Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Ford Mondeo este o masina mare de familie fabricata de Ford inca din 1993. Primul Ford a declarat „masina lumii“, Mondeo a fost destinat sa consolideze mai multe linii de modele Ford la nivel mondial (Ford Sierra european, Ford Telstar in Asia si Australia si Ford Tempo/Mercury Topaz din America de Nord). Placuta de identificare Mondeo este derivata din latina mundus, care inseamna „lume“.

Pentru primele doua generatii, Ford Mondeo a fost produs folosind platforma Ford CDW27, a treia generatie trecand la platforma EUCD. A patra generatie foloseste platforma Ford CD4 (prima masina care o face).

Incepand din 2018, Ford a produs cinci versiuni ale Ford Mondeo pe patru generatii. In 1996, prima generatie Mondeo a suferit o reproiectare extinsa, devenind Mk II.

In America de Nord, Mk I si Mk II Mondeo au fost produse si comercializate ca Ford Contour si Mercury Mystique in perioada 1995-2000. Cougar pe pietele de export.

Mk V Ford Mondeo este al doilea Mondeo conceput ca “masina lumii”, deoarece adopta placuta Ford Fusion in America, Orientul Mijlociu si Coreea de Sud. In ianuarie 2016, Ford a prezentat un facelift in SUA pentru anul model 2017. In iunie 2018, nu se stia daca acest facelift va fi adus in Europa si versiunea de marca Mondeo.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa intram mai adanc in subiect. Noi, cei de la Dailydriven am vrut sa ne facem o parere cat mai concisa despre aceasta masina, asadar am cumulat raspunsurile posesorilor de Mondeo V din review-urile facute de acestia la noi pe site.

La intrebarea: De ce ai ales sa cumperi Ford Mondeo 1.6 16V (120 Hp) Duratec?.

Danciu Iosua a raspuns: “Am vrut o masina mare, economica si destul de noua la un pret decent.”

Sa trecem la alt posesor pe care l-am intrebat: De ce ai ales sa cumperi Ford Mondeo 2.0 TDCI (140 Hp) Duratorq PowerShift?

Deliu Iulius a raspuns: “Este printre primele din clasa la tinuta de drum si asta se observa. Imi place condusul usor sportiv acolo unde este cat de cat liber (afara din oras) iar masina se tine excelent in curbe ori depasiri mai solicitante unde drumul nu este drept. Motorul are acceleratie instanta, inclusiv de la 1600rpm pana prin treapta a 4 a unde daca vrei sa obtii accelerare rapida trebuie sa fii undeva la 2300 2400. Zgomotul motorului iarasi imi place mult, atunci cand este pentru ca uneori abia il auzi.”

Probleme comune Ford Mondeo v (2010-2018)

Ne-am interesat ce probleme comune apar la acest model. Am citit cateva review-uri lasate de catre posesorii de Ford Mondeo v. Ca si concluzie in continuare va vom prezenta care sunt problemele comune ce apar la aceasta masina:

  • ambreiaj;
  • vibratii la motor;
  • parte electrica;
  • probleme cu aerul conditionat.

Motorizari disponibile

In continuare va vom prezenta anumite motorizari pentru a va face o idee despre gama larga pe care o ofera Ford Mondeo v:

  • 1.0T, 125 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 12 secunde;
  • 1.5 TDCi, 120 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 11.7 secunde;
  • 1.5T, 160 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 9.2 secunde;
  • 2.0 TDCi, 150 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 9.3 secunde;
  • 2.0 TDCi, 180 CP - accelereaza pana la 100 de km/h in 8.3 secunde;
  • 2.0 TDCi, 210 CP Powershift 4WD - accelereaza pana la 100 km/h in 9.3 secunde;
  • 2.0T EcoBoost, 240 CP Automatic - accelereaza pana la 100 km/h in 7.9 secunde;
  • Hybrid- accelereaza pana la 100 km/h in 9.2 secunde.

Cum se conduce Ford Mondeo V si ce consum are?

Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu. Acest lucru ajuta la calitatea impresionanta a mersului, care este imbunatatita si mai mult de o noua configurare a suspensiei spate.

O alta caracteristica a acestui Mondeo este sistemul de directie electric special reglat, conceput pentru a oferi o senzatie lina. Nu este la fel de clara ca set-up-ul de la Mondeo anterior si, prin urmare, nu se simte la fel de receptiv. Cu toate acestea, Mondeo inca se descurca foarte bine.

Gama de motoare este cuprinzatoare si include dieselurile familiare TDCi si bezinarele EcoBoost. Cel mai interesant este 125 Eco 1.0 Boost, care poate parea usor pentru o masina de aceasta dimensiune, dar ofera performante echivalente cu 1.6 TDCi.

