BMW cauta teren in Arad si Oradea

BMW cauta teren in Arad si Oradea

Furnizori de autovehicule BMW in cautare de teren pentru productie in Arad si Oradea pana la inaugurarea uzinei Debrecen - oportunitate ratata pentru tara noastra

BMW AG (Uzina Bavareza de Motoare SA) este concernul multinational german producator de autovehicule si motociclete din gama de lux. Este recunoscut si pentru productia de motoare de avioane pana in anul 1945.

BMW a luat fiinta in anul 1916, avandu-si sediul in München, Germania. Concernul este responsabil cu productia de autovehicule in China, Germania, India, Brazilia, Marea Britanie, Africa de Sud si S.U.A. In anul 2015, BMW s-a clasat pe locul al 12-lea in top cei mai mari producatori de autovehicule la nivel international, cu un numar de 2279503 modele iesite din fabrica.

Masinile sunt vandute sub numele BMW (BMW M in cazul modelelor de inalta performanta si BMW i in cazul masinilor actionate electric), Mini si Rolls-Royce. Motocicletele sunt vandute sub denumirea de BMW Motorrad.

Potrivit Profit Insider si profit.ro, o intreaga retea de furnizare de piese pentru autoturismele BMW este in cautare de teren de cel cel putin 10 hectare in Oradea si Arad, in vederea ridicarii de spatii destinate productiei de componente pentru uzina BMW din Debrecen (Ungaria), uzina a carei constructie va incepe odata cu 01.06. a.c.

Furnizorii sunt interesati de incheierea unui parteneriat public – privat cu institutiile publice de nivel local, punctul de interes fiind reprezentat de parcul industrial din proximitatea Oradei, loc unde terenul este pretabil unei astfel de investitii.

Identificarea terenului potrivit este o activitate deloc simpla, vorbind in realitate despre o oarecare competitie intre tara noastra si Ungaria, conform declaratiei Alinei Silaghi, director general al Agentiei de Dezvoltare Locala Oradea, avand in administrare un numar de 6 parcuri industriale in Bihor: „Nu am informatii referitor la existenta unei astfel de cereri in piata, dar am avea spatii suficiente pentru a o intampina. Nu avem discutii concrete in acest sens“.

Mentionam faptul ca parcurile industriale din Oradea au captat investitii de mai mult de 410 miliarde euro de la un numar de mai mult de 100 companii zonale, creandu-se astfel aproximativ 8500 noi locuri de munca.

Se preconizeaza faptul ca incepand cu anul 2024, productia va fi de aproximativ 150000 autovehicule pe an, personalul necesar fiind de aproximativ 1000 oameni. Uzina va crea vehicule actionate electric, vorbind aici de noua gama denumita Neue Klasee.

In ultima perioada exista informatii conform carora producatorul Varta, Germania, are interes sa deschida un punct de lucru in tara noastra, investitia ridicandu-se la 1 miliard de euro. Astfel, exista interes in vederea construirii unei unitati producatoare de acumulatori pentru masini actionate electric.

Potrivit profit.ro, americanii de la Inteva, avand in portofoliu o cifra de afaceri de aproximativ 21 milioane euro, isi vor mari fabrica de la Salonta, judetul Bihor, cu 80 procente, ajungand la aproximativ 20800 metri patrati, in urma unui parteneriat cu CTP; aceasta miscare are drept scop cresterea productiei de componente pentru aproximativ 100000 BMW Mini Countryman pe an.

Concernul BMW a motivat alegerea Debrecen printr-o mai buna infrastructura, legaturi logistice conforme si proximitatea cu reteaua de furnizori.

De asemenea, BMW a declarat faptul ca isi pune sperantele in personal local bine calificat, urmarea acestei miscari fiind crearea unui numar serios de locuri de munca, inclusiv in cadrul furnizorilor de servicii si componente.

Mentionam faptul ca furnizori ai BMW scot pe banda piese si in tara noastra, in Brasov sau Sibiu. Intervine intrebarea referitoare la motivul pentru care germanii au optat pentru Ungaria, in defavoarea tarii noastre. Aici mentionam faptul ca Ungaria are construiti mai mult de 1600 km. de autostrada si transportul autovehiculelor cu platforma de la Debrecen la Munchen, unde este localizat sediul BMW, nu dureaza mai mult de 9 – 10 ore, timp relativ scurt care aduce castiguri semnificative.

Prin comparatie, din Sebes, locatia fabricii Daimler din tara noastra, transportul dureaza cel putin 15 ore, nemailuand in calcul formalitatile Schengen. Transportul din Craiova sau chiar Pitesti dureaza, de asemenea, aproximativ 24 de ore, interval foarte mare de timp.

Trebuie retinut faptul ca tara noastra detine, in continuare, mai mult de 24000 km. de drumuri pietruite si de pamant, cu alte cuvinte 28,4% din totalul drumurilor publice nationale. Infrastructura lasa de dorit din toate punctele de vedere, acest lucru reflectandu-se in interesul extern pentru tara noastra din perspectiva domeniului auto.

De asemenea, trebuie cunoscut faptul ca Romania se numara printre unicele tari din Europa de Est care nu detine o investitite in greenfield in industria auto, cele doua fabrici existente (ne referim aici la Dacia si Ford) reprezentand achizitii din epoca comunista.

BMW detine in intreaga Europa un numar de douasprezece fabrici, din care un numar de sapte fabrici de productie automobile si piese pe teritoriul Germaniei, patru pe teritoriul Marii Britanii si una pe teritoriul Austriei. Pe langa acestea, mai exista alte doua facilitati ale subcontractorilor in Austria si Olanda.

sursa foto: https://www.bmwgroup-werke.com/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!