Curatarea coroziunii de pe bateria masinii

Curatarea coroziunii de pe bateria masinii

Probleme cu coroziunea bateriilor de masina apare cand masina sta in garaj fara sa fie pornita luni de zile. Coroziunea se poate forma in si pe bornele bateriei si in jurul capetelor cablurilor, iar rata de formare este mai mare cand motorul si bateria nu sunt puse in functiune timp indelungat.

Poti prelungi viata bateriei si imbunatati performanta motorului daca verifici si cureti in mod regulat coroziunea de pe baterie. Sa citim acest articol pentru a afla cum sa cureti coroziunea de pe bateria de masina.

Ce este coroziunea bateriei de masina?

Coroziunea arata ca o substanta sub forma de crusta cenusie care se depune in jurul bornelor bateriei. Este cauzata de reactia chimica ce are loc la bornele si capetele cablurilor de baterie. Capetele corodate nu vor oferi putere dispozitivelor pe care le conecteaza.

Ce cauzeaza coroziunea bateriei?

Pentru a te ajuta sa afli ce cauzeaza coroziunea bateriei, mai jos aveti cinci motive pentru a verifica.

Supraincarcarea

Indiferent de tipul bateriei, supraincarcarea ei poate impinge electrolitul afara prin crapaturi sau orificii, cauzand astfel coroziune.

Reactia la clemele de cupru

Cuprul e folosit la realizarea clemelor care conecteaza firele si bateria. Daca esti bun la chimie, trebuie sa stii: cuprul nu se corodeaza de unul singur. Totusi, curentul care trece prin ele produce sulfat de cupru, ceea ce duce la coroziunea bornelor bateriei.

Baterie prea plina

Umplerea bateriei cu prea multa apa este un alt motiv pentru aparitia coroziunii la borne. Si stii ca bornele sunt facute din metale care se pot coroda. De aceea, daca pui prea multa apa la baterie, apa in exces va iesi prin orificii si apoi va coroda bornele bateriei.

Scurgere de electrolit

Unul din motivele care duc la corodarea bornelor bateriei este scurgerea electrolitilor. Daca o baterie nu este bine intretinuta, electrolitul va curge si se va acumula pe bornele bateriei, cauzand coroziune.

Varsta bateriei

Daca bateria are mai mult de 5 ani, vei observa urme de coroziunea pe ea. In acest caz, nu ezita sa inlocuiesti bateria expirata cu una noua.

Cum sa cureti coroziunea de pe bateria masinii?

Poti curata coroziunea de pe bateria masinii folosind fie substante din casa, fie accesorii profesionale. Aici, iti vom arata cum sa folosesti ambele metode in trei pasi:

Scoate bornele bateriei

Mai intai trebuie deconectate capetele cablurilor pozitive si negative pentru a curata conexiunile corect.

Echipamente necesare:

Avertizare: Bateriile de masina au acid inauntru care poate cauza raniri accidentale. De aceea, cand lucrezi cu bateria masinii, trebuie sa porti manusi si ochelari de protectie pentru a te proteja de acid. Pentru acest pas, urmeaza instructiunile de mai jos.

Slabirea capetelor cablurilor bateriei. Prima data trebuie sa deconectezi cablul negativ, apoi pe cel pozitiv.

Acum e timpul sa folosesti cheia pentru cablurile de baterie. O asezi pe piulita capatului de cablu si o rasucesti in directie inversa a acelor de ceasornic.

Slabirea piulitelor. Daca bateria ta are bornele deasupra, slabirea piulitelor pana cand se detensioneaza este indeajuns.

Slabirea capetelor cablurilor. Daca bateria are bornele pe lateral va trebui sa slabesti capatul pana cand iese de tot.

Ridicarea clemelor de pe borna. Pentru a face acest lucru ar trebui sa ridicati si sa miscati stanga-dreapta capatul cablului.

Curatarea bateriei

Curatarea bateriei cu substante de prin casa.

Daca te intrebi cum sa cureti coroziunea bateriei auto cu obiecte casnice, iata ce trebuie sa faci.

Echipament necesar:

  • Bicarbonat de sodiu
  • Apa
  • Perie de sarma sau o perie cu peri duri
  • Vaselina cosmetica

Dupa cum vezi, cu aceasta metoda, nu ai nevoie de materiale specifice pentru a curata bornele bateriei. Unele obiecte casnice simple sunt indeajuns pentru a reface o conexiune corecta si a curata bateria masinii.

Mai intai, acopera ambele borne ale bateriei cu bicarbonat de sodiu. Pune destul bicarbonat pentru a acoperi bornele si o mica zona de jur-imprejurul bornei.

Apoi, ai nevoie de 2 linguri de apa pentru a turna pe fiecare terminal. Dupa ce torni apa, vei vedea bicarbonatul de sodiu reactionand, iar in urma reactiei chimice aparand bule. Reactia chimica intre coroziunea acida, bicarbonatul de sodiu si apa va neutraliza acest acid si va fi sigur pentru tine sa lucrezi.

Repeta procedura la capetele cablurilor. Repeta exact acceasi procedura si la capetele cablurilor de baterie.

