Deja sunt 13 tari din UE care nu sunt de acord cu noile norme Euro 7

Deja sunt 13 tari din UE care nu sunt de acord cu noile norme Euro 7

Luni, ministrul transporturilor din Republica Ceha, Martin Kupka, a organizat un summit la Strasbourg intre ministrii transporturilor din unsprezece tari UE, inclusiv Italia, care s-au opus propunerii Bruxelles-ului privind noile standarde Euro 7 pentru emisiile auto si autoutilitare. Intalnirea a avut loc in marja plenului Parlamentului European si a discutat, printre altele, acordul de a suspenda, din 2035, utilizarea masinilor diesel si benzina.

Italia, Polonia si Bulgaria si-au exprimat deja opozitia fata de acest acord, in timp ce Germania este impartita intern intre cei care sustin si cei care se opun acestei propuneri. Aceasta intelegere a fost redeschisa dupa ce era deja aproape finalizata si este acum amenintata sa puna sub semnul intrebarii intreaga revolutie verde a industriei auto.

In contextul impasului politic referitor la interzicerea autovehiculelor diesel si cu benzina din 2035, apare o alta disputa pe scena auto europeana: standardul Euro 7, propus de Bruxelles in noiembrie trecut. Cele doua probleme, cu implicatii majore pentru industria auto, au determinat Republica Ceha sa organizeze o intalnire fara precedent, la Strasbourg, in cadrul Parlamentului European, cu ministrii transporturilor din 11 tari membre ale UE, care sunt sceptice - desi motivul variaza - in legatura cu pachetul climatic “Pregatiti pentru 55”.

In cadrul acestei intalniri, programata intre orele pranzului si 3 dupa-amiaza, viceprim-ministrul Matteo Salvini va reprezenta Italia si isi va reitera opozitia fata de interzicerea autovehiculelor cu ardere interna, pozitie sustinuta si de Polonia si Bulgaria, dar si de Germania, care este impartita intern in urma dezbaterilor coalitiei semaforului de cateva saptamani.

Martin Kupka, ministrul transporturilor din Republica Ceha, a convocat o reuniune la Strasbourg pentru a ajunge la o pozitie comuna cu privire la modificarea obiectivelor Euro 7. In cazul in care regulamentul propus de UE va fi aprobat, acesta va necesita investitii majore in motoarele cu ardere interna pentru a reduce si mai mult poluantii precum oxizii de azot si particulele. Italia, Finlanda, Franta, Germania, Ungaria, Polonia, Portugalia, Romania, Slovenia, Slovacia si Spania impartasesc rezervele autoritatilor de la Praga.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!