Porsche Macan Turbo - Review

porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
porsche-macan-turbo
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Sunetul evacuarii
  • Sistemul de infotainment
  • Cutia PDK
Nu ne place
  • Insertiile de metal de langa schimbator
  • Butoanele de pe volan
  • Acoperisul plafonului panoramic
# Introducere

Porsche Macan Turbo – fasnet si exuberant

Porsche… Daca nici ei nu stiu cum sa-ti fure inima, atunci nu cred ca poate altcineva sa te miste suficient. Aceasta marca are unele masini in dotare care te fac sa spui ca ai redescoperit laturile mai putin cunoscute ale vietii tale. Experienta pe care am avut-o cu acest mini-SUV sau crossover mi-a demonstrat ca-n Stuttgart se intampla lucruri de care noi beneficiem cu prea multa lejeritate. Este atat de mult efort pus in realizarea de automobile care sa ne ofere noua experiente de neegalat, intrucat uitam cateodata sa apreciem ca ceea ce se afla in mainile noastre reprezinta o bijuterie, un colos sculptat in urma a ani de efort continuu.

Porsche Macan Turbo este una dintre acele masini care-ti redau pofta de viata. Da, stiu ca nu vorbim de vreun mild hybrid sau alte astfel de nebunii, insa aceasta puritate pacatoasa ramane inca esenta bucuriei automotive si pastreaza mijlocirea nepatata de compromis catre sute de zambete sincere si instante.

Nu putem sa intram in disecarea acestui automobil fara a-i intelege putin parcursul si rolul sau in cadrul companiei renumite pentru performante ametitoare si care poate fi recunoscuta cu usurinta oriunde in lume.

A aparut oficial in 2014, dupa ce fusese anuntat inca din 2010 drept un proiect pe care Porsche voia sa il puna in practica pentru a strapunge segmentul acesta din ce in ce mai apreciat de clientii din toata lumea. La urma urmei, crossoverele au ucis rapid si fara mila monovolumele. Era cunoscut apropiatilor marcii drept Cajun, un portmanteau al Cayenne Junior.

Prezentat in premiera la Salonul Auto din Los Angeles, Macan promitea sa duca mai departe caracteristicile specifice Porsche. De data aceasta, insa, erau ambalate intr-un pachet mai prietenos si mai atractiv pentru cei care nu isi permiteau sa traiasca intr-o zona lipsita de provocari infrastructurale.

Zis si facut. Patru ani mai tarziu, in 2018, constructorul auto anunta ca au fost vandute peste 350.000 de unitati. Macan si-a indeplinit scopul, si-a dovedit utilitatea si a aratat ca un crossover dezvoltat in Stuttgart nu este doar un mini-SUV, ci un adevarat automobil performant.

Asa cum era de asteptat, Macan este produs alaturi de Cayenne in Leipzig, unde fabrica a fost special modificata pentru a acorda atentia cuvenita acestui model.

Acum in fata noastra se prezinta Porsche Macan Turbo.

Il vom analiza cu multa atentie si vom parcurge detaliile experientei pe care acest automobil ni le-a oferit pentru a ajunge la concluzia pe care stiu ca o cautati: merita sau nu cumparat?

De aceea, nu o mai lungesc deloc.

Pornim!

Porsche Macan Turbo – al naibii de dragut, dar si amenintator

Acest crossover are o identitate unica greu de ratat. Nu poate fi ignorat si se face cu usurinta remarcat in orice context ar aparea, chiar si in combinatia de culori putin conservatoare disponibile pe modelul testat.

Macan, mai ales in varianta superioara Turbo, este usor de plasat in portofoliul Porsche chiar si de catre cineva care are contact doar ocazional cu lumea auto. Elementele sale unice si specifice marcii il fac sa ramana un reprezentant de seama al brandului si poarta cu cinste emblema producatorului sau.

Porsche Macan Turbo

Pe langa faptul ca il vezi, cu siguranta il si vei auzi. Evacuarea are o nota placuta, potrivita pentru a nu fi enervanta pentru trecatori sau alti participanti la trafic, dar suficient de intriganta pentru norocosii ce se regasesc in habitaclul sau.

