BMW 530e xDrive - Review

bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
bmw-530e-xdrive
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Managementul puterii
  • iDrive 7
  • Materiale de calitate
Nu ne place
  • Lipsa trapei
  • Modul Sport
  • Sunetul in modul complet electric
# Introducere

BMW 530e xDrive – simbol (re)adaptat

Cu doar cateva zile inainte de prezentarea internationala a faceliftului pentru Seria 5 (G30), am primit vestea de la BMW Romania ca un 530e xDrive ma asteapta la ei in parcare. Cum stiam ca interesul pentru aceasta limuzina premium din Bavaria este crescut si din dorinta de a va informa pentru ultima oara despre acest model dorit, am pregatit o scurta aventura despre care eram convins ca va putea sa imi ofere toate informatiile necesare. Astfel, aduc in fata voastra in acest material BMW 530e xDrive pre-LCI, dupa ce experienta s-a concretizat si am colectat un feedback cuprinzator.

Mai mult, sunt convins ca acum va fi cautat si mai mult acest vehicul. Stocurile din tara noastra sunt suficiente si varietatea de combinatii in care se prezinta Seria 5 (G30) poate satisface cam toate gusturile. De aceea, am fost foarte atent la timpul pe care l-am petrecut impreuna. Daca va doriti un astfel de BMW, spuneti-ne! Va putem ajuta sa obtineti cea mai buna oferta disponibila.

Un astfel de automobil, insa, nu poate fi disecat din prima. Trebuie sa ii cunoastem putin parcursul, sa-i intelegem existenta. Constructorul auto mi-a intiparit in memorie un slogan: „respectul nu se mosteneste, ci se castiga“. Vorbe destul de mari! Pentru ca nu putem lasa ca o astfel de zicala sa ne fure ochii si nici nu ne permitem sa cadem asa usor prada marketingului bun, va invit sa va faceti un ceai sau o cafea si sa cititi in tihna acest material. Va voi spune totul! Trebuie doar sa aveti rabdare pentru a parcurge tot.

BMW 530e xDrive

BMW Seria 5 si-a facut aparitia in lume in anul 1972. Deriva din generatia New Class Sedans, dar oferea o cu totul alta perspectiva asupra a ceea ce urma sa devina o limuzina apreciata si indragita.

Primul model a fost E12. A durat 12 ani sa apara pe piata, munca efectiva la realizarea sa incepand inca din 1960. Varful de gama era M535i care oferea 215 CP dintr-un motor de 3,5 litri in 6 cilindri. A fost primul model de Seria 5 care a primit sigla „M“. Aceasta masina este considerata predecesoarea lui M5.

Al doilea Seria 5 a fost cunoscut sub denominarea E28. A aparut in 1981 si a introdus principiul concentrarii lucrurile importante catre sofer. Consola centrala era mai usor de accesat. Tot acum apare si primul M5.

Al treilea membru al familiei a fost E34. A fost prezentat in 1988, cand apare pentru prima oara si M5 Touring, pe langa o serie de sisteme precum ASC, TC si EDC menite sa ofere mai multa siguranta.

Al patrulea si destul de bine cunoscut in tara noastra a fost E39. Prezentat in 1995, acesta introduce pentru prima data componente din aluminiu in suspensie si motorul diesel in 4 cilindri. In mod surprinzator, tractiunea integrala xDrive nu a fost oferita pentru aceasta generatie.

Al cincilea si cel mai cunoscut Seria 5 in tara noastra a fost E60. Aparut in 2003, a reprezentat o schimbare dramatica in materie de design exterior, dar a introdus iDrive, Head-Up Display-ul, cruise control adaptiv si control prin voce. Desigur, se aflau la inceput cu aceste evolutii tech, insa marca faptul ca 5-ul nu este doar un alt sedan, ci o limuzina care poate fi oricand aleasa de diplomati, sefi de institutii, directori, manageri si alte persoane importante sau cu functii de conducere.

A sasea generatie a fost F10, cand a aparut pentru prima oara caroseria GT. Din 2010 si pana in 2016, au fost facute mai multe progrese dintre care amintim propulsia hibrid, cutia automata in 8 trepte, directie pentru rotile din spate, servodirectie electrica, turbo V8 pentru M5 si asistent la parcare.

Masina pe care am testat-o pentru voi este un reprezentant al generatiei a saptea de Seria 5, adica G30.

