Cum poti repara singur crapaturile din parbriz?

Cum poti repara singur crapaturile din parbriz?

Parbrizul este un element vital in cazul oricarui autoturism. Acesta are rolul de a oferi un nivel de vizibilitate cat mai ridicat soferului, pentru a creste siguranta in trafic. De asemenea, parbrizul are rol de protectie, pentru a proteja habitaclul masinii de conditiile de mediu. Chiar daca aceasta componenta este facuta sa reziste un timp indelungat, pana la urma este o piesa consumabila, care se poate sparge, fisura sau crapa in orice moment.

Indiferent de cat de bine protejam autoturismul nostru si il ingrijim, in mod inevitabil, mai repede sau mai tarziu ne vom confrunta cu o crapatura a parbrizului. In situatia in care circulam doar in oras sansele sunt mai mici, dar daca parcurgem drumuri lungi este aproape inevitabil. O mica pietricica este suficienta pentru a provoca o astfel de defectiune.

In cazul in care crapatura sau fisura este una de mari dimensiuni, parbrizul va trebui inlocuit deoarece nu va mai oferi siguranta necesara. Reglementarile legale in vigoare nu ne permit sa circulam cu un parbriz lovit. Pe de alta parte, daca este vorba doar de zgarieturi sau crapaturi de mici dimensiuni, le putem repara fara a inlocui parbrizul. In cadrul acestui articol te vom invata cum poti sa faci asta de unul singur.

Poti sa gasesti in orice magazin de piese auto sau pe internet un kit special de reparatie a parbrizelor. Produsul este unul ieftin si in general costa doar cateva zeci de lei. Orice sofer poate folosi un astfel de kit, rapid si simplu, chiar daca nu are echipamente de specialitate sau cunostiinte in domeniul auto.

Practic, rolul unui astfel de kit este de a elimina pe cat posibil moleculele de aer acumulate in crapatura, asa incat sa nu permita extinderea acesteia. Crapatura este umpluta cu o rasina speciala, foarte rezistenta, care va ridica nivelul de siguranta al parbrizului. Atunci cand ne confruntam cu o crapatura a sticlei ar trebui sa intervenim cat mai rapid, pentru a nu permite extinderea problemei, asa incat sa rezolvam defectiunea in timp util.

Asa cum mentionam anterior, legea nu permite sa circulam cu un parbriz crapat sau lovit atunci cand aceasta problema reduce trastic nivelul de vizibilitate sau cand pune in pericol siguranta. Mai mult, nu vom putea trece ITP-ul daca avem parbrizul crapat, dar nu va fi necesar sa il inlocuim daca intervenim asupra crapaturilor in timp util.

Cum se foloseste kitul de reparatie al parbrizului?

Folosirea kitului de reparatie este foarte simpla si nu implica dificultati. Primul pas pe care trebuie sa il faci este sa cureti cat mai bine crapatura, asa incat sa indepartezi orice particule de sticla mici. Poti face acest lucru cu orice obiect subtire si ascutit, cum ar fi un varf de ac. De asemenea, zona din jurul crapaturii trebuie curatata foarte bine, folosind o carpa de microfibra, care sa nu lase scame.

In interiorul kitului veti gasi o garnitura speciala care are in interior un adeziv. Partea cu adezivul trebuie asezata pe ciobitura, cat mai central. Urechiusa garniturii va fi pozitionata in sus si o veti apasa cat mai bine pentru a se lipi de sticla in mod corespunzator. Dupa aceea, apasati cu degetele in jur pentru a indeparta orice bula de aer.

Va trebui sa indepartati folia de protectie de pe partea de sus a garniturii, asa incat sa puteti introduce piedestalul in gaura acesteia. Dupa ce ati introdus componenta si aceasta s-a fixat corespunzator veti apasa din nou garnitura pentru o mai buna lipire. Prin gaura piedestalului veti introduce tubul cu rasina, din care veti elibera aproximativ 5-6 picaturi de substanta. La final, stergeti excesul de rasina de pe varful tubului.

Pozitionati pistonul aflat in tubul seringii deasupra supapei acului, dupa care introduceti seringa in piedestal asa incat sa se alinieze cu urechea garniturii. Cu o mana va trebui sa tineti seringa, in timp ce cu cealalta sa trageti pistonul seringii in sus. In crestatura veti aseza o piesa in forma de paranteza patrata, veti bloca siringa in pozitie si o veti lasa asa pentru 10 minute.

Veti scoate seringa din piedestal, asa incat sa se umple cu aer, pana in pozitia maxima admisa, dupa care o veti introduce incet inapoi. In timp ce cu o mana continuati sa tineti seringa, veti rasuci pistonul asa incat sa eliberati piesa in forma de paranteza patrata, apasand pistonul pana jos.

In final, va fi necesar sa folositi un obiect ascutit pentru a indeparta piedestalul de pe sticla, apoi garnitura. Rasuciti cu atentie tubul cu rasina, aplicand o picatura de rasina in ciobitura, in timp ce folositi si folea transparenta de intarire. Aceasta folie se aplica peste rasina, pentru a o bloca in crapatura. Cu ajutorul lamei ascutite veti apasa folia, asa incat sa indepartati orice bule de aer ramase sub aceasta. Dupa 15 minute de asteptare, puteti elimina folia transparenta si excesul de rasina.

sursa foto: https://autoshina.md/