Din fata, Macan Turbo seamana cu celelalte modele Porsche, doar ca isi mentine cateva trasaturi unice lui. Pe langa dimensiune, il vei recunoaste dupa fata mai prietenoasa si silueta putin mai zvelta.

Modelul testat, insa, are ceva aparte. Da, este conservator prin folosirea de nuante inchise. Fascinatia pentru aceasta masina este redata, insa, prin modul in care imbina subtil toate elementele care-i compun partea frontala. Priviti cu atentie fotografiile si veti observa ca acest automobil va zambeste discret. Nu glumesc. Uitati-va la spatiile pentru radiatoare si linia prelungita de sub ele. Acum luati in ansamblu si farurile impreuna cu grila. Asa-i ca seamana cu o masinarie simpatica dintr-un film animat? Daca nu sunteti de acord cu mine, astept sa-mi spuneti ce credeti pe Facebook sau Instagram.

Imi place modul in care au fost realizate decupajele si forma pe care a capatat-o Macan in urma introducerii mai multor elemente de stil care-i confera un look aparte. Ai la ce sa te uiti!

Luminile de zi (DRL) pastreaza cele 4 picaturi individuale si continua sa intareasca apartenenta la brand, fiind intr-acelasi timp si extrem de practice. Nu sunt doar niste faruri LED care se asorteaza cu culoarea masinii, ci au tehnologia PDLS+. Aceasta face aproape tot ce trebuie: ajusteaza faza lunga in functie de trafic, urmareste drumul pentru a-ti garanta un iluminat optim chiar si atunci cand conduci mai dinamic, identifica panourile rutiere pentru a scadea din intensitate evitandu-se o posibila orbire temporara si iti ofera claritate in orice conditii de trafic. Este o optiune, insa una cu care masina merita echipata!

Tot din aceasta directie observam (cred ca e prima masina la care vad si eu acest detaliu) modul interesant in care au fost amplasate oglinzile. Acestea sunt sustinute de doua brate subtiri care par a iesi din caroseria masinii pentru a permite soferului sa aiba parte de o vizibilitate excelenta. Arata fain si se potriveste cu spiritul sportiv al acestui automobil.

Macan pastreaza o nota placuta de eleganta, intrucat nu aduce in prim-plan nimic dramatic din aceasta perspectiva. Imi place ca invita la calm, desi e capabil sa fuga precum un atlet olimpic.

Din lateral, observam atentia acordata unui compromis important: avem nevoie de aerodinamica, dar vrem ca aceasta masina sa ofere si confort. Forma sa putin aplatizata pare a fi rezultatul unei eroziuni naturale petrecute de-a lungul a zeci de ani, insa este vorba doar despre maiestria designerilor si a inginerilor Porsche. Iti dai seama imediat ca apartine marcii germane. Nu e deloc usor sa realizezi un crossover rapid, confortabil si aratos care sa fie prietenos cu cei care se vor afla in habitaclul sau, dar lor le-a iesit. Macan are suprafete vitrate mari, portiere care iti spun ca accesul in interior va fi unul facil si o forma atragatoare ce iti transmite o senzatie de dinamicitate specifica companiei.

Recunosc, si poate n-avem aceleasi gusturi, ca mi-ar fi placut ca jantele sa fie negre sau, de ce nu, gri. Cred ca i-ar fi stat extrem de bine cu modelul de 20“ Satin Platinum sau cu Sport Classic de 21“ vopsite negru lucios. Imi place uniformitatea. Daca suntem catusi de putin la fel, atunci veti aprecia ca exista optiunea de a alege modul in care sa va personalizati propriul automobil.

Porsche Macan Turbo

Din aceasta perspectiva culoarea poate fi acum inteleasa pe deplin. „Gri Vulcan Metalizat“ costa 991 de euro, insa ii confera acestui mini-SUV capacitatea de a-si schimba aparitia in prezenta sau absenta luminii. Cand soarele-si face de cap, ai parte de un negru deschis ce se transforma incet-incet, pe masura ce te apropii, intr-un gri interesant. Cand e innorat, Macan Turbo pare a fi desprins din filmele de actiune care includ si o serie de baieti care-s certati cu legea. O fi aratand el dragut, dar vibe-ul pe care il transmite cand il poti urmari cu atentie este clar schimbator.

