BMW 330e - Review

bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
bmw-330e
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Serviciile de asistenta
  • Dinamica
  • Materialele de calitate
Nu ne place
  • Consumul de combustibil
  • Spatiul din portbagaj
  • Timpul de incarcare al bateriei
# Introducere

BMW 330e – eficienta adaptabila

In momentul de fata constructorii auto se intrec in electrificare. Piata este efectiv inundata de oferte care propun sisteme mild-hybrid, hybrid sau plug-in hybrid. Unele sunt de succes si au utilitate reala, altele par a fi facute in graba. E momentul sa aflam de care parte a baricadei se afla vedeta acestui articol: BMW 330e (G20).

Fanii marcii stiu, insa cei care urmaresc sa faca trecerea de la o alta marca spre bavarezi trebuie sa afle ca nu e pentru prima oara cand BMW ofera Seria 3 cu sistem de propulsie hibrid.

Primul „treiar“ cu motorizare hibrida a fost chiar generatia precedenta (F30). A fost introdus in anul 2016 sub aceeasi titulatura pe care o avem noi astazi in fata noastra in varianta complet noua: 330e. Avea un motor pe benzina in 4 cilindri capabil de 180 CP si un motor electric care producea 88 CP. In total, 330e (F30) putea sa ofere conducatorului lui 248 CP. Aparitia acestuia pe piata n-a fost o intamplare sau o incercare disperata a BMW de a-si electrifica flota. Acestia au preluat tehnologiile dezvoltate pentru modele precum i3 sau i8 si le-au introdus pe cel mai bine vandut model al lor. Nu-si permiteau o greseala. Nu puteau sa faca o transformare la intamplare. Drept dovada, masina a fost destul de apreciata de clienti. Vanzarile, insa, au avut putin de suferit pentru ca cei care isi doreau un Seria 3 PHEV au aflat ca urmeaza o noua generatie si au asteptat-o sa apara.

Avand in vedere cele de mai sus, avem un motiv in plus pentru a analiza mai serios achizitia unui astfel de model. Se poate presupune ca a fost realizat un oarecare progres in acest domeniu, dar nu putem baga mana in foc. Evident, avem parte si de mai multa incredere in capacitatea constructorului de a oferi un produs mult mai bun, actualizat astfel incat sa raspunda provocarilor prezentului si sa satisfaca nevoile clientilor actuali si viitori.

Ne bucuram, insa, ca sunteti aici. Inseamna ca vreti sa aveti informatiile potrivite inainte de a face urmatorul pas. La urma urmei, nu putem sa ne-aruncam intr-o astfel de investitie cu ochii inchisi. Un Seria 3 nou presupune un anumit efort financiar pe care ar fi bine sa-l facem cu toate datele la indemana.

Vom face fix acest lucru.

Despre electrificare, pe scurt

In momentul de fata, avem urmatoarele tipuri de motorizari:

  • Mild hybrid – motor pe benzina sau motorina ajutat de o instalatie electrica (generator/motor) de inalta tensiune la pornire sau coasting pe autostrada;
  • Self-charging hybrid – motor pe benzina ajutat de un motor electric alimentat de o baterie care ofera posibilitatea de a rula complet electric pe distante scurte pana la o anumita viteza;
  • Plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) – motor pe benzina care conlucreaza cu un motor electric alimentat de o baterie; sistemul permite rularea in modul complet electric pe distante mai mari cu viteza superioara.

Am trecut acest Seria 3 PHEV (G20) prin mai multe teste pentru a va aduce aici o experienta completa.

Sa pornim!

BMW 330e – haine noi!

In primul rand, aspectul exterior.

Pentru un Seria 3 este important modul in care arata. Este masina care a consacrat BMW in mentalul colectiv si a transformat ideea de mobilitate din Bavaria intr-o chestiune dorita de atat de multi oameni, incat nici lor nu le-a venit (la un moment dat) sa creada acest lucru.

Impactul pe care un Seria 3 il are asupra peisajului cotidian este clar puternic. Automobilul este usor de identificat, de inteles si de admirat. Aceste lucruri sunt cu atat mai mult valabile pentru actuala generatie, G20. Noua forma a celui mai bine vandut BMW din toate timpurile a venit sa cucereasca noi inimi si sa ofere o gura de aer proaspat celor care o cautau.

