E simplu si stiut de toata lumea, Statul traieste din taxe, impozite si accize. Tigarile, alcoolul si carburantul sunt produsele cu cel mai mare procent de accize adaugate si de ce sa nu fim sinceri sunt si cele mai consumate.
Daca nu alimentezi foarte des, sa spunem o data pe luna, poti ramane surprins sa vezi o diferenta la pompa si de 0,5 lei in doar cateva saptamani. Nu ai cum sa nu te intrebi de unde scumpirea aceasta cand pretul barilului de petrol este constant de cele mai multe ori. Anul trecut am avut situatia unica in lume cand barilul de petrol a fost -30 de dolari. In mod normal pretul benzinei trebuia sa scada nu? Nu a scazut? De ce?
Pentru ca pretul carburantului este influentat si mentinut de Stat prin taxe si accize. Chiar daca acum cateva luni puteai lua un baril de petrol si primeai si bani in schimb, benzina si-a pastrat pretul, nu a ajuns sa fie data pe gratis soferilor in drum spre munca.
Un baril de petrol are 158 de litri. La un pret de 60$ per baril ( care este maricel ) un litru de petrol ajunge undeva la 1 leu. Dar dintr-un litru de petrol poti produce nu numai carburant.
Cred ca multi soferi injura marile benzinarii cand fac plinul cu 400 de lei, dar banii nu ajung in conturile lor. Cat ar costa benzina/motorina fara ca statul sa puna taxe si accize?
Cu 60% mai ieftin. Adica undeva la 2 lei. Cum ar fi sa faceti plinul la Logan pana in 100 de lei? Posibil drumul spre munte ar fi si mai aglomerat decat deja este.
60% din pretul carburantului reprezinta taxe si accize si restul de 40% ajunge la marile benzinarii care la randul lor trebuie sa platesca sa achizitioneze petrolul crud.