Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Cum procedezi daca masina ta este lovita din spate?

Operatiunile obligatorii de intreprins in conditiile in care autovehiculul condus este tamponat din spate

Potrivit explicatiilor oferite de Titi Aur, specialist in conducere defensiva, pentru dcnews.ro, operatiunile ce trebuie intreprinse in momentul in care masina pe care o conduceti este lovita din spate sunt obligatorii de cunoscut si pus in practica, acestea putand salva vieti si diminua pagubele produse integritatii corporale a soferilor implicati.

Astfel, in conditiile in care sunteti implicati intr-un accident rutier ca urmare a impactului venit din partea din spate a masinii, in primul si in primul rand trebuie calcata pedala de frana.

Potrivit lui Titi Aur, citat de dcnews.ro, “Obligatoriu calci frana!” in momentul in care constati ca masina din spate nu mai are timpul necesar sa opreasca sau sa evite impactul. „Dar obligatoriu este si sa faci in asa fel incat cel din spatele tau sa nu te loveasca. De fiecare data cand opresti, indiferent ca esti in oras, in afara orasului, la semafor, la stop, la calea ferata, nu opri aproape de masina de fata sau aproape de intersectie. Opreste mai in spate, cu 10-20 de metri. Daca se circula cu peste 100 km/h, stai mai departe de masina din fata ta. Suna dus la extrem, dar uneori e bine sa stai in pozitia pilotului la linia de start. Adica sa ai masina in viteza intai si ambreiajul calcat, dar si cu ochii pe oglinda. Daca vezi ca vine tare cel din spate, si ca nu se poate opri, te muti tu mai in fata cu 7-8-10 metri.

Dar daca ai oprit in bara masinii din fata si vezi ca vine tare cel din spate, nu mai ai ce face. Tii piciorul pe frana. Impactul va fi mare, dar cel putin nu te va impinge foarte tare in fata.

La lovitul din spate, clar e vinovat cel care te-a lovit. Dar in 99,9 la suta din cazuri, tu poti sa faci ceva inainte de posibila lovitura ca sa nu ajungi acolo“.

Procedura de urmat in cazul rularii pe autostrada

Potrivit specialistului in conducere defensiva, “Talentul soferului, stiinta soferului spune asa: daca sunt pe autostrada si e oprita circulatia in fata, nu opresc langa un alt autoturism.

Si asa pe autostrada nu ai voie sa fii mai aproape de 65 de metri de masina din fata ta, jumatatea vitezei legale. Daca se opresc masinile din fata, opresti la 100 de metri, 150 de metri in spate. Chiar daca pare ca exagerezi. La cursurile de condus defensiv spunem asa: daca vine din spate un Matiz, asteapta sa vina si camionul si abia apoi te duci mai in fata. Ca s-ar putea sa vina camionul cu tot cu Matiz, sa iti monteze un Matiz in portbagaj. Asa ca te opresti la distanta, nu opri in spatele masinii din fata ta. Daca nu vei face asta, vei fi lovit in spate“.

Referitor la rularea autovehiculelor pe autostrada, Titi Aur considera aceasta cale de rulare drept o reala problema pentru conducatorii auto, fiind genul de sosea unde extremele fac legea, potrivit national.ro.

„In Romania daca mergi pe autostrada este aproape imposibil sa mergi corect si va spun asta din propria mea experienta. Eu incerc sa fiu cat mai aproape de corectitudine, fara a spune ca sunt sfant, dar incerc sa fiu cat mai corect atunci cand merg cu masina. Si daca merg cu masina pe autostrada cu 130 km/h, este imposibil, pentru ca pe banda unu, in afara de camioane, care au dreptul si obligatia in acelasi timp sa mearga cu 90 km/h, mai sunt multi altii care merg chiar mai incet de 90 km/. Adica se urca, merg pe autostrada, dar merg cu 70 km/h pe banda unu, ceea ce inseamna ca daca sunt intr-o perioada relativ aglomerata, daca vreau sa merg pe banda unu, nu pot pentru ca merg altii foarte incet, daca trec pe banda doi, vin toti nebunii care vor ei sa mearga cu 150-180 km/h, ca au masini bengoase si ca sunt importanti, si ca ei nu isi permit sa mearga cu 130 km/h in spatele unui fraier, adica eu.

Atunci eu, incercand sa merg corect, pe banda unu trebuie sa tot franez ca ii am pe cei foarte lenti, pe banda doi nu ma lasa cei care vor sa mearga cu viteza si devine un stres mersul pe autostrada. Daca am invata cu totii sa ne respectam si daca am invata cu totii ca pe autostrada putem merge cu 120-130 km/h in regula, ca de asta avem autostrada, si daca ar invata si cei care merg prea incet ca in principiu nu te urci pe autostrada ca sa mergi cu 70 km/h si daca ar invata si cei care sunt atat de importanti ca ei trebuie sa mearga repede, s-ar schimba ceva. In strainatate merg corect, iar in Romania majoritatea merg necorect si atunci, fara sa vrei, te impinge valul sa mergi si tu incorect.“

sursa foto: https://republikanews.ro/