Bentley Bentayga Hybrid - Review

bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
bentley-bentayga-hybrid
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Consumul
  • Materialele de calitate superioara
  • Puterea suprinzatoare
Nu ne place
  • Sistemul de infotainment
  • Lipsa cupholdere temperate
  • Perdeaua pentru trapa
# Introducere

Bentley Bentayga Hybrid – desavarsit

Bentley Bentayga Hybrid reprezinta raspunsul britanicilor la pretentiilor clientilor premium care calatoresc mai mult in oras si isi doresc anumite avantaje oferite de o masina PHEV si care poate infrunta cu brio diversele scenarii urbane. Sa fie, totusi, doar atat?

Raspunsul e nu.

De aceea, in randurile care urmeaza veti afla experienta pe care am avut-o noi cu Bentley Bentayga Hybrid si ii veti descoperi atat avantajele, cat si dezavantajele. Am avut o experienta pe cinste, completa cu aceasta masina, asadar nu vom lasa deoparte niciun detaliu!

Nu putem, totusi, sa sarim direct in analiza. E important sa intelegem de ce a aparut aceasta masina si care ii este ei menirea in portofoliul unui constructor auto premium renumit la nivel mondial pentru masini capabile sa traverseze un continent de la un cap la altul intr-un confort absolut.

Bentley Bentayga a fost dezvaluit lumii intregi in septembrie 2015 la Salonul Auto de la Frankfurt, conceptul fiind prezentat pentru prima oara in 2012 sub denumirea Bentley EXP 9 F. Este primul SUV al marcii britanice detinute de Volkswagen si, asa cum se asteptau aproape toti fanii si clientii marcii, foloseste platforma MLB deja arhicunoscuta pentru versatilitatea si utilitatea sa. Are, asadar, rude cu care se poate mandri precum Porsche Cayenne sau Lamborghini Urus.

Bentley Bentayga Hybrid, modelul testat de noi, apare de-abia in anul 2018 la Salonul Auto de la Geneva si a fost disponibil pentru comanda din octombrie 2019, lucru care ne spune de ce a ajuns atat de greu si in Romania. S-a lasat asteptat, insa produsul final nu este unul aruncat la intamplare pe piata. Automobilul respecta rigorile instituite de marca al carui nume il poarta, cu extraordinar de mici exceptii.

Totodata, compania ne mai spune ca au avut in vedere si padurile boreale coplesite de zapada pe care le cunoastem de la orele de Geografie drept taiga. Mediile provocatoare alese pentru denumirea acestei masini reliefeaza faptul ca vehiculul este in stare sa raspunda cu brio la tot felul de trasee si nu se va da in laturi de la drumetii care sunt putin mai complexe.

O voi spune din start: aparitia Bentley Bentayga m-a gasit entuziasmat pentru ca imi doream sa vad cum vor raspunde dorintelor pietei cei mai buni constructori auto. Modelul Hybrid, insa, reprezinta fix ceea ce doream sa aduc in fata voastra: o masina mare, scumpa, de la un brand premium si care nu va polua mediul inconjurator doar pentru ca are un motor mare. In plus, ofera o alternativa viabila la consumul mare de combustibil pe care-l presupune o astfel de masina. Conducand deja Rolls-Royce Cullinan, stiu ca va pot oferi perspectiva ideala asupra acestui automobil. Asadar, e cazul…

Sa pornim!

Bentley Bentayga Hybrid. Impunator, dar subtil

Primul SUV al marcii britanice stie sa-si faca aparitia. Si face acest lucru aproape magic, avand in vedere ca vorbim de un automobil mare, de dimensiune extra-generoase. In configuratia testata, Bentayga Hybrid este un vehicul care poate fi folosit oriunde si oricand fara frica de necesitatea de a vizita rapid un service autorizat. Veti observa imediat si de ce.