330e-ul testat a fost o experienta impecabila pentru mine. M-a ajutat sa inteleg filosofia noului vehicul si sa va pot oferi o perspectiva nealterata. Tot timpul incerc sa va dau, printre paragrafele de povesti, o experienta curata, neatinsa de opinia mea proprie si personala. Simultan, imi doresc sa nu ma adresez voua intr-un stil robotic. Da, aveti parte de experienta bruta. Da, sunt date de prezentat. Intr-acelasi timp imi face placere sa va expun aici si trairile pe care le-am avut pentru a va ajuta sa obtineti o mica imagine de ansamblu inainte de a o testa la dealer-ul pe care il alegeti. E un review #pebune, dar nu facut in graba sau fara a avea cititorul in minte. Acum c-am stabilit si acest lucru…

Culoarea! Seria 3 PHEV testat s-a imbracat in Blue Ridge Mountain, pigment inspirat din peisajele desprinse din fanteziile scriitorilor de basme. Bine, in realitate, este o transpunere in estetica a cadrelor mirifice pe care le ofera un masiv muntos din partea de est a SUA. Simultan, este si nuanta pe care am putut-o vedea in comunicarile facute pe social media de catre compania care alimenteaza adrenalina din noi si ne motiveaza sa fim mai economi pentru a ne permite sa le cumparam si sa le intretinem corespunzator! Mi-a placut cand am vazut-o online, imi place si acum in persoana! E atat de noua incat n-o vezi cam deloc in tara noastra, iar acest lucru este un avantaj pentru cei care-si doresc ceva mai putin comun. Aplicata pe silueta noului 330e aceasta ne dezvaluie forma atractiva pe care acest sedan premium o are. Recunosc, fotografiile chiar nu o scot in evidenta. Aceasta culoare trebuie vazuta cu propriii ochi pentru a putea fi pe deplin inteleasa.

Dezmiarda, insa, 330e. Ii confera o diferentiere aparte, desi ca el mai exista mii sau zeci de mii in lume. E o simpla nuanta, da, dar e atat de bine potrivita ca povestea pe care incearca aceasta masina sa ne-o transmita!

Din fata, putem observa ca BMW nu s-a jucat prea tare cu acest model. N-au mers pe o varianta mai curajoasa de design, asa cum au facut cu Seria 4. „Rinichii“ au o marime normala si se regasesc in armonie cu intreaga parte frontala a masinii. Personal, as fi preferat ca marginea exterioara a grilei sa fie putin mai subtire pentru a lasa liniile din interior sa produca magia admiratiei, iar farurile sa aiba un loc mai important in definirea intregii atitudini a noului 330e. Intr-acelasi timp, e bine sa stiti ca puteti opta si pentru varianta complet neagra a acestei grile. Gusturile fiecaruia pot fi indeplinite!

BMW 330e

De departe, insa, cel mai atragator aspect pentru mine la fata noului Seria 3 PHEV au fost luminile cu tehnologie BMW Laser. Pur si simplu arata bine, transmit ideea de avans tehnologic, se integreaza impecabil cu identitatea masinii si, totodata, ii ofera acesteia un aspect dinamic. Forma DRL-urilor este mult, mult mai interesanta decat cea a farurilor LED. Recomand bifarea optiunii Laser pentru a beneficia de acest plus.

Imi place modul in care compania bavareza a ales sa „ascunda“ senzorii necesari pentru sistemul avansat (semi-autonom) de cruise control si ma bucur sa-l vad centrat si aranjat in armonie cu celelalte elemente precum grila sau emblema.

Pana si luminile de ceata complet LED au infatisare dinamica. Ele par ca sunt incastrate intr-un fel de arma cromata ce porneste doar atunci cand ai nevoie de un iluminat corespunzator.

Imi place fata acestei masini si ma bucur enorm de mult ca nu s-a experimentat prea curajos in aceasta zona. Seria 3 va fi in continuare usor de identificat drept un automobil apartinand bavarezilor, iar asta conteaza mult pentru propavaduirea identitatii marcii.

Din lateral, nu observam nimic iesit din comun. Forma simpla, dar de efect, arata ca s-a pus accent si pe confortul celor vor sta inauntru. Desigur, nu s-a uitat si de design. Exista o trimitere catre Hofmeister kink, dar s-a pastrat ideea practicalitatii prin suprafetele vitrate generoase. Vezi si tu bine, dar si pasagerii tai se vor bucura de privelisti de neuitat.

BMW 330e

Tot din acest punct de vedere vei observa si faptul ca masina are o usa pentru… Rezervor? In fata?! Nu. Nu va lasati inselati de aparente. Acolo se afla portul de incarcare pentru baterie. La urma urmei, vorbim de un plug-in hybrid!

