Ce semnifica martorul SRS?

Ce semnifica martorul SRS?

Vi s-a intamplat vreodata sa conduceti masina spre serviciu sau sa plecati alaturi de cei dragi la drum lung si sa constatati ca s-a aprins in bord un martor numit "SRS"?

In cazul in care v-ati confruntat vreodata cu aceasta problema, mai mult ca sigur v-ati intrebat din ce motive s-a aprins martorul respectiv in bord si cum se poate remedia problema.

Fireste, v-ati intrebat si care ar fi costurile pentru remedierea problemei.

Ei bine, fie ca ati trecut printr-o asemenea situatie sau nu, in continuare veti afla mai multe detalii despre martorul SRS.

SRS reprezinta sistemul suplimentar de retinere sau limitare a miscarii, iar ca sa fim mai clari, precizam ca acest martor are legatura cu sistemul airbag.

Exista producatori auto care folosesc un martor special pentru airbag, in timp ce altii folosesc martorul SRS. Practic discutam despre acelasi martor care are doua denumiri diferite, iar atunci cand se aprinde acest martor in bord, exista o problema a unui airbag, iar aceasta trebuie remediata rapid.

Sistemul airbag al unui autoturism este alcatuit dintr-un sistem de control al airbag-urilor, mai multi senzori de avarie si un numar diferit de airbag-uri de la masina la masina.

In ceea ce priveste senzorii de avarie, acestia se monteaza in fata si pe partile laterale ale masinii, iar atunci cand un senzor constata o coliziune, acesta atentioneaza unitatea de comanda a airbagurilor, pentru a comanda actiunea lor.

In momentul receptionarii informatiilor de catre unitatea de comanda a airbagului, acesta transfera spre airbaguri informatiile, iar acestea se declanseaza. Totul se desfasoara cat ai clipi(mai exact in sub 0,4 secunde airbag-ul este actionat si tot in acelasi timp se si desumfla).

Se spune ca martorul SRS se poate aprinde in bord din mai multe motive, iar pentru depistarea cauzei care a declansat aprinderea martorului, se recomanda utilizarea unui scaner OBD2 care citeste intreg sistemul airbagului.

In functie de marca si modelul masinii, se poate ca utilizarea unui asemenea scaner sa coste mai multi bani decat v-ati fi asteptat initial.

Aceasta citire cu scanerul OBD 2 se poate face si in cadrul unui service auto autorizat, dat fiind faptul ca toate codurile de eroare dintr-un martor SRS descriu perfect problema si sunt foarte precise.

De cele mai multe ori, aceste probleme sunt cauzate de prizele necorespunzatoare sau apar din cauza conexiunilor. Unitatile de control monitorizeaza si masoara intre 2 si 5 ohmi airbagurile, insa daca din cauza unei conexiuni necorespunzatoare rezistenta depaseste 5 ohmi, atunci de aparitia acestei probleme va va informa martorul SRS.

Ei bine, odata ce acest martor se aprinde, chiar daca rezolvati pe cont propriu problema, sau chiar daca mergeti cu masina in service, martorul va ramane prezent in bordul masinii pana cand nu veti sterge manual codurile de eroare utilizand scanerul ODB2 amintit anterior.

Atunci cand lucrati cu un sistem SRS este important sa deconectati bateria masinii.

Un alt aspect foarte important pe care trebuie sa il amintim este acela ca printre posibilele cauze ale aprinderii martorului SRS in bord se mai numara si senzorii defecti de viteza, senzorii de ploaie, precum si ceilalti, dar si daunele electrice, conexiunile necorespunzatoare din fisele de conectare sau airbagurile defecte.

Citeste si despre: cat costa sa inlocuiesti un airbag

Airbag defect

De foarte multe ori se intampla ca un airbag sa se defecteze datorita conectorilor care se regasesc sub scaunele din fata ale masinii. Acestia au de regula culoarea galbena.

Trebuie precizat ca aceste componente (conectorii airbagurilor) se vor misca de fiecare data atunci cand scaunele vor fi deplasate in fata sau in spate, sau cand vor fi ridicate sau lasate mai pe spate.

Din acest motiv, sansele sa se produca anumite conexiuni necorespunzatoare cresc foarte mult, iar acest lucru va duce la aparitia unui cod de eroare.

Pentru eliminarea acestor probleme, cu siguranta ne dorim sa ne ocupam personal de tot, insa cel mai indicat ar fi ca masina sa ajunga cat mai rapid pe mainile specialistilor de la un service.