E important sa nu uitam acest aspect pentru ca imediat ce va ajunge in tara noastra masina actualizata va vom oferi un material de comparatie in extenso care va va arata diferentele si, astfel, veti putea decide daca merita sa faceti upgrade. In cazul in care veti avea curiozitati suplimentare, nu uitati ca puteti conta pe noi pentru a va oferi raspunsurile pe care le cautati!

Am incercat sa fiu cat mai succint cu acest istoric si sper ca l-ati considerat util. Acum e momentul sa purcedem!

Pornim!

BMW 530e xDrive – bossy, sexy, fix cum vrei

Arata de sute de mii de lei! Nimeni si nimic nu poate infirma faptul ca Seria 5 pre-facelift nu este un automobil atragator, mai ales in combinatia de culori si finisaje testata. Albastru Imperial Brilliant Effect metalizat este o nuanta intr-adevar potrivita pentru aceasta masina. Ii confera o elegenta distincta si o face sa iasa din monotonia cotidianului prin conturarea formelor foarte putin discrete, dar puternice. Costa, ce-i drept, 1025 de euro cu tot cu TVA, insa un astfel de sedan merita o investitie de genul acesta. La urma urmei, vorbim de o achizitie pe care o veti utiliza nu numai cu familia sau prietenii, ci si pentru a ajunge la diverse intalniri. Cum deseori automobilul este privit drept un accesoriu, personalizarea lui se poate dovedi a fi o alegere inspirata.

Acestei nuante i se adauga in mod inspirat o serie de accente cromate si elemente de design care se afla in directa competitie cu intreg corpul masinii. Nici nu mai stii unde sa te uiti! Noi, insa, vom fi foarte diligenti!

Din fata, 530e xDrive pre-LCI arata fix asa cum ar trebui sa fie un sedan bavarez ce se adreseaza conducatorilor (din sectorul public sau privat) si angajatilor de top ai marilor companii. Emana inca de la prima zarire un aer premium si isi stabileste dominatia pe drum prin simpla parcurgere a traseului predefinit de proprietarul sau. Este o adevarata placere s-o privesti, s-o admiri, s-o descoperi… Nici nu te lasa s-o ignori!

„Ochii“ flancheaza „rinichii“, iar micile ajutoare pentru lumina suplimentara in „vremuri tulburi“ contribuie la stabilirea unei identitati clare, recognoscibile si, cel mai important, puternice. Seria 5 hibrid nu e doar o alta masina cu un sistem de propulsie mai curat si mai eficient, ci este un reprezentant de seama al marcii de care apartine. Faptul ca acest lucru este usor de identificat inca de acum ne confera incredere in capacitatea acestei masini de a fi un partener de drum foarte bun. Vom afla si asta mai jos! Acum, insa, e momentul sa subliniez ca masina aceasta va ramane drept una dintre reusitele BMW in materie de design exterior. „Cinciarul“ nu putea fi un experiment si nici nu-si permitea o infatisare nebunatica. 530e xDrive pre-LCI arata din acest unghi ca un partener de afaceri care stie tot timpul ce sa-ti spuna pentru a te incuraja fix atat cat ai nevoie pentru reusita. Simpla ei prezenta te imbarbateaza!

BMW 530e xDrive

Din lateral, poti observa faptul ca masina aceasta iti va fi utila si pentru aventuri cu familia sau drumuri lungi cu prietenii sau partenerii de afaceri. Proportiile de limuzina sportiva ii intaresc caracterul si ii accentueaza personalitatea puternica. E lunga, dar nu exagerat. Are cateva decupaje si ondulari, dar nu iese din specificul marcii. Jantele, gurile de aerisire pentru aerodinamica si elementele cromate dimprejurul suprafetelor vitrate continua acel contrast balansat aproape ideal de care va spuneam mai sus si transfera o parte din puterea identitatii vizuale si catre acest unghi. Este, asadar, un automobil care arata fix asa cum trebuie pentru ceea ce reprezinta si din aceasta perspectiva. Personal, nu gasesc un lucru care merita criticat sau scos in evidenta drept aspect negativ aici.

