Curaj romanesc: Primul MINI Electric de competitie, pregatit in tara noastra de Vitesco Technologies

Curaj romanesc: Primul MINI Electric de competitie, pregatit in tara noastra de Vitesco Technologies

Curaj romanesc si determinare fara margini pentru cei implicati in aceasta misiune: Primul MINI Electric de competitie din istorie este pregatit in tara noastra de Vitesco Technologies cu sprijinul Automobile Bavaria.

In 2010, un MINI E, special pregatit, stabilea primul record din istorie pentru o masina electrica pe faimoasa bucla Nürburgring-Nordschleife. 

La 10 ani distanta de aceasta performanta, automobilul Vitesco Technologies MINI Electric Racing pregatit in Romania va fi prima masina electrica de competitie din istoria marcii britanice. Proiectul foloseste platforma deosebit de dinamica a primului model electric vandut de marca britanica - MINI Cooper SE - si este sustinut de o serie de parteneri valorosi. Vitesco Technologies, o companie de tehnologie care include solutii de electrificare de 48 de volti, unitati electrice si electronice de putere pentru vehicule hibride si full electrice, va pregati automobilul pentru solicitarile dinamice in diverse competitii. 

Automobile Bavaria, cea mai mare retea de dealeri BMW si MINI din sud-estul Europei, va oferi asistenta tehnica si logistica pentru proiect.

"MINI Cooper SE este un model deosebit de dinamic si o baza excelenta pentru un automobil de competitie. Avem traditia sportivitatii probata in competitii si de varful de gama John Cooper Works. Ne dorim ca MINI Electric Racing sa sublinieze ca primul nostru automobil electric de serie este un MINI adevarat, adica un model foarte dinamic. Suntem foarte incantati sa marcam aceasta premiera absoluta pentru marca britanica din Romania", explica Dr. Josef Reiter, director general BMW Group Romania.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing va fi pregatit pentru a participa la mai multe competitii in Romania, inclusiv Campionatul National de Viteza in Coasta, Campionatul National de Super Rally si ROTAC. Pilotul principal al proiectului este Dominic Marcu, cu o experienta de 4 ani in Campionatul National de Viteza in Coasta.

Un program de teste la cursa de coasta de la Cheile Gradistei a relevat potentialul dinamic al MINI Cooper SE. Dominic Marcu cu masina, intr-o echipare de serie, fara nici o pregatire speciala, a obtinut un timp in plutonul de participanti. Raliul de  regularitate TRANSYLVANIA CLASSIC a marcat prezentarea speciala a masinii, inscrisa in competitia de electrice. MINI Electric Racing a fost aliniat la start de echipajul de ingineri Vitesco Technologies: Vlad Ruxandu si Razvan Simion. La prima participare intr-o astfel de competitie, cei doi au reusit la final o clasare pe locul al cincilea dintr-un total de 25 de participanti. 

Urmatoarele etape in pregatirea MINI Electric Racing sunt pregatirile de siguranta: roll-cage, scaune sport, centuri cu prindere in 5 puncte etc., urmand ca pe parcursul anului sa aiba loc imbunatatiri constante de dinamica si performante ale sistemului de rulare electric. Primul obiectiv competitional este o participare oficiala in Campionatul National de Super Rally, la etapa din 11-12 septembrie de la Mangalia.

Automobile Bavaria detine cea mai mare retea de dealeri autorizati BMW si MINI din sud-estul Europei. La acest proiect interesant asigura suportul tehnic si logistic. Pe langa asistenta tehnica in timpul cursei, pregatirile specifice pentru modelul de curse, cum ar fi instalarea unor componente precum scaunele de curse sau setarile de suspensie, se vor face in atelierele de service Automobile Bavaria. 

Articole similare
Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.

Sistemul quattro. Cum functioneaza, defectiuni, fiabilitate.

Ce este drept acest sistem de tractiune integral creste consumul, nu cu mult dar il creste. Dar din experienta propie va putem spune ca acest sistem merita.

Cod eroare  OBD2 P0219

Cod eroare OBD2 P0219

P0219 – Acest cod de eroare OBD2 se refera la o viteza a motorului depasita.