Începând cu ce an nu vor mai putea șoferii să circule cu autovehicule pe benzină și motorină în România?

Începând cu ce an nu vor mai putea șoferii să circule cu autovehicule pe benzină și motorină în România?

Un scenariu din ce în ce mai dificil se conturează pentru autovehiculele cu propulsie termică. Pentru a onora angajamentele asumate pe plan european și a atinge neutralitatea climatică până în 2050, experții sugerează interzicerea totală a mașinilor care funcționează pe benzină și motorină.

România și-a fixat obiectivul de a deveni neutru din punct de vedere climatic până în anul 2050, urmărind să scadă emisiile nete cu 99% față de nivelurile din 1990. Deja a făcut progrese, scăzând emisiile cu 62% în 2019, comparativ cu 1990.

Totuși, experții subliniază că sunt necesare eforturi suplimentare pentru a ajunge la neutralitate climatică.

Primul pas este îndeplinirea obiectivului pentru 2030: o reducere de 78% a emisiilor nete comparativ cu nivelurile din 1990.

Apoi, atingerea obiectivelor stabilite pentru 2050 va fi posibilă doar prin implementarea unor politici și măsuri adaptate specific fiecărui sector.

În ce perioadă nu vor mai putea șoferii să utilizeze autovehicule pe benzină și motorină în România?

Conform raportului „Implementarea Planului Național Integrat pentru Energie și Schimbări Climatice și elaborarea Strategiei pe termen lung a României“, finanțat de Uniunea Europeană și realizat de PricewaterhouseCoopers Management Consultants („PwC“) cu contribuția experților din Academia de Științe și Arte din Macedonia, în cadrul strategiei „România Neutră“ se prevede un singur scenariu pentru sectorul „Transporturi“.

În esență, până în anul 2050, procentul autovehiculelor cu motoare pe benzină, GPL și motorină ar trebui să scadă la zero sau, în cazuri excepționale, să fie foarte aproape de zero.

Scenariul Neutru Climatic al României (RO Neutră)

Densitatea și capacitatea de încărcare - 1,98 persoane pe autoturism, 9,36 persoane pe vehicul de transport pasageri și 3,2-7,3 tone pe vehicul de transport marfă (tipuri Heavy Goods Vehicle - HGV și Light Commercial Vehicle - LCV).

Distanta medie anuală parcursă – 6.500 km pentru autoturisme, 64.500 km pentru vehicule de transport pasageri și 8.900 km pentru vehicule de transport marfă.

Distribuția pe piață a autoturismelor, în funcție de tipul de combustibil:

a. Benzină – 27% în 2030, 2% în 2050

b. Hibrid – 20% în 2030, 0% în 2050

c. Hibrid plug-in – 23% în 2030, 13% în 2050

d. Electrice – 8% în 2030, 65% în 2050

e. Motorină – 20% în 2030, 0% în 2050

f. Hidrogen – 1% în 2030, 20% în 2050

g. GPL – 1% în 2030, 0% în 2050

Distribuția pe piață a vehiculelor de transport pasageri, în funcție de combustibil:

a. Hibrid – 30% în 2030, 0% în 2050

b. Electrice – 20% în 2030, 75% în 2050

c. Diesel – 48% în 2030, 0% în 2050

d. Hidrogen – 2% în 2030, 25% în 2050

e. Alte tipuri (benzină, GPL, GNC) – 0% în 2030, 0% în 2050

Distribuția pe piață a vehiculelor de transport marfă, în funcție de combustibil:

a. Motorină – 55% în 2030, 0% în 2050

b. Benzină – 3% în 2030, 0% în 2050

c. Hibrid – 20% în 2030, 3% în 2050

d. Electrice – 13% în 2030, 62% în 2050

e. Hidrogen – 9% în 2030, 35% în 2050“, conform raportului „Implementarea Planului Național Integrat pentru Energie și Schimbări Climatice și elaborarea Strategiei pe termen lung a României“, susținut de Uniunea Europeană și realizat de PricewaterhouseCoopers Management Consultants.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!