Din spate, avem parte de putina simplitate care incheie aproape glorios intreaga aparitie a acestui vehicul. Seria 5 hibrid ni se prezinta cu un posterior prietenos, curat si aranjat exact asa cum si-ar dori un bavarez sa-si vada viata pusa la punct. E glorios pentru ca respecta discretia unui design profesionist si nu iese din peisaj prin tot felul de experimente. Stopurile, desi mari, contin o serie de elemente care le micsoreaza aparitia precum pozitiile subtiri sau LED-urile multiple care se aprind pentru a le spune celor din spatele tau ca incetinesti. Ai la ce sa te uiti, dar n-ai la ce sa te miri. In schimb, ai ce sa admiri! Seria 5 (G30) pre-facelift chiar are un spate frumos, mai ales cand observi ca nu s-a facut rabat de la calitatea infatisarii. Un exemplu clar pentru sustinerea acestei afirmatii gasim in partea de jos a spatelui, unde s-au ales doua tevi de esapament de marime ideala care creeaza iluzia unificarii de catre o bara cromata de o dimensiune care iti spune clar ca e vorba strict despre completarea stilului.

BMW 530e xDrive

Per total, Seria 5 pre-LCI arata exact asa cum ar trebui sa fie un sedan premium bavarez. Este gandit, proiectat, testat si produs in Germania, asadar calitatea premium este observabila inca de la momentul primei intalniri. Trasaturile principale ale marcii sunt incorporate intr-o silueta de invidiat!

[[author_box name=“Florin Amariei” avatar=“https://cdn.dailydriven.ro/public/experti/florin-amariei.jpg” quote=“Incheiem acest capitol cu o scurta remarca: designul exterior al acestei masini este reusit din toate punctele de vedere si, in configuratia testata, n-are niciun minus real.”]]

Daca tu ai gasit ceva ce nu iti place, te rog sa-mi spui si putem discuta despre asta. Ador sa schimb opinii cu cititorii DailyDriven, chiar si atunci cand nu avem aceleasi pareri! Si, da, am inclus detalii tehnice utile pe care le poti consulta mai jos.

E momentul sa pornim motoarele!

# Performanta

BMW 530e xDrive – neasteptat de eficient

Sa-l vezi si sa-l simti e una, sa-l conduci e alta! Acest Seria 5 chiar tine la mediul inconjurator si, mai important, la pastrarea veniturilor tale. Inainte de a va relata tot ce am retinut despre aceasta masina, va ofer o serie de date tehnice care s-ar putea sa va fie la indemana:

  • Lungime: 4,93 m;
  • Latime: 1,86 m;
  • Inaltime: 1,48 m;
  • Ampatament: 2,97 m;
  • Greutate: 2,04 t;
  • Capacitate rezervor: 46 l;
  • Motor termic: 1998 cmc, 4 cilindri, turbo, capabil de 184 CP;
  • Motor electric: 113 CP cu eDrive;
  • Putere totala: 252 CP (420 Nm);
  • Transmisie: automata, 8 viteze, Steptronic;
  • 0-100 km/h: 6 s;
  • Viteza maxima: 235 km/h;
  • Volum portbagaj: 410 l.

Acum ca am scapat si de acest aspect tehnic, e cazul sa va explic de ce am zis ca Seria 5 pre-facelift contribuie la o cheltuiala mai mica cu transportul.

Ca sa va pot oferi detaliile relevante si datele utile, am ales urmatorul traseu: Bucuresti – A3 – Rucar – Targoviste – Bucuresti.

Am, asadar, cateva lucruri pe care sa vi le spun.

Prima data, consumul:

  • doar in Bucuresti: 0,0 l/100km. Stiu ca nu va surprinde pe nimeni aceasta valoare, avand in vedere ca vorbim de un PHEV, insa pe distanta parcursa in Capitala n-am consumat niciun strop de benzina. Am luat masina complet incarcata si am avut suficient curent in baterie pentru a ma plimba linistit fara sa porneasca motorul de 2 litri. Calculul exact vi-l ofer mai jos.
  • Bucuresti – A3: 7,1 l/100km. Am intrat cu bateria goala pe autostrada. Acesta a fost consumul. Exista, insa, o surpriza!
  • A3 – Rucar: 6,8 l/100 km. Am scazut viteza, a scazut putin consumul.
  • Rucar – Targoviste: 7,6 l/100 km. Traficul s-a aglomerat, asadar opririle si plecarile si-au aratat costurile.
  • Targoviste – Bucuresti: 6,7 l/100 km. Valoarea reala, insa, este mult mai mica. Va spun acum de ce.

