Alfa Romeo Stelvio [2020] - Review

alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
alfa-romeo-stelvio-2020
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Design exterior impunator
  • Stabilitate foarte buna in viraje
  • Materiale de calitate la interior
Nu ne place
  • Luminile nu sunt LED, ci xenon
  • Sunetul evacuarii nu este puternic
  • Navigatia nu a fost actualizata
# Introducere

Alfa Romeo Stelvio [2020] – SUV la care sa visezi

Alfa Romeo Stelvio este primul SUV lansat de brandul italian care pune emotia in mecanica. Nu o spun doar eu, ci sute de jurnalisti, mii de clienti si fani ai marcii de pe intreg globul pamantesc. Bine… O spune si compania insasi, dar asta nu inseamna ca nu e adevarat!

Analizam astazi un exemplar de Stelvio care impacheteaza suficienta putere pentru a multumi aproape orice doritor. Autovehiculul menit sa sparga barierele status-quo-ului cu privire la ceea ce ar trebui sa construiasca o marca italiana recunoscuta pentru masinile sale din cale-afara de frumoase (cu putine exceptii) a trecut prin mana mea de doua ori pana acum, asadar mai jos veti regasi impresii consolidate dupa mai multe experiente avute cu acest nou SUV. In randurile care urmeaza va voi expune fara perdea tot ceea ce am inteles despre aceasta masina.

Inainte de toate, consider ca e bine sa cunoastem putin Alfa Romeo. Nu doar pentru ca e o marca interesanta, ci pentru ca a ales sa lanseze o masina mare cu diferite motorizari si tractiune integrala, constructorul auto italian fiind mai degraba cunoscut pentru masinile de dimensiuni mici sau sedanuri care alearga cu entuziasm spre valori de viteza mari.

Alfa Romeo Stelvio review

Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA) a inceput cu Darracq, un constructor auto francez care a construit o fabrica in 1906 in suburbiile din Milano. Au urmat o serie de probleme financiare si edificiul a fost, in cele din urma, cumparat de un aristocrat italian. Astfel, in 1910, apare pentru prima data ALFA. Romeo urma sa fie adaugat mai tarziu numelui. Prima masina a noii companii stabilite in fosta fabrica Darracq este ALFA 24HP, un automobil care reflecta impecabil vremurile si pretentiile clientilor de la acea vreme. Avea un motor de 4,1 litri si producea 25 de CP. Se numara printre primele masini care ajungeau la peste 100 de km/h, cu toate ca avea frana doar pe rotile din spate si „jante“ din lemn. Retinem ca vorbim de inceputul secolului 20, asadar ALFA 24HP se afla in topul celor mai dorite masini la acea vreme. Inceputul a fost fulminant, investitiile in compania auto ducand la un rezultat neasteptat de bun.

Lumea intreaga se cufunda in Primul Razboi Mondial, iar compania italiana ALFA nu reuseste sa se converteasca rapid pentru a raspunde provocarilor aduse de conflagratia mondiala. La inceput de 1915 deja avea probleme financiare, desi criza economica trecuse. Acum intervine Nicola Romeo, un inginer si antreprenor din Napoli cu pofta de viata si lichiditate suficienta pentru a schimba soarta firmei. Acesta preia integral ALFA si a inceput sa construiasca motoare pentru avioane si compresoare portabile. Compania supravietuieste, isi pastreaza angajatii si chiar prospera. Pana la finalul anului 1915, Alfa Romeo a aparut. Acest brand isi aniverseaza acum 110 ani de existenta, baza sa ramanand in Milano, asa cum ne arata si sigla actualizata a marcii.

