Parere posesori Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150 cp
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (150) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2006 - 2011. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (150).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Sfaturi Achizitie
Ce ii sfatuiti pe cei care isi doresc o astfel de masina?
Sa se inarmeze cu rabdare. Daca investesc ceva bani, se pot bucura de o masina geniala. Dar investitia n-o vor mai recupera.
Sa mearga cu ea, sa puna un tester. Daca masina are parametrii buni sa nu stea pe ganduri.
Preventia ii scapa de cheltuiele majore.
Cand o cumpara sa nu se mire ca are consumul mare.
Eu personal, as lua legatura cu un proprietar de Alfa care stie la ce sa se uite cand e vorba de o masina de vanzare.
Sa o cumpere cu toata increderea, este o masina care arata mult mai bine fata de multe alte modele noi.
Pur si simplu, luati-o. Doar atenție, ceea ce e si normal, ca la orice masina pe care o cumperi SH.
O astfel de masina se alege din motive pur “sufletesti”, cand te inhami la un astfel de model nu trebuie sa iasa din context cuvantul “confort” sau “spatios” :) *eu, la 1.90 m inaltime, nu mai are nimeni loc pe bancheta in spatele meu * In general sa nu se uite la cele mai ieftine masini, pentru ca se poate dovedi ca reparatiile pot ajunge pana peste pretul de achizitie.
Achizitionati cu incredere, nu veti regreta.
Sa fie atenti la clapetele swirl si la sasiu.
Sa fie atenti la motorizare, mai ales pe benzina. Daca e sa alegeti “o benzinara” recomand 1.8 tin 200 cai sau chiar si 3.2 v6. Diesel recomand 2.0 de 136 sau 170 cai. Fiind motoare de generatie mai noua au un consum mai redus de carburant.
Sa o cumpere cu cat mai multe optiuni pe ea si cat mai putini km si verificati.
La ce ar trebui sa fii atent cand iti cumperi o astfel de masina?
La cum a fost intretinuta de proprietarii anteriori.
La drum! Este foarte sportiva si agresiva.
Volanta, ambreiaj.
Sa stie de unde o ia sau sa se duca cu cineva care are ceva cunostinte de mecanica.
-Motorizare - starea interiorului - starea engine bay-ului - directie - cutia de viteze
Trebuie sa fii atent la aerul conditionat, este cea mai intalnita problema si mie mi s-a defectat, are probleme cu conductele de aer.
In special atentie la articulatie. Daca e diesel sau turbo benzina, la turbina, indiferent de motorizare (1.9 jtdm, 2.0jtdm, 2.4 jtdm, 1.8 tbi).
Transmisia, in primul rand. In cazul motoarelor 1.9 acestea sunt echipate cu o cutie de viteze vestita pentru lipsa de fiabilitate a rulmentilor in timp. Aceasta nu trebuie sa scoata sunete gen huruieli sau sa intre greu in viteze. Motorul nu este foarte problematic, se stiu remediile pentru el (blocarea valvelor swirl de pe admisie si inca 2 mai “neortodoxe”). Suspensia sa nu prezinte articulatii obosite, iar directia sa fie verificata sa nu aibe sunete la bracari. Caroseria nu are probleme cu rugina in general, pragurile se pot verifica de rugina, la imbinarile cu aripile.
Eu unul nu am vezificat nimic la ea, mi-am ascultat inima.
La motor si la partea electrica.
Sa verifice tot ce tine de partea electrica plus valve SWIRL, FAP , EGR.
Sa nu fie lovita si airbag-uri sarite si la uzura din interior.
De ce ai ales aceata motorizare? Daca ar fi sa dai timpul inapoi ai alege alta varianta?
Am ales pe baza puterii suficiente pentru utilizarea mea. As alege 2.4 JTDM.
Am ales o pe aceasta pentru motorul de 1.9 avand un impozit mai mic dar totusi are 150 cp. Daca impozitele nu ar fi fost asa mari la noi in tara as fi optat pt motorul de 2.4.
Destul de potenta, urca repede in 160 dupa se simte lipsa cailor.
Am ales-o pe aceasta deoarece inaintea de 159 am avut 156 motorizare tot 19 dar 115 cp si am fost foarte incantat de tinuta de drum, sportivitate si chiar consum. Daca ar fi sa dau timpul inapoi tot Alfa as lua dar as cauta mai bine la capitolul dotari.
Motorizarea pe care o detin este 1.9 16v 150 CP Singurul dezavantaj al configuratiilor de pe motoarele de Alfa este ca sunt dotate admisile cu swirl flaps care in timp se uzeaza si ajung in motor. Eu am decis sa le elimin, neexistand schimbari exceptand putin mai multa putere in jurul a 2800 de ture. Consumul a ramas acelasi.
Nu as alege alta varianta. Este ideala si ca putere si consum, potivita si pt oras si pentru drumuri lungi.
Motorizarea de pe a mea frumusica e 1.9 diesel, 16V, 150 cai putere. Am ales-o pentru consumul mic, putere suficienta, mai ales pentru drumurile jalnice ale patriei unde “nu-i poti da”.
O mica erata, masina mea este echipata cu motorul 2.0jtdm euro5, motorizare ce se gaseste si pe Giulietta. Pentru ca am vrut o alfa cat mai recenta ca ani nu aveam foarte multe variante, aveam dieselul sau 1750tbi sau 3,2 v6 *ambele benzinare*. Din punctul meu de vedere este o motorizare foarte reusita, dezvolta putere uniform pe o plaja larga de turatii, iar transmisia de care este legat motorul este foarte bine etajata pentru acesta. La momentul respectiv am preferat aceasta motorizare pentru ca doar asa gaseam masini cu km relativ putini in bugetul meu (maxim 10.000 euro). Acum, daca as da timpul inapoi, clar as alege un 1750tbi (chiar daca este o caroserie grea, benzinara turbo isi face treaba cu brio pe ea).
Este un motor potrivit in orice context; Performantele si consumul sunt excelente; Daca as putea da timpul inapoi, as alege acelasi motor.
Pentru putere si consum.
Nu cunosteam prea bine gama de motoare de pe 159. Oricum 1.9 150 cai sunt cam cele mai des intalnite. Tocmai ce spuneam ca as fi ales motorizare de 2.0 jtdm 170 cai. Fiind un model mai recent, masina este mai usoara decat modelul precedent si mai “rezolva” o parte din problemele primelor modele.
1.9 150 hp . Ce vrei mai mult de la un motor de 1900 cmc. As alege un 2.4 210 cp q4 dar si consumul si intretinerea este mai mare.
Un proiect de lege înregistrat la Senat, care are ca scop modificarea Codului Rutier, ar putea aduce beneficii șoferilor români su...
Cu 120 de kilometri la ora pe Autostrada Constanta-Bucuresti, pe contrasens Inca din prima zi a anului, un sofer de 73 de ani din...
Este sau nu valabila posibilitatea ignorarii amenzii acordata ca urmare a surprinderii autovehiculului circuland peste limita de v...
De la a negocia un viraj, la a tine masina in linie dreapta pana la a iesi din parcare, volanul masinii tale este un element foart...
A avea o masina in zilele noastre poate ca nu mai reprezinta luxul pe care il insemna acum cativa ani. Insa asta nu inseamna ca nu...