Acum ca aveti datele cu privire la consum, vreau sa mai fiti foarte putini atenti pentru a va explica ceva foarte important.

Detalierea consumului real

Eu am luat masina de la BMW Romania cu „rezervoarele“ pline. Bateria imi afisa o autonomie de 31 de km, iar rezervorul 424 de km. Retineti aceste date.

Am pastrat masina in modul Comfort, deci am lasat-o sa isi aleaga singura modul in care isi distribuie resursele. Am parcurs 41 de km pana am epuizat complet bateria, deci cu 10 km mai multi fata de cat imi afisa la preluare. Autonomia aceasta depinde de mai multi factori, asadar s-a adaptat la stilul meu de condus (viteza medie 32,1 km/h) si mi-a oferit o distanta mai lunga in care n-am pornit deloc motorul pe benzina.

Mi-am continuat drumul cu bateria goala. A pornit motorul pe benzina imediat bateria s-a epuizat si consumul imi afisa o valoare 6,6 l/100km care tot oscila. Pana la urma, s-a stabilizat la 7,1 l/100km.

BMW 530e xDrive

Mi-am vazut de drum, dupa ce am iesit de pe A3 si a scazut la 6,8 l/100km. Cand am ajuns la cazare, am consultat iar computerul de bord: consum de 6,8 l/100 km pentru un drum de 178 de km parcurs cu o viteza medie de 56,4 km/h. Aspectul cel mai important, insa, este reprezentat de faptul ca din cei 178 de km, eu am mers complet electric (motorul termic oprite) pe o distanta de 50 de km (49,8 km, mai exact), chiar daca bateria era complet goala! 530e pre-LCI si-a gestionat atat de bine resursele si s-a adaptat fantastic la conditiile de drum, incat am consumat 6,8 l/100 pentru o distanta de 128 de km, nu de 178 de km. Practic, consumul de combustibil a fost mult mai mic pentru ca prin decelerare sau franare s-a stocat curent in baterie si s-a folosit in momentele ideale. Tare, nu?

Cat am stat prin zona de munte, am folosit si modul Sport. Am renuntat destul de repede la el. L-am folosit pe o distanta de 25 de km pentru a vedea ce se intampla. Bateria nu e folosita (dar inmagazineaza energia din franare) si toata responsabilitatea pentru propulsie apartine motorului termic. Nu se trasforma ca prin magie in M5, dar e un pic mai agresiva. Se simte o mica diferenta pentru ca ai tractiunea integrala si vectorizarea cuplului (de la ambele motoare) la dispozitie. Nu mi-a placut acest mod pentru ca eu consider masina aceasta mai mult ca un mijloc de transport premium, nu un rautacios al strazii. Consumul a urcat la 15,7 l/100 km, asa ca am si resetat contoarele.

M-am intors la cazare, unde am pus masina la incarcat la 220V (priza normala) folosind unul dintre incarcatoarele care vine cu automobilul. In 5 ore si jumatate am ajuns la 100%. Am deconectat-o si-am lasat-o sa se odihneasca peste noapte. Am programat preconditionarea pentru ora 6:30.

BMW 530e xDrive

Dis-de-dimineata mi-am planificat plecarea, asa ca la 7 fara un sfert eram gata de drum. Am gasit masina calduta si primitoare. Preconditionarea si-a facut treaba.

Bateria imi afisa o autonomie de 27 de km, asa ca am activat modul Eco Pro si-am plecat spre Bucuresti prin Targoviste. Am mers ce-am mers si am verificat consumul. Se facusera 30 de km si eu tot ma deplasam fara sa consum benzina. Pana la urma, am ajuns sa fac 54,2 km in modul complet electric, adica dublu fata de cat imi spunea masina la plecarea de la cazare. Fain, corect? Am ajuns la intrarea in Bucuresti cu un consum de 6,7 l/100 km pentru o distanta totala de 152 de km, dar, in realitate, eu am consumat 6,7 l/100 km pe o distanta de 105,8 km!

BMW 530e xDrive pre-LCI si-a dovedit, asadar, utilitatea.

Si a facut aceasta performanta fantastica, in timp ce ne-am bucurat de confort, materiale de calitate, un condus placut, un sistem de sunet fain, spatiu pentru bagaje si tehnologie utila.