Inca o data, apreciez faptul ca nu exista lucruri extravagante care sa-l dea de gol ca are sub capota un V6. Ai un look dinamic, foarte putin agresiv, insa nu vei fi remarcat drept un proprietar caruia ii place sa iasa din comun. La urma urmei, masina personala este o extensie a propriei personalitati, asadar oamenii te vor judeca mai mult sau mai putin cu privire la alegerile pe care le faci in acest domeniu.

Din spate… Avem o perspectiva suculenta! Arata atat de bine! E proportionat perfect, din punctul meu de vedere. E cantitatea fixa de elemente de design aratoase, insa nimic nu pare nelalocul sau. E o simplitate care fascineaza. Te atrage prin eleganta fina a faptului ca nu trebuie sa demonstreze nimic trecatorilor. Tu stii ce ai in mainile tale si nu vrei sa pari un extrovertit care-si doreste aprecieri sau comentarii de la necunoscuti. Acest posterior e doar al tau.

De avut in vedere si modul in care stopurile asigura reciprocitatea cu luminile din fata prin pastrarea celor patru picaturi individuale pentru fiecare far. Totodata, optiunea de a le face fumurii contribuie la pastrarea unei identitati uniformizate si interesante.

Porsche Macan Turbo

Iti cobori privirea si dai de gurile de evacuare. Tot inchise la culoare, dar sunt patru in total! Acum stii c-ai de-a face cu o masina speciala, in cazul in care ai ratat inscriptia „Macan Turbo“. Aceasta asigura o tonalitate diferita in functie de modul in care conduci si transforma crossover-ul intr-un veritabil Porsche. E fix acel condiment pe care-l adaugi pentru a transforma un preparat in ceva extraordinar. Se potriveste cu aceasta masina si o complementeaza impecabil. Eu, unul, m-am bucurat sa o am, mai ales dupa ce am aflat ca nu presupune niciun cost suplimentar.

Culoarea, formele si accentele sunt toate facute parca doar pentru a se lasa descoperite. Nu atrage atentia, insa odata ce-l vezi… Ochii tai se vor napusti asupra ei.

Acum sa vedem cum e sa conduci acest automobil!

# Performanta

Porsche Macan Turbo – fantastic

Asa cum v-am obisnuit pana acum, va pun la dispozitie o serie de detalii tehnice care sper sa va ajute sa obtineti o imagine de ansamblu asupra capacitatii masinii de a fi un pachet atractiv si care garanteaza o performanta pe masura pretului cerut:

  • Lungime: 4,68 m;
  • Latime: 1,92 m;
  • Inaltime: 1,62;
  • Ampatament: 2,80 m;
  • Greutate: 1,94 t;
  • Volum portbagaj: 500 l;
  • Motor: 2,9 litri, 324 kW, 440 CP de la 5.700 rpm pana la 6.600 rpm, 550 Nm, V6;
  • Cutie: automata PDK in 8 trepte;
  • Tractiune: integrala variabila;
  • Viteza maxima: 270 km/h;
  • 0-100 km/h: 4,3 s;
  • Volum rezervor: 75 l;
  • Emisii CO2: 254-269 g/km.

N-am avut prea mult timp la dispozitie pentru a face fix traseul pe care mi-l doream eu, insa tot am reusit sa vin cu date relevante! Scoatem consumul din cale prima oara, apoi va spun cum am simtit eu ca merge Macan Turbo.

Cum am luat masina, am si fugit din Bucuresti. M-am dus direct spre Brasov. Pe A3 am avut un consum de 10,8 l/100 km pentru o viteza medie de 107 km in modul normal de condus. Este surprinzator de silentioasa, avand in vedere ca ai 440 de CP sub capota. In plus, izoleaza destul de bine si zgomotul de afara. Confortul este garantat de scaunele mari ce te imbratiseaza practic si suspensia pneumatica.

La iesirea de pe A3 si pana in Brasov am avut un consum de 12,1 l/100km pentru o viteza medie de 68 km/h. Aici m-am bucurat de stabilitatea masinii pe serpentine si am descoperit ca poate fi dinamica fara a o pune in modul Sport sau Sport+.

