Cum sa cureti o baterie auto corodata?

Cum sa cureti o baterie auto corodata?

De multe ori consideram ca problemele aparute la bateria sunt din cauza varstei acesteia, insa cauza poate fi si din multe alte locuri, chiar neasteptate.

Coroziunea la baterie poate aparea si in momentul in care nu iti folosesti masina pentru o perioada indelungata, de luni de zile. Poate nu pare o problema foarte importanta, insa rugina adunata pe bornele bateriei poate duce la nefunctionarea acesteia.

Cele mai expuse parti spre coroziune sunt terminalele, care o data ruginite, devin conducatoare slabe de curent.

In primul si in primul rand, ce poate duce la corodarea bateriei?

Supraincarcarea

Indiferent de care ar fi tipul exact al bateriei tale, supraincarcarea bateriei poate duce la formarea de coroziuni.

Oxidarea clamele de cupru

Cuprul este de obicei materialul folosit pentru fabricarea clamelor ce conecteaza firele cu bateria propriu-zisa. Chiar daca nu esti neaparat fan al chimiei si al reactiilor chimice, poti sa stii ca, cuprul este incapabil sa reactioneze de unul singur, sa se strice.

De aceea, in aceasta situatie, curentul care trece prin el produce sulfat de cupru, ceea ce poate duce la coroziuni in partile terminale ale bateriei.

O baterie prea plina

Umplerea cu prea mult lichid al bateriilor este un alt motiv popular ce cauzeaza coroziune pe partile terminale ale bateriei. Nu de alta, dar aceste elemente terminale sunt construite din metal, care este coroziv.

Astfel, daca umpli bateria ta cu mult prea mult lichid, acest exces de apa va iesi si va ajunge la aceste elemente terminale, provocand coroziune.

Scurgeri de electroliti

O alta cauza extrem de populara poate fi considerata si scurgerea de electroliti. In cazul in care bateria ta nu este in stare foarte buna, electrolitii se vor scurge si vor duce la o acumulare pe elementele terminale ale bateriei, ducand in cele din urma la coroziune.

Varsta bateriei

Da, din pacate si varsta bateriei tale joaca un rol important in starea acesteia. In cazul in care bateria e mai batrana de 5 ani, e destul de normal sa observi urme de coroziune pe ea, dar si alte semne cum ca bateria te lasa.

Oricum, la aceasta varsta ar fi cazul sa consideri inlocuirea bateriei cu una noua.

Cum poti curata de unul singur aceste urme de coroziune de pe baterie?

Vestea buna e ca pentru acest proces de curatare nu vei avea nevoie de aparatura foarte performanta, putand sa folosesti ustensile din casa ta. Vom prezenta in cativa pasi simpli cum te poti apuca si finaliza de acest proces de curatare a bateriei tale.

Scoate elementele terminale ale bateriei

Inainte de a incepe orice proces de curatare, trebuie neaparat sa deconectezi cablurile, atat cele negative cat si cele pozitive, pentru a putea curata elementele terminale corect. Trebuie sa slabesti piulita de la fiecare dintre clemele de cablu si sa scoti pe rand clema de la borna negativa, ce va avea semnul de „-“ si apoi de la cea pozitiva, recunoscand-o dupa „+“.

Dupa ce inchei procedura, va trebui sa inversezi procesul. Depinzand de nivelul de coroziune depus, procedura va fi sau mai simpla sau va fi nevoie si de putina forta si un cleste de presiune. Vei avea nevoie si de manusi si ochelari de protectie.

Trebuie sa fii atent si la faptul ca bateriile contin acid in interiorul lor. Acid care intrand in contact cu pielea poate duce la arderi. De aceea e necesar sa folosesti echipament de protectie, inainte de a te trezi cu surprize.

Pe urma trebuie neaparat sa verifici uzura de la cabluri si cleme. In cazul in care observi rugina la stadiu avansat, trebuie sa le inlocuiesti. Trebuie neaparat sa te uiti si daca gasesti fisuri in corpul bateriei sau observi uzura excesiva la terminale. In cazul in care gasesti doua, nici nu te mai chinui, trebuie sa inlocuiesti bateria.