Nu mi-a lipsit deloc cutia Steptronic Sport si nici padelele de pe volan pentru ca m-am bucurat de peisaj si am fost efectiv fascinat de cat de echilibrata e aceasta masina.

La capitolul tinuta de drum, sistem propulsie si stil de condus… Brici! Seria 5 PHEV pre-facelift e brici!

Acum e cazul sa aflam cu ce ne poate rasfata aceasta masina la interior!

# Interior

BMW 530e xDrive – aproape tot ce-ti trebuie

Multe pot fi spuse despre BMW si istoria sa plina de provocari, insa nu faptul ca nu are ce ii trebuie in materie de design interior pe masinile sale. Seria 5 pre-LCI in configuratia testata este un reprezentant de seama al marcii la acest capitol si vine sa ne arata ca un habitaclu curat, aranjat logic, ticsit cu tehnologie utila (nu doar ca sa aiba un pret final mai mare) si cu o interfata complet prietenoasa poate fi cheia succesului.

De la primul contact, am stiut ca 530e xDrive pre-facelift este un campion la nivelul de dotari pentru cei care vor petrece timp in aceasta masina. O simpla privire iti este de ajuns pentru a observa atentia la detalii, materialele de calitate si formele interesante care ti se vor parea intotdeauna gandite la milimetru, astfel incat sa nu simti niciodata ca depui prea mult efort pentru a accesa o anumita facilitate.

Deschiderea portierei soferului m-a intampinat cu o serie de surprize placute, dar deloc neasteptate pentru pariul in segmentul premium sedan facut de BMW. Am fost bucuros sa vad o combinatie de culori placute care asigura diversitate, dar nu e nimic strident. Combinatia maro deschis, gri mat si negru chiar transforma acest interior intr-unul care iti spune ca-si merita banii. Vei petrece mult timp aici, asa ca e important sa faci alegerea potrivita pentru tine si pentru lucrurile pe care le planuiesti a face. Din fericire, aceasta alaturare de nuante se va dovedi a fi ideala cam pentru toate provocarile pe care vrei sa i le arunci. Va rezista in fata copiilor, dar va fi si un loc in care te vei putea relaxa sau calatori in confort cu prietenii sau familia, indiferent de vreme. Vestea mai buna e legata de cat costa aceasta optiune care iti ofera atat de multa versatilitate: 0 euro! Pielea Dakota Cognac este inclusa in pretul masinii, precum si ornamentele interioare din aluminiu fin cu insertii Pearl Chrome. Dupa cum putem observa si din fotografii, se potriveste de minune in acest ansamblu. Personal, as fi ales o nuanta mai inchisa pentru piele, asa cum este Nappa Mokka. E bine, insa, ca avem de unde alege. Gusturile noastre pot fi satisfacute!

BMW 530e xDrive

Cum vremea era deja destul de calduta, am zis c-ar fi cazul sa ma asez la volan de-acum. Ajunge cu exploratul. Sa testam capacitatile acestui interior.

Am fost imediat infasurat in confortul scaunelor si mi-am gasit rapid pozitia preferata la volan. Acestea asigura un sprijin optim si se muleaza dupa cum iti doresti, avand in vedere multiplele optiuni de ajustare pe care le ai la indemana. Nu e pentru prima oara cand stau pe aceste scaune, insa e important sa precizez ca pot fi adaptate in functie de marimea (chiar si latimea) pe care o ai. Iti vor oferi conditiile ideale pentru un sofat in siguranta. E drept ca nu se compara cu cele de pe Seria 7, insa le poti avea pentru cateva mii de euro in plus. Faptul ca sunt ventilate (si incalzite) asigura un plus de confort pe care il poti trai doar atunci cand este super cald afara si ai lasat masina-n soare sau cand e al naibii de frig si vrei sa te incalzesti repede. Deseori aceste optiuni sunt uitate sau tratate cu indiferenta, insa ele contribuie la definirea unei experiente de condus impecabile.

Pentru ca am mentionat scaunele incalzite si racite e momentul ideal sa ma plang voua ca n-am avut cupholdere temperate. O cafea sau un ceai calde toamna sau o apa mentinuta rece pe timp de vara sunt lucruri pe care as vrea sa le am, cand cheltui o astfel de suma pe o masina. Mai c-as muri de ciuda cand vad pe cineva intr-un X5/X6 si stiu ca are suporturile de pahar incalzite/racite. Pe o astfel de limuzina acea optiune se potrivea de minune. Ma astept, insa, s-o vad pe modelul actualizat.