Am scapat si de Brasov, dupa care am activat modul Sport si m-am bucurat de drum cu respectarea limitelor legale de viteza. Am obtinut un consum de 15,2 l/100 km pentru o viteza medie de 52 de km/h, insa acolo unde a fost posibil… N-am iertat deloc acceleratia. M-am dus ca vantul! E o reala placere sa auzi cum lucreaza acest V6 pentru placerea ta si, mai ales, cum evacuarea transforma zgomotul intr-o auditie extraordinara. Fiecare apasare a pedalei reprezinta un zambet. Pur si simplu, te face bucuros!

Porsche Macan Turbo

Am folosit si Launch Control in modul Sport+, iar aici iti dai seama ca acest crossover este un Porsche veritabil. Se desprinde de pe loc de parca zici ca-i pompat cu adrenalina fortat si trebuie neaparat sa scape dintr-o situatie pe viata si pe moarte.

Per total, in urma traseului parcurs am avut un consum de 13,2 l/100 km. Tineti cont ca am avut bucati de autostrada, serpentine, trafic, lansari de pe loc si am mai si filmat! Toate acestea luate in calcul ne arata ca motorul acesta nu este deloc insetat.

Mi-ar fi placut, totusi, sa pot petrece mai mult timp cu masina pentru a-mi da seama cu precizie cum e sa conduci econom, sa te bucuri si de drum, sa vezi si cum se descurca in mai multe situatii specifice, dar din perioada pe care am petrecut-o impreuna am inteles un lucru: Porsche Macan Turbo nu este doar un alt mini-SUV cu putere prea multa, ci un adevarat reprezentant al marcii germane.

Este compromisul perfect pentru cei care isi doresc putere, prestigiu, confort, tehnologie si nu-i intereseaza valorile de consum putin mai mari. La urma urmei, pentru cei din urma exista Cayenne E-Hybrid sau Taycan!

# Interior

Porsche Macan Turbo – pregatit pentru decolare!

Experienta cu un model al marcii din Stuttgart n-ar fi completa, daca n-am avea parte de un habitaclu impresionant, unul care sa ne spuna din prima ca vom avea o experienta inedita de fiecare data cand ne asezam in scaunul soferului.

Macan Turbo nu-si tradeaza deloc fratii mai mari sau mai mici si ne ofera un habitaclu de care sa ne bucuram in permanenta.

Momentul in care deschizi portiera este unul impresionant. In fata ta se desfasoara o intreaga armata de butoane, un design impresionant care te transpune intr-o lume a performantei automotive si iti imbunatateste pur si simplu starea de spirit. Te transforma intr-un curios bucuros si-ti expune cu mandrie tot felul de optiuni si sisteme care vor lucra doar in interesul tau.

M-am asezat rapid in scaunul soferului si mi-am gasit rapid pozitia confortabila cu mici ajustari. Sprijinul lombar este excelent, in timp ce umerii imi erau sustinuti impecabil. Mai adaug si faptul ca e ventilat, iar totul suna deja de parca am fi invaluiti in lux. Dar nu e doar o iluzie, ci asta-i realitatea. Iti dai seama de acest aspect mai ales atunci cand atingi pielea si observi cat de rezistenta si calitativa este.

Porsche Macan Turbo

Am pus apoi mainile pe volan. Are marimea ideala raportata la aceasta masina. Iti ofera imediat senzatia ca esti in control si, daca ai dubii, il poti ajusta imediat cu usurinta prin initermediul unui comutator. Ce nu mi-a placut aici sunt butoanele si insertiile cromate. Stiu ca sunt o chestiune de stil, dar mie mi-au transmis un feeling prea industrializat. In schimb, scurtaturile pentru volum, apeluri si setarile ecranului digital din bord sunt cam mici. E bine ca-s putine, dar as fi preferat o marime mai prietenoasa.

M-am bucurat, insa, de comutatorul pentru modul de condus. E o chestiune specifica Porsche si te face sa te simti cu adevarat special. Poti imediat sa schimbi trasaturile principale ale masinii cu o simpla miscare. Transformi acest mini-SUV prietenos intr-o pantera extrem de agila.