Primul Razboi Mondial se incheie si Alfa Romeo intra in competitiile motorsport. Castiga Mille Miglia, Formula 1, Cupa Vanderbilt, dar cea mai rasunatoare victorie ramane Targa Florio in 1923. De aici compania isi va castiga si renumele pentru un constructor auto de masini interesante, agile si capabile sa reziste la mai mult „abuz“ din partea proprietarilor. Totodata, aici regasim si originea Quadrifoglio, denumirea sub care se produc cele mai performante modele ale marcii chiar si in ziua de azi. Avem, asa cum va asteptati sau stiti deja, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

E cazul sa intram in subiectul principal al acestui material. Avem suficiente date la dispozitie aici pentru a ne da seama ca exista o cantitate generoasa de pedigree pe baza caruia compania isi bazeaza prezenta in arena internationala a celor mai iubite si dorite branduri auto.

Stelvio, primul SUV Alfa Romeo

Nu e nicio surpriza acum pentru cine a urmarit trendurile de cumparare: lumea isi doreste masini mai mari, cu o garda mai generoasa la sol, dar care sa mentina intr-o oarecare masura caracteristicile dinamice ale unui sedan. Complicati mai suntem… Dar, evident, asta da nastere la noi provocari pentru cei care fabrica masini si de castigat, in final, tot clientii vor avea. De aceea, avem Alfa Romeo Stelvio. Compania italiana si-a dorit sa intre pe acest segment pe piata, insa a tinut mortis sa pastreze cateva trasaturi esentiale, definitorii pentru numele pe care sigla-l afiseaza pe orice model al marcii. Noul SUV nu putea fi doar o alta masina, ci trebuia sa impacheteze un set de functionalitati importante precum viteza, stabilitate si un „fizic“ atragator.

Desi a fost prezentat pentru prima oara in 2016 si lansat oficial in 2017, acest automobil ramane inca destul de rar in Romania. Sunt zarite din cand in cand prin trafic. Acest lucru poate fi un avantaj pentru cei care isi doresc o masina diferita si care nu respecta intru totul normele conventionalului. Pana in acest moment, Stelvio a primit doar cateva imbunatatiri minore. In proportie de 98% automobilul este identic cu ceea ce se oferea inca de acum trei ani. In 2019, spre exemplu, a mai fost introdus un nivel nou de echipare si a aparut Stelvio Q Racing Edition. Evident, va urma clar o restilizare generala. Alfa Romeo a prezentat deja linia de design pe care vrea sa mearga in viitor prin conceptul Tonale si, fara a surprinde pe cineva, deja a oferit pietei din China posibilitatea de a achizitiona modele actualizate cu mici imbunatatiri. Europenii vor trebui sa mai astepte!

Simultan, retinem si faptul ca masina aceasta nu a aparut de nicaieri. Constructorul auto italian a prezentat inca din 2003 un concept in vederea realizarii unui SUV cu proportii ideale unui crossover. Publicul l-a putut observa la Salonul Auto de la Geneva. Intre timp, situatia s-a schimbat, anii au trecut si rezultatul final a fost unul mult, mult mai aratos decat Alfa Romeo Kamal.

Inainte de aceasta masina, Alfa Romeo a produs si Matta (trad. nervos/nebun), un automobil efectiv capabil de toate provocarilor pe care offroad-ul le-ar putea arunca in calea ta. Cu toate astea, aparitia Stelvio este mai degraba strans legata de Kamal, decat de Matta. Este, insa, important sa stim ca brandul a cochetat pana acum cu astfel de masini si nu se arunca ca un novice in aceasta lupta a vanzarilor de crossovere.

Inainte de a analiza caracteristicile tehnice ale acestei masini, va invit sa zabovim putin asupra numelui acestui SUV. El releva doua aspecte importante. Unul, ne arata ca Alfa Romeo a vrut de la bun inceput sa sublinieze faptul ca automobilul va fi unul care va respecta spiritul companiei si, doi, acest SUV nu va fi doar un alt crossover plictisitor. Inspiratia pentru botezul acestui vehicul a venit de la Trecatoarea Stelvio, un drum din Italia vizitat de sute de mii de turisti anual. Este un loc spectaculos pentru cei care adora drumetiile la volan, dar si spatiul ideal pentru cei care vor sa isi testeze (in siguranta!) masinile. Ac de par dupa ac de par, Trecatoarea Stelvio s-a potrivit de minune cu noul SUV Alfa Romeo si acum e aici!