Din fata, masina se identifica imediat drept un Bentley. Farurile, grila si capota sunt primele lucruri pe care mintea ta le inregistreaza si asociaza imediat aceste trasaturi cu caracteristicile unice ale marcii britanice. In cazul in care nu esti un impatimit (sau impatimitat) al lumii auto sau un avid cunoscator al marcilor prezente si in tara noastra, sigla inaripata impreuna cu elementul subtil inclus in lumini iti vor spune despre ce masina este vorba. Ideea principala e ca n-ai cum sa-l ratezi si sunt convins ca acest lucru n-are a se intampla prea des in tara unde „cu cat e mai mare masina, cu atat e mai bogat omul care o conduce“.

Numai din acest simplu cadru eu m-am indragostit de aceasta masina. E si simplu de inteles de ce am ajuns sa apreciez atat de mult Bentayga. Masina reuseste sa ma duca rapid cu gandul la drumurile rurale din Marea Britanie, la aerul specific insular si la stilul de viata simplu, curat, dar plin de activitate din Regat. O plasez usor in scenariul in care am o mica ferma si ma duc sa-mi verific cultura sau sunt retras intr-un sat unde vremea e ploioasa si ma duc din cand in cand sa-mi fac cumparaturile sau am luat decizia a ma muta cu familia la tara si le asigur copiilor transportul pentru scoala.

Daca va intrebati de ce are masina numere britanice, atunci va raspund. Acest automobil s-a aflat in trecere prin tara noastra, iar echipa Bentley Bucuresti ni l-a oferit pentru a-l analiza si pentru a vi-l prezenta. Destinatia sa finala era Grecia, unde a si ajuns intre timp.

Desi grila aceasta este putin cam mare, ea este integrata ideal in identitatea exterioara a acestei masini. Este transformata in piesa centrala a acestei opere mecanice, intrucat liniile principale ale fizicului automobilului se intrepatrund in ambianta intregului agregat pentru a transforma o combinatie de metale intr-o forma de arta pe patru roti. Priviti-o cu atentie si apoi sa-mi spuneti daca nu am dreptate.

Bentley Bentayga Hybrid

Farurile flancheaza aceasta grila si mentin focusul pe prezenta impunatoare a SUV-ului, proportiile acestora fiind calculate parca milimetric pentru a aparea in deplina armonie cu designul exterior al lui Bentayga Hybrid. Experienta mi-a demonstrat ca sunt si unele dintre cele mai bune sisteme de iluminat de pe piata. Nu sunt doar elegante, ci si utile!

Din lateral, observam dimensiunea mastodontului si acum intelegem ca nu este un produs lansat din necesitatea de a vinde mai mult, ci e o masina care are capacitatea de a strabate chiar si cele mai dificile drumuri. Masuratorile sunt disponibile putin mai jos, unde am inclus datele tehnice principale.

Efortul de a realiza o masina care sa se afle pe placul clientilor existenti ai marcii si de a fi intr-acelasi timp atractiv pentru altii este observabil din acest unghi. Aceasta nu are forme plictisitoare, nu este realizata dintr-o bucata si nici nu permite privitorului sa o treaca rapid cu vederea. Acum observam faptul ca automobilul respecta si putin din principiile aerodinamicii, lucru care garanteaza un confort superior la viteze mai mari pe autostrada. Simultan, ochii ne sunt insfacati efectiv de lateralul musculos si plin de vigoare al lui Bentayga Hybrid. Avem linii principale, evidente, dar si cateva marcaje subtile in caroserie care se disjung din identitatea istorica a constructorului auto. Arcuirea proeminanta pe puntea spate reliefeaza o masina puternica, dar care pastreaza din nobletea unei aparitii fine.

Suprafetele vitrate mari ne arata ca in aceasta masina pasagerii nu vor fi plictisiti niciodata pentru ca se vor putea bucura fie de aerul curat, fie de priveliste. Jantele de 21 de inchi complementeaza atitudinea de partener de „drumuri grele“ acestea fiind potrivite cu masura SUV-ului. Daca erau negre, era si mai bine!

