Motorul Hemi - cum a ajuns legenda?

Motorul Hemi - cum a ajuns legenda?

Hemi se refera la un motor care are camerele de ardere de forma semisferica si pistoane cu capete rotunjite, in loc de plate.

Forma inovativa a camerelor de ardere permite utilizarea unor supape mai mari pentru a imbunatati fluxul de admisie si evacuare a aerului, precum si amplasarea bujiilor, favorizand o ardere mai completa si producand mai multa putere.

Desi producatorii europeni au fabricat motoare hemi incepand cu inceputul anilor 1900, Chrysler Corp. le-a facut celebre.

Chrysler a construit motoare V8 cu camere de combustie semisferice din 1951 pana in 1958, dar nu a folosit “hemi” in marketingul sau. Acest lucru s-a schimbat in 1964, cand Chrysler a introdus un motor de curse hemi de 426 de centimetri cubi (7,0 litri), care a spulberat concurenta in NASCAR si in cursele de accelerare.

Organizatiile de curse au cerut Chrysler sa construiasca motorul pentru utilizarea pe strada, unde si-a castigat un statut legendar in randul pasionatilor de masini de performanta. Chrysler a inregistrat marca comerciala a numelui Hemi si a construit versiunea de strada de 426 de centimetri cubi din 1965 pana in 1971.

Cand Chrysler - astazi parte a Fiat Chrysler Automobiles - a reinviat motorul Hemi in 2003 pentru camionetele Dodge Ram, acesta era un Hemi doar cu numele, deoarece camerele de combustie erau aproape plate. Chrysler a mizat foarte mult pe numele marcii Hemi cu motoarele V8 disponibile in prezent la vehiculele Ram, Jeep si Dodge - dar acestea nu au nicio legatura cu legendarul Hemi de 426 de centimetri cubi din anii 1960.

sursa foto: https://silodrome.com/