VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

Volkswagen Golf Mk5 (denumit in cod Typ 1K) este o masina compacta, a cincea generatie a Volkswagen Golf si succesorul Volkswagen Golf Mk4, comercializat in America de Nord sub numele Rabbit. Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.

Pentru a comemora acest lucru, Wolfsburg a fost redenumit "Golfsburg" pentru o saptamana.  In America de Nord, SEAT si Skoda nu aveau un succes foarte mare la vanzari in timp ce Volkswagen incerca sa reinvie imaginea brandului Volkswagen la adevarata sa valoare. In total au fost fabricate 5.000.777 de unitati. Golf Mk5 a fost inlocuit in 2009 de Volkswagen Golf Mk6.

A cincea generatie a revizuit schimbarile de suspensie si reglarea sasiului si a crescut volumul de marfa, corespunzand unei cresteri minore a dimensiunii fata de modelul de baza. Volumul sau de marfa este cu aproximativ 0,7 metri cubi (20 L) mai mare. Mk5 a fost criticat pentru interior si materialele sale de bord. Inlocuirea sa, Mk6, a fost lansat in premiera oficiala la Salonul Auto de la Paris in septembrie 2008.

Lasand prezentarea generala, noi, cei de la Daildriven, am incercat sa aflam cat mai multe amanunte despre aceasta masina. Asadar am cumulat mai multe raspunsuri direct de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-uri facute la noi pe site.

 

La intrebarea "De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 Hp)?":

 

Cristi Eftimie a raspuns: "Inainte" de ea am condus si am detinut 4 ani Golf IV si mi-am dorit foarte mult acest model."

Streanga Denis a raspuns: "De cand eram mic imi doream Golf 5 si am tot visat am visat pana cand am reusit sa mi-l iau."

 

Toma Octavian a raspuns: "Pentru incepatori este excelenta, daca ti-o modifici pe placul tau, dar cu gust, poti sa iesi in evidenta, chiar si pe langa masini mult mai scumpe."

Sa vedem ce au spus posesorii si despre alta motorizare. La intrebarea "De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 2.0 GTI (200 Hp)?":

Dinu Marius a raspuns: "Intotdeauna am fost pasionat de autoturisme si viteza, plus ca mi-am dorit-o de cand eram mic si ma jucam NFS. P.S. E vagabonteasca."

 

Norbert Urban a raspuns: "Mereu mi-am dorit sa am un GTi, nu m-as fi gandit niciodata la automata, dar dupa ce am condus-o, pot spune ca DSG’ul e cam genial :D. E super distractiva, nu poti fi suparat in masina asta :)."

Torje Raul a raspuns: "Am ales sa cumpar acest model deoarece mi s-a parut a fi ceea ce imi doresc, motorul pe care mi-l doresc sa il aiba masina mea pe caroserie relativ usoara."

Citeste si despre: Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

 

 

Probleme comune VW Golf V (2004 – 2009)

Am cautat in mai multe review-uri despre problemele acestui model si am facut o lista. Cele mai des intalnite probleme sunt:

 

  • pompa de ulei;
  • ECU;
  • aerul conditionat;
  • turbina;
  • cutia de viteze, in special la DSG;
  • sistemul ABS;
  • sistemul ESP.

Motorizari disponibile

Vw Golf V are o gama larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa, pentru a va face o idee va vom prezenta cateva motorizari disponibile:

 

  • 1.4, 4 cilindri - are o putere de 74 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 14.7 secunde;
  • 1.6, 4 cilindri - are o putere de 101 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 11.4 secunde;
  • 1.4 TSI, 4 cilindri - are o putere de 168 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 7.9 secunde;
  • 2.0 FSI, 4 cilindri - are o putere de 148 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.9 secunde;
  • 2.0 TFSI GTI, 4 cilindri - are o putere de 197 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 6.9 secunde;
  • 1.9 TDI, 4 cilindri - are o putere de 104 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 11.3 secunde;
  • 2.0 TDI, 4 cilindri - are o putere de 138 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 9.3 secunde;
  • 2.0 TDI DPF, 4 cilindri - are o putere de 168 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.2 secunde.

 

 

Cum se conduce Golf V si ce consum are?

1.9 TDI este montat pe anvelope sensibile 195/65 R15, care absorb socul rutier, iar calitatea calatoriei este ferma. Mult mai ferm decat Mazda 3, de exemplu. Dar asta face parte din caracterul solid al masinii.

Se descurca bine, merge la fel de bine ca un TDI cu putere mai mica, schimbatorul de viteze este pozitiv, scaunele sunt confortabile, exista o gama larga de reglare a scaunelor si a volanului, instrumentele se aprind cu o stralucire albastra eleganta. Servodirectia variabila este usoara si ferma. Este genul de masina care nu iti va umple sufletul de bucurie, dar te va lasa zambind cu satisfactie. O singura critica: exista o cantitate mare de reflectie a tabloului de bord in parbriz, pe care Mazda a reusit sa o evite in Mazda 3.

