Pot curata clapeta de acceleratie fara sa o dau jos?

Pot curata clapeta de acceleratie fara sa o dau jos?

In nici o situatie nu este permis sa indepartam clapeta de acceleratie atunci cand dorim sa o curatam, mai ales in situatia in care masina prezinta un sistem cu clapeta Drive By Wire. In 90% din cazurile in care vom da jos clapeta pentru a o curata, dupa ce o punem inapoi vom experimenta probleme cu mult mai mari decat aveam inainte de a curata clapeta.

Asadar, in situatia in care doriti sa curatati clapeta de acceleratie nu trebuie in nici un caz sa o miscati sau sa o dati jos, iar in situatia in care masina este echipata cu un sistem DBW nu avem voie nici macar sa atinge clapeta atunci cand dorim sa o curatam daca este pus contactul la masina. In cazul in care facem aceasta greseala, sistemul computerului de bord se va da peste cap si va inregistra datele eronat, fapt care va avea ca si consecinta necesitatea de a reseta intreg sistemul de bord, situatie in care ne putem gasi si in cazul in care indepartam clapeta.

Pentru a evita aceste probleme atunci cand doriti sa curatati clapeta de acceleratie va fi nevoie de doua persoane pentru a realiza aceasta operatiune. O persoana trebuie sa stea in masina, sa puna contactul si sa apese pedala de acceleratie pana la podea, fapt care ne va ajuta sa avem un acces mult mai bun la clapeta de acceleratie.

Dupa ce am efectuat un examen vizual si am observat ca clapeta este lipicioasa si murdara, putem sa continuam procesul de curatare. Asa cum am mentionat anterior, trebuie sa curatam clapeta la fiecare 50.000 km, dar daca ne aflam in situatia in care din diferite motive clapeta este foarte curata, nu este indicat sa mai intervenim asupra ei pentru a nu cauza probleme in sistemul de bord al masinii.

In general sistemul de admisie al masinii se murdareste atunci cand motorul autoturismului dumneavoastra prezinta un grad de uzura ridicat si sistemul PVC( ventilatie pozitiva a carterului) recircula pe admisie ceea ce motorul a eliminat pe evacuare, in general presiunea creata prin miscarea pistoanelor motorului.

Ce este diagrama de rutare PCV a motorului?

Trebuie sa stim ca orice motor modern utilizeaza un sistem PCV. Inainte ca acest sistem sa se inventeze, motoarele utilizau un sistem sub forma unui tub de aspirare a uleiului care evacua presiunea carterului in atmosfera. La noile tipuri de motoare, sistemul PCV evacueaza noxele din carter inapoi in galeria de admisie pentru a fi arse din nou. Prin adaugarea vidului motorului, sistemul PCV devine un sistem activ in loc de unul pasiv si se foloseste de acest vid pentru a elimina presiunea si fumul care se creeaza in motor.

Pe masura ce motorul imbatraneste si se uzeaza, peretele cilindrului va prezenta un joc tot mai mare, inele de la pistoane nu vor mai fi perfect etanse si vor exista pierderi semnificative in timpul functionarii motorului. Procesul de scurgere a gazelor pe langa segmentele pistonului se numeste Blow-by si acest factor este responsabil pentru acumularea de mizerie si reziduuri in admisia motorului. Cu cat motorul este mai uzat si pierderile sunt mai mari, cu atat mai mari vor fi si depunerile din sistemul de admisie si implicit va creste gradul de uzura al clapetei de acceleratie.

Acestea fiind spuse, indiferent de cat de des si cat de bine vom curata corpul clapetei de acceleratie, in cazul in care motorul masinii este foarte vechi si prezinta un nivel de uzura ridicat, cu atat mai des se va acumula mizerie din nou pe clapeta de acceleratie. In aceasta situatie, nu va ajuta la nimic sa curatam frecvent clapeta de acceleratie, atata timp cat nu rezolvam si problemele aparute in cadrul angrenajului motor. Mai mult, in situatia in care masina noastra este echipata cu un sistem DBW, nu este recomandat sa actionam asupra clapetei, deoarece putem face mai mult rau decat bine.