Frecarea terminalelor este urmatorul lucru pe care va trebui sa-l faci. Dupa procedura de neutralizare, urmatorul pas este folosirea unei perii dure pentru a freca coroziunea de pe baterie. Poti folosi o perie de dinti veche sau o perie de sarma pentru a freca in jurul interiorului si in exteriorul capetelor cablurilor, precum si borna bateriei.

Clatirea cu apa. Dupa ce elimini coroziunea, urmatorul pas este clatirea capetelor cablurilor si a bateriei cu apa curata.

Usuca bateria complet. Dupa clatirea cu apa, trebuie sa lasi bateria sa se usuce complet. Folosirea aerului comprimat este o metoda eficienta de a usca bateria.

Aplica un strat de vaselina cosmetica pe bornele bateriei. Trebuie sa intinzi un strat subtire de vaselina cosmetica pe capetele cablurilor si pe bornele bateriei. Stratul de vaselina va conduce electricitatea intre capatul cablului si borna bateriei si va preveni coroziunea sa apara din nou.

Curatarea bateriei folosind materiale profesioniste

Echipament necesar:

  • Perie pentru bornele bateriei
  • Spray de curatare a bateriei
  • Apa
  • Vaselina sau spray protector

Curata coroziunea de pe bateria masinii cu un kit cu materiale specifice.

Cu acest kit, poti curata cu usurinta bateria masinii intr-un mod profesionist. Iata cum se procedeaza.

Stropeste cu spray captele cablurilor. Dupa deconectarea tuturor cablurilor foloseste spray pentru baterii pentru a stropi bornele bateriei si capetele cablurilor. De ce trebuie sa faci asta? Ei bine, spray-ul neutralizeaza coroziunea si acidul de pe baterie.

Unele spray-uri contin vopsea care ajuta la detectarea acidului. De exemplu: un spray galben isi schimba culoarea in mov in prezenta acidului.

Inmuiere pentru cateva minute. Lasa la inmuiat in spray bornele si capetele cablurilor cateva minute. S-ar putea sa observi disiparea culorii spray-ului.

Stropeste din nou capetele cablurilor si bornele bateriei. Foloseste din nou spray-ul de curatare pentru a stropi usor capetele cablurilor si bornele bateriei. Daca observi ca nu se mai schimba culoarea sau exista doar o usoare modificare, inseamna ca acidul a fost neutralizat.

Clateste cu apa. Clateste cu apa bateria. Cu grija, curata spray-ul de pe bateriei si zona din jurul ei.

Atentie: Ar trebui sa fii atent cand folosesti spray de curatare pentru baterii, deoarece unele vopseluri din spray ar putea pata vopseaua masinii cu alta culoare.

Foloseste peria de baterie. Dupa clatirea cu apa e timpul sa folosesti o perie pentru baterie pentru a curata capetele cablurilor si bornele bateriei

Peria de baterie se pune peste borna bateriei si se rasuceste de 3-5 ori in jurul bornei daca ai o baterie cu bornele deasupra. Orice coroziune de pe baterie va fi indepartata de perii dure din sarma. In plus, poti da ceva bani in plus pe o perie dura pentru bateriile cu borne laterale.

Rasuceste bateria de 3-4 ori pentru a curata coroziunea in interiorul clemei.

Scoate capacul de pe peria bateriei si introdu-o in capetele cablurilor. La acest pas, ar trebui sa o rasucesti de cel putin 3-4 ori pentru a curata toata coroziunea care s-a acumulat in interiorul clemei.

Stropeste bornele bateriei. Stropeste spray-ul de protectie pentru baterie pe borne sau poti pune un strat fin de vaselina cosmetica.

Reconectarea bornelor bateriei

In acest pas, o cheie pentru bornele masinii este tot ce aveti nevoie pentru a reconecta capetele cablurilor.

Mai intai, instaleaza cablul pozitiv pe pozitie. Pentru bateriile cu bornele deasupra, va trebui sa invarti sau sa apesi cablul in jos pe pozitie.

Trebuie sa strangi piulitele pe clema pentru a o prinde bine. Apoi mai strange un sfert de tura.

Reconecteaza cablul negativ in acelasi fel ca pe cel pozitiv.

Urmand acesti trei pasi de deasupra vei putea sa-ti cureti coroziunea de pe bateria de masina.

Sursa foto: youtube.com, mechanics.stackexchange.com, jamiiforums.com

Citeste si...
Cum sa folositi corect incarcatorul bateriei?
Cum sa folositi corect incarcatorul bateriei?

Incarcatoarele de baterii auto sunt de toate formele, dimensiunile, au diferite preturi si multe optiuni. Citirea acestor incarcat...

7 defectiuni care vor aprinde martorul bateriei
7 defectiuni care vor aprinde martorul bateriei

Toate vehiculele moderne au astazi o baterie de 12 volti, care este, de asemenea, reincarcabila. Aceasta baterie furnizeaza energi...

Ponturi pentru remedierea situatiilor care conduc la descarcarea rapida a bateriei masinii
Ponturi pentru remedierea situatiilor care conduc la descarcarea rapida a bateriei masinii

Cu totii am auzit de problemele cu bateria masinii odata cu venirea anotimpului rece, moment in care aceasta se descarca mult mai...

Baterii masini electrice - durata de viata
Baterii masini electrice - durata de viata

O masina electrica este mult mai simpla decat o masina alimentata cu combustibil lichid. La o masina electrica exista mult mai put...