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Probleme comune VW Golf V (2004 – 2009)

Am cautat in mai multe review-uri despre problemele acestui model si am facut o lista. Cele mai des intalnite probleme sunt:

  • pompa de ulei;
  • ECU

  • aerul conditionat;
  • turbina;
  • cutia de viteze, in special la

  • sistemul ABS;
  • sistemul ESP.

Motorizari disponibile

[[ad number=“6”]]

Vw Golf V are o gama larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa, pentru a va face o idee va vom prezenta cateva motorizari disponibile:

  • 1.4, 4 cilindri - are o putere de 74 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 14.7 secunde;
  • 1.6, 4 cilindri - are o putere de 101 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 11.4 secunde;

  • 1.4 TSI, 4 cilindri - are o putere de 168 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 7.9 secunde;
  • 2.0 FSI, 4 cilindri - are o putere de 148 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.9 secunde;
  • 2.0 TFSI GTI, 4 cilindri - are o putere de 197 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 6.9 secunde;
  • 1.9 TDI, 4 cilindri - are o putere de 104 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 11.3 secunde;

  • 2.0 TDI, 4 cilindri - are o putere de 138 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 9.3 secunde;
  • 2.0 TDI DPF, 4 cilindri - are o putere de 168 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.2 secunde.

Cum se conduce Golf V si ce consum are?

[[ad number=“7”]]

1.9 TDI este montat pe anvelope sensibile 195/65 R15, care absorb socul rutier, iar calitatea calatoriei este ferma. Mult mai ferm decat Mazda 3, de exemplu. Dar asta face parte din caracterul solid al masinii.

Se descurca bine, merge la fel de bine ca un TDI cu putere mai mica, schimbatorul de viteze este pozitiv, scaunele sunt confortabile, exista o gama larga de reglare a scaunelor si a volanului, instrumentele se aprind cu o stralucire albastra eleganta. Servodirectia variabila este usoara si ferma. Este genul de masina care nu iti va umple sufletul de bucurie, dar te va lasa zambind cu satisfactie. O singura critica: exista o cantitate mare de reflectie a tabloului de bord in parbriz, pe care Mazda a reusit sa o evite in Mazda 3.

Ca sa aflam cat mai multe lucruri despre experienta de condus a unui Vw Golf V am intrebat posesorii despre acest lucru. Am vrut sa aflam parerea lor despre condusul acestei masini in oras si in afara orasului. In continuare va prezentam raspunsurile posesorilor referitoare la experienta de condus a unui Golf V:

[[ad number=“8”]]

Streanga Denis a raspuns: “In oras super bine, directie foarte moale si precisa, cutia de viteze este foarte bine aliniata si permisiva. La drum lung are cuplu maricel si fiind mica te descurci de minune in depasiri. Stai foarte jos in masina si pare sport.”

Toma Octavian a raspuns: “In oras usor, poti sa te bagi oriunde, gasind si loc de parcare in timp rapid. La drum lung sta bine pe sosea , iti ofera placerea de a conduce. Nu doar ca sa iti faci treaba.”

Axinte Stefan a raspuns: “In oras se conduce excelent fiind un hatchback din clasa medie. La drum lung este ideala. Pe un drum cu gropi sau denivelari este cam rigida datorita suspensiei sport.”

Torje Raul a raspuns: “In oras foarte placut, deloc deranjanta, micuta, ma inghesui usor printre masini. La drum lung e o placere avand suspensii sport si fiind joasa, e o delectare pentru mine sa ies in afara cu ea.”

Lasand experienta de condus la o parte, haideti sa descoperim direct de la posesori si ce consum are Golf V. La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 Hp)?”:

[[ad number=“9”]]

Cristi Eftimie a raspuns: “Depinde cat de tare apesi acceleratia - 7-8 l /100 km.”

Frangu Remus a raspuns: “Depinde de stilul de mers, dar in general cam un 5-5.5 extra si un 7-8.5 urban.”

Toma Octavian a raspuns: “7-8 in oras, 5.5 afara, depinde de mers.”

Dar modelul sport? Oare ce consum are? La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 2.0 GTI (230 Hp)?”:

Alex Dinu a raspuns: Consumul in oras la un mers legal, in trafic este undeva la 11l/100km, seara cand este liber 9.5l/100km. In afara am facut personal cu masina mea, care are motorul complet custom si o putere aproape dubla fata de stock, in 1110km prin Romania am avut consum mediu de 6.5l/100km mers aproape legal, adica putin peste limita legala.“

Lonca Bogdan a raspuns: “12.5 oras, 8,5 afara chiar daca toata lumea m-a speriat cu consumul ca o sa consume foarte mult.”

Fiabilitate

Popularitatea Golfului este redusa la o multitudine de factori, nu in ultimul rand pe calitatea perceputa. Cu toate acestea, realitatea este ca Golful nu este la fel de fiabil ca unii dintre adversarii sai. Drept urmare, nu merge niciodata la fel de bine cum v-ati astepta in sondajele de satisfactie a proprietarilor, rivalii orientali invingandu-i de obicei. Alternativele precum Toyota Auris, Honda Civic, Kia Ceed si Hyundai i30 tind sa fie mult mai fiabile. Un alt motiv pentru popularitatea Golfului este alegerea sa minunata de motoare si stiluri de caroserie.

Motoarele pe benzina de 1,4 si 1,6 litri is fac treaba destul de bine. Mult mai bun este motorul 1.4 TSI. Cu toate acestea, diesel-urile de la VW sunt, de asemenea, excelente, 2.0 TDi fiind o alegere destul de inteleapta.