Modelul pe care vi-l prezentam aici este unul suficient de puternic pentru drumurile tarii noastre, pastrand in acelasi timp cantitatea de dinamicitate suficienta pentru a face dintr-o excursie o experienta de neuitat. Despre motorizare, insa, vom discuta pe larg putin mai jos.

Acum aflam ca avem suficient spatiu pentru pasagerii din habitaclu, o marime a exteriorului potrivita pentru un SUV, o capacitatea de tractare decenta si loc de bagaje optim.

Ii vom spune, totusi, SUV pentru ca are marimea necesara, garda ridicata la sol si ofera majoritatea avantajelor pe care un astfel de vehicul le detine.

Acum sa-i analizam exteriorul!

Alfa Romeo Stelvio. Simplu, curat, irezistibil

Inca de la originile sale, Alfa Romeo a creat masini care puteau fi cu usurinta deosebite de alte modele prezente pe piata. Designul exterior este unul dintre punctele forte ale marcii si evidentiaza capacitatea italienilor de a metamorfoza metalul in emotie care surescita. De altfel, compania a creat dintotdeauna masini care te duc cu gandul la desavarsiri tehnologice ale unei opere de arta.

Stelvio ni se prezinta in varianta de test precum un gentleman cu multe secrete. Fata-i agresiva, corpul sculptat aerodinamic si spatele e atragator. Nu avem decupaje iesite din comun sau unghiuri ascutite care sa-ti atace efectiv privirea. Dimpotriva! Acest SUV se bazeaza pe un look putin conservator, insa specific marcii.

Grila radiatorului in forma de triunghi cu sigla care troneaza in partea de sus a acestuia este flancata de cei doi ochi de vultur. De la prima privire stii ca nu ai de-a face cu o alta masina plictisitoare de familie care are doar putin ridicata garda. Se creeaza o conexiune! In partea de jos gasim goua guri de racire functionale si formele pentru sistemele de asistenta. Nimic nu este incarcat. Nimic nu este exagerat. Fata lui Stelvio arata foarte bine si este depasit la capitolul acesta doar de fratele sau „agitat“ Quadrifoglio.

Obsesia aceasta pentru simplitate in limbajul de design a dus la crearea unei masini care emana suficienta emotie fara a-ti distrage atentia de la un element la altul. Momentul in care o vezi si te apropii de ea e similar cu senzatia pe care o ai atunci cand vezi ca un caine rau se apropie de tine si, in loc sa latre, incepe sa dea din coada bucuros ca ai venit la el.

Alfa Romeo Stelvio review

Va rog sa imi permiteti o scurta paranteza aici. Cand eram elev, urmaream cu sfintenie Top Gear. Emisiunea britanica avea toate elementele necesare pentru a fi un adevarat show cuprinzator. Masinile, bineinteles, erau doar un bonus. Gazdele au stiut dintotdeauna cum sa ne mentina pe noi urmaritorii ancorati in realitatea pictata de ei. Asa am ajuns sa aflu ca Jeremy Clarkson era, la acea vreme, printre persoanele cele mai inversunate impotriva SUV-urilor. Lucrurile par, insa, a se fi schimbat acum. Recent am citit un material facut de el in care descrie Stelvio drept „singurul SUV a carui poster merita agatat in camerele baietilor si fetelor pasionati de automobile“. Este o afirmatie neasteptata si subliniaza faptul ca acest model Alfa Romeo nu este creat doar pentru a castiga o bucata dintr-o cota de piata tot mai aglomerata. Aceasta masina arata bine, respecta liniile de design ale marcii si intruchipeaza mecanica emotiei printr-o simplitate purificata, caracteristica constructorului auto. Bifeaza excelent toate conditiile necesare pentru a fi o masina cu care firma italiana se poate afisa oriunde, oricand.