Ca sa aflam cat mai multe lucruri despre experienta de condus a unui Vw Golf V am intrebat posesorii despre acest lucru. Am vrut sa aflam parerea lor despre condusul acestei masini in oras si in afara orasului. In continuare va prezentam raspunsurile posesorilor referitoare la experienta de condus a unui Golf V:

Streanga Denis a raspuns: "In oras super bine, directie foarte moale si precisa, cutia de viteze este foarte bine aliniata si permisiva. La drum lung are cuplu maricel si fiind mica te descurci de minune in depasiri. Stai foarte jos in masina si pare sport."

 

Toma Octavian a raspuns: "In oras usor, poti sa te bagi oriunde, gasind si loc de parcare in timp rapid. La drum lung sta bine pe sosea , iti ofera placerea de a conduce. Nu doar ca sa iti faci treaba."

 

Axinte Stefan a raspuns: "In oras se conduce excelent fiind un hatchback din clasa medie. La drum lung este ideala. Pe un drum cu gropi sau denivelari este cam rigida datorita suspensiei sport."

 

Torje Raul a raspuns: "In oras foarte placut, deloc deranjanta, micuta, ma inghesui usor printre masini. La drum lung e o placere avand suspensii sport si fiind joasa, e o delectare pentru mine sa ies in afara cu ea."

 

Lasand experienta de condus la o parte, haideti sa descoperim direct de la posesori si ce consum are Golf V. La intrebarea "Ce consum are Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 Hp)?":

Cristi Eftimie a raspuns: "Depinde cat de tare apesi acceleratia - 7-8 l /100 km."

 

Frangu Remus a raspuns: "Depinde de stilul de mers, dar in general cam un 5-5.5 extra si un 7-8.5 urban."

 

Toma Octavian a raspuns: "7-8 in oras, 5.5 afara, depinde de mers."

 

Dar modelul sport? Oare ce consum are? La intrebarea "Ce consum are Volkswagen Golf 2.0 GTI (230 Hp)?":

 

Alex Dinu a raspuns: Consumul in oras la un mers legal, in trafic este undeva la 11l/100km, seara cand este liber 9.5l/100km. In afara am facut personal cu masina mea, care are motorul complet custom si o putere aproape dubla fata de stock, in 1110km prin Romania am avut consum mediu de 6.5l/100km mers aproape legal, adica putin peste limita legala."

 

Lonca Bogdan a raspuns: "12.5 oras, 8,5 afara chiar daca toata lumea m-a speriat cu consumul ca o sa consume foarte mult."

Fiabilitate

Popularitatea Golfului este redusa la o multitudine de factori, nu in ultimul rand pe calitatea perceputa. Cu toate acestea, realitatea este ca Golful nu este la fel de fiabil ca unii dintre adversarii sai. Drept urmare, nu merge niciodata la fel de bine cum v-ati astepta in sondajele de satisfactie a proprietarilor, rivalii orientali invingandu-i de obicei. Alternativele precum Toyota Auris, Honda Civic, Kia Ceed si Hyundai i30 tind sa fie mult mai fiabile. Un alt motiv pentru popularitatea Golfului este alegerea sa minunata de motoare si stiluri de caroserie.

Motoarele pe benzina de 1,4 si 1,6 litri is fac treaba destul de bine. Mult mai bun este motorul 1.4 TSI. Cu toate acestea, diesel-urile de la VW sunt, de asemenea, excelente, 2.0 TDi fiind o alegere destul de inteleapta.

Pentru a sti cat mai exact despre fiabilitatea unui Golf V ar fi bine sa vedem ce ne spun proprietarii de Golf V despre acest lucru. Asadar am strans mai multe raspunsuri de la posesori despre fiabilitatea masinii si despre problemele pe care acestia le-au avut. In continuare va prezentam raspunsurile posesorilor, de la diferite motorizari de Golf V, despre fiabilitatea masinii:

 

Cristi Eftimie a raspuns:"Rugina e una din problemele specifice varstei. Am spart cutia de viteze in primele 6 luni de la achizitie (cred ca avea probleme dinainte, masina condusa de o femeie). Era sa pierd motorul pe strada, din cauza unui suport rupt. Am avut acvariu in ea 2 luni din cauza trapei."

Toma Octavian a raspuns: "Daca le schimbi pe toate la timp, nu ai probleme, eu insumi in afara de ambreiaj nu am intalnit cheltuieli mai mari, probleme la clapeta de acceleratie sau cateva fire rupte din cauza uzurii. Masina avand 15 ani, masina fiind foarte intretinuta si de vechiul proprietar."