Pentru pasul urmator trebuie sa indepartezi cablurile astfel ca ele sa nu se atinga de borne. Vei avea nevoie de praf de copt pentru a turna direct pe borne. Ca sa te asiguri ca nu iti scapa nici un loc, poti utiliza o periuta de dinti umeda in borne si la cleme.

In cazul in care periuta e mult prea moale, poti folosi o perie de lustruit. Daca vrei sa obtii o stralucire maxima poti utiliza o lana de otel. Nu uita sa cureti apoi zona cu apa curata.

La final trebuie sa usuci totul cu o carpa uscata sau chiar si un compresor de aer pentru a te asigura ca nu ramane apa. Pentru a evita depuneri pe viitor, poti utiliza grasime sau vaselina la terminale. Dupa ce procesul este terminat, inlocuieste clema pozitiva si apoi pe cea negativa.

O alta metoda este sa cureti bateria utilizand produse specializate, cum ar fi un spray de curatare al bateriei. Vei mai avea nevoie de o perie, apa si din nou, grasime sau vaselina. Dupa ce deconectezi cablurile, poti da cu spray pe terminalele si capetele de cablu.

In acest fel spray-ul va neutraliza coroziunea si acidul de pe baterie. Pe urma trebuie sa lasi spray-ul sa actioneze cateva minute. Vei observa cum se schimba culoarea spray-ului. Pe urma poti repeta din nou procesul, dand cu spray aceeasi zona, insa nu atat de abundent.

Daca spray-ul nu isi mai schimba culoarea, inseamna ca acidul este neutralizat. Din nou, utilizeaza apa din abudenta pentru a curata zona de spray. Pe urma poti apela din nou la o periuta pentru a curata zonele la care se ajunge mai greu.

La etapa finala aplici spray-ul protector pe terminalele bateriei si aplici un strat de grasime sau vaselina.

Ultimul pas consta in reconectarea terminalelor bateriei

Tot ce vei necesita la acest pas este o cheie pentru a putea asigura la loc capetele de cablu. In primul rand trebuie sa pui la loc capetele pozitive, poate uneori va necesita mai multa munca de convingere ca aceste cabluri sa intre la loc.

Trebuie sa te asiguri, cu cheia ca totul este insurubat in siguranta la loc. Apoi urmeaza cablurile negative pe care le pui la loc urmand acelasi exemplu ca la cele pozitive.

Urmand acesti pasi si aceste sfaturi vei putea curata de unul singur coroziunea ce apare la bateria masinii tale putand astfel sa ii prelungesti durata de viata.

Daca insa orice ti se pare ca nu functioneaza corect in urma procesului de curatare, apeleaza la mecanic pentru a te asigura ca nu au ramas urme. Insa urmand pasii, curatand corect zona atat cu apa, cat si lasand-o uscata. Ar trebui sa fii in regula.

Sursa foto: knowhow.napaonline.com, autobytel.com, philkotse.com, sonimaxcarcare.com

Citeste si...
Trebuie sa franezi cand iei curbele?
Trebuie sa franezi cand iei curbele?

O situatie care pune in incurcatura de cele mai multe ori soferii incepatori este modul in care ar trebui sa procedeze cand iau o...

Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?
Trebuie sa lasi masina in viteza cand parchezi?

Un scenariu de cosmar, prin care probabil a trecut aproape orice sofer cel putin o data, fie din neatentie sau din oboseala, este...

Trebuie schimbat uleiul masinii in functie de anotimp?
Trebuie schimbat uleiul masinii in functie de anotimp?

Uleiul de motor este cel mai important lichid din angrenajul oricarui autoturism, iar schimbarea periodica a acestuia este un elem...

Trebuie curatate injectoarele masinii?
Trebuie curatate injectoarele masinii?

Atunci cand vine vorba despre buna functionare a unui autoturism, injectoarele sunt componente esentiale in angrenajul unui motor,...