Din lateral, putem observa proportia bine definita a masinii si faptul ca pare a se incadra intr-un set de limite care multumeste pe toata lumea. Partea frontala putin prelungita in extrema fata pentru a taia cu usurinta aerul releva o nota de sportivitate, in timp ce forma curbata a capotei si aranjarea parbrizului ne arata ca nu vom avea probleme mari cu sunetul la viteze superioare. Stelvio pare sa fie agil, dar si gandit pentru a lucra eficient cu fortele fizicii. Bineinteles, corpul negru se afla in contrast cu accentele din aluminiu a caror culoare se egalizeaza cu jantele argintii. Totul este echilibrat si ne ofera o perspectiva pozitiva cu privire la capacitatea masinii de a fi capabila si de confort, dar si de distractie.

Totodata, in aceasta combinatie de culori putem chiar spune ca Stelvio este elegant. Il poti duce fara nicio grija la o seara de opera sau sa parchezi in fata unuia dintre cele mai luxoase hoteluri din tara. Daca nu e genul tau activitate sa cheltui multi bani, atunci poti oricand sa mergi cu el linistit la o pensiune din mediul rural si sa te bucuri de ce ofera viata mai bun. Pentru ca Stelvio poate si nici nu te va scoate in evidenta prea tare. Desi este o masina care are forme interesante si atractive, nu sare in ochi fiecarui trecator. Are o doza cantarita corect de prezenta, dar se poate integra cu usurinta in orice peisaj.

Desi vorbim de un SUV cu proportii specifice, nu uitam faptul ca Stelvio este menit mai mult pentru calatoriile urbane si mai putin pentru iesitul in afara drumului. Automobilul e gandit pentru cei care vor sa aiba o pozitie de condus putin mai inalta si vor sa vada mai bine in jurul lor.

Spatele acestei masini reprezinta congruenta tuturor elementelor pe care le-am putut descoperi pana acum la acest automobil. Reuneste fara nicio problema toate liniile vehiculului si ii creioneaza finalitatea precum doar o nuvela buna o poate face. Pastreaza identificarea vizuala facila a marcii, dar mentine si specificitatea unei masini din aceasta categorie. Avem lumini mari, generoase, clare, un haion care poate servi drept umbrela in momentele in care vrei doar sa bei ceva cald si sa asculti cum picaturile intra in contact cu pamantul. Tevile de esapament sunt asezate oarecum simetric cu farurile si construiesc impreuna imaginea unui android din viitor care-i gata sa raspunda la toate comenzile stapanului sau, indiferent de care sunt acestea. Evident, am facut aceasta comparatie pentru a reliefa faptul ca avem de-a face cu un desen modern pentru Stelvio, o imagine placuta pentru toti cei pe care-i vei depasi.

Sunt, totusi, cateva minusuri pe care eu le-am gasit. Nu inteleg de ce se mizeaza in continuare pe xenon, cand stim ca un LED conectat la un mini-calculator poate deveni mijlocul ideal pentru iluminat. Luminile sunt bune si mi-au asigurat conditiile optime de drum, dar varianta LED chiar nu mai prezinta costuri uriase de implementare in momentul de fata. Culmea, in spate am regasit o combinatie de LED si halogen. Din nou, cred ca astfel de variante ar trebui lasate deoparte pentru alti constructori. Alfa Romeo ar fi trebuit sa includa variante mai bune de lumini, precum un full LED.

In aceeasi ordine de idei, as fi preferat ca banda de polimer de pe marginea inferioara a masinii sa fi fost inlocuita (asa cum se intampla in cazul echiparii Quadrifoglio) cu elemente similare caroseriei. Pe de alta parte, stiu ca exista clienti care prefera astfel de lucruri pentru ca sunt mai ieftin de inlocuit. Stelvio, insa, este un SUV crossover aratos si ar merita sa fie complet cool!