In aceeasi ordine de idei, padelele din spatele volanului sunt imbracate in metal si iti accentueaza experienta. Esti inconjurat de materiale premium! In plus, cu PDK le poti folosi si iti vor respecta fiecare comanda! Nu sunt de decor, ci sunt acolo pentru ca tu sa fii cat mai implicat in momentul sofatului cand iti doresti acest lucru.

Acestea fiind spuse… Bordul este fantastic! Avem vitezometru in stanga, turometru pe partea centrala si un display digital mai mic in dreapta care poate afisa mai multe informatii utile. Ai imbinarea dintre lumea analogica si cea digitala, astfel incat sa nu iti lipseasca nimic. Esti confortabil, dar ancorat in realitate. In plus, beneficiezi de bucuria de a vedea acul cum se ridica si se tot duce pana-n 7000 rpm.

Soferul va fi in continuare bucuros sa afle ca are la indemana un sistem de infotainment grandios, conectat la Internet, cu harti Google si care poate gasi firme sau institutii fara ca tu sa mai fii nevoit sa introduci adresa exacta. E o optiune foarte, foarte utila si iti economiseste timp. In plus, display-ul gigant iti garanteaza ca vei avea oricand acces cu usurinta la informatiile care conteaza pentru tine.

Tot aici avem si setarile pentru modul in care vrem sa mearga masina, asta, bineinteles, daca nu folosim comutatorul de pe volan. E alegerea ta sa procedezi cu vrei. Macan Turbo doar iti ofera variantele care sa-ti asigure tie linistea si confortul dorite.

Sistemul de sunet este unul foarte, foarte bun. Bose si Porsche fac o echipa minunata al acest capitol si ma bucur sa vad ca nu s-a facut niciun fel de rabat in aceasta zona. Ai parte de claritate si bass puternic, chiar si la niveluri inalte de volum. Te vei bucura impreuna cu pasagerii tai de tot ceea ce va doriti. Iar daca ceva nu-ti place, poti rapid modifica setarile acestuia astfel incat sa „cante“ asa cum vrei.

Ne coboram privirea si observam o armata de butoane in jurul schimbatorului. Nu exagerez, chiar e o armata de butoane! Sunt 35! Fata de Taycan 4S+, unde am vazut o abordare mult mai avansata in termen de interactiune cu masina, aici inca ne intalnim cu policarbonat. Sunt incantat! Imi place acest lucru dintr-un simplu motiv: te vei obisnui rapid cu pozitia fiecarui buton, vei sti ce face fiecare si te vei putea oricand bucura de ce are de oferit acest mini-SUV fara a-ti lua privirea de la drum.

Porsche Macan Turbo

Aici am gasit patru butoane preferate: cel pentru scaunul ventilat, cel pentru offroad, cel pentru deschiderea evacuarii si cel pentru controlarea suspensiei. Ma incanta faptul ca Porsche ofera soferului posibilitatea de a-si modifica masina fix asa cum vrea cu o simpla apasare si-l incurajeaza sa atace si terenuri mai putin prietenoase stiind ca suspensia pneumatica va lucra in favoarea sa, iar garda decenta la sol il va avantaja. Scaunele ventilate pe timp de vara sunt un cadou divin, iar cel care deschide evacuarea este pur si simplu un cadou pe care ti-l faci tie oricand. Odata ce-l apesi si accelerezi, incepi sa zambesti. E simplu. Asta-i tot ce ai de facut.

Ne mutam privirea si observam ornamentele care seamana cu fibra de carbon. Ele se integreaza armonios cu intreaga identitate a acestui Macan si-i accentueaza valentele sportive prin trimiterea subtila la masinile de performanta ce pun accent pe reducerea greutatii.

Toata zona asta in care soferul isi va petrece timpul arata precum cockpitul unui avion de ultima generatie. Mie asta mi-a placut. Chiar ti se ofera din prima senzatia de control absolut, iar in mintea ta se intipareste notiunea de lux impletita cu performanta specifica marcii.

In plus, datorita suprafetelor vitrate generos si a sistemului 360 de camere vei avea parte de cea mai buna vizibilitate. Nu iti va fi deloc greu sa folosesti aceasta masina in oras!