Tot acum cred ca observam si aceasta culoarea fantastica aplicata pe acest corp frumos, lucrat de maestri. „Midnight Emerald“ ii spune si este o culoare noua adaugata in variantele standard disponibile pentru Bentayga Hybrid. Are la baza „Midnight Garden“ metalizat, insa a fost adaugat putin albastru care schimba perceptia vizuala si ofera o nuanta de verde mai intriganta. Cred ca este una dintre cele mai potrivite culori pentru acest automobil, avand in vedere faptul ca in lumina soarelui isi arata intreaga magie, iar cand lumina naturala dispare se reintoarce la un mister intunecat intarit de nuante care reapar cand si cand prin reflectarea iluminatului stradal. Ma bucur ca e standard o astfel de varianta, intrucat astfel de lucruri fac parte din pretul unei masini premium. Nu cred ca e bine sa lasam tot ceea ce defineste o masina ca fiind cu adevarat speciala doar la capitolul „optiuni“.

O vedeti putin mai noroioasa in aceasta poza, dar acest lucru a fost facut cu intentie pentru a va arata faptul ca Bentayga nu se da in laturi de la provocari. Am scos-o putin in afara carosabilului si s-a descurcat de minune, dupa cum veti putea observa mai jos. In tot acest timp noi n-am avut nici cea mai mica grija pentru ca partile importante ale caroseriei sunt protejate de un policarbonat destul de tare si care, Doamne ajuta, este ieftin de inlocuit.

Din spate, am privit aceasta masina de mai multe ori pana sa imi dau seama daca-mi place sau nu. Am ajuns la concluzia ca gusturile pot fi impartite, insa pe mine m-a castigat prin simplitate si atentie la detalii care diferentiaza o astfel de marca de restul constructorilor auto.

Bentley Bentayga Hybrid

Mi-a placut forma farurilor in „B“ intors si respectul pentru forma mai robusta care mentine ideea de autovehicul rigid, premium. Nu am foarte multe observatii de facut la acest capitol, intrucat tonul conservator adoptat de Bentley este unul potrivit pentru acest automobil. Ne reintalnim cu sigla companiei si o inscriptie discreta „Hybrid“ care ne spune ca motorizarea este una mai eficienta, mai curata, mai prietenoasa cu buzunarul tau. Stiu ca tema finantelor nu este una care preocupa posesorii si clientii marcii, dar e important s-o scoatem in evidenta.

E drept ca noul Bentayga deja a fost prezentat, insa nu strica sa privim inspre aceasta varianta acum. Poate fi o oportunitate buna de achizitie, avand in vederea scaderea garantata a pretului.

Per total, la capitolul design exterior Bentley Bentayga Hybrid pastreaza o forma desprinsa din ipostazele vietii britanice si ni le aduce in tara noastra pentru a ne putea bucura de o alta filosofie cu privire la crearea de SUV-uri. Este, bineinteles, loc de interpretare pentru fiecare in parte, insa masina aceasta arata bine, exact asa cum ar trebui sa fie orice pretinzator la titulatura de „Utility Vehicle“. Partea cu „Sport“ poate fi subiectiva, insa numai de putere nu duce lipsa aceasta masina!

Acum sa pornim motoarele! Sunt doua!

# Performanta

Bentley Bentayga Hybrid. Cu incredere!

Inainte de toate, cunoscand cititorii DailyDriven, va pun la dispozitie o serie de date tehnice care cred ca va vor fi la indemana:

  • Motor termic V6 TFSi, 2995 cmc, 335 CP si un motor electric de 126 CP;
  • Putere totala a propulsiei de 443 CP (700 Nm cuplu);
  • 0-100 km/h in 5,5 secunde;
  • Transmisie automata in 8 trepte;
  • Tractiune integrala;
  • Capacitate rezervor 75 litri;
  • Greutate 2,68 tone;
  • Volum portbagaj 480 litri;
  • Lungime 5,14 m;
  • Latime 2,22 m;
  • Inaltime 1,76 m;
  • Ampatament 2,99 m.

Experienta de condus cu Bentayga Hybrid este una care s-ar putea sa ti se para de necrezut la inceput. Un SUV de aproape trei tone care se misca atat de elegant si silentios poate fi categoric incadrat la categoria basm. Este, insa, cat se poate de real.