Alfa Romeo Stelvio review

Per total, eu pot spune ca Alfa Romeo Stelvio arata bine la exterior, are proportii corecte, este un automobil atragator si mentine viu suflul cu care marca ne-a obisnuit pana acum.

# Performanta

Alfa Romeo Stelvio [2020]. Dinamica neasteptata

Modelul testat de mine (Stelvio 2.0, AT8, AWD, E6D, echipare Super) a avut un motor de 2 litri turbo cu 4 cilindri in linie care produce 280 de CP (400 Nm) la 5.250 de rotatii pe minut. Cuplul este disponibil integral inca de la 2.250 de rotatii pe minut. Sistemul de distributie este bazat, asa cum deja banuiti pe un arbore cu came, in chiulasa si 16 supape cu sistem MultiAir, iar antrenarea acesteia este facuta pe lanta. Puterea este distribuita catre toate cele 4 roti, insa in cele mai multe situatii este favorizata puntea spate.

Alfa Romeo Stelvio sprinteaza de la 0 km/h la 100 de km/h in 5,7 secunde, insa acest lucru nu-l consider absolut relevant pentru aceasta masina. Da, este un motor potent si poate fi si econom, insa pe mine m-a impresionat cu totul altceva la aceasta masina.

Este, pur si simplu, de neclintit in curbe! Are o stabilitate extraordinara! Am fost informat de Auto Italia ca este un altfel de SUV, insa nu m-asteptam sa fie chiar atat de dinamic. Nici nu am simtit vreo miscare a caroseriei in curbe mai provocatoare! Acest lucru se datoareaza sistemului de suspensii Alfa Link care e compus din:

  • fata: 80% aluminiu, doua brate si axa de viraj semi-virtuala;
  • spate: 45% aluminiu, Multilink, 4 conexiuni si o jumatate de brat.

Faina-i si acceleratia! Poti misca un mic munte de aproape doua tone intr-un timp foarte scurt. Tot ce mi-as fi dorit eu e sa fi avut si sunetul adecvat disponibil. Stelvio testat a fost putin cam tacut. Este, insa, potrivit pentru aproximativ 95% din cei care isi doresc o astfel de masina.

Alfa Romeo Stelvio 2020 review

La aceasta senzatie fantastica oferita de dinamicitatea masinii joaca un rol important si selectorul. Ce automobil iti mai permite sa ii schimbi „ADN-ul“? Stelvio iti ofera aceasta varianta. Pot alege una dintre urmatoarele trei:

  • a - Advanced Efficiency Mode;
  • n - Natural Mode;
  • d - Dynamic Mode.

Dynamic, asa cum ati ghicit este cel mai interesant, intrucat foloseste toate resursele disponibile pentru a-ti garanta ca vei avea parte de toata distractia. Bineinteles, vei fi in siguranta. Sistemele de asistenta functioneaza in parametri normali.

Pe traseul de aproximativ 500 de km parcurs de mine am avut un consum de 7,9 l/100km la o viteza medie de 57 de km/h. Este o valoare buna, avand in vedere ca nu am cautat sa consum cat mai putin posibil, ci am vrut sa vad cum se comporta masina in toate variantele sale de „personalitate genetica“.

Trebuie sa acord multumirile de rigoare si cutiei ZF in 8 trepte care raspunde excelent la comenzile tale si isi face si singura treaba de minune, in functie de modul in care conduci.

Iata cateva dimensiuni si alte caracteristici Alfa Romeo Stelvio care sper sa va fie de folos:

  • Lungime: 4,68 m;
  • Latime: 1,90 m;
  • Inaltime: 1,67 m;
  • Ampatament: 2,81 m;
  • Capacitate portbagaj: 525 l;
  • Greutate: 1990 kg (1,99 t);
  • Masa maxima remorcabila: 2300 de kg;
  • Capacitate rezervor combustibil: 64 l
  • Viteza maxima: 230 km/h.

