Inovatie la Mercedes – autovehicule electrice capabile sa faca drifturi de unele singure

Inovatie la Mercedes – autovehicule electrice capabile sa faca drifturi de unele singure

Inovatie la Mercedes – autovehicule electrice capabile sa faca drifturi de unele singure, ca urmare a implementarii noului mod autonom pentru drifturi

Mercedes-Benz este constructorul auto german care, potrivit wall-street.ro, ar putea introduce „un mod autonom pentru drifturi“ pe unul dintre modelele sale AMG de masini electrice.

Facem mentiunea ca Mercedes-Benz (prescurtat „Mercedes“ sau „Benz“) este brandul de origine germana de renume care produce o gama diversificata de vehicule, precum autobuze, masini, autoutilitare, camioane, fiind in proprietatea trustului pe actiuni DaimlerChrysler AG (se numea anterior Daimler-Benz).

In anul 2011, Mercedes Benz se situa pe locul al 2-lea la nivel international ca fiind cel mai mare producator de vehicule de lux.

Carsales, citat de wall-street.ro, mentioneaza faptul ca Mercedes ia in calcul implementarea unui buton anume dedicat drifturilor, in cazul autoturismelor electrice produse de constructorul german.

Potrivit lui Joerg Bartels, directorul global pentru dezvoltare al Mercedes-Benz, aceste masini fabricate de Mercedes sunt „ideale pentru o asemenea functionalitate“: „Poti face asta pentru ca stii tot timpul care este situatia masinii. Ai senzori pentru orice“.

Mentionam faptul ca „modul drift“ nu reprezinta o noutate in domeniul auto, acesta existand, de ceva vreme, pe modele precum Ford Focus RS, noul Audi RS 3 sau Mercedes-AMG C63, insa, pana acum, niciun producator auto nu a dotat propriile masini cu o tehnologie atat de simpla si la indemana precum cea in discutie, propusa de Mercedes – o tasta dedicata capabila sa comande masinii efectuarea de drifturi.

Este interesant de mentionat faptul ca cei de la Toyota au amintit, in prima parte a anului 2022, implementarea unei tehnologii asemanatoare, capabila de drifturi autonome, avand drept scop siguranta in trafic. De fapt, vorbim despre activarea pilotului automat pentru efectuarea de drifturi in vederea evitarii accidentelor, nu in mod special pentru drifturi in sine.

Amintim cititorilor nostri faptul ca, in luna iunie a anului curent, a aparut in presa informatia potrivit careia Mercedes-Benz facea apel la procedura de rechemare in service a aproximativ 1 milion de autoturisme, ca urmare a identificarii unor probleme legate de sistemul de franare.

Conform declaratiilor BBC, Mercedes-Benz a anuntat, in luna iunie a anului curent, faptul ca urma sa contacteze proprietarii de autoturisme care ar trebui rechemate in service, motivul constand in posibilitatea ca franele acestora sa fie afectate de un proces de „coroziune avansata“.

Potrivit comunicatului emis de Mercedes, „Am constatat ca, la unele dintre aceste vehicule, functia servofranei ar putea fi afectata de coroziunea avansata din zona de imbinare a carcasei“.

Era de asteptat o astfel de abordare a problemei din partea producatorului german, in conditiile in care ansamblul de franare si cel de directie ale masinii sunt cele mai importante sisteme in conducerea unui autoturism, ele manifestand rol activ in protejarea conducatorilor auto si partenerilor de trafic.

Practic, rechemarea in service implica un numar total de 993407 autoturisme, din care 70000 din Germania. Facem mentiunea faptului ca Mercedes-Benz a mai apelat la aceasta procedura si anul trecut, ca urmare a detectarii unor disfunctionalitati la nivelul sistemului de siguranta, mai precis apelul de urgenta. Este vorba despre aproximativ un milion de masini care au fost chemate in service pentru nefunctionarea in parametri optimi a aplicatiei Ecall, aplicatie cu rol de alertare a liniei de urgente in cazul implicarii masinii intr-un accident rutier, respectiv de oferire de coordonate GPS pentru autovehiculul implicat in respectivul accident.

Concernul german a venit cu lamuriri potrivit carora masinile care au fost rechemate in service au avut date de fabricatie cuprinse intre 2004 si 2015, facand parte din generatia de SUV-uri ML, respectiv GL si gama de lux R-Class.

Mercedes-Benz a facut precizari conform carora urma sa demareze de urgenta rechemarea in service, intreaga procedura constand in diagnosticarea autovehiculelor cu posibile riscuri, respectiv schimbarea componentelor cu probleme, in cazul in care se dovedeste ca face obiectul.

Astfel, Mercedes-Benz este unul din multe alte branduri de renume din domeniul auto care apeleaza la rechemarea autoturismelor in service, ca urmare a detectarii de defecte de fabricatie, conduita fiind una normala, eventualele riscuri netrebuind asumate de catre proprietarii de masini, cu atat mai mult cu cat aceste riscuri tin de siguranta, sanatatea si integritatea fizica in trafic.

sursa foto: https://www.carmagazine.co.uk/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Ce să cauți când cumperi un Mercedes-Benz GLA second hand
Ce să cauți când cumperi un Mercedes-Benz GLA second hand

Mercedes-Benz este un nume care, de-a lungul anilor, a devenit sinonim cu luxul, inovația și durabilitatea. Dacă ești în căutarea...

Mercedes vs BMW
Mercedes vs BMW

Am sa incep acest articol cu o vorba care circula printre pasionatii de masini: “Vrei viteza, ia-ti BMW. Vrei eleganta, ia-ti Merc...

Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune
Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Mercedes-Benz A-Class este o masina produsa de compania germana de automobile Mercedes-Benz. Prima generatie (W168) a fost introdu...

Mercedes si BMW la preturi de cateva mii de lei.
Mercedes si BMW la preturi de cateva mii de lei.

Mercedes si BMW la preturi de cateva mii de lei. Vezi unde gasesti aceste masini! Numeroase masini confiscate sunt scoase la licit...