Nu am facut foarte multi kilometri, insa va pot spune ceea ce conteaza: datele cu privire la autonomie sunt reale. Am preluat masina cu 45 de km autonomie complet electrica si dupa 19,8 km realizati mai aveam 25 de km ramasi in „rezervor“. Maximum real la care poate ajunge Bentayga Hybrid este de 49-53 de km, in conditii normale de folosinta, asadar eu consumasem fix jumatate din energia disponibila in baterie.

Automobilul iti asigura folosirea corecta si economica a sistemului de propulsie hibrid in modul Comfort, echilibreaza resursele in functie de drum in modul Bentley, se axeaza mai mult pe motorul termic in modul Sport si poate fi fortat sa foloseasca doar energia din baterie in „E Mode“. Ai, astfel, la dispozitie mai multe variante de rulare, in functie de preferinta. Ba chiar iti poti edita propriul stil si sa-l salvezi in modul „Custom“.

Am pus-o chiar si la incarcat la o statie publica, iar in mai putin de 30 de minute aveam deja un sfert din capacitatea bateriei disponibila.

Bentley Bentayga Hybrid

Consumul? 0,0 l/100 km in primii 46 de km, apoi a urcat la 17,4 l/100 km. Tineti cont de faptul ca masina recupereaza energie si o stocheaza cand franam sau deceleram. Aceasta este apoi folosita pentru a scuti consumul de carburant. Valoarea prezentata mai sus poate scadea, daca stilul de condus e adaptat.

Am mers atat in oras, cat si in afara lui. Am fost pe asfalt, dar si pe drum de tara. Confortul este acelasi, daca nu alegi sa duci masina in offroad complet. Reuseste sa pastreze persoanele din habitaclu linistite si ai tot timpul o garantie ca vei ajunge in siguranta la destinatie.

Bentley Bentayga Hybrid

De directie nici nu cred ca mai e cazul sa spun ceva, dar precizez ca este neasteptat de „comunicativa“. Stii unde iti sunt rotile si manevrele pot fi facute oricand cu incredere. Nu incape loc de indoiala.

Daca modelul Hybrid nu va starneste interesul, atunci ar fi bine sa stiti ca exista si urmatoarele motorizari disponibile:

  • W12, 6 litri, twin-turbo capabil de 626 CP (model Speed);
  • W12, 6 litri, twin-turbo capabil de 600 CP (model normal);
  • V8, 4 litri, twin-turbo capabil de 542 CP (model V8);
  • V8, 4 litri, twin-turbo capabil de 429 CP (model Diesel).

Cum avem deja un nou Bentayga, va invit sa tratati cu atentie aceste informatii. Ele vor fi actualizate de producator sau importator, pe masura ce noul model ajunge in tara noastra.

Acum sa analizam interiorul!

# Interior

Bentley Bentayga Hybrid. Poftiti la bord!

Nici nu stiam cum s-o zic altfel, avand in vedere de ceea ce te intampina cand deschizi portiera soferului. Primul impact este unul fantastic, intrucat ochii tai sunt alintati de forme placute, armonie si materiale care tipa „calitate“. Nu reusesti sa dai de niciun rabat si tot ceea ce vezi este, evident, realizat cu grija si atentie. La urma urmei, despre asta este vorba la o astfel de masina. Platesti pentru a primi ceva mult mai bun.

Manerul portierei, gros si cumva catifelat la atingere, este primul lucru care mi-a atras atentia. Deschizi usa atat de usor, incat aproape uiti cu ce masina ai de-a face. Ai senzatia foarte scurta ca urmeaza sa te asezi in scaunul soferului dintr-un Continental GT, nu dintr-un SUV.

Am urcat in automobil si m-am asezat in spatele volanului intr-un fotoliu care efectiv m-a imbratisat cu dragostea unui parinte. Sezutul extraordinar de confortabil, partile laterale putin mai tari si spatarul croit perfect pentru cei care sunt putin mai mari in umeri mi-au asigurat o pozitie aproape impecabila din prima. Mi-am facut, totusi, propriile setari si am aranjat volanul conform preferintelor. In doi timpi si trei miscari am fost gata de drum. Masina nu necesita cunostinte avansate pentru a fi operata, lucru care mi se pare extrem de bun. Traiam cu impresia ca un Bentley va fi mai greu de pornit, insa daca ai cheia in mana si permisul in buzunar esti gata de plecare.

