Masina electrica, mai poluanta decat o masina obisnuita?

Masina electrica, mai poluanta decat o masina obisnuita?

Potrivit gandul.ro, masinile electrice intra destul de tare pe piata vanzarilor auto, existand producatori in piata care au procedat deja la asamblarea de autoutilitare electrice, tehnologie acceptata incet incet de mare parte dintre consumatori.

Anul 2035 reprezinta termenul limita de indeplinire a dezideratului privind stoparea liniilor de productie pentru vehiculele care realizeaza emisii de dioxid de carbon. In situatia in care acest termen va fi respectat, atunci in urmatorii 13 ani se va face usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei.

Facem mentiunea faptului ca Uniunea Europeana este dependenta cam 97% de titeiul din Federatia Rusa si Orientul Mijlociu, comercializarea de masini electrice conducand la eliminarea acestei dependente sau cel putin la scaderea ei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Conform declaratiilor lui Vlad Radu Zamfira pentru Infoclima “noi standarde in privinta emisiilor pot accelera tranzitia catre vehicule electrice, care la randul lor vor necesita o infrastructura upgradata a punctelor de incarcare si a retelelor energetice.”

Poluarea este un fenomen care de ceva ani incoace pune sub semnul intrebarii insasi existenta umanitatii pe termen lung, efectele ei incepand sa se faca resimtite din ce in ce mai mult in ultima perioada. Fie ca vorbim de efectul de sera, de subtierea stratului de ozon sau de incidenta tot mai mare a bolilor de plamani, noxele emise in atmosfera lucreaza, din pacate, in defavoarea noastra a tuturor.

Acesta este si motivul pentru care la nivel international se cauta solutii urgente si radicale in ceea ce priveste sfarsitul epocii motoarele cu combustie interna, viitorul fiind reprezentat de motoarele electrice.

Acestea fiind spuse, Iuliean Hornet, considerat unul dintre cei mai mari inventatori romani in viata, a fost intervievat de jurnalistul Razvan Dumitrescu pe tema cresterilor galopante de costuri ale carburantilor, respectiv pe problema poluarii din piata auto in functie de tipul motoarelor existente pe vehicule, fie ele cu combustie interna sau electrice.

Astfel, potrivit dcnews.ro, redam in randurile de mai jos interviul din cadrul emisiunii „Ce Se Întâmplă“, avandu-l drept invitat pe domnul Iuliean Hornet, pe care il consideram deosebit de interesant pentru cititorii nostri, din perspectiva fenomenului poluant in cazul motoarelor electrice:

Razvan Dumitrescu: „Se urmareste cumva reducerea mobilitatii prin pretul la pompa, ca sa scapam de amprenta de CO2?“

Iuliean Hornet: „N-are nicio legatura. Amprenta de CO2, astazi, nu mai e taxabila nicaieri. Exista toate reglementarile de trecere pe energie electrica, pe masini electrice“.

Razvan Dumitrescu: „Daca un sfert dintre masini ar fi electrice, am avea energia necesara sa le incarcam? Cu ce am produce noi energie pentru a incarca masinile electrice?“

Iuliean Hornet: „Nu am avea energia necesara. Am putea sa o producem, insa, cu biomasa electrizata. Putem sa reducem si masinile electrice si sa le trecem pe biocombustibil“.

Razvan Dumitrescu: „Pai si de ce nu facem asta?“

Iuliean Hornet: „A facut acest lucru Brazilia, face metanol. Se poate, numai sa se vrea. China, de exemplu, a redus toate fondurile pentru masini electrice si trece pe biometanol“.

Razvan Dumitrescu: „Eu vreau sa inteleg marota asta cu masina 100% electrica. Dumneavoastra stiti mai bine! Pe 10 ani, cam atat garanteaza ei o baterie, e mai poluanta sau mai putin poluanta decat o masina obisnuita?“

Iuliean Hornet: „E mai putin poluanta daca o alimentezi cu energie electrica din Zero Energy. Ramane poluarea din modul de fabricare, modul de reciclare… . Poate fi redusa amprenta de carbon doar daca energia electrica este produsa cu zero carbon“.

Razvan Dumitrescu: „Atat! Altfel si ea este la fel de poluanta, pentru ca daca energia o produc pe gaz sau pe carbune, clasic, e la fel“.

Iuliean Hornet: „Stiti care este amprenta de carbon la carbune? 414 kg de carbon pe megawatt-ul produs, iar la gaze e 221, deci dublu. Acum se lupta niste neghiobi sa bage gazul ca zero amprenta de carbon, sa-l constituie ca pe biomasa. Daca il legifereaza ca zero, e zero“.

sursa foto: https://www.malls-365.xyz/