[[ad number=“10”]]

Pentru a sti cat mai exact despre fiabilitatea unui Golf V ar fi bine sa vedem ce ne spun proprietarii de Golf V despre acest lucru. Asadar am strans mai multe raspunsuri de la posesori despre fiabilitatea masinii si despre problemele pe care acestia le-au avut. In continuare va prezentam raspunsurile posesorilor, de la diferite motorizari de Golf V, despre fiabilitatea masinii:

Cristi Eftimie a raspuns:“Rugina e una din problemele specifice varstei. Am spart cutia de viteze in primele 6 luni de la achizitie (cred ca avea probleme dinainte, masina condusa de o femeie). Era sa pierd motorul pe strada, din cauza unui suport rupt. Am avut acvariu in ea 2 luni din cauza trapei.”

[[ad number=“11”]]

Toma Octavian a raspuns: “Daca le schimbi pe toate la timp, nu ai probleme, eu insumi in afara de ambreiaj nu am intalnit cheltuieli mai mari, probleme la clapeta de acceleratie sau cateva fire rupte din cauza uzurii. Masina avand 15 ani, masina fiind foarte intretinuta si de vechiul proprietar.”

Stochita Stefan a raspuns: “Nu am avut mari probleme cu ea, doar ca au unele probleme cu rugina si cu un injector, chiar o recomand cu mare drag, nu o sa regrete nimeni.”

Grigoras Andrei a raspuns: “N-am avut absolut nicio problema, in afara de schimburile de ulei si placute n-am schimbat nimic la ea pe partea tehnica, motorul este impecabil, turbina la fel, n-am schimbat ambreiajul, nimic la ea, daca o conduci cum trebuie si ai grija de ea, n-ar trebui sa ai nicio problema.”

Alex Dinu a raspuns: “Masina este foarte fiabila stock cat si modificata, doar ca bineinteles ca la orice alta masina, in momentul in care intri pe partea de tuning totul trebuie facut cu cel mai mare nivel de profesionalism, de aici si costurile cresc. Eu am avut o problema cand am cumparat masina, proprietarul a pus pe masina o turbina care nu mai avea mult de trait, care eventual s-a spart din cauza solicitarii prea mare. A trebuit sa refac motorul dar l-am refacut cu piese forjate pentru a-l pregati pentru o putere de aproximativ 600 cai, acesta rezistand pana la peste 700 cai putere.”

Cat costa Golf V (2004-2009) la mana a doua?

[[ad number=“12”]]

Ne-am uitat pe site-ul celor de la Autovit pentru a sti cu cat se vinde o astfel de masina. Din fericire am gasit o multitudine de exemple. Sa spunem ca un pret mediu ar fi undeva in jur de 3500 de euro. De exemplu un Golf V, 1.6i, automat (DSG), din 2005 cu 188.000 de km in bord are un pret de 3300 de euro. In timp ce un Golf V, 1.9 diesel, din anul 2008 cu 240.000 de km la bord are un pret de 3700 de euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Golf V ce ne-ar sfatui in cazul in care vrem sa cumparam o astfel de masina. Bazandu-se pe propria lor experinta ne-au spus urmatoarele:

Toma Octavian: Sa aiba optiuni multe si sa o verifice la service inainte de a o achizitiona, de km nu-i problema merge si peste 500.000, daca are toate consumabilele schimbate la termen. Si depinde de stilul lor de condus, daca sunt linistiti sa isi ia un motor mic benzina sau 1.9 TDI, care sunt mai usor de intretinut, daca nu un model gti ori 2.0tdi 4motion dsg. Sa fie atenti la rugina in primul rand si sa nu aiba scurgeri de ulei, interiorul sa fie in stare buna si curat + optiunile care conteaza super mult.“

[[ad number=“13”]]

Stochita Stefan: Daca si-ar dori cineva un Golf 5 pe motorina sa aiba grija si la ce tip de motor, prefer 2.0 BKD pentru putere, dar am auzit ca si cel de 1.9 BKC este fiabil. Sa fie atenti la turbina, la rugina de la praguri, usi sau aripi.“

Alex Dinu: “Sa foloseasca cea mai buna benzina, 100+ omv/mol, sa faca schimburile de ulei la maxim 6500km si sa foloseasca uleiul potrivit si un ulei bun, exemplu pentru aceasta masina, stock 5w40/50 Millers, polytron sau liquimoly pentru motor tuning cu putere peste 300 cai 10w60 Millers, polytron sau liquimoli. Sa fii atent la kilometrii masinii, uzura motorului, unde a fost reparata masina in trecut, cum se comporta, daca este cutie automata sa se faca schimbul de ulei si filtru la cumparare daca nu a fost schimbat de vechiul proprietar. Sa asculte bine motorul pentru a vedea daca are un sunet sanatos.”

Citeste si despre: BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

Sursa foto: exchangeandmart.co.uk, rac.co.uk

Citeste si...
VW Golf VI (2008 – 2013) pareri si probleme comune
VW Golf VI (2008 – 2013) pareri si probleme comune

Golful este printre putinele masini despre care se poate spune cu usurinta ca se confunda cu clasa din care face parte. Golful nu...

Cum arata Volkswagen Golf 8?
Cum arata Volkswagen Golf 8?

Au trecut 45 de ani de cand primul model de Golf a parasit fabrica Volkswagen. Cu siguranta este unul dintre cele mai cunoscute mo...

Rechemare in service pentru Volkswagen Golf
Rechemare in service pentru Volkswagen Golf

1228 de Volkswagen Golf sunt rechemate in service pentru ca au o problema de fabricatie la radiator, care se misca si de aceea pie...

Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric
Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric

Un roman a facut senzatie printre pasionatii de autoturisme, uimindu-i inclusiv pe cei de la Registrul Auto Roman cu initiativa si...