Bentley Bentayga Hybrid

Volanul este un deliciu si mi-am dat seama din start ca l-am mai intalnit undeva. Este similar cu cel pe care l-am avut pe Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet, doar ca aici avem o forma mai eleganta si diametrul acestuia este putin mai mare. Il poti tine confortabil cu ambele maini, avand in vedere ca pielea este una moale, iar cusaturile sunt realizate in asa fel incat de-abia le simti la atingere. Comenzile (scurtaturile) cred ca sunt putin cam mici, insa eu n-am avut o problema cu ele. Stiu, totusi, ca unii utilizatori s-ar putea sa se obisnuiasca putin mai greu cu ele. Tineti cont, insa, ca sunt foarte usor de utilizat. Au avantajul unei asezari logice si ofera un feedback care te va ajuta sa le memorezi rapid. N-ai cum sa ratezi nici sigla inaripata a constructorului auto care-ti confirma de fiecare data ca te afli intr-o masina de lux.

In fata mea aveam o asezare semi-clasica a principalelor instrumente de bord, in sensul ca doua ceasuri analogice flancau un display digital care cuprindea informatii esentiale despre automobil. Accentele portocalii pe care le-am gasit se aflau in armonie cu restul masinii, in timp ce martorii de culoare verde imi aratau si imi reaminteau ca ma aflu intr-o masina care poate sa consume benzina foarte, foarte rar. Turometrul, spre exemplu include o portiune dedicata pentru condus pur electric si ai la dispozitie doua afisaje pentru consum: unul pentru rezervorul de benzina, unul pentru „rezervorul“ de curent. Bordul lui Bentayga contine toate informatiile importante de care ai nevoie si au o dimensiune prietenoasa, astfel incat vei putea observa informatiile cele mai importante si fara ochelari.

Am reusit sa-mi desprind privirea de tehnologie pentru cateva momente si am privit la ceea ce ma inconjoara. Cu cat bun gust a fost comandata aceasta masina! Combinatia „Saddle si Burnt Oak split“ cu insertii de eucalipt a creat un habitaclu care pare a fi desprins din povestile despre aristrocrati. Priviti fotografiile si veti intelege de ce am fost atat de impresionat. Liniile, formele, culorile si armonia dintre ele formeaza o ambianta placuta, de parca te-ai afla in confortul propriei case.

Cum nu toate lucrurile sunt perfecte, sistemul de infotainment a fost primul lucru care m-a descumpanit. Obisnuit fiind cu ceea ce am tot vazut pe Continental GT, aici am regasit doar un display care era permanent. Elementul rotativ disponibil pe celelalte modele ale marcii nu este si aici. Banuiesc ca este vorba despre amplasarea sa sau spatiul pentru instalarea variantei mai avansate sa fie insuficient. Intr-acelasi timp, observam si faptul ca designul adoptat aici este putin mai diferit fata de modelele limuzina ale marcii. Portiunea care contine sistemul multimedia si butoanele pentru climatizare este separata de celelalte elemente ale bordului.

Acestea fiind spuse, acest display este usor de folosit, are un touch foarte bun care reactioneaza usor la apasarile utilizatorului, insa rezolutia cred ca putea fi putin mai buna.

Sub acesta gasim scaunele incalzite si ventilate, o optiune necesara pentru o masina care va fi folosita in mai multe scenarii. Aceasta va garanta un nivel de confort crescut.

Schimbatorul cutiei automate este integrat destul de bine in peisaj si are o forma interesanta si ergonomica, iar butoanele din jurul sau sunt usor de apasat si ofera un raspuns satisfacator la actionare.

N-am inteles de ce au lipsit cupholdere incalzite, avand in vedere valoarea acestui automobil. Cred ca era una dintre optiunile absolut necesare pe o astfel de masina pentru a o avea cat mai complet posibil.

