Cod eroare OBD2 P0299

Cod eroare OBD2 P0299

Acest cod se refera la eroarea turbocompresorului - performanta slaba a acestuia.

Indicator

Acest cod indica faptul ca a fost detectata o conditie de presiune scazuta de catre PCM.

Setarea parametrilor de cod

Daca senzorul MAP furnizeaza catre PCM o citire a datelor care indica faptul ca presiunea turbinei sau a turbocompresorului a atins un nivel care este mai mic decat cantitatea prestabilita a producatorului, atunci va fi memorat un cod de eroare si un martor luminos ce indica o defectiune se va aprinde in bordul masinii.

Simptome cod eroare OBD2 P0299

Simptomele pot fi: reducerea puterii a motorului, zgomote ciudate ale motorului, un cod de eroare stocat si un martor luminos de service in bordul masinii. Cauzele posibile includ un turbocompresor defect.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0299

Cele mai frecvente cauze includ un turbocompresor obstructionat sau defect, o restrictie sau o pierdere de aer, un senzor de presiune defect sau un regulator al supapei westgate defect. Exista de asemenea, diverse motoare, brate de actionare, diafragme si usi care se pot esua. Supapele de eliberare a presiunii turbo sunt adesea inlocuite cu supape aftermarket reglabile de inalta performanta. Acest lucru este realizat pentru a obtine o presiune mai mare a turbinei cat si o putere mai mare a acesteia.

Diagnoze gresite comune

Turbocompresorul este deseori schimbat eronat din cauza aparitiei acestui cod. Blocarea turbinei si defectiunea supapei westgate este principala cauza a acestui cod.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0299

Pentru a diagnostica cu succes turbina de inductie cu aer fortat, trebuie sa intelegem cum functioneaza sistemul de inductie cu aer fortat si modul in care este monitorizat. Inductia aerului fortat este un mijloc de a introduce cantitati excesive de aer intr-un motor pentru a promova castiguri de putere. Atunci cand un motor aspirat in mod natural utilizeaza vidul creat de miscarea pistonului descendent pentru a trage un amestec de aer/combustibil controlat in camerele de combustie ale motorului, motorul de inductie cu aer fortat are combustibil si aer fortat in camerele de combustie folosind un dispozitiv antrenat alternativ. Turbinele sunt pur si simplu concepute pentru a realiza aceasta sarcina.

Aceste dispozitive de inductie a aerului fortat sunt impartite in trei categorii de baza: turbocompresoare, compresoare radiale si compresoare centrifuge. Turbocompresoarele utilizeaza presiunea de la evacuarea motorului pentru a propulsa rotoarele intr-o carcasa cu doua camere. Cele doua camere sunt complet separate una de cealalta.

Presiunea de evacuare a motorului roteste rotorul din camera A, care la randul sau roteste un rotor in camera B. Rotorul din camera B colecteaza aer proaspat prin sistemul de admisie a turbocompresorului (si intercoolere) si forteaza aerul mai rece, mai dens, in motor.

Ambele tipuri de compresoare sunt dispozitive care folosesc curea. Compresorul cu radial se afla in partea superioara a motorului si este insurubat in locul galeriei de admisie. Compresorul centrifugal este montat in fata motorului, la fel ca un compresor de aer conditionat sau un alternator.

Spre deosebire de turbocompresor, care alimenteaza evacuarea motorului pentru propulsie, compresorul are o singura camera.

Aerul este aspirat in dispozitiv, este comprimat si fortat in camera de combustie a motorului, folosind o pereche de rotoare independente.

Compresorul centrifugal utilizeaza un mecanism de tip centrifugal pentru a atrage aerul in carcasa, unde este comprimat si reintrodus in motor ca un aer mai rece, mai dens (in cantitati eexcesive). Compresoarele utilizeaza, de asemenea, intercoolere pentru a reduce temperatura aerului inainte de al comprima si forta in motor.

Aerul mai dens permite combustibilului sa se pulverizeze mai eficient astfel promovand o putere mai mare a motorului. Evident, odata cu cresterea nivelului turatiei motorului, turbocompresoarele se rotesc si mai repede.

Turbocompresorul tipic nu incepe sa functioneze pana cand motorul nu ajunge la 1.700 pana la 2.500 RPM, dar poate functiona la viteze de 250.000 de RPM in conditii de presiune maxima (viteza de rotatie a palelor interne) . Sunt necesare rotatii pe minut extreme pentru ca dispozitivul sa produca o presiune a aerului mai mare decat cea a atmosferei.

Aceste niveluri ridicate ale presiunii aerului sunt cunoscute sub denumirea de “presiune ridicata” (boost pressure). Fiecare producator de motoare furnizeaza specificatii minime recomandate de presiune care sunt programate in PCM.

Atunci cand limitele acestor specificatii nu sunt indeplinite, un cod P0299 este stocat in PCM, iar un martor luminos se va aprinde in bordul masinii.

Un scaner (sau cititor de coduri) si un volt/ohmmetru digital vor fi utile pentru diagnosticarea cu succes a acestui cod.

Incepeti diagnosticul cu o inspectie vizuala a tuturor cablurilor si conectorilor.

Reparati sau inlocuiti cablajul, conectorii si componentele deteriorate, deconectate, scurtcircuitate sau corodate, dupa caz.

Retestati intotdeauna sistemul dupa ce reparatiile au fost finalizate pentru a asigura succesul. Daca toate cablurile, conectorii si componentele (inclusiv sigurantele) ale sistemului apar in ordine normala, conectati scanerul (sau cititorul de coduri) la conectorul de diagnosticare si inregistrati toate codurile memorate.

Aceste informatii pot fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente care ar fi putut contribui la stocarea acestui cod.

Dupa ce codurile sunt sterse, porniti si conduceti vehiculul pentru a vedea daca codul reapare. Daca codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta.

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme pot sa inrautateasca situatia inainte de un diagnostic corect.

Majoritatea defectiunilor de functionare vor fi ascociate cu un senzor de presiune defect sau cu o supapa westgate defecta.

Suspectati o turbina defecta atunci cand consumul carburantului creste intr-un mod alarmant sau cand consumul de ulei este exagerat.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...