Acest aspect este important pentru ca in momentul in care martorul SRS este aprins in bord, airbagurile nu functioneaza, iar daca incercati sa remediati problema pe cont propriu si gresiti ceva, puteti declansa airbagurile.

Daca va doriti totusi sa incercati sa remediati personal problema, trebuie sa stiti ca nu trebuie sa masurati cu un multimetru airbagurile in momentul in care lucrati cu un sistem SRS. Mai mult decat atat, trebuie sa scoateti conexiunile acumulatorului.

Atunci cand va ocupati de o asemenea reparatie trebuie sa respectati cerintele mentionate in cartea de reparatii si nu trebuie sa incercati sa va abateti de la cerinte. Orice mica abatere de la cerintele mentionate in manual pot face airbagurile sa se declanseze atunci cand va aflati in trafic, iar astfel veti putea provoca un accident rutier.

De asemenea, orice abatere de la cerintele mentionate in carte, pot face ca atunci cand sunteti implicat intr-un accident, airbagurile sa nu functioneze.

Asadar, cateva concluzii pentru cele discutate mai sus ar fi urmatoarele:

  • Aprinderea unui martor SRS in bord, semnifica o problema a airbagurilor;
  • Sistemul de airbaguri nu poate functiona din cauza martorului SRS aprins in bord, asa ca in cazul unui accident de circulatie, daca martorul SRS este aprins, airbagurile nu va pot oferi protectie;
  • Este necesar sa eliminati martorul SRS cat mai rapid din bord, pentru siguranta dvs;
  • Indepartati de fiecare data conexiunea aparatului si nu masurati cu multimetrul airbagurile atunci cand lucrati cu sistemul SRS, iar dupa ce lucrati cu acest sistem eliminati codurile de eroare. Nu trebuie sa uitam ca problemele SRS pot fi cauzate si de catre conexiunile necorespunzatoare de sub scaunele din fata ale masinii;
  • Pentru a repara sistemul SRS, tineti cont de manualul de reparatii si nu faceti improvizatii pentru siguranta dvs. Exista riscul declansarii airbagului in caz contar.

Asadar, acestea sunt cateva detalii importante pe care trebuie sa le cunoasteti despre SRS.

Citeste si despre: martor de bord al airbag-ului aprins

SRS la Mercedes

Sa spunem si de unde vine SRS, asadar aceasta prescurtare vine de la Supplemental Restraint System. Daca acest martor de bord lumineaza la un Mercedes, este aceeasi problema ca si la alte marci.

Cu alte cuvinte este o problema legata de airbag-urile masinii sau cu anumite componente din sistemul SRS. De exemplu airbag-urile se pot declansa fara motiv ( acest lucru apare foarte rar), sau mai grav de atat in cazul unei coliziuni airbag-urile sa nu se deschida.

Daca acest martor ramane aprins in bordul Mercedesului dumneavoastra ar fi bine sa mergeti la un service pentru a diagnostica corect aceasta problema, de obicei cand puneti contactul masinii acest martor se aprinde pentru cateva secunde dupa care se stinge, in cazul in care nu se stinge nu mai amanati si reparati problema cat mai repede.

Componentele sistemului SRS sunt verificate frecvent cand motorul este pornit, numai in cazul in care exista o problema cu una dintre componentele sistemului, martorul SRS se va aprinde in bordul masinii.

Din pacate martorul SRS nu se reseteaza de la sine si veti avea nevoie de un scaner pentru a face aceasta operatiune. Cateodata acest martor se aprinde si cand bateria vehiculului este pe "moarte", din pacate martorul va trebui resetat chiar daca ati inlocuit bateria cu una noua.

Sursa foto: frontdesk.com.my, twelfthroundauto.com, newsomelaw.com, ktas.com.au, quora.com

Articole similare
Cum sa ai o masina mai ecologica

Cum sa ai o masina mai ecologica

Nu in ultimul rand, conducatorul auto trebuie sa nu uite ca respectul fata de mediu, inseamna de fapt, respecul fata de ceilalti participanti la trafic.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI

1.0 TSI este cel mai mic motor din familia EA211. Motorul a fost introdus in 2015 ca pe un alt pas al strategiei sale de reducere a capacitatii cilindrice.

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare si nu sunt inlcusi in lista de mentenanta a producatorului.