Acum sa vedem ce regasim in habitaclu!

# Interior

Alfa Romeo Stelvio [2020]. Detalii care cuceresc

Poate aspectul exterior nu impresioneaza prea tare pe oricine. Poate nu e chiar atat de curajos pe cat si-ar dori unii. Habitaclul, insa, este unul magic pentru sofer. Momentul in care deschizi portiera este unul care iti releva un nou univers, unul mult mai placut vizual decat al altor constructori de masini. Ai cercuri, patrate, forme ascutite, tinte si o multitudine de ecrane care iti garanteaza ca te vei simti precum un comandant.

Eu, spre exemplu, am fost bucuros sa gasesc acest nou volan. Are o forma perfecta. Putin aplatizat in partea jos, cu adaugiri suplimentare in locurile in care se vor afla cel mai des degetele tale opozabile si o dimensiune ideala pentru orice fel de mana din aceasta lume, Stelvio va putea fi controlat cu usurinta si placere de catre proprietarul sau. Un mare plus il reprezinta si pielea de calitate, dar si polimerul folosit pentru butoanele care iti asigura comenzi rapide pentru pornirea motorului, controlul sistemelor de asistenta si cele pentru sistemul multimedia. Designul in trei spite este si el unul care inspira putina sportivitate si te duce cu gandul la faptul ca ai fi mai degraba intr-o Giulia, nu intr-un SUV crossover.

Alfa Romeo Stelvio 2020 review

Pana sa ma urc la acest volan, am fost impresionat si de combinatia de culori din acest habitaclu: rosu, negru si argintiu coexista intr-un echilibru care este asimilat cu entuziasm de ochii privitorului. Emana atat pasiune, dar te duce si cu gandul la faptul ca in mainile tale se afla rezultatul a mii de ore de cercetare-dezvoltare. E un echilibru placut si impactul vizual este neasteptat de fain!

Practic, scaunul soferului te imbratiseaza si iti asigura un nivel aproape optim de sustinere pentru virajele mai energice. Am facut cateva mici modificari rapide, m-am asigurat ca am vizibilitate si era gata sa pornesc la drum. Atat de simpla e interactiunea cu aceasta masina. N-ai nevoie de un training pentru a te intele rapid cu Stelvio.

Odata ce mi-am pus centura de siguranta, am observat si padelele din spatele volanului. Sunt mari! Dar sunt realizate dintr-un metal de calitate, se simt reci la atingere si reusesc sa iti ofere satisfactia schimbarii vitezei cu aceasta simpla apasare pe „+“ sau „-“. Click-ul acela specific este ideal pentru a-ti confirma actiunea pe care o doresti intreprinsa.

Trebuie, totusi, sa precizez ca am apreciat modul in care sigla companiei a fost adusa la interior. In loc sa foloseasca multe culori care ar putea distrage atentia sau strica in vreun fel feng shui-ul din habitaclu, avem o varianta gri-negru care se imbina de minune cu tot ceea ce regasim la interior. Bine gandit, Alfa!

Alfa Romeo Stelvio review

Revenim. In fata ta troneaza doua „ceasuri“ (turometru si vitezometru), iar in centrul acestora se afla un display care iti furnizeaza informatii importante cu privire la ceea ce conteaza pentru sofer: stii modul in care conduci, cine are centura pusa, cat e ceasul, in ce treapta te afli, ce ai setat pentru pilotul automat, eventuale erori sau in ce directie trebuie sa mergi pentru a ajunge la destinatie.

Ecranul sistemului de infotainment poate fi controlat doar fizic, cu ajutorul selectorului aflat in fata schimbatorului de viteze. Nu are capacitate tactila. Are, in schimb, o calitate buna a afisajului si raspunde rapid la comenzi, insa este clar ca un update trebuie facut in curand. El corespunde pentru o parte din solicitarile prezentului, insa nu este la fel de avansat ca variantele oferite de competitorii germani. Il poti, totusi, utiliza fara grija pentru a alege postul de radio favorit, pentru a schimba setari, pentru a-ti edita agenda sau alege piesa preferata de pe stick-ul personalizat. Navigarea, desi precisa, nu are o calitate foarte buna. Ea este putin cam greu de administrat si iti va solicita destul de des atentia, daca te indrepti inspre o zona necunoscuta. Vestea buna e ca poti folosi atat Android Auto, cat si Apple CarPlay. Telefonul te poate ajuta sa eviti astfel de mici neplaceri.

Pentru ca ne aflam la interior este important sa precizez ca Stelvio a obtinut 5 din 5 stele la testul EuroNCAP, asadar e o masina sigura in care poti avea incredere. In orice caz, nu uita sa respecti regulile de circulatie!

Un alt lucru important si pe care il veti folosi des este selectorul pentru stilul de condus: eco, normal sau sport. Despre acesta, insa, vom discuta putin mai jos.

Pentru a nu o lungi prea mult, punctez urmatoarele lucruri:

  • aerul conditionat incalzeste rapid habitaclul in diminetile friguroase;
  • scaunele incalzite nu exagereaza cu caldura, iar treptele sunt gandite foarte bine;
  • butoanele si spatiile cu care vei interactiona cel mai des sunt placute la atingere;
  • ecranele digitale sunt iluminate corect si pe timp de noapte le poti adapta;
  • spatiul pentru pasageri este decent, avand in vedere ca eu am 1,84 m si am stat foarte bine pe locul din spate cu scaunul soferului lasat in pozitia mea preferata de condus;
  • ai la dispozitie suficiente spatii de depozitare: in buzunarele usilor intra o sticla de 1,5 litri de apa, in fata avem doua suporturi pentru pahare, torpedoul poate sa pastreze aproximativ 2 enciclopedii, iar consola centrala poate inghiti fara probleme o geanta a unei domnisoare;
  • in spate incap trei adulti, dar calatoriile in doi vor fi mult mai confortabile;
  • exista prinderi pentru scaunul de copil;
  • suprafetele vitrate sunt mari si asigura un iluminat optim;
  • portbagajul este destul de generos, chiar daca nu este cel mai mare din gama.

Singura mea sugestie este sa alegeti sistemul optional de sunet Harman/Kardon. Va veti regasi des in masina, iar varianta de baza este putin cam slaba pentru urechile mai pretentioase. Veti da aproximativ 1.000 de euro in plus, insa va veti bucura de muzica de calitate si iluminare ambientala suplimentara care accentueaza frumusetea habitaclului.

Alfa Romeo Stelvio Review 2020

Per total, Alfa Romeo Stelvio are un interior reusit, chiar daca ar fi cazul sa vorbim despre o actualizare a tehnologiei. Confortul este optim, iar pasagerii pot ramane conectati la lumea exterioara. Copii vor fi bucurosi de faptul ca vor putea vedea aproape tot din jurul lor, iar animalutul de companie va fi incantat sa stie ca poate merge cu voi in escapada! Aveti unde-l lua!

# Cost

Cat platim pentru Alfa Romeo Stelvio cu 280 CP sub capota?

Pretul pentru toate aceste „bunataturi“ este de 44.229 de euro, insa puteti obtine un discount de la dealer pentru aceasta masina. Stiu ca suntem inca in pandemie, dar Ordonanta Militara nr. 8/2020 ne ofera* libertatea de a cumpara un autovehicul chiar si acum.

Alfa Romeo Stelvio 2020 review

Chiar merita testat! Are cateva atuuri care nu pot fi ignorate.

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!

*Starea de urgenta a fost inlocuita cu starea de alerta acum, insa ramane valabil faptul ca putem cumpara masini in continuare!