Pot masinile de Politie sa primeasca amenda de radar?

Pot masinile de Politie sa primeasca amenda de radar?

Interviu ProMotor cu Politia Romana

Specialistii de la ProMotor au avut, recent, o discutie foarte interesanta cu un reprezentant al Politiei Romane, ale carui raspunsuri de interes pentru conducatorii auto le vom reda in articolul de fata, potrivit promotor.ro.

Siguranta in trafic ramane un subiect de maxim interes in Romania, in conditiile in care drumurile publice nationale sunt, din pacate, cele mai periculoase din spatiul european, fiind recunoscute pentru multitudinea de accidente soldate cu victime si pierderi de vieti omenesti; aceasta situatie este confirmata de numeroase statistici in domeniu, statistici care ofera aceleasi rezultate la sfarsitul fiecarui an, tara noastra conducand acest top nefast.

Printre initiativele cresterii sigurantei in trafic se numara instituirea prevederilor Strategiei Nationale privind Siguranta Rutiera pentru perioada 2022 – 2030, care vizeaza introducerea unei probe de simulator in vederea obtinerii permisului de conducere, cresterea amenzilor de circulatie, respectiv reducerea vitezelor de rulare a autovehiculelor pe anumite sectoare de drum, toate acestea in scopul reducerii numarului de accidente .

Astfel, Strategia Nationala privind Siguranta Rutiera pentru perioada 2022 – 2030 cauta sa alinieze prevederile nationale la cele internationale, prevederi care au inregistrat rezultate pozitive in alte parti ale lumii. Ne referim aici la stabilirea unei distante minime intre autovehicule in timpul rularii in trafic, la sanctionarea comportamentului violent la volan, dar si la cresterea numarului de verificari pe drumurile nationale.

Potrivit national.ro, sanctiunile crescute aplicate de organele de Politie Rutiera si implementarea monitorizarii video cu rol in identificarea nerespectarii normelor de circulatie vor contribui activ la scaderea acestui fenomen al accidentelor auto, sau cel putin asa considera specialistii din domeniu.

In acest context, discutia specialistilor de la ProMotor cu reprezentantul Politiei Romane este de maxim interes, orice initiativa de fentare a prevederilor legale care vizeaza mentinerea sigurantei in trafic dovendindu-se a fi fara sens si cu rezultate nefavorabile celor care aleg sa incalce legea.

Intrebarile si raspunsurile s-au concentrat pe zona sigurantei in trafic, respectiv pe modalitatea in care functioneaza aparatura radar, distanta de la care acesta inregistreaza eventualele abateri, posibilitatea stergerii inregistrarilor facute de catre aparatura dedicata etc.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle daca autospecialelor li se aplica regimul verificarii cu radarul

La intrebarea referitoare la regimul autospecialelor in ceea ce priveste verificarile radar, reprezentantul Politiei Romane a venit cu lamuriri clare. Astfel, exceptia de la verificarea cu aparatul radar se aplica numai in conditiile in care ne referim la autovehicule ale M.A.I., M.A.P.N. si S.R.I. aflate in misiuni urgente.

Aceasta situatie implica utilizarea obligatorie a semnalelor acustice si luminoase din dotarea acestor autoturisme.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle care este distanta de la care pistolul radar poate inregistra

La intrebarea referitoare la distanta de inregistrare a vitezei de catre pistoalele radar, reprezentantul Politiei Romane a mentionat faptul ca aceste dispozitive au capacitatea de a reactiona de la distante de 2, 3 kilometri, contand foarte mult pozitia unde a fost instalata tehnica de monitorizare.

Distanta ideala de inregistrare a vitezei de rulare este aceea in care autovehiculul intra in cadru si este usor identificabil cu ajutorul placutelor de inmatriculare.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle daca radarul are capacitatea de a functiona in caz de vreme nefavorabila sau in conditii de noapte

La intrebarea referitoare la capacitatea radarului de a functiona in caz de vreme nefavorabila sau in conditii de noapte, reprezentantul Politiei Romane a oferit raspuns afirmativ, conducatorii auto care considera ca noaptea poate acoperi faptele ilicite in trafic ramanand profund dezamagiti. Aceeasi situatie este si in caz de vreme nefavorabila.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle daca soferii care incalca viteza legala admisa pot fi surprinsi de radarele montate pe masinile de politie aflate in tranzit

Raspunsul reprezentantului Politiei Romane a fost, de asemenea, afirmativ.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle daca exista varianta pacalirii radarelor

Referitor la eventualitatea pacalirii aparatului radarului, trebuie mentionat faptul ca, potrivit Politiei Romane, actuala tehnologie nu suporta fentare, in prezent fiind utilizata tehnologia laser.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle daca inregistrarile radar pot fi eliminate

Potrivit reprezentantului Politiei Romane, inregistrarile efectuate de aparatul radar nu pot fi eliminate prin stergere, acestea fiind depozitate pe un hard disk, orice interventie asupra lor conducand la distorsionare.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle daca amenda emisa de organele abilitate se aplica pe loc sau parvine prin posta

Potrivit reprezentantului Politiei Romane, in general se obisnuieste ca organele abilitate sa aplice direct sanctiunile. In cazul in care respectivul autoturism nu poate fi oprit, atunci se apeleaza la varianta comunicarii prin posta.

Cei de la ProMotor au dorit sa afle la cat timp de la consumul unei beri te poti incumeta sa urci la volan

Potrivit reprezentantului Politiei Romane, in acest sens nu exista un termen stabilit aplicabil fiecarei persoane.

sursa foto: https://haihuin2.com/