Dacia intra in forta pe piata auto cu primul model hibrid, disponbil incepand din ianuarie 2023

Dacia intra in forta pe piata auto cu primul model hibrid, disponbil incepand din ianuarie 2023

Luni, 19.12.2022, cei de la Dacia au iesit in spatiul public cu informatia potrivit careia modelul Jogger va fi prima masina din istoria brandului de la Mioveni care va beneficia de motorizare hibrid. Aceasta va putea fi comandata inca din ianuarie 2023, comenzile urmand a fi onorate incepand cu luna martie.

Oficialii au declarat urmatoarele: „Beneficiind de expertiza Renault Group si fabricat in Romania, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibrida, contribuind astfel la electrificarea gamei“.

Astfel, Dacia Jogger Hybrid 140 va beneficia de sistemul de propulsie deja existent pe modelele Renault.

Masina doreste sa multumeasca clientii care au nevoie de un autoturism care nu duce lipsa de spatiu, capabil sa ruleze cu succes atat in oras, cat si la drumurile mai lungi. Potrivit economica.net, „(…) modelul ofera o tehnologie moderna care asigura un demaraj sistematic in mod 100% electric si un cuplu motor disponibil imediat, care permite accelerari energice“.

Este foarte clar faptul ca modelul Jogger sparge gheata in ceea ce priveste motorizarea hibrida a celor de la Dacia, oferind clientelei o putere 140 CP, impreuna cu un nivel diminuat de consum si emisii de dioxid de carbon.

Referitor la motorizare, Lionel Jaillet, directorul de performanta produs al celor de la Dacia, a declarat urmatoarele: „La mai putin de un an de la lansarea modelului Jogger, intram intr-o noua etapa propunand pe acest model motorizarea HYBRID 140. Este o motorizare hibrida fara ambreiaj care asigura demararea in mod pur electric si reducerea consumului de carburant.

Ilustrand perfect pozitionarea marcii Dacia, Jogger HYDRID 140 este masina de familie hibrida cea mai accesibila de pe piata, dispunand de un spatiu interior generos si de echipamente esentiale. Odata cu sosirea acestei versiuni, Dacia inaugureaza motorizarea hibrida in gama sa“.

C:\Users\Marilena\Desktop\Untitled.jpg

Sursa foto: autolatest.ro

Ansamblul de propulsie este format dintr-un motor care functioneaza pe baza de benzina, care dispune de patru cilindri de 1.6l si 90 CP, din doua motoare electrice (unul de 50 CP, respectiv un demaror pentru tensiune inalta), dar si dintr-o cutie de viteze automata electrificata, avand patru trepte pentru blocul termic si doua pentru cel electric. Tehnologia combinata la care facem referire este posibila in conditiile lipsei ambreiajului.

C:\Users\Marilena\Desktop\sr6uie57.jpg

Sursa foto: autolatest.ro

In baza celor mentionate de specialisti, „franarea regenerativa, capacitatea inalta de recuperare a energiei, caracteristica bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adauga randamentul cutiei automate, ofera posibilitatea de a rula in oras in mod 100% electric pana la 80% din timp, precum si un consum cu pana la 40% mai redus fata de un motor termic echivalent in ciclu urban, fara schimbarea stilului de sofat.

Totodata, tractiunea 100% electrica din momentul demarajului si transmisia automata ofera modelului Jogger un confort ridicat in utilizare. Bateria se incarca in mers in etapele de franare si de decelerare. Autonomia versiunii Jogger Hybrid 140 este de peste 900 km (in ciclu mixt omologat WLTP). Bateria de tractiune dispune de o garantie de opt ani sau 160.000 km“.

Potrivit lui Lionel Jaillet, directorul de performanta produs al celor de la Dacia, nu a trecut un an de la momentul lansarii comerciale a modelului (martie 2022) si deja exista un numar de 83000 de comenzi, respectiv mai mult de 51000 de inmatriculari la nivel mondial.

Mai mult, sursa citata aminteste faptul ca „Succesul noului model de familie al marcii Dacia este ilustrat de plasarea sa pe pozitia a doua in clasamentul celor mai vandute vehicule de segment C (exceptand clasa SUV) catre clientii persoane fizice din Europa“.

Aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca modelul Jogger se axeaza pe calitatile a trei categorii diferite de modele, respectiv lungimea unui model break, spatiul generos al unui monovolum si designul unui SUV. Masina ofera spatiu de miscare pentru toti ocupantii, chiar si pentru adultii de pe al treilea rand de scaune.

Potrivit surselor, „Noua versiune hibrida reia toate atuurile modelului de baza. Atat spatiul disponibil pentru ocupati cat si volumul de incarcare raman neschimbate. Acest lucru se datoreaza faptului ca inca din faza de proiectare arhitectura vehiculului a fost gandita pentru a integra bateria de tractiune specifica motorizarii hibride. Bateria este instalata sub planseu, in locul rotii de rezerva, la fel ca rezervorul GPL in cazul motorizarii ECO-G 100.

In modul de functionare „B“ („Brake“), cutia de viteze automata cu care este echipat Jogger Hybrid 140 permite amplificarea franarii regenerative si cresterea eficientei franei de motor. Acest mod asigura un nivel mai ridicat al recuperarii de energie si un plus de confort la volan in traficul urban.

Afisajul de bord specific al versiunii Hybrid 140 integreaza o serie de informatii esentiale precum nivelul de incarcare al bateriei de tractiune, autonomia ramasa sau transferul de energie. Pentru un plus de confort, Jogger HYBRID 140 dispune, in echiparea de serie, de frana de parcare electrica si de o consola centrala inalta cu spatiu de depozitare inchis si cotiera“.

C:\Users\Marilena\Desktop\Untitled3.jpg

Sursa foto: autolatest.ro

Potrivit specialistilor in domeniu, Dacia Jogger Hybrid 140 va fi „dieselul anului 2023 in gama Dacia“

Potrivit celor de la LifeNews.ro, la reuniunea de anul acesta a Mondial de l’Auto, de la Paris, unde au fost prezenti si reprezentanti ai presei din Romania, Xavier Martinet, vicepresedinte senior Dacia Sales & Marketing, a mentionat faptul ca brandul are „piete in care dieselul este la putere. Iar Jogger Hybrid va fi elementul-cheie ca sa ne majoram vanzarile pe aceste piete. Pentru ca noi vedem hibridul ca pe o solutie de a evita taxele mari bazate pe emisiile de CO2. Jogger Hybrid va fi o oferta complementara pentru modelele noastre cu GPL. Il putem numi chiar dieselul anului 2023 in gama Dacia“.

Mai mult, oficialul a completat urmatoarele: „tipul de clienti pe care ii are Dacia se schimba usor. Cu noile modele atragem noi cumparatori, dar media ramane cam aceeasi. Daca la Sandero si Duster avem cam acelasi tip de clienti, Jogger ne aduce multi cumparatori tineri cu familii, iar Spring atrage si el, de asemenea, clienti mai tineri. Per total, media de varsta a clientilor Dacia este de circa 50 de ani, la fel ca in intreaga industrie“.

Testele de siguranta nu sunt favorabile modelulul Dacia Jogger

Din pacate, nu toate vestile sunt imbucuratoare, in conditiile in care modelul a fost notat cu o singura stea la testele de siguranta EuroNCAP. Astfel, potrivit oficialilor EuroNCAP, „Dacia a mers in directia gresita cu Jogger, derivat al lui Sandero Stepway, castigand doar o stea“, masina fiind vazuta ca urmasul modelului Sandero Stepway, cel din urma fiind, la randul sau, urmasul Dacia Sandero.

Mentionam faptul ca, potrivit surselor, modelul Jogger nu a trecut inca prin toate testele, inginerii observand pana acum strict elementele suplimentare adaugate modelelor de baza.

Potrivit sursei citate, „Dacia Jogger a fost penalizata pentru ca, in varianta cu sapte locuri, nu exista avertizare electronica pentru cuplarea centurilor de siguranta. Mai exact, daca in varianta cu cinci locuri pe doua randuri de scaune masina indeplineste standardele necesare acordarii a doua stele, lipsa unui avertizarii pentru cuplarea centurii pe ultimul rand de scaune face ca varianta cu sapte locuri pe trei randuri de scaune sa nu mai treaca pragul celor doua stele“.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!