Bentley Bentayga Hybrid

Spatiile de stocare sunt suficiente si generoase, iar in „cotiera“ gasim un seif pe baza de amprenta in care iti poti pastra lucrurile de valoare in siguranta. Este optional si costul il puteti afla mai jos, dar s-ar putea sa fie util pentru proprietarii de astfel de masini. Nu stii niciodata cand trebuie sa pui o suma mare de bani departe de ochii lumii. Acest lucru, insa, taie din capitolul conectivitate. Avem un singur USB Type-B in toata masina!

Stiind c-am de-a face cu o masina de lux am vrut sa-mi aud melodiile preferate, dupa ce-am trecut de momentul primei intalniri. Mi-am conectat cu usurinta telefonul prin Bluetooth si… Credeti-ma cand va spun ca Naim este cea mai buna auditie pe care am avut-o pana acum. Puternic, clar si cu multe, multe difuzoare, habitaclul este inundat efectiv de fix ceea ce vrei tu sa auzi. Excelent… Este pur si simplu excelent!

Bentley Bentayga Hybrid nu face niciun fel de rabat pentru confortul celor din spate. Acolo este disponibila o bancheta rabatabila realizata din aceleasi materiale excelente si doua tablete care pot fi folosite dupa bunul plac, avand in vedere ca ai conexiune la internet si Android la dispozitie. Le-am testat si se comporta foarte bine. Iti ofera posibilitatea sa-ti instalezi ce aplicatii doresti si poti chiar sa faci fotografii pe care mai apoi sa ti le descarci in telefon. Daca cineva incearca sa ti le ia, atunci poti fi linistit. Exista un sistem antifurt instalat care nu permite ca tableta sa fie in afara masinii pentru mai mult de 1 minut. Daca nu e conectata la loc, pur si simplu se blocheaza.

Din spate intelegi si de ce a platit proprietarul mai mult pentru trapa. Vezi tot si te bucuri de fiecare norisor sau pasare aflata-n zbor. Eu mi-am tot imaginat cum era sa fi fost copil si sa ma aflu pe aceasta bancheta in prima drumetie prin Cheile Bicazului. Ar fi fost magic! Simultan, insa, e posibil sa ma fi plans de faptul ca e prea multa lumina in interior vara, din cauza perdelei pentru trapa panoramica ce nu blocheaza complet razele soarelui fiind realizata dintr-un material perforat de culoare deschisa. N-am inteles care a fost rationamentul aici.

Per total, pot spune ca in aceasta masina te regasesti intr-un confort de clasa superioara. Ai la dispozitie tehnologii noi, poti ramane conectat si esti alintat de cele mai bune materiale. Exista cateva minusuri, insa ele s-ar putea sa nu conteze deloc pentru cei care se gandesc sa faca o astfel de achizitie. Datoria mea a fost sa vi le aduc la cunostinta.

Acum trebuie sa mergem (efectiv) mai departe prin aflarea pretului!

# Cost

Bentley Bentayga Hybrid. Pretul e pe masura!

Modelul testat de mine a costat 194.060 de euro fara reduceri aplicate. Pretul de baza, insa, pentru Bentayga Hybrid in 2020 este de 141.100 de euro.

Dintre optiunile pe care le-am avut incluse pe modelul testat amintesc doar cateva, dupa cum urmeaza:

  • Mesele de picnic – 1.680 de euro;
  • Cusaturi contrastante – 1.600 de euro;
  • Specificatia Blackline – 5.330 de euro;
  • Mulliner Biometric Secure Storage (seiful) – 1.980 euro;
  • Rear Entertainment – 5.775 euro;
  • Sistemul de sunet Naim – 6785 de euro.

Bentley sustine ca acest automobil este primul hibrid de lux din lume si n-am cum sa-i contrazic aici, avand in vedere ceea ce ofera. Este un pachet aproape complet si care nu dezamageste. Are un pret pe masura, da, dar stii fix pe ce iti cheltui banii.

Noua generatie are cateva lucruri importante de bifat inainte de a-si castiga titulatura de inlocuitor.

Bentley Bentayga Hybrid

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!