Cate accidente se fac anual pe autostrada? Multe. Vrem mai multe autostrazi, vor fi mai multe accidente si tragic, mai multe victime. Multe din accidente apar din motivele urmatoare: conditii meteo nefavorabile, nerespectarea vitezei legale, nerespectarea distantelor si folosirea gresita a benzilor, inclusiv cele de accelerare.
Nu putem influenta vremea si nici convinge soferii sa nu mai mearga cu 200 de km/h in drum spre primul bronz al anului, insa putem sa va spunem cum se intra corect pe autostrada folosind banda de accelerare.
De ce acesta este subiectul articolului nostru? Pentru ca s-au facut accidente in lant, chiar anul trecut ultimul, cu multe masini implicate, din cauza nefolosirii corecte a benzii de accelerare. Soferii pleaca de la 0 din capatul benzii si folosesc celelalte benzi pentru a accelera la viteza de croaziera si de multe ori folosesc chiar prima banda pentru a face asta. Ce inseamna acest lucru? Inseamna ca in timp ce un alt sofer merge cu 130-140 de km/h pe prima banda, altul o foloseste pentru a ajunge de la aproape 0 km/h la viteza celui din spate. Ce se intampla aici? Accident, si de multe ori in lant.
Trecem peste dramatizari si ajungem astfel la modalitatea corecta de a intra pe autostrada folosind banda de accelerare:
- banda de accelerare este gandita si trebuie folosita pentru a ajuta soferii sa isi creasca viteza la viteza de rulare a autostrazii, inainte de a ajunge pe autostrada efectiv, pentru a se integra usor in trafic.
- intra pe banda incet, semnalizeaza si asigura-te daca vine cineva pe banda din dreapta ta. Vezi daca poti accelera si ajunge in fata lui cu o viteza un pic mai mare sau mergi incet pana trece pe langa tine si dupa accelerezi la o viteza de 90-100 pentru a intra in siguranta in trafic.
- nu intra pe banda 2 sau 3 avand o viteza de 20-30 de km pe ora cu gandul ca ceilalti te vor ocoli.
- nu merge pana in capatul benzii de accelerare si dupa pleci de la 0.
- foloseste banda care este destul de lunga pentru a ajunge la o viteza asemanatoare cu cea a celui de pe banda de langa tine, chiar daca il astepti sa treaca sau intri in fata lui fara ca el sa trebuiasca sa franeze brusc.