Nu mi-a placut, insa, faptul ca insertiile de aluminiu dimprejurul schimbatorului se reflecta fix in ochii soferului, cand e soarele in pozitia potrivita. Pentru cateva minute nu puteam sa-mi cobor privirea, fara a risca orbirea temporara. Din fericire, acest lucru se intampla foarte, foarte rar. A durat putin pana am trecut de acel punct si totul a revenit la normal.

Un aspect putin mai ciudat si care nu cred ca e extrem de important, insa pentru mine conteaza, este sprijinul pe care ti-l ofera portiera pentru mana stanga. Ti-o poti odihni chiar si cu geamul inchis fara sa te simti constrans! Este o bila alba in plus pentru Macan Turbo!

In spatele tau vor avea loc trei copii sau doi adulti. Pot incapea si trei persoane, insa retinem ca ne concentram pe confortul fiecaruia. Ei au la dispozitie bancheta incalzita, setari pentru aerul conditionat si acces la o trapa panoramica excelenta. Inunda cabina cu lumina, permite aerului sa racoreasca natural interiorul si iti ofera privelisti de neuitat. E atat de mare, incat poti spune la un moment dat ca e aproape cabrio. E o optiune care merita bifata, insa trebuie sa aveti in vedere ca acoperisul acesteia nu blocheaza complet lumina soarelui. Pentru un oarecare motiv este o panza perforata ce permite in continuare luminii sa intre in interior, chiar daca tu nu vrei acest lucru.

Porsche Macan Turbo

Spatiile de depozitare sunt si ele foarte utile. In buzunarele usilor din fata incap sticle de apa de 1,5 litri si alte obiecte pe care vrei sa le ai aproape de tine, iar pentru pasageri exista 4 suporturi de pahare. Din pacate, nu sunt temperate. Mi-ar fi placut sa existe si aceasta optiune, avand in vedere costul total al automobilului.

Portbagajul este generos si incap multe, multe bagaje. Poti lua linistit tot ce vrei pentru o vacanta de doua saptamani in patru si iti ramane loc si pentru suveniruri sau alte cumparaturi.

Minusurile pe care le-am remarcat sunt mai degraba preferinte personale si nu ceva negativ care merita neaparat scos in evidenta.

Daca ar fi sa caut nod in papura, as spune ca mai lipsea masajul in scaune. Nu i-am dus dorul pentru ca m-am bucurat de modul in care se comporta pe drum aceasta masina, insa trebuia s-o spun.

S-aflam acum cat trebuie sa scoatem din buzunar pentru a obtine acest pachet atragator pe patru roti, un generator de momente unice propulsate in lumina bucuriei simple.

# Cost

Porsche Macan Turbo – pret si concluzii

Trebuie sa platim pentru a ne bucura de ceea ce are viata mai bun sa ne ofere, iar Macan Turbo se numara printre lucrurile pentru care ar merita sa facem un efort in plus. Mi-am dat seama de acest lucru in urma experientei avute, insa mi-ar placea sa stiu ca v-am introdus si pe voi corespunzator in universul lui „Cajun“. Pentru ca pretul… S-ar putea sa va puna pe ganduri!

Porsche Macan Turbo costa 94.537 de euro cu TVA inclus. E mult, e putin? Eu consider ca suma ceruta pentru a obtine aceasta masina in varianta fara optiuni este unul cinstit. Masina chiar este capabila sa ofere performante superioare si asigura o experienta pe care n-o pot egala multi competitori. Plus ca… Poti spune ca ai Porsche! Si un model Turbo! Cati romani sunt gata sa faca o astfel de afirmatie acum?