Jantele mi s-au parut interesante, intrucat ele nici nu ies in evidenta, dar nici nu distrag atentia de la masina. Cred ca sunt primele fata de care raman neutru si pentru care nu sugerez inlocuirea. Acestui automobil ii sta bine fara echiparea „Shadowline“. Elementele cromate si din aluminiu sau aliaj chiar ii confera un aspect interesant si echilibrat prin reciprocitatea culorilor.

Mai avem cateva decupaje simple si o „crosa de hochei“ impinsa subtil in caroserie care sa ne ajute sa nu uitam c-avem de-a face cu un BMW.

Din spate, 330e arata ca o masina normala. Am fost surprins de acest lucru si, recunosc, putin descumpanit. De ce nu sunt si modelele PHEV ale marcii tratate precum modelele M? De ce sa nu merite si ele un statut special, elemente de design diferite sau cateva mentionari subtile cu privire la sistemul de propulsie mai curat?

Tot eu mi-am raspuns: nu are de ce sa faca marca asa ceva deoarece persoana care isi cumpara o astfel de masina nu vrea sa iasa in evidenta, nu vrea sa faca senzatie in serile de weekend in Piata Constitutiei si nici nu-si doreste ceva iesit din comun. Seria PHEV arata ca o masina normala pentru ca e extrem de putin diferita fata de celelalte modele.

BMW 330e

Tevile de esapament sunt discrete, dar prezente. Accentele cromate isi fac aparitia subtil pentru markerele de identificare pe timp de noapte, iar farurile noi respecta „L“-ul pe care cu totii il stim acum.

Acum observam ca lipseste xDrive din stanga emblemei. Avem doar 330e trecut in partea dreapta. Da, modelul testat nu a avut tractiunea integrala inteligenta a BMW. Despre acest aspect, insa, discutam mai jos.

Acum e momentul sa exploram sistemul de propulsie PHEV!

# Performanta

BMW 330e – ne trebuie priza!

In al doilea rand, dinamica. Asa cum v-am obisnuit, va pun la dispozitie o serie de date tehnice inainte de a va expune ceea ce am remarcat de-a lungul experientei:

  • Lungime: 4,63 m;
  • Latime: 1,81 m;
  • Inaltime: 1,42 m;
  • Ampatament:2,81 m;
  • Greutate: 1,73 t (cu sofer de 75kg);
  • Garda la sol: 0,14 m;
  • Motor termic: 1998 cmc, 4 cilindri, TwinPower Turbo, Dublu-VANOS, 184 CP de la 5000 rpm;
  • Motor electric: eDrive Tech, 88 CP de la 2500 rpm;
  • Putere totala: 252 CP;
  • Cuplu: motor termic - 290 Nm de la 1350 rpm, motor electric – 250 Nm de la 0 rpm;
  • Cuplu maxim: 420 Nm;
  • Capacitate rezervor: 41 l;
  • Capacitate baterie (brut): 7,6 kWh;
  • Viteza maxima: 225 km/h;
  • Viteza maxima doar electric: 120 km/h;
  • 0-100 km/h: 6,1 s;
  • Capacitate portbagaj: 370 l.

De condus, se conduce precum un BMW.

De simtit, se simte precum un BMW.

De vazut, se vede precum un BMW.

Voiam sa scot aceste preconceptii din cale pentru a ne putea concentra asupra a ceea ce conteaza cu adevarat: sistemul hibrid de propulsie.

Eu am luat masina cu rezervorul de benzina plin si bateria la 50% din capacitate. Aveam 405 km disponibili prin rezervor si 13 km prin motorul electric. Va spun, totusi, ca in doar 1 ora si 40 de minute puteti sa incarcati bateria la 80% la o priza de 230V. Nu dureaza asa mult. Pana-ti bei cafeaua si te aranjezi, ai energie la dispozitie.

Am activat modul EcoPro inca de la plecare pentru ca stiam ca voi sta mult, mult timp in trafic. Pandemia inca e in floare, asadar acum se renunta mai greu ca niciodata la masina personala in favoarea sistemului de transport public in comun. Am parcurs 14 km pana acasa, asadar am golit bateria. Am parcat si am incheiat ziua.

