Dispar oglinzile auto? Oglinzile laterale ar putea fi următoarea caracteristică a vehiculelor care să dispară.

Dispar oglinzile auto? Oglinzile laterale ar putea fi următoarea caracteristică a vehiculelor care să dispară.

Fiecare mașină este echipată cu oglinzi. Acestea sunt o parte esențială a siguranței în conducere, permițând utilizatorilor să vadă ce se întâmplă în spatele lor și să reacționeze în consecință. Aceasta este una dintre puținele caracteristici ale mașinilor moderne care erau prezente pe vehiculele originale inspirate de Ford Model T la începutul secolului al XX-lea.

Cu toate acestea, producătorii fac acum pași spre eliminarea oglinzilor laterale de pe noile mașini și înlocuirea lor cu diverse camere și tehnologie din interiorul vehiculului.

Atunci când Volkswagen (VW) a lansat modelul său super-eficient XL1 în 2014, șoferii au trebuit să se obișnuiască cu ideea că în locul oglinzilor laterale și a oglinzii retrovizoare, se uitau la un set interesant de trei ecrane video pentru a vedea ce se întâmplă în jurul lor.

Prin înlocuirea oglinzilor convenționale cu camere high-tech în corpul vehiculului, VW a reușit să îmbunătățească aerodinamica - un aspect fundamental în atingerea eficienței în consumul de combustibil.

Concept

BMW a introdus deja conceptul de mașină fără oglinzi i8 la expoziția CES (Consumer Electronics Show) din 2016. Mașina are camere situate în jurul vehiculului, care sunt conectate la ecranul din interiorul mașinii. Rezultatul este o vedere completă și neobstrucționată a ceea ce se întâmplă în jurul tău - niciun punct mort.

În timp ce noua tehnologie ar necesita puțină ajustare, ar trebui să se dovedească mult mai sigură decât oglinzile laterale convenționale și oglinzile retrovizoare centrale. Tehnologia ar putea fi, de asemenea, folosită de sistemele de siguranță din interiorul mașinii pentru a facilita răspunsurile automate de siguranță. Un beneficiu suplimentar al eliminării oglinzilor ar permite vehiculelor să fie mai aerodinamice, ceea ce înseamnă mașini mai silențioase și mai eficiente în consumul de combustibil.

Perioadă de implementare

BMW estimează că noua tehnologie ar putea fi într-o mașină de producție până în 2019. Nissan și Telsa Motors au indicat, de asemenea, că se uită la avansuri tehnologice similare; ambele companii au adăugat elemente ale acestei tehnologii la mașinile lor de concept și intenționează să copieze inițiativa BMW de a elimina oglinzile complet.

Camerele retrovizoare sunt deja o caracteristică în multe vehicule de vârf, cu toate că nu au fost încă integrate în sistemele de bord ale mașinii. Cadillac are un sistem de oglindă cu cameră retrovizoare care urmează să debuteze în luna martie a acestui an pe modelul CT6, care elimină oglinda retrovizoare.

Cadillac

Oglinda cu cameră retrovizoare are mai multe camere montate pe partea din spate care sunt conectate la oglinda retrovizoare din mijlocul mașinii. Arată similar unei oglinzi standard, dar este, de fapt, un ecran LED.

Această oglindă oferă o imagine înaltă definiție și cu un unghi larg asupra lumii din spatele vehiculului și reprezintă o îmbunătățire semnificativă față de ceea ce ai vedea printr-o oglindă convențională. Această caracteristică este un real avantaj atunci când schimbi benzile de circulație, te alături sau parchezi și elimină problema pasagerilor înalți din spatele mașinii.

Oglinda cu cameră retrovizoare poate fi, de asemenea, reconvertită într-o oglindă standard prin simpla apăsare a unui buton în partea de jos a oglinzii. Desigur, odată ce ai experimentat oglinda cu cameră, s-ar putea să nu mai dorești să apeși acest buton.

Distribuție

General Motors nu va limita noua oglindă cu cameră doar la modelele lor de vârf și linii; este deja planificată să fie adăugată la Chevrolet Bolt și Cadillac XT5, ambele urmând să intre în producție în 2017.

Așa cum se întâmplă cu orice tehnologie nouă, aceasta se va răspândi treptat prin modele și producători până când în cele din urmă va deveni norma. Are avantaje clare în ceea ce privește siguranța și capacitatea de a se integra în sistemele de operare ale mașinii. De fapt, este probabil că acest tip de sistem se va integra în viitor și cu alte sisteme de asistență pentru șofer, cum ar fi sistemele automate de evitare a coliziunilor și monitorizarea unghiurilor moarte.

Progresele Tesla și Porsche

Doar conceptul de a utiliza camere aerodinamice și a renunța la oglinzile laterale și retrovizoare în mașini ar putea părea ca un vis devenit realitate pentru șoferii moderni. Inginerii experimentează cu această tehnologie de ani de zile; din păcate, încă nu au reușit să o perfecționeze complet.

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a menționat recent într-un interviu că înlocuirea oglinzilor cu camere ar trebui să schimbe modul în care oamenii conduc mașinile. Din păcate, va dura ani de zile pentru ca un producător să reușească să realizeze acest lucru cu succes.

Camerele laterale sunt prezente în noul model Model X de la Tesla, precum și în revoluționara Mission E de la Porsche. Cu toate acestea, vorbim despre două vehicule de concept care încă nu au intrat pe piață. Nu există îndoială - ambele sunt revoluționare; și, cu fiecare zi care trece, fiecare dintre ele încearcă să vină cu o nouă caracteristică pentru a depăși concurența.

Mașini moderne și computere

Într-o zi, ne putem aștepta ca cele mai recente modele de mașini din lume să fie controlate de computere. Șoferii ar trebui să se aștepte la coduri de control asupra tuturor caracteristicilor din mașină, de la infotainment la manevrabilitate.

Ne confruntăm în prezent cu un nivel avansat de tehnologie. Camerele de înaltă definiție care transmit videoclipuri pe bord, conectarea mașinilor și conducerea autonomă sunt doar câteva dintre caracteristicile pe care le vom vedea în curând pe scară largă. Tesla, Porsche, BMW și Ford sunt câțiva producători de automobile care iau conducerea și devin și concurenți acerbi.

În loc să se bazeze pe oglinzi pentru a rămâne în siguranță la volan, experții susțin că camerele ar putea fi o soluție mai bună, deoarece oferă o vedere mai largă. Cu toate acestea, până când tehnologia va fi perfecționată, va trebui să așteptăm și să vedem ce alte inovații pionierat pregătesc producătorii auto pentru șoferii lor înfocați.

Oglinzile retrovizoare și laterale vor continua să existe pe vehiculele de nivel de bază, deoarece costul noii tehnologii va fi prohibitiv pentru menținerea prețului redus al unui vehicul standard.

Cu toate acestea, această tehnologie va deveni abordarea standard în fabricarea vehiculelor din întreaga lume.

În opinia mea, nu există îndoială că această tehnologie pionieră va duce la o integrare mai profundă și chiar la monitorizarea la distanță a vehiculelor din întreaga lume.

Poate că mașina controlată la distanță nu este un concept atât de îndepărtat; dacă poți vedea totul în jurul tău, poți conduce vehiculul de oriunde în lume.

Posibilitățile sunt atât de captivante, cât și de intimidante, așa că abia aștept să văd ce se întâmplă de acum încolo.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!