Odata ce m-am facut confortabil, am pus mana pe volan si m-am rotit precum o camera de supraveghere cu AI pentru a analiza mai in detaliu ce am la indemana.

Volanul imbracat in piele fina Individual este un element de stil si de functionalitate cu care ma intalnesc pentru prima oara, insa supriza mare a fost faptul ca nu era incalzit. E drept ca n-ai nevoie de el vara/primavara, dar spre sfarsit de toamna si iarna… E cea mai iubita optiune! De ce n-am avut-o aici? Insertiile de lemn asigura, totusi, o prindere mult mai buna si confera un plus la capitolul lux.

Apoi ochii mi-au fost atintiti asupra butoanelor galvanizate. E o optiune de 205 euro (TVA inclusa), dar eu o apreciez. Adauga din rafinamentul pe care l-am gasit la exterior in habitaclu si continua reciprocitatea balansata pe care o aminteam mai sus. In plus, e mult mai placut sa atingi un buton mai rece datorita invelisului metalic. Stii ca ai calitate reala pe care pui mana.

Cautand sa-mi pun lucrurile prin masina, am vazut cat de versatil e Seria 5 pre-LCI cu spatiile de depozitare. Avem buzunare generoase, compartimentate inteligent in usi in care mi-a incaput o sticla de 1,5 litri de apa si a mai ramas loc decent pentru alte chestii, un mic sertar sub panoul de control pentru lumini in care poti pune cateva acte pe care nu le vrei la indemana nimanui, un spatiu pentru incarcarea wireless a telefonului mobil, o cotiera in care incap suficiente lucruri care sa fie asunse de vazul lumii si un torpedo in care intra aer rece. Ai unde sa pui tot felul de lucruri. Desi e un sedan executive, nu a uitat ca trebuie sa fie si utila.

BMW 530e xDrive

In fata ta se extind doua ecrane de o calitate impecabila. E iDrive 7! Chiar daca nu are cea mai noua forma (precum la Seria 8 sau Seria 3), e iDrive 7. Ai toate functionalitatile standard si cele pe care le-ai ales dintre optiuni la indemana. E drept ca display-ul de bord nu e pe placul tuturor pentru ca turometrul si vitezometrul se opun, insa aceasta varianta a fost aleasa de compania bavareza pentru a permite afisarea de informatii in centrul ecranului. Acum poti vedea navigatia pe ecranul din bord, pe afisajul sistemului de infotainment si pe Head-Up Display. N-ai cum sa-ti mai ratezi destinatia! Mie mi-a mai placut si faptul ca informatiile care ti se ofera sunt structurate clar si curat. Nu te vei incurca niciodata in a le analiza corect si nu va fi nevoie sa fii mult timp cu ochii asupra lor, lucru care iti garanteaza ca vei fi mai atent la drum.

Ai o rotita in mini-panoul pentru controlarea luminilor, unde poti sa le scazi rapid din intensitate. Apoi te poti bucura de luminile ambientale care transforma interiorul intr-unul mai atragator!

Ecranului sistemului infotainment este genial. Clar, rapid si usor de folosit cu ajutorul rotitei din dreapta schimbatorului sau prin atingere directa sau prin comenzi vocale sau prin gesturi sau cu ajutorul unui om din Spania! Da, ai asistenta disponibila non-stop. Clar, acesta contine tot ce iti trebuie. Iti afiseaza camera 360, navigatia, nivelurile de trafic de pe traseul tau (RTTI), muzica, poti sa suni un asistent BMW sa te ajute cu sugestiile sau sa iti seteze el/ea o noua ruta, poti sa intri pe internet, sa afli date actualizate cu privire la vreme, sa-ti citeasca asistentul virtual stirile si sa iti verifici stilul de condus prin setul de analiza comprehensiv disponibil. Ai toate setarile la dispozitie pentru a le accesa cu usurinta si-l poti personaliza dupa bunul plac. iDrive 7 este cel mai bun sistem de infotainment disponibil pe piata si pe noua generatie va fi mai fain de atat pentru ca primeste toate actualizarile pe care bavarezii le-au dezvoltat pana acum si o dimensiune mai mare care-l va face si mai usor de folosit.