 

Stochita Stefan a raspuns: "Nu am avut mari probleme cu ea, doar ca au unele probleme cu rugina si cu un injector, chiar o recomand cu mare drag, nu o sa regrete nimeni."

 

Grigoras Andrei a raspuns: "N-am avut absolut nicio problema, in afara de schimburile de ulei si placute n-am schimbat nimic la ea pe partea tehnica, motorul este impecabil, turbina la fel, n-am schimbat ambreiajul, nimic la ea, daca o conduci cum trebuie si ai grija de ea, n-ar trebui sa ai nicio problema."

 

Alex Dinu a raspuns: "Masina este foarte fiabila stock cat si modificata, doar ca bineinteles ca la orice alta masina, in momentul in care intri pe partea de tuning totul trebuie facut cu cel mai mare nivel de profesionalism, de aici si costurile cresc. Eu am avut o problema cand am cumparat masina, proprietarul a pus pe masina o turbina care nu mai avea mult de trait, care eventual s-a spart din cauza solicitarii prea mare. A trebuit sa refac motorul dar l-am refacut cu piese forjate pentru a-l pregati pentru o putere de aproximativ 600 cai, acesta rezistand pana la peste 700 cai putere."

 

 

Cat costa Golf V (2004-2009) la mana a doua?

Ne-am uitat pe site-ul celor de la Autovit pentru a sti cu cat se vinde o astfel de masina. Din fericire am gasit o multitudine de exemple. Sa spunem ca un pret mediu ar fi undeva in jur de 3500 de euro. De exemplu un Golf V, 1.6i, automat (DSG), din 2005 cu 188.000 de km in bord are un pret de 3300 de euro. In timp ce un Golf V, 1.9 diesel, din anul 2008 cu 240.000 de km la bord are un pret de 3700 de euro. 

 

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Golf V ce ne-ar sfatui in cazul in care vrem sa cumparam o astfel de masina. Bazandu-se pe propria lor experinta ne-au spus urmatoarele:

 

Toma Octavian: Sa aiba optiuni multe si sa o verifice la service inainte de a o achizitiona, de km nu-i problema merge si peste 500.000, daca are toate consumabilele schimbate la termen. Si depinde de stilul lor de condus, daca sunt linistiti sa isi ia un motor mic benzina sau 1.9 TDI, care sunt mai usor de intretinut, daca nu un model gti ori 2.0tdi 4motion dsg. Sa fie atenti la rugina in primul rand si sa nu aiba scurgeri de ulei, interiorul sa fie in stare buna si curat + optiunile care conteaza super mult."

Stochita Stefan: Daca si-ar dori cineva un Golf 5 pe motorina sa aiba grija si la ce tip de motor, prefer 2.0 BKD pentru putere, dar am auzit ca si cel de 1.9 BKC este fiabil. Sa fie atenti la turbina, la rugina de la praguri, usi sau aripi."

 

Alex Dinu: "Sa foloseasca cea mai buna benzina, 100+ omv/mol, sa faca schimburile de ulei la maxim 6500km si sa foloseasca uleiul potrivit si un ulei bun, exemplu pentru aceasta masina, stock 5w40/50 Millers, polytron sau liquimoly pentru motor tuning cu putere peste 300 cai 10w60 Millers, polytron sau liquimoli. Sa fii atent la kilometrii masinii, uzura motorului, unde a fost reparata masina in trecut, cum se comporta, daca este cutie automata sa se faca schimbul de ulei si filtru la cumparare daca nu a fost schimbat de vechiul proprietar. Sa asculte bine motorul pentru a vedea daca are un sunet sanatos."

 

Citeste si despre: BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

 

Sursa foto: exchangeandmart.co.uk, rac.co.uk

Articole similare
Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Clasa A a fost dezvaluita pentru prima data presei automobilistice la sfarsitul anului 1996 si, in cele din urma, a fost lansata la Salonul Auto de la Frankfurt in toamna anului 1997.

Renault Scenic II (2003 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Scenic II (2003 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Scenic este un vehicul monovolum produs de producatorul auto francez Renault, primul care a fost etichetat ca atare in Europa.

Renault Megane II (2002 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Megane II (2002 – 2009) pareri si probleme comune

In 2002, Megane a intrat in a doua generatie cu o reproiectare substantiala care a avut loc si a fost votata masina europeana a anului 2003.

VW Bora (1999 – 2005) pareri si probleme comune

VW Bora (1999 – 2005) pareri si probleme comune

Volkswagen Bora este o masina mica de familie, a patra generatie a Volkswagen Jetta si succesorul Volkswagen Vento.

BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

Prima generatie BMW X3, denumita intern ca E83, a fost produsa din 2003 pana in 2010 si pe baza platformei BMW Seria 3.

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Toate generatiile A6 au oferit fie tractiune fata, fie tractiune integrala pe baza de Torsen, comercializate de Audi ca sistemul lor quattro.

BMW Seria 3 E90 (2004-2013) pareri si probleme comune

BMW Seria 3 E90 (2004-2013) pareri si probleme comune

Este oare E90 cea mai vanduta masina la mana a doua din Romania? In orice oras v-ati afla cu siguranta aveti cativa prieteni care au sau au avut un Bmw seria 3.

Skoda Rapid I (2012 –2020) pareri si probleme comune

Skoda Rapid I (2012 –2020) pareri si probleme comune

Dar daca doriti o masina rafinata, nu este nevoie sa cheltuiti suplimentar pentru un diesel - motoarele pe benzina TSI sunt silentioase si produc un cuplu maxim.

Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 este o masina mica de familie produsa de producatorul francez Peugeot inca din 2001, succedand Peugeot 306.

BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

BMW E46 este a patra generatie a gamei BMW Seria 3 de masini, care a fost produsa din 1997 pana in 2006.

Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

In acest articol o sa gasesti, sumarizat, pe baza review-urilor facute de posesori, pareri despre Alfa Romeo 159 si probleme comune.

BMW X5 E70 (2006 – 2013) pareri si probleme comune

BMW X5 E70 (2006 – 2013) pareri si probleme comune

X5 a fost primul SUV al BMW si a prezentat, de asemenea, tractiune integrala si a fost disponibil fie cu transmisie manuala, fie automata.

Fiat Tipo (2015 – 2018) pareri si probleme comune

Fiat Tipo (2015 – 2018) pareri si probleme comune

Dezvoltarea familiei Tipo a inceput in 2014, cand Fiat a anuntat proiectul Ægea (Tip 356) dezvoltat intr-o asociere intre Fiat (FCA Italia) si Tofas.

BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

A cincea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW E60 (versiunea sedan) si BMW E61 (break).

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu.

Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Dezvoltat cu ajutorul Porsche, Zafira a fost prezentat pentru prima data sub forma de concept la Salonul Auto de la Frankfurt in 1997.

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga este un SUV produs de Ford din 2008. Se bazeaza pe platforma C1, care formeaza si baza Ford Focus si Ford C-Max.

Suzuki Swift II (2005 – 2010) pareri si probleme comune

Suzuki Swift II (2005 – 2010) pareri si probleme comune

Suzuki Swift a inceput in 1983 ca un rebranding de comercializare si fabricatie al Suzuki Cultus, un supermini fabricat si comercializat in intreaga lume in trei generatii.

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996.

Audi A3 8P (2003 – 2012) pareri si probleme comune

Audi A3 8P (2003 – 2012) pareri si probleme comune

La Salonul Auto de la Geneva din 2003, Audi a lansat a doua generatie a modelului A3, 8P, proiectat de Gary Telaak in anul 2000.

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

A fost lansat in stilul caroseriei sedan, cu stilul caroseriei break (comercializat ca „Touring”) introdus in 1996.

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa este o masina supermini proiectata si produsa de producatorul german de automobile Opel inca din 1982.

BMW F10 (2010 – 2017) pareri si probleme comune

BMW F10 (2010 – 2017) pareri si probleme comune

A sasea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW F10 (versiunea sedan), BMW F11 (versiunea vagon) si BMW F07 (versiunea fastback).

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.

Renault Clio II (1998 – 2005) pareri si probleme comune

Renault Clio II (1998 – 2005) pareri si probleme comune

A doua generatie a lui Clio a fost lansata la 9 martie 1998 si s-a vandut cu mai putin de 10.000 de euro.

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia.

Peugeot 508 I (2010 – 2018) pareri si probleme comune

Peugeot 508 I (2010 – 2018) pareri si probleme comune

Peugeot 508 este o masina de familie lansata in octombrie 2010 de producatorul francez de automobile Peugeot si urmata de modelul 508 SW, in martie 2011.

Skoda Octavia III (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Skoda Octavia III (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto inca de la sfarsitul anului 1996.

Alfa Romeo MiTo (2008-2018) pareri si probleme comune

Alfa Romeo MiTo (2008-2018) pareri si probleme comune

Alfa Mito a fost lansata in incercarea de a fi o masina de clasa mica, premium. Ea este rivalul direct a lui MINI Hatch. Alte masini competitoare: Audi A1, DS 3, Fiat 500 si Opel Adam.

Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune

Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune

Renault Twingo este un autoturism cu patru locuri fabricat si comercializat de producatorul auto francez Renault, introdus in 1992 si in prezent la a treia generatie.