M-am indreptat catre o statie de incarcare gratuita. Am conectat-o. In bord imi afisa un timp de incarcare de 3 ore si 45 de minute pentru a ajunge de la 0% la 100%. M-am dus la cumparaturi. Intr-o ora m-am intors si am gasit o autonomie electrica de 7 km, iar nivelul afisat de incarcare era putin peste 25%. Concluzia: toate datele cu privire la incarcare sunt calculate si afisate corect.

BMW 330e

Acum ma intorc acasa pentru a lasa cumparaturile. Am golit din nou bateria si a intrat in arena motorul pe combustie interna. Consumul in oras este de 11,1 l/100 km. Valoarea, avand in vedere traficul din Bucuresti anterior pandemiei Covid-19, este una decenta. Acest lucru este posibil si pentru ca masina recupereaza energie din franare precum un dinam mai avansat. De fiecare data cand reduci viteza, motorul electric transforma opritul in energie electrica. E drept, nu intra foarte mult in baterie. O frana, insa, iti poate aduce suficient curent pentru a porni mai usor de pe loc. Motorul pe benzina este solicitat mai putin si asa ajungi la un consum mult mai mic. In aceeasi seara am iesit pe autostrada. Am vrut sa vad cum difera consumul la viteze mari, daca nu am deloc energie-n baterie. Rezultat: 7,6 l/100 km la o viteza medie de 109,8 km/h. Foarte, foarte bun!

330e ne-a aratat ca stie sa fie econom si util, dar trebuie sa ne folosim de baterie. Avem nevoie de priza. Cu cat folosim bateria mai des, cu atat facem economii mai multe si protejam mediul inconjurator.

Ar fi fost fain sa aiba o baterie la fel de mare ca X5 xDrive45e? Da, dar n-ar mai fi fost la fel de dinamica. Cand te gandesti ca ai la dispozitie si XtraBoost pentru un plus de putere… Stii ca acest plug-in hybrid este unul gandit, nascut si crescut in Bavaria.

E momentul sa exploram interiorul! Avem cateva lucruri importante de descoperit.

# Interior

BMW 330e – inconjurat de noutati

In al treilea rand, aspectul interior.

Nu sunt multe masini in tara noastra care sa-ti ofere aceasta senzatie de incredere fantastica inca de la primul contact. Momentul in care am deschis portiera si am procesat tot ceea ce urmeaza sa se afle in mainile mele a fost unul neasteptat de fain. Parea c-am intrat intr-un Seria 5 micsorat, intr-o limuzina care a venit sa ma ajute la tranzitia dinspre adolescenta tarzie spre adult. I-as putea spune „sedan al transhumantei“. Da, ai lucruri in campul vizual care iti confirma ca te afli intr-un model al marcii bavareze, dar intr-acelasi timp esti imbratisat de un calm dinamic. Primeste incredere de la aceasta masina. E un sentiment care trebuie trait la fata locului!

Am mai facut eu cateva ajustari folosind butoanele din partea stanga jos, mi-am cuplat centura si, dupa aranjarea oglinzilor, eram gata de plecare.

Am pus mana pe volanul standard non-M si m-am bucurat de aceasta intalnire. Se potriveste cu filosofia PHEV pe care ne-o ofera 330e. E putin mai subtire fata de varianta M-Sport, dar este imbracat in piele de calitate si iti place sa il tii in maini. Are un diametru potrivit, iar butoanele (15!) iti vor fi totdeauna la indemana pentru a accesa ceea ce conteaza: sistemele de asistenta pentru condusul semi-autonom, apelurile, asistentul virtual si operarea centrului multimedia. Sunt placut de atins si nu le vei incurca niciodata, intrucat aranjarea lor este logic si sunt usor de retinut. Pe modelul testat am avut si volan incalzit, o optiune care toamna-iarna-primavara este important de avut pentru un confort mai bun.

BMW 330e

Sistemele de asistenta sunt extrem de utile. Nici nu va puteti imagina cat de simplu a devenit condusul in oras. Activezi pilotul automat si te bucuri de drum. Iti pastreaza distanta, iti spune cand trebuie ajustata viteza pentru a te incadra in limitele legale, te atentioneaza daca depasesti anumite valori si chiar reuseste sa fie un sprijin real. Surpriza pentru mine a fost, insa, modul inedit in care functioneaza in mediul urban. Chiar te ajuta sa fii mult mai in siguranta in oras prin supravegherea constanta a ceea ce te inconjoara. E ca si cum ai avea un co-pilot care e obsedat de detalii. Puncte bonus pentru 330e aici!