Din dotarea standard fac parte:

  • Management termic;
  • Start&Stop;
  • Tractiune integrala activa cu ambreiaj dublu controlat electronic;
  • Sistem de reglare a fortei de tractiune;
  • Porsche Active Suspension Management;
  • ABS, ASR, ABD, MSR si sistem de stabilitate pentru remorca;
  • Jante 20“ dark titanium;
  • Etriere cu 6 pistoane, finisaj rosu;
  • Pachet Sport Design;
  • Eleron negru lucios;
  • Tevi de evacuare duble (argintii);
  • Faruri LED specifice Turbo;
  • Geamuri izolate termic;
  • Luneta incalzit;
  • Aer conditionat trei zone;
  • Filtru polen cu carbon;
  • Scaune adaptive fata (18 directii);
  • Bancheta rabatabila;
  • Protectia impact lateral;
  • ISOFIX;
  • Alarma cu supraveghere interioara ultrasonica;
  • Pretensionare a centurilor in caz de accident;
  • Airbag cortina;
  • Cruise control, lane assist;
  • Geamuri electrice;
  • Auto hold;
  • Asistenta la coborarea in panta;
  • Plafon Alcantara;
  • Ornamente Turbo;
  • Sistem Bose (665 Watt);
  • Internet wireless;
  • Inchidere automata portbagaj.

Dar masina de care v-am povestit a venit cu cateva imbunatatiri ce ar merita considerate. Scaunele ventilate cel putin sunt de neratat! Modelul testat de mine costa 117.274 de euro cu TVA inclus. In aceasta suma sunt incluse urmatoarele optiuni:

  • Asistent parcare fata-spate cu camera panoramica 360;
  • Adaptive cruise control (pastreaza distanta fata de masina din fata si actioneaza frana pana la stop in situatia in care se impune acest lucru);
  • Apple CarPlay;
  • Centuri de siguranta albe;
  • Sport Chrono alb;
  • Entry&Drive (masina recunoaste cheia si permite accesul);
  • Oglinzi antiorbire;
  • Faruri complet LED cu PDLS+;
  • Asistenta la schimbarea benzii (avertizeaza soferul daca vine o alta masina dintr-un unghi mort);
  • Geamuri fumurii;
  • Pachet Sport Chrono;
  • Scaune ventilate fata;
  • Scaune spate incalzite;
  • Evacuare sport;
  • Suspensie pneumatica;
  • Trapa panoramica;
  • Volan GT incalzit.

Observam, asadar, ca sunt cateva optiuni adaugate, asadar pretul cerut nu este unul umflat pe nimic si nici nu este exagerat.

Ca idee, o oferta de leasing pe 60 de luni, cu avans 30% si valoare reziduala de 5% ar inseamna o rata lunara de 1.384 de euro. E clar ca nu e pentru toata lumea, dar sper sa va ajute acest calcul estimativ la luarea unei decizii.

Din punctul meu de vedere, Porsche Macan Turbo se potriveste celor care isi doresc o masina capabila sa le faca pe toate fara a se renunta la prestigiul pe care-l ofera o astfel de marca cu pedigree sportiv. Ai un V6 care-ti ramane fidel daca e intretinut corespunzator, conectivitate, confort si utilitate. Esti inconjurat de materiale de calitate si tehnologie de ultima ora. Ai la dispozitie o armata de butoane pe care sa le folosesti conform placerii personale si poti configura automobilul sa fie exact ceea ce-ti doresti.

Porsche Macan Turbo

Concluzia acestei experiente este una simpla: vrei un automobil care sa poata fi util atat pentru a duce copiii la scoala, pentru a face cumparaturi, pentru a merge la serviciu, dar si pentru a te bucura in siguranta de drumuri mai interesante fara a fi atent la consum? Atunci Porsche Macan Turbo este masina potrivita pentru tine. Iti ofera pachetul complet si-ti reda o cantitate uriasa de incredere in capacitatea ta de a fi versatil, insa si un sprijin real pentru familie sau cei apropiati tie.

Desigur, eu va recomand sa o incercati inainte de a lua decizia. Vehiculul acesta merita cel putin testat!

Cred cu tarie ca singurul crossover (mini-SUV) care poate acum sa fie masina dupa care vei intoarce oricand capul si care-ti va multumi majoritatea pretentiilor este Macan Turbo. Mai ales cand iei in calcul variantele de personalizare…

Nu uitati ca puteti citi si alte review-uri lasate de proprietari aici: Review-uri Porsche de la proprietari.

Daca esti interesat de Macan Turbo, trebuie doar sa apesi pe butonul “Cere oferta” si ne vom asigura ca o vei primi pe cea mai buna! Desigur, cu un discount sanatos aplicat.

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!