Optiunea mea preferata ramane faptul ca pot controla camera 360 doar gesticuland cu mana prin aer si pot vedea unghiuri pe care nu le-as putea niciodata observa in oglinzile retrovizoare.

Butonul de Start&Stop e acolo unde trebuie! Imi place ca e pus in dreapta volanului, langa una dintre gurile de ventilatie. Imi place sa-l apas, imi place sa-l vad acolo, are o dimensiune ideala si este perfect. Fata de noile asezari pe care le gasim la X5 sau X6, aceasta este de departe preferata mea.

In spate este suficient loc pentru 2 adulti si un copil, insa cel mai confortabil vor calatori doua persoane. In masina testata aveau la dispozitie doar aerul conditionat si geamurile fumurii, insa poti sa echipezi masina cu perdelute, un sistem de divertisment format din doua ecrane, aer conditionat pe 4 zone sau sa pui un sistem de prindere pentru tabletele pe care le preferi tu.

Spatiul din portbagaj este decent si suficient. Iti ajunge sa inghesui bagaje pentru o vacanta de doua saptamani in familie sau sa mai reduci din haine si sa iti iei schiurile. Bancheta spate poate fi coborata pentru a transporta chiar si lucruri mai voluminoase.

BMW 530e xDrive

Sistemul de sunet Harman/Kardon este bun, clar si potent pentru a te bucura de melodiile preferate. Reuseste sa multumeasca chiar si urechile pretentioase. Pentru un plus de lux, putere si stil eu as alege Bowers&Wilkins. Costa, dar merita. Odata ce-l vei auzi, greu te vei mai indeparta de el!

Mi-ar fi placut ca 530e pre-LCI sa aiba trapa, dar nu i-am simtit atat de tare lipsa. Spatiile vitrate sunt mari si asigura suficienta lumina in habitaclu. Nu te vei simti limitat in acest sedan premium. E drept ca n-as fi uitat-o pe masina proprie, dar nu a schimbat deloc experienta completa pe care am avut-o cu masina. Era doar o preferinta personala, un „nice to have“ de care m-as fi bucurat ocazional.

In schimb, mi-a lipsit masajul in scaune. E o optiune care costa aproximativ 1000 de euro cu tot cu TVA si, odata ce o experimentezi, este ceva la care n-ai vrea sa mai renunti in aceasta categorie de pret. Pur si simplu, imbunatateste intreaga experienta de condus la drum lung.

Inchei cu o simpla adaugire: a obtinut 5 stele la EuroNCAP, unde cel mai bun scor l-a primit pentru protejarea adultilor si a copiilor din habitaclu.

Acum sa aflam cat trebuie sa platim!

# Cost

BMW 530e xDrive – costul si concluzia

Modelul tesat de mine costa 86.044 de euro cu TVA, suma in care sunt incluse cateva optiuni. Amintesc mai jos cateva dintre ele:

  • Faruri adaptive LED: 1537 euro;
  • Sistem de asistenta Plus: 2.870 de euro;
  • Jante din aliaj usor W-spoke 19“: 1609 euro;
  • Pachet Business Class: 2305 euro;
  • Pachet Innovation: 3574 euro.

Trebuie, insa, retinut faptul ca pretul acesta era valabil pentru masina comandata de noua, cu 0 km la bord. Acum acesta a mai scazut.

Surprinzator este faptul ca am intrat in configuratorul BMW si am construit fix aceeasi masina pe care am testat-o cu aceleasi pachete si optiuni, insa fara a umbla la extinderea garantiei sau includerea unei variante de service mai ample si am ajuns la un cost cu aproximativ 3.000 de euro mai mic fata de pretul masinii testate. Desigur, este vorba despre noul model pe care vi-l vom prezenta de indata ce ajunge la noi. Asta, insa, imi spune mie ca producatorul auto nu incearca sa mareasca preturile cu noua generatie, ci le mentine la nivelul la care erau sau chiar le scade, desi automobilul este clar imbunatatit. Ma bucura o astfel de constatare si, chiar daca vorbim de o suma mare, e bine de stiut ca firma bavareza este onesta cu clientii din prezent si potentialii din viitor. Thumbs up de la mine, BMW!

BMW 530e xDrive

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura! Sper ca ti-am raspuns la toate curiozitatile!

Daca iti doresti o astfel de masina, apasa butonul “Cere oferta” si ne vom asigura ca primesti cea mai buna varianta de achizitie disponibila in tara noastra!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!