In spatele acestuia gasim bordul in noua sa forma impinsa in lateral pentru a face loc in spatiul dintre vitezometru si turometru pentru navigatie sau NightVision, optiune disponibila pe modelele mai scumpe ale marcii. Bordul digital al lui 330e este putin mai mic fata de cel pe care-l gasim in actualul Seria 5, dar iti ofera acces la toate informatiile importante printr-un display clar si iluminat corect. In plus, isi schimba forma si culoarea in functie de modul in care conduci.

In dreapta ecranului de bord gasim displayul central al sistemului, asa cum ii spun eu (si altii, bineinteles), de infotainment. Experienta cu 330e nu a fost deloc lipsita de noutati. Primul lucru care m-a surprins a fost serviciul Concierge. N-as fi crezut ca exista o asemenea nevoie, dar isi dovedeste rapid utilitatea. Trebuie doar sa ai acces la acesta. Apesi pe iconita aplicatiei sau ii ceri acest lucru asistentului virtual, iar dupa un scurt apel cineva din Barcelona iti raspunde la telefon si te ajuta sa faci orice ai nevoie. Repet, orice ai nevoie! L-am incercat de trei ori.

Prima oara am folosit serviciul Concierge pentru a-mi seta navigatia. Am vrut sa ajung la un muzeu din Bucuresti fara sa fac eu vreo manevra. Tinandu-mi mainile pe volan si ochii la drum, am vorbit in limba engleza cu o femeie extrem de amabila care mi-a trimis instructiunile direct pe iDrive-ul masinii. Tot ce a trebuit sa fac a fost sa apas Accept. Navigatia m-a indrumat exact acolo unde voiam sa ajung, mai ales ca informatiile necesare imi apareau si in Head-Up Display. Conversatia a decurs ca pe roate, de ziceai ca discut cu un prieten!

A doua oara, surpriza, mi-a raspuns o doamna in limba romana! Eu eram convins ca persoanele din acel centru nu vorbesc limba noastra. Mi-au trecut o sumedenie de intrebari prin cap, insa mi-am dat seama repede ca are datele mele, stie unde sunt, vede ca masina a circulat doar in Romania de la activare si, fara a risca, a presupus ca sunt roman. Pe dumneaei am intrebat-o daca pot sa vad un film pe undeva pentru ca “am cateva ore libere” si, dupa o scurta cautare, mi-a oferit variante din care sa aleg. Suplimentar, mi-a mai spus ca putea chiar sa imi cumpere bilete, daca aveam un card salvat sau datele acestuia la indemana! In plus, mi-a spus ca imi si poate face rezervari la restaurant sau sa imi plateasca parcarea. Spuneti-mi ca nu e un lucru fascinant de avut pe un Seria 3 nou?

A treia oara am sunat pentru ca aveam o curiozitate legata de cum setez cheia digitala pe telefon. De data asta mi-a raspuns un barbat, tot in limba romana! M-a lamurit rapid si mi-a spus ca pentru a folosi smartphoneul trebuie sa ma adresez dealerului, intrucat doar acolo se poate face acest lucru. In plus, mi-a precizat si faptul ca functioneaza doar pe Android momentan. Fiti fara grija, noul Seria 3 vine si cu o cheie tip card pe care o puteti preda valetului pentru a va parca masina.

Aici poti sa ceri ajutor cu privire la problemele tehnice intampinate sau sa primesti sprijin fizic pentru tractare si alte situatii neprevazute. Ai o sumedenie de solutii de conectivitate la indemana, iar in cazul in care vrei sa scapi de toata aceasta aglomeratie de ancorare in prezent, nu trebuie decat sa opresti displayul central, sa treci ecranul de bord pe varianta minimalizata, sa iti pui piese preferata-n boxe si sa te bucuri de drum!

Displayul acesta, insa, mai are cateva atuuri. Navigatia contine RTTI, iar aceasta facilitate elimina necesitatea serviciilor de navigatie precum Waze sau Google Maps. Masina reuseste sa extraga informatii in timp real cu privire la drumul pe care-l parcurgi si-ti spune prin trei culori diferite cum e traficul: rosu e pentru aglomerat, galben pentru moderat, iar verde pentru aproape liber. Aceasta functie este utila mai ales atunci cand folosesti navigatia pentru a urma un anumit traseu. Pe langa asta, dupa setarea destinatiei si calcularea celei mai bune rute esti informat cu privire la anumite posibile taxe pe care ar trebui sa le achiti si iti ofera chiar varianta ocolirii drumurilor care presupun o cheltuiala in plus.

Din punctul meu de vedere, iDrive 7 ramane cel mai bun sistem de infotainment de pe piata. Informatiile sunt clare, serviciile oferite sunt bune, intensitatea luminoasa poate fi ajustata, iar modurile de control sunt suficiente incat sa placa oricui.

Sub acest ecran regasim ornamentele interioare si butoanele pentru confortul termic. De prima parte, n-am ce sa comentez prea mult, intrucat BMW ofera suficiente variante din care se poate alege. Va pot spune, insa, ca acest aluminiu putin intunecat e placut la atingere si-i confera lui 330e un look usor industrializat care aminteste de gloria progresului uman. Personal, insa, as fi ales ceva mai inchis la culoare. Cum am zis, gusturile fiecaruia pot fi indeplinite. De a doua parte, va pot spune ca sunt incantat cu adevarat. Butoanele sunt la locul lor, usor de accesat si mai usor de memorat. Acest aspect poate parea banal, insa in timp veti observa ca este foarte important. In plus, actiunile pe care le intreprinzi sunt confirmate de un mic display care iti arata exact ce temperatura ai selectat si ce nivel de viteza ai bifat.

Si, sa nu uitam, daca nu vrei sa folosesti butoanele, poti oricand sa spui „Hey, BMW! I’m cold.“ si asistentul virtual va ajusta temperatura astfel incat sa te bucuri de confortul dorit.

Cu toate ca vorbim de Seria 3, e bine sa retineti ca masina este practica si prietenoasa cu pasagerii. Isi poate face foarte bine treaba pentru o familie si poate fi utila pentru cei care si-o doresc. Un scaun pentru copil poate fi foarte usor instalat, iar cu scaunul soferului in pozitia mea de condus (1,92 m/110 kg) am incaput destul de in regula in spatele meu. Nu e la fel ca-n Seria 5, dar nu m-as supara sa stau pe bancheta pentru vreo 200-300 de km.

Aceasta calitate ramane valabila si pentru spatiul de stocare. Poti sa iti pui la punct o vacanta in patru de o saptamana fara probleme. Veti avea loc pentru toate, chiar daca vorbim de un plug-in hybrid.

BMW 330e

Per total, interiorul lui 330e este unul care respecta cele mai inalte standarde setate de anul 2020 si reprezinta un loc in care tu te vei simti bine. Eu m-am bucurat de tehnologia avuta la indemana si chiar mi-a placut faptul ca acum avem atat de multe optiuni la dispozitie pentru a ne face viata mai usoara.

Acum sa vedem cat trebuie sa scoatem din buzunar pentru a obtine acest automobil versatil si pregatit pentru a infrunta provocarile contemporane.

# Cost

BMW 330e – pret si concluzii

Finalmente, pretul!

Daca sunteti interesat de un 330e, trebuie sa aveti in vedere un lucru important: pretul de plecare al acestui model este de 48.850 de euro cu TVA inclus. Varianta PHEV a Seriei 3 fara niciun fel de optiune adaugata este cu 14.400 de euro mai scumpa fata de cea pe benzina al carui pret porneste de la 34.450 euro cu TVA inclus. Diferenta aceasta ar putea fi acoperita de programele Rabla si ecobonus, insa trebuie sa va ganditi la stilul de viata de zi cu zi pe care-l aveti si sa alegeti varianta cea mai potrivita pentru a va satisface nevoile de transport in mod corespunzator. Luati in calcul numarul de kilometri facuti saptamanal, destinatiile pe care le vizitati cel mai des, accesul la o priza sau statie de incarcare si tipurile de calatorii pe care le faceti in timpul liber.

Personal, va recomand sa incercati si 330i inainte de va decide cu privire la achizitie. Exista sansa ca o motorizare mai simpla sa va placa mai mult, insa nimeni nu poate spune ca un PHEV nu e mai util in viata de zi cu zi in oras. Mai ales, daca planuiti calatorii cu propria masina in Europa!

BMW 330e

Daca vreti mai multe opinii, exista si sectiunea Review-uri BMW de la proprietari!

V-am starnit interesul? Noi ne asiguram sa obtineti cel mai bun pret pentru masina dorita, indiferent de ce configuratie preferati! Tot ce trebuie sa faceti este sa apasati pe butonul “Cere oferta” si ne vom asigura ca primiti ce-i mai bun pentru banii dumneavoastra. In plus, va vom fi alaturi la fiecare pas!

Va multumim pentru ca ati fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!