In aprilie 2015, un motor diesel 1.5 TDCi cu 120 CP a fost introdus alaturi de motorul 1.6 TDCi inainte de a-l inlocui in 2016. Acestea sunt cele mai economice modele din gama Mondeo si fac alegeri ideale pentru masinile companiei.

Dar cel mai popular este 2.0 TDCi si se vede usor de ce. Cu un amestec de performanta si economie, se potriveste perfect cu Mondeo. Modelul standard are 150 CP, dar cuplul de 350 Nm il face foarte puternic. Este ideal pentru depasiri usoare, in timp ce la 100 km/h, abia trebuie sa lucreze. Este foarte silentios din interiorul cabinei, fara vibratii in pedale.

In aprilie 2015 a fost introdusa o versiune cu tractiune integrala a 2.0 TDCi si pentru banii nostri acesta ar putea fi Mondeo suprem, mai ales daca montati anvelope de iarna cand vine vremea mai rece. Este o masina care poate rivaliza cu Skoda Superb 4x4.

Pentru prima data, Ford ofera si o versiune hibrida a Mondeo. Este disponibil doar ca limuzina si este alimentat de un motor pe benzina de 2,0 litri alaturi de un motor electric care ofera o putere totala de 187 CP. Mondeo Hybrid sufera, de asemenea, de problemele obisnuite ale masinilor hibride echipate cu un CVT, ceea ce inseamna accelerare zgomotoasa si performanta lenta.

Am intrebat posesorii de Ford Mondeo v cum se conduce in oras aceasta masina. Acestia au raspuns:

Danciu Iosua: “Destul de usor daca esti invatat cu o masina mare.”

Deliu Iulius: “Desi e mare, avand directia si cutia foarte precise, mi se pare excelenta. Faci ce vrei aproape in trafic la nevoie.”

Petrisan Vlad: “Lejer, directia este destul de buna, totusi volanul este cam mare.”

Pentru a ne face o idee si despre consumul acestei masini, am cautat in raspunsul posesorilor de Mondeo. Raspunsuri care au venit in urma review-urile lasate la noi pe site.

La intrebarea Ce consum are Ford Mondeo 2.0 TDCI (140 Hp) Duratorq PowerShift?

Deliu Iulius a raspuns: “Mediu vreo 7.2 sincer. In oras nu prea reusesc sa depasesc 8.5/9. Afara la mersul propriu scot vreo 6/ 6.5.”

Petrisan Vlad a raspuns: “5 in afara, 9-10 in oras.”

Fiabilitate

La prima vedere, Ford Mondeo pare o masina fiabila. Dar si aici cel mai bine adunam informatiile din randul posesorilor de Ford Mondeo V.

La intrebarea: Cat de fiabil este Ford Mondeo 2.0 TDCI (140 Hp) Duratorq PowerShift? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea:

Petrisan Vlad a raspuns: “Au probleme cu unghiul de fuga si capetele de bara. In rest, nici una.”

Deliu Iulius a raspuns: “Am schimbat de cand o am 2 amortizoare pe fata, la 180 mii (la vreo 20 mii dupa achizitie) si distributia imediat dupa achizitie. Acum 3 zile am constatat ca trebuie cureaua de accesorii, care pare a fi originala in schimb (ori la ultimu schimb sa-si fi pus fostul proprietar originala desi nu cred - masina era din Franta adusa).”

Cat costa Ford Mondeo v (2010-2018) la mana a doua?

Am intrat pe un site romanesc ce se ocupa cu vanzarile auto si am constat ca un Ford Mondeo V pleaca de la 8000-9000 de euro si poate ajunge pana la 16.000-18.000 de euro. De exemplu un Ford Mondeo 2.0 tdci Titanium, diesel, din anul 2015, 150 CP, cu 220.000 km la bord are un pret de vanzare de 9000 de euro. In timp ce un Ford Mondeo Vignale, din 2018, hibrid, 2.0, cu 50.000 de km la bord are un pret de 17.500 de euro.

Am intrebat posesorii de Ford Mondeo v despre sfaturi de achizitie si ce ne-ar sfatui ei daca noi am vrea sa ne cumparam un astfel de model. Acestia au raspuns:

Petrisan Vlad a raspuns: “Sa o cumpere cu km putini si sa nu fi fost lovita.”

Deliu Iulius a raspuns: “Sa o ia cu incredere daca le place. In rest sa fim atenti ca la orice alta masina.”

Sursa foto: carmagazine.co.uk