Ce este galeria de admisie si ce face?

Ce este galeria de admisie si ce face?

Galeria de admisie este practic o serie de tuburi care duc aer curat in motor. Stiu ca suna ciudat dar masina ta respira, la fel cum pentru noi aerul este atat de important, pentru masinile noastre este la fel de important.

Fara aer, amestecul de combustibil care da viata motorului cu combustie interna, nu va trai niciodata.

Toate motoarele cu combustie interna au nevoie de oxigen pentru a functiona, in interiorul lor producandu-se mici explozii, care fara aer nu ar putea avea loc. Fara aer cilindrii masinii ar fi doar niste locuri de depozitare ale benzinei.

Sa facem un joc de imaginatie, daca o masina este corpul tau, atunci galeria de admisie ar fi plamanii. Galeria de admisie este o serie de tuburi care distribuie in mod egal aerul in fiecare cilindru, pentru o ardere a combustibilului cat mai optima.

Majoritatea motoarelor functioneaza intr-un proces in patru timpi si in timpul primei curse ( numita si cursa de admisie ), in cilindru intra oxigen prin deschiderea supapelor de evacuare. Galeria de admisie trebuie sa aduca aer proaspat tot timpul cand aceste supape sunt deschise. Ea trebuie sa asigure un flux constant si egal de aer pe fiecare cilindru in parte.

Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid

Ce simptome are motorul cand galeria de admisie pierde aer?

Defectarea galeriei de admisie este o problema foarte rar intalnita, dar se intampla. V-ati gandi ca rezultatul unei scurgeri de aer ar fi exact scaparea aerului si mai putin aer care intra in cilindru.

De fapt, este exact opusul. Deoarece presiunea aerului din galerie este mai mica decat presiunea atmosferica, in cazul unei astfel de probleme in galerie va intra mai mult aer decat este nevoie, care la randul lui va ajunge in piston. Atunci cand prea mult aer ajunge in piston, cantitatea de benzina este redusa si performantele masinii sunt pe masura.

Deci, daca observati ca la apasarea pedalei de acceleratie masina nu mai raspunde la fel ca inainte, problema poate sa vina de la o galerie de admisie crapata.

Acum, exista multe motive ca masina sa nu mai traga ca atunci cand era noua, deci, de unde stii daca problema este de la galeria de admisie sau nu? Simplu ar fi doar sa asculti motorul.

Daca problema este de la galerie, cand deschideti capota o sa auziti un suierat, o sa va dati seama ca e un zgomot diferit de la motor, pentru ca admisia incearca sa traga aer printr-o mica crapatura si o sa scoata un zgomot pe care nu l-ai mai auzit pana acum.    

Printre simptome, masina poate da rateuri la ralanti sau se poate chiar opri din functionare. Cum puteti testa simplu daca masina are galeria de admisie defecta? Pulverizati lichid de pornire pe garniturile galerie cat masina este pe liber si daca motorul se tureaza singur inseamna ca garniturile nu etanseaza.

Citeste si despre: tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Sursa foto: j-w-racing.co.uk, midwaygarageandsalvage.com, crankshift.com

Articole similare

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.

Acest cod se refera la eroarea senzorului nivelului de combustibil - tensiunea de intrare oscilanta.

Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.

Acest cod se refera la eroarea memoriei KAM a sistemului modulului de comanda.