Ce semnifica martorul SRS?

Vi s-a intamplat vreodata sa conduceti masina spre serviciu sau sa plecati alaturi de cei dragi la drum lung si sa constatati ca s-a aprins in bord un martor numit "SRS"?

In cazul in care v-ati confruntat vreodata cu aceasta problema, mai mult ca sigur v-ati intrebat din ce motive s-a aprins martorul respectiv in bord, si cum se poate remedia problema. Fireste, v-ati intrebat si care ar fi costurile pentru remedierea problemei.

 

Ei bine, fie ca ati trecut printr-o asemenea situatie sau nu, in continuare veti afla mai multe detalii despre martorul SRS.

SRS reprezinta sistemul suplimentar de retinere sau limitare a miscarii, iar ca sa fim mai clari, precizam ca acest martor are legatura cu sistemul Airbag. Exista producatori auto care folosesc un martor special pentru airbag, in timp ce altii folosesc martorul SRS. Practic discutam despre acelasi martor care are doua denumiri diferite, iar atunci cand se aprinde acest martor in bord, exista o problema a unui airbag, iar aceasta trebuie remediata rapid.

 

Sistemul airbag al unui autoturism este alcatuit dintr- un sistem de control al airbag-urilor, mai multi senzori de avarie si un numar diferit de airbag-uri de la masina la masina. In ceea ce priveste senzorii de avarie, acestia se monteaza in fata si pe partile laterale ale masinii, iar atunci cand un senzor constata o coliziune, acesta atentioneaza unitatea de comanda a airbagurilor, pentru a comanda actiunea lor.

In momentul receptionarii informatiilor de catre unitatea de comanda a airbagului, acesta transfera spre airbaguri informatiile, iar acestea se declanseaza. Totul se desfasoara cat ai clipi. ( mai exact in sub 0,4 secunde airbag-ul este actionat si tot in acelasi timp se si desumfla ).

 

Se spune ca martorul SRS se poate aprinde in bord din mai multe motive, iar pentru depistarea cauzei care a declansat aprinderea martorului, se recomanda utilizarea unui scaner OBD2 care citeste intreg sistemul airbagului. In functie de marca si modelul masinii, se poate ca utilizarea unui asemenea scaner sa coste mai multi banuti decat v-ati fi asteptat initial.

Aceasta citire cu scanerul OBD 2 se poate face si in cadrul unui service auto autorizat, dat fiind faptul ca toate codurile de eroare dintr-un martor SRS descriu perfect problema si sunt foarte precise.

De cele mai multe ori, aceste probleme sunt cauzate de prizele necorespunzatoare sau apar din cauza conexiunilor. Unitatile de control monitorizeaza si masoara intre 2 si 5 ohmi airbagurile, insa daca din cauza unei conexiuni necorespunzatoare rezistenta depaseste 5 ohmi, atunci de aparitia acestei probleme va va informa martorul SRS.

 

 

Ei bine, odata ce acest martor se aprinde, chiar daca rezolvati pe cont propriu problema, sau chiar daca mergeti cu masina in service, martorul va ramane prezent in bordul masinii pana cand nu veti sterge manual codurile de eroare utilizand scanerul ODB2 amintit anterior. Atunci cand lucrati cu un sistem SRS este important sa deconectati bateria masinii.

Un alt aspect foarte important pe care trebuie sa il amintim este acela ca printre posibilele cauze ale aprinderii martorului SRS in bord se mai numara si senzorii defecti, daunele electrice, conexiunile necorespunzatoare din fisele de conectare sau airbagurile defecte.

Airbag defect

De foarte multe ori se intampla ca un airbag sa se defecteze datorita conectorilor care se regasesc sub scaunele din fata ale masinii. Acestia au de regula culoarea galbena.

Trebuie precizat ca aceste componente (conectorii airbagurilor) se vor misca de fiecare data atunci cand scaunele vor fi deplasate in fata sau in spate, sau cand vor fi ridicate sau lasate mai pe spate. Din acest motiv, sansele sa se produca anumite conexiuni necorespunzatoare cresc foarte mult, iar acest lucru va duce la aparitia unui cod de eroare.

Pentru eliminarea acestor probleme, cu siguranta ne dorim sa ne ocupam personal de tot, insa cel mai indicat ar fi ca masina sa ajunga cat mai rapid pe mainile specialistilor de la un service.

Acest aspect este important pentru ca in momentul in care martorul SRS este aprins in bord, airbagurile nu functioneaza, iar daca incercati sa remediati problema pe cont propriu si gresiti ceva, puteti declansa airbagurile. Daca va doriti totusi sa incercati sa remediati personal problema, trebuie sa stiti ca nu trebuie sa masurati cu un multimetru airbagurile in momentul in care lucrati cu un sistem SRS. Mai mult decat atat, trebuie sa scoateti conexiunile acumulatorului.

 

 

Atunci cand va ocupati de o asemenea reparatie trebuie sa respectati cerintele mentionate in cartea de reparatii, si nu trebuie sa incercati sa va abateti de la cerinte. Orice mica abatere de la cerintele mentionate in manual pot face airbagurile sa se declanseze atunci cand va aflati in trafic, iar astfel veti putea provoca un accident rutier.

De asemenea, orice abatere de la cerintele mentionate in carte, pot face ca atunci cand sunteti implicat intr-un accident, airbagurile sa nu functioneze.

Pentru stingerea martorului SRS, trebuie sa folositi un scaner OBD2, si este necesar sa va aflati la o distanta considerabila cand stergeti codurile, pentru siguranta dvs.

 

Asadar, cateva concluzii pentru cele discutate mai sus ar fi urmatoarele:

- Aprinderea unui martor SRS in bord, semnifica o problema a airbagurilor;

- Sistemul de airbaguri nu poate functiona din cauza martorului SRS aprins in bord, asa ca in cazul unui accident de circulatie, daca martorul SRS este aprins, airbagurile nu va pot oferi protectie;

- Este necesar sa eliminati martorul SRS cat mai rapid din bord, pentru siguranta dvs;

- Indepartati de fiecare data conexiunea aparatului si nu masurati cu multimetrul airbagurile atunci cand lucrati cu sistemul SRS, iar dupa ce lucrati cu acest sistem eliminati codurile de eroare. Nu trebuie sa uitam ca problemele SRS pot fi cauzate si de catre conexiunile necorespunzatoare de sub scaunele din fata ale masinii;

- Pentru a repara sistemul SRS, tineti cont de manualul de reparatii si nu faceti improvizatii pentru siguranta dvs. Exista riscul declansarii airbagului in caz contar.

Asadar, acestea sunt cateva detalii importante pe care trebuie sa le cunoasteti despre SRS.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate