BMW 750Li - Review

bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
bmw-750li
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Culoarea
  • Echiparea Luxury
  • Sistemul de suspensie
Nu ne place
  • Display-ul iDrive neactualizat
  • Sistemul de rear entertainment
# Introducere

Noul BMW 750Li xDrive – imputernicirea rafinamentului

Atotputernicul Seria 7… Unele masini sunt pur si simplu exemple ale sfidarii conventionalului.

Varful de gama bavarez in materie de performanta si lux mi-a fost incredintat pentru cateva zile de catre BMW Romania. L-am primit cu incantare si am pregatit un traseu diferit fata de ce v-am tot prezentat pana acum. Avem de-a face cu o masina speciala, un facelift (LCI) destul de curajos, asadar merita o experienta pe masura. Creionam o serie de amintiri care sa ne poarte pe culmile curiozitatii de unde vom putea intelege pe deplin ce ne ofera acest automobil si ce reprezinta el in realitate.

Desi BMW inca mai comercializeaza M760Li, adica Seria 7 long-wheelbase cu V12-ul glorios ce propulseaza si modelele Rolls-Royce, eu consider ca varful este varianta pe care noi o avem acum in fata noastra alaturi de M850i Coupe si Gran Coupe. Vedeta acestui articol va ramane prezenta in vietile noastre pentru multi ani de acum incolo, in timp ce V12-ul va fi eliminat din parcul bavarezilor din cauza ca nu mai poate tine pasul cu regulile tot mai aspre privind emisiile. Investitiile in retehnologizarea acestui sistem de propulsie nu-si gasesc argumentul, avand in vedere vanzarile destul de mici si interesul tot mai scazut pentru motorizari conventionale cu cilindree mare.

Lasand acest aspect deoparte, e cazul sa exploram putin istoricul lui BMW Seria 7. Cred ca e important sa stim de unde a plecat pentru a putea sa-i apreciem corect progresul sau, cine stie, regresul realizat.

Constructorul auto lanseaza prima generatie, E23, in anul 1977. A fost o declaratie pe care o facea la acea vreme in fata intregii lumi prin noutatile pe care le avea in componenta sa. Primul „septar“ avea un computer de bord, un indicator pentru respectarea intervalelor de service, martori care ii spuneau soferului daca era ceva in neregula cu masina, un dictafon si un sistem de climatizare complex impreuna ABS, airbaguri si suspensie fata dublu-link. Compania chiar a facut un efort suplimentar pentru a seta aceasta limuzina in partea de sus a lantului trofic bavarez.

Dupa 11 ani, in 1986, apare cea de-a doua generatie. E32 pastra cateva din atuurile primului Seria 7, insa acum devenea mai lung prin oferirea pentru prima data a variantei long-wheelbase, mai impozant si avea mai multe noutati tehnologice inclus. Cel mai important, insa, aici regasim momentul cand apare pentru prima oara V8-ul, adica 750i sau 750Li.

A treia generatie, E38, este prezentata lumii in 1994 si a ramas in productie pana in anul 2001. Pe langa progresul realizat in materie de confort, BMW a oferit pentru prima data optiunea de a echipa aceasta limuzina cu un V12 sau cu un motor diesel! A fost prima masina europeana ca a oferit navigatie prin satelit si primul automobil al marcii care avea TV disponibil la bord.

In anul 2001 este introdus E65, un Seria 7 destul de cunoscut in Romania gratie utilizarii sale in mai multe videoclipuri populare la acea vreme. Automobilul ramane ini folosinta in tara noastra si inca mai poate fi zarit pe drumurile patriei. Dintre noutati, amintesc aici faptul ca a fost primul BMW ce oferea night vision, adica un sistem de camere capabil sa vada mai rapid decat ochiul uman animale sau persoane ce s-ar putea intersecta cu traseul automobilului.

A cincea generatie, F01, a aparut in 2008 si a fost produsa pana in 2015. De retinut aici ramane faptul ca a aparut pentru prima oara motorizarea hibrid sub numele ActiveHybrid 7. Totodata, cu acest Seria 7 s-a experimentat cu propulsia pe baza de hidrogen, misiunea pe care BMW n-a abandanat-o nici in prezent. A mutat, insa, dezvoltarea unei astfel de solutii pe noul X5. Noi am povestit pe larg despre X5 xDrive45e AICI, un PHEV ce impresioneaza la capitolele eficienta si putere!

Varianta lui Seria 7 din prezent, adica G11, a fost prezentata in anul 2015 si a marcat momentul in care BMW a facut un salt urias in materie de calitate a materialelor la interior. Tehnologia din habitaclu a primit un boost imens, iar efort real a fost depus si in construirea masinii intr-un mod cat mai eficient posibil. S-au adaugat pentru prima oara elemente de carbon in structura de rezistenta OKL si s-a investit mai mult in crearea de alternative plug-in hybrid care sa nu taie din bucuria experimentarii unui astfel de automobil.

Acum ne aflam fata-n fata cu facelift-ul sau masina ce a trecut printr-un Life Cycle Impulse (LCI).

N-o mai lungim, intrucat aceasta limuzina impresionanta merita descoperita!

Pornim!

BMW 750Li – remarcabil oricand, oriunde

Experienta personala avuta cu BMW in ultimii ani nu m-a pregatit pentru ceea ce urma sa experimentez cu Seria 7 LCI. Acest facelift a schimbat complet modul in care privim si intelegem acest sedan de lux la capitolul design exterior. Ni se prezinta intr-un ambalaj extrovertit, daca imi permiteti sa ii spun astfel. E drept, faptul ca BMW a ajuns deja in 2021 este observabil. Modul in care a facut-o, insa… Discutabil.

Din fata, noua limuzina de top a constructorului auto din Munchen ne ofera o perspectiva diferita asupra unuia dintre elementele definitorii pentru marca: grila. Este primul lucru pe care-l observi din acest unghi si de departe cel care atrage cea mai multa atentie. Nu e niciun secret faptul ca mai multi producatori au inceput sa largeasca marimile anumitor caracteristice specifice lor, insa aici avem parte de o transformare neasteptata. Grila este efectiv uriasa. E atat de mare incat nici nu-mi vine sa ii mai spun ca seama cu „rinichi“. Priviti fotografiile si spuneti-mi ca n-am dreptate. Este sau nu o schimbare dramatica?

Cert e un lucru: socul initial trebuie sa treaca si mintea ta trebuie lasata sa absoarba noua informatie ce i se prezinta in acest nou pachet.

Moment cu moment, vei descoperi ca noul Seria 7 vine in intampinarea ta cu o atitudine curajoasa, demna vremurilor in care traim acum. Nu cauta sa fie un follower, ci vrea sa devina un trend-setter. Iti propune tie, viitorul proprietar, o imersiune intr-o dimensiune a curajului pe care n-ai mai trait-o pana acum in aria aceasta a automobilelor.

Daca esti aici sa citesti aceste randuri, atunci tu stii deja ca aceasta limuzina este potrivita celor care nu cauta aprobare din partea multimilor. La urma urmei, de ce ti-ai dori asa ceva? Esti special. Ai reusit sa treci de barierile pe care ti le-a aruncat viata si societatea. Ai ajuns la un punct al disponibilitatii financiare care iti ofera posibilitatea de a te rasfata cu ce e mai bun pe piata. Vrei, in acelasi timp, sa fii vazut. Noul Seria 7 iti va oferi acest lucru. Si nu te vei remarca printr-o evacuare zgomotoasa sau prin culori neon, ci cu bun gust. Ai un powerhouse in mainile tale, iar acesta le spune celor din jur ca nu esti doar un alt roman care vrea sa isi impresioneze vecinii de la bloc…

Partea frontala a masinii, insa, deschide calea catre o generare de impresii in trafic asa cum pana acum nu a fost posibil cu predecesorii sai.

Modul in care farurile subtiate (care te privesc de parc-ai fi masa de pranz) flancheaza acest element urias releva o caracteristica importanta: frumusetea expresivitatii nu poate fi limitata la o serie de constrangeri triviale. Vei iesi din tipar cu noul Seria 7, dar nu te vei arunca in extrema dizgratiei. Te vei mentine intr-o zona pe care multi si-ar dori-o explorata, dar n-au curajul sa admita asta.

Grila, culmea, e si activa. Are un rol important in pastrarea aerodinamicitatii! Cand e nevoie de aer pentru o racire mai eficiente, aceasta se deschide. Cand vrei sa consumi mai putin si doar sa te bucuri de ceea ce te inconjoara in drumul tau, grila se inchide si permite o strapungere mai usoara a aerului. Vei avea, asadar, un consum mai bun pentru ca rezistenta la cresterea vitezei va fi mai slaba.

Iluminatul contribuie semnificativ la definirea identitatii acestei masini, intrucat ii adauga acel plus de seriozitate bavareza pe care atat clientii, cat si fanii marcii doresc sa-l observe. Eu, unul, am fost incantat de noul design. Pare imbarbatat, transferat din curentul trecut in epoca unei curajoase deschideri catre nou. Cei care te vor vedea in oglinda retrovizoare vor sti de fiecare data cine se apropie vertiginos.

Bara fata, din nou, este un element care contribuie la confirmarea progresului realizat prin acest LCI. Daca te uiti doar la ansamblul care se afla sub numarul de inmatriculare, vei observa o pasarea maiestuoasa care s-a transformat intr-o parte integranta a acestei masini pentru a-i conferi toate informatiile necesare, astfel incat cel care se afla in spatele volanului sa ramana intotdeauna in siguranta. Spun asta pentru ca acolo se afla radarul si celelalte parti constitutive ale sistemului de cruise control si traffic recognition. El este impecabil integral in partea frontala a noului Seria 7.

Da, o fi grila mare… Dar intreaga fata a acestei masini este un glonte in inima fricii. Bavarezii nu s-au indoit in fata pretentiilor conventionale si au mers inainte cu deschiderea unei noi epoci in materie de design. Eu le respect curajul si ma bucur ca n-au ramas blocati in trecut.

Din lateral, avem o silueta clara ce ne spune imediat ca masina asta e gandita pentru cei care vor sta in spate sau, mai bine spus, pentru cel/cea care va sta in dreapta spate. Usile pasagerilor sunt mai mari pentru a permite celor din habitaclu sa aiba mai mult loc pentru a se relaxa. Asta, insa, nu e tot.

E remarcabil impactul initial pe care ti-l ofera zarirea acestei masini din acest punct de vedere. Stii instant ca e o limuzina de lux, dar iti dai seama, cu precizie, ca nu e doar o alta limuzina care stie sa fie confortabila: ii sesizezi puterea. Varful care pare a strapunge orice perdea de aer, alungirea aproape eleastica si corpul solidificat de miile de aranjari ale caroseriei se imprima pe retina ta si, in mai putin de o clipa iti dai seama ca ti-a crescut pulsul si nu stii cum s-a intamplat asta.

Este un automobil atragator si din acest punct de vedere, chiar daca surplusul de suprafete vitrate va fi observat cu precadere de cei care nu vor fi mai intai atrasi de culoare sau de jantele gandite de un om care clar si-ar fi dorit sa poata calatori cu OZN-uri.

Si, da, „crosa“ a ramas. In cazul noului 750Li e putin mai lunga si acopera acum discret gaura pentru ventilatie din fata. Ofera, insa, un imbold imaginatiei si iti sugereaza cam cat de mult spatiu e interior. Simultan, intareste notiunea ca acest automobil nu e unul care are nevoie de zapaceala adolescentina, ci de ferocitatea unui adult care a inteles mersul traiului efemer pe Pamant.

Cumva, intr-acelasi timp, din aceasta perspectiva parca primesc si o sugestie cu privire la siguranta ridicata a celor care se afla in habitaclul masinii. Nu crezi si tu la fel? Linia care se intinde de la faruri pana la stopuri parca marcheaza discret un submarin nuclear care a capatat tehnologie de ultima ora si acum poate rula pe asfalt fara niciun fel de piedica.

La urma urmei, despre asta trebuie sa fie o limuzina. Daca in fata dam de o expresivitate crescuta, atunci aici avem o usoara trimitere catre puterea aristocratica, una care nu cedeaza in fata trecerii timpului.

Trecem acum la ceea ce eu consider a fi cea mai reusit parte a noului 750Li: spatele. Aici compania bavareza chiar a dat lovitura, intrucat, indiferent de cum ti-ai configura propriul „septar“, ai parte de o identitate clara, distincta si robusta.

Poate fi imitat de altii, insa nu va fi niciodata confundat cu alta masina. E drept, bara longitudinala mai poate fi vazuta si pe alte modele premium, insa aici este impecabil contrastata de stopurile putin mai predominante, iar similitudinile in design se gasesc intr-o reciprocitate fantastica in momentul in care observi cat de bine se aliniaza gurile de evacuare cu luminile.

Imi place ca exista o distanta generoasa intre lumini si sistemul de esapament. Asa poti observa aceasta culoare fantastica (Royal Burgundy) pe care o poarta cu mandrie unul dintre varfurile BMW.

Per total, imi place cum arata noul Seria 7. Sunt constient de faptul ca grila putin mai mare nu va fi pe gustul tuturor si nici n-are de ce. La urma urmei, orice afacere cauta sa gaseasca mai multi clienti pentru a putea continua sa faca bani. Nu poti sa ramai in topul interesului, daca nu inovezi si daca nu ai curaj sa faci un pas decisiv in directia in care nu multi ar merge.

Un lucru e cert: BMW 750Li LCI este un automobil reusit la capitolul design exterior si va avea parte cu siguranta de multi clienti multumiti pentru ca primesc un pachet mult mai bun fata de ceea ce a fost disponibil pana acum.

Iar asta ne duce cu gandul la progres, asadar e momentul sa descoperim ce poate!

# Performanta

BMW 750Li – nu vrei sa te opresti!

Stiti ce urmeaza. Va pun la dispozitie detaliile tehnice inainte de a afla cat consuma si cum se comporta pe drumurile patriei aceasta nava amiral propulsata de sufletul dinamic bavarez. Iata, asadar, ce ar trebui sa aveti in vedere despre aceasta limuzina:

  • Lungime: 5,26 m;
  • Latime: 1,90 m;
  • Inaltime: 1,47 m;
  • Ampatament: 3,21 m;
  • Greutate: 2,04 t;
  • Motor: 4,4 l, V8, 530 CP de la 5.500 rpm;
  • Cuplu: 750 Nm de la 1.800 rpm;
  • Transmisie: automata, 8 trepte;
  • Tractiune: integrala;
  • 0-100 km/h: 4,0 s;
  • Viteza maxima: 250 km/h;
  • Capacitate rezervor: 78;
  • Capacitate portbagaj: 515 l.

Propulsorul V8 este complet nou! BMW 750i xDrive si BMW 750Li xDrive sunt echipate cu nou dezvoltatul motor V8 de 4,4 litri, a carui putere maxima a fost crescuta cu 60 kW/80 CP la 390 kW/530 CP.

Am ales, asadar, un traseu care urma sa-mi spuna totul despre aceasta masina si, mai important, despre acest sistem de propulsie: Bucuresti – Cheile Dobrogei – Corbu – Costinesti – Adamclisi – Bucuresti.

Ideea principala a fost ca voi avea ocazia sa inteleg cum functioneaza motorul V8 si cat de bine a fost adaptat pentru a raspunde atat provocarilor cotidiene, cat si cerintei de dinamism.

Am pornit in aceasta aventura destul de neincrezator. Cine mama ma-sii are nevoie de V8 in tarisoara asta a noastra? Unde poti tu sa-i simti limitele de performanta si cat de mult de poti bucura cu adevarat de ceea ce ofera? „Clar era mai bun un diesel cu 320 CP!“, imi ziceam eu in timp ce ma desfatam in tot ce are aceasta masina de oferit.

Vedeti voi… Mentalitatea asta de roman tinut tot timpul la limita supravieturii m-a impins sa ma multumesc tot timpul cu putin, cu cat se poate, sa trag de fiecare leu si sa nu ies din limitele pe care mi le-au aratat de atatea ori cei care ne-au condus de-a lungul anilor. Sa nu cumva sa consum mai mult de 7-8 l/100 km, sa n-am motor mai mare de 2 litri, sa nu turez masina cand nu trebuie si lista poate continua. Noi n-am fost invatati cu faptul ca putem sa exploram (cu putin efort constant, ce-i drept) progresul realizat in mai multe domenii, nu doar cel auto. N-avem cultura mancatului in oras, a traiului sanatos si lipsit de concentrarea pe cat castiga X sau Y. Am fost intorsi tot timpul unul impotriva celuilalt si ni s-a cultivat de acasa ideea ca pentru a reusi trebuie sa ne sacrificam sau sa ramanem in banca noastra si sa nu scoatem cumva capul din colivia proprie pentru ca nu se stie cine ni-l poate taia. De-abia daca acum mai miscam ceva pe zona de antreprenoriat autohton si a venit pandemia…

Noul Seria 7 in varianta long wheelbase mi-a demonstrat ca viata trebuie traita, explorata, redescoperita cu fiecare suflare. Mie masina asta, mai exact limuzina cu motorul acesta mi-a largit orizontul. Meritam si noi ceva mai mult decat 0,9 l, 1,4 l si 1,9 TDI. Chiar ar trebui sa ne invatam sa profitam de avansul tehnologic realizat in domeniul automotive si sa-l simtim cu fiecare apasare a pedalei de acceleratie.

Am plecat, asa cum v-am spus mai sus, destul de suparat pe faptul ca masina asta are un motor de 4,4 litri si un varf de putere de 530 de CP. Dar am inceput sa ne intelegem si sa o vad cum la fiecare pas incerca din rasputeri sa ma tina cat mai departe de stresul cotidian, asigurandu-ma la fiecare ridicare a acului turometrului ca e gata sa imi ofere mai mult, si mai mult, si mai mult!

Am mers cu ea in parcari subterane, am parcat-o folosind cheia in fata blocului si am stat la semafor in timp ce eram masat intr-o veselie.

Am intrat cu ea pe A2, dupa ce Capitala deja mi s-a parut un teren cucerit cu usurinta, si am stat in spatele volanului zambind in timp ce rulam ca un pensionar veritabil cu 90 de km/h. Puteam sa merg cu 250 km/h? Da. Voiam sa fac aceasta inconstienta? Nu.

Dar puteam s-o fac, daca voiam si eram natang. Rezerva de putere disponibila nu inseamna aroganta, ci iti ofera tie, proprietarului, increderea constanta ca vei ramane oricand cu un as in maneca. Ai sub capota un propulsor ce iti da multiple variante, indiferent de scenariul in care te afli.

Spun asta pentru ca am mers cu acest Seria 7 surprinzator de frumos pe un drum atat de stricat, incat iti venea sa chemi pe cineva cu o rampa si sa te duca inapoi la asfalt. Si-a facut impecabil treaba. Suspensia a lucrat incredibil! N-o spun ca s-o laud ca oricum n-am nimic de castigat. Ne-am despartit deja de cateva luni si probabil e in mainile altcuiva acum, dar credeti-ma ca este absolut fascinant sa duci o astfel de limuzina pe un drum din Dobrogea care nici macar n-apare pe harta si, la final, sa iesi basma curata de parca ai fi parcurs drumul doar pe asfalt de inalta calitate. N-a fost gandita pentru excursii pe drumuri de genul acesta, dar a reusit sa ma duca la destinatie chiar si prin astfel de trasee provocatoare.

750Li nu e fata de oras. E un ditamai monstrul. E fix masina de la care zici ca vei cere cel mai putin, insa iti va oferi aproape totul.

In toata aceasta aventura un singur lucru mi-a lipsit: frigiderul. Nu, nu pentru sampanie. Ci pentru o apa sau doua si cateva sandvisuri. La ce traseu am avut… Ar fi fost placut sa ma pot baza pe ceva care mentine la o temperatura optima cateva chestii esentiale pentru a putea ramane activ.

Fiti fara grija. Torpedoul si cotiera sunt refrigerate. Dati aerul conditionat la minimum si in 30-40 de minute veti savura un suc destul de rece fara probleme.

Despre consum va pot spune c-am avut urmatoarele valori:

  • doar in Bucuresti, modul Confort: 18,5 l/100 km;
  • doar pe Autostrada A2, modul Eco Pro: 6,2 l/100 km (viteza medie 94,5 km/h);
  • A2 – Cheile Dobrogei, modul Eco Pro: 7,6 l/100 km (viteza medie 68,9 km/h);
  • Cheile Dobrogei – Costinesti, Eco Pro: 7,4 l/100 km (viteza medie 67,3 km/h);
  • Costinesti – Bucuresti, modul Adaptive: 8,2 l/100 km (viteza medie 87,2 km/h);
  • din nou doar in Bucuresti, modul Sport: 22,2 l/100 km (viteza medie 51,2 km/h).

Constructia sasiului, suspensia si sistemele de amortizare, directia si sistemul de franare sunt proiectate pentru a facilita atat o calatorie relaxata, netulburata de denivelarile soselei, cat si un stil de condus sportiv si activ. Toate variantele noului BMW Seria 7 ofera standard o suspensie adaptiva, inclusiv amortizoare controlate electronic, si suspensie pneumatica pe ambele punti, cu autonivelare automata. Limuzina vine cu o gama vasta de sisteme de asistenta disponibile standard, dar si sisteme de asistare a condusului optionale. Driving Assistant Professional ofera un pachet complet de functii prin care condusul este cat mai confortabil si mai sigur posibil. Printre acestea se numara asistentul de directie si mentinere a benzii, Traffic Jam Assist, asistentul de mentinere a benzilor cu protectia activa in caz de coliziune laterala, asistent de evitare prin schimbarea benzii, avertizare la trafic transversal, avertizare la intersectie si de sens unic, precum si functia tempomat activ cu functie Stop&Go. Disponibil standard, asistentul de parcare ajuta conducatorul cu parcarea si manevrele aferente. Iar acum include si Reversing Assistant, care poate conduce automobilul cu spatele pe distante de pana la 50 prin directionarea acestuia de-a lungul aceluiasi traseu pe care a venit inainte.

Povestea asta toata are un pret, dar acum trebuie sa-i descoperim interiorul!

# Interior

BMW 750Li – permite-ti rasfatul

Momentul in care am deschis portiera acestui colos capabil sa parcurga tot felul de drumuri (dupa cum veti putea observa mai jos) a fost unul pe care cu greu il voi uita. Ochii pur si simplu nu stiau unde sa se mai uite pentru a putea da sansa creierului sa proceseze tot ansamblul ce se lasa descoperit cu fiecare secunda ce trece nestingherita.

Sunt atat de multe lucruri pe care le vezi din prima, incat aproape te simti complesit de ideea ca, fie si pentru cateva de zile, tu vei fi norocosul, fericitul, zamislitul, ce va avea acces la aceasta nava amiral ce cu usurinta ar putea indeplini capriciile celor mai pretentiosi oameni.

„Hai, Florine, ia-le pe rand si da-i bataie!“, imi zic.

Pare putin cam exagerat ce zic eu aici. Cum sa fii atat de impresionat de un interior de „septar“, nu? Este cunoscut faptul ca BMW pastreaza aproape acelasi limbaj de design interior pentru toate masinile sale, insa nava-amiral a companiei bavareze este atat de bine realizata, inca realitatea contactului fizic depaseste barierile propriei imaginatii. E pur si simplu fascinant sa vezi nivelul de atentie acordat detaliilor, calitatea materialelor si tehnologia care sunt toate impletite in armonie pentru… Tine. Nu vei trece cu usurinta peste momentul in care descoperi privilegiul de care beneficiezi. Asta am patit si eu!

Asa ca… Acum sa le luam pe rand!

750Li-ul testat s-a prezentat cu un habitaclu destul de sobru, dar acesta a permis reliefarea unor detalii care intretin ideea de lux, atmosfera de premium exclusivist. Negrul, asa cum bine stim, este o culoare eleganta. Pe langa asta, este foarte usor de intretinut. Va ascunde mult mai bine transferul de culori facut de haine, daca se intampla vreodata un astfel de lucru. Sansele sunt destul de mici pentru fotoliile din fata, avand in vedere ca sunt si ventilate, nu doar incalzite.

Deschiderea portierei in sine este o experienta. Are o greutate aparte, insa poate fi manevrata cu o asemenea usurinta incat nu iti dai seama de acest lucru decat dupa ce te asezi la volan si o inchizi.

Contactul cu fotoliul soferului a fost fantastic. Acesta m-a cuprins din prima si mi-a asigura un nivel ridicat de confort, insa l-am ajustat eu putin pentru a-mi gasi pozitia ideala si sigura pentru condus. Acest lucru se face cu usurinta, intrucat pui mana in stanga scaunului si iti apare pe ecranul infotainmentului ceea ce actionezi. Stii exact unde-ti este mana fara sa ai nevoie de invatarea butoanelor. La urma urmei, e vorba de o masina cu dimensiune generoase, destul de scumpa si pe care n-as vrea sa o manevrez fara a nu fi extrem de atent.

Pielea folosita este una extrem de calitativa si placuta la atingere, semn ca nu s-a facut rabat deloc la calitate. Structura tridimensionala a suprafetelor - cuprinde spatii mari pe sezutul si spatarul scaunelor din fata si din spate, cotierele integrate in ornamentele usilor si consola centrala - ofera interiorului o prezenta eleganta si rafinata. E drept ca te astepti la asta de la o astfel de limuzina, insa imi place sa fac aceasta precizare. BMW este unul dintre constructorii auto cu care am interactionat destul de des si care mi-a oferit de fiecare data experienta trairii unei aventuri premium. Fie ca vorbim de Seria 1, Seria 5 sau Seria 7, materialele folosite sunt calitative, iar totul pare foarte bine pus la punct.

Placut impresionat am fost de volan. Varianta non-M a acestuia a fost actualizata si acum contine elemente galvanizate ce ofera o diferita si imbunatita experienta a folosirii scurtaturilor. Dimensiunea sa este ideala si-ti va placea sa-l atingi de fiecare data. E si incalzit, asadar vei pastra confortul chiar si iarna.

Am aruncat din nou o privire la tot ansamblul care ma inconjoara si ma bucuram cu fiecare descoperire. Elementele intunecate sunt puse eleganta in scena de accentele argintii si insertiile metalice, iar folosirea sticlei inegrite pe anumite butoane transforma acest habitaclu intr-un veritabil centru de comanda. Chiar am simtit ca am in mainile mele ceva special.

In spatele volanului gasim bordul pe care eu, personal, l-as fi vrut putin altfel fata de celelalte masini din gama constructorului auto. E bine, insa, ca poate fi editat cu usurinta si poti adauga tot felul de preferinte personale. El e iluminat optim si-ti ofera informatiile necesare cu claritate, insa BMW a investit mult in Head-Up Display. Folosindu-l, vei putea fi mult mai atent la drum si nu va trebui sa iti muti atentia de la trafic. Contine suficiente informatii esentiale care fac utilizarea display-ului din spatele volanului inutila. Pe parbriz vei vedea viteza cu care rulezi, navigatia, muzica/radio, limita de viteza, functionarea sistemelor de asistenta si diverse atentionari care pot aparea oricand.

In dreapta-spate gasim butonul Start/Stop a carui apasare este un eveniment de fiecare data. Trezirea la viata a acestui V8 deschide o multime de oportunitati pentru sofer si pasagerul sau, insa iti spune tie ca esti pregatit pentru orice iti va arunca acea zi in fata.

Display-ul central, insa, m-a intrigat. Avea iDrive 7, insa forma sa era clar desprinsa de pe generatia precedenta non-facelift. Nu stiu de ce a facut BMW treaba asta, insa solutia adoptata in acest caz imi surade. Va explic si de ce. Am vazut ecranul disponibil pe noul Seria 5 LCI si este urias. Acesta, pe buna dreptate, ar fi fost complet nelalocul sau in acest habitaclu menit sa ramana discret, dar sa impresioneze prin formele sale bine gandite. Ai tehnologia cea mai noua la indemana, doar ca nu primesti un display mare care sa para ca a cazut din cer in aceasta masina!

Cred, insa, ca am vorbit suficient despre ceea ce gasim in fata. Ar fi cazul sa trecem la ceea ce conteaza cu adevarat: locul VIP-urilor.

Fie ca esti familist convins si iubitor de lux sau un director ce prefera confortul si viteza sau doar un om care apreciaza calatoriile facute cu stil si eleganta, Seria 7 long wheelbase iti ofera cu bucurie spatiul, tehnologia, confortul si micile detalii care accentueaza notiunea de rafinament in jurul careia aceasta masina a fost realizata. Ai la dispozitie pana si o scrumiera mica integrata in usa, dar nu cred ca cineva ar vrea sa aprinda vreodata vreun trabuc (daramite vreo tigara) in acest interior.

Cele doua fotolii din spate sunt confortabile din cale-afara, dar pot fi inghesuite trei persoane acolo. Trei copii vor fi cu siguranta usor de transportat in siguranta acolo.

M-am bucurat si eu de locul din dreapta spate. Experienta a fost asa cum ma asteptam: am gasit pozitia preferata usor, mi-am asigurat vizibilitate in fata si prin intermediul trapei, am ridicat perdelele, mi-am pus un film si am lasat soferul (fotograful a fost victima aleasa) sa fie atent la drum. Asa arata, cred eu, un transport rutier la clasa I+. N-aveam ce sa mai cer. Singurul upgrade de aici ar fi un pat incalzit. In rest… Te simti precum un print in spatele acestei masini!

Recunosc ca mi-ar fi placut ca sistemul de divertisment pentru spate sa fie putin mai user-friendly si mai versatil, dar isi face treaba la capitolul conectivitate si entertainment.

Suprafetele vitrate generoase iti asigura o priveliste de invidiat, asadar n-ar trebui sa stai prea des cu ochii in ecran. E bine ca sunt acolo si poti folosi, atunci cand n-ai ce sa vezi afara.

Esti in zona ta proprie de confort in spatele lui 750Li, iar asta te va apropria extrem de mult de aceasta masina!

Sa trecem la capitolul final!

# Cost

BMW 750Li – pret si concluzii

Pretul pentru noul BMW Seria 7 long-wheelbase cu motor V8 de 4,4 litri si 530 cai putere pleaca de la 127.449 de euro cu TVA inclus.

Modelul testat, insa, a avut o serie de optiuni bifate si a ajuns la o valoare totala de 162.348 de euro cu TVA inclus. In aceasta suma sunt incluse cateva lucruri ce merita mentionate, dupa cum urmeaza:

  • Culoarea Royal Burgundy – 1.179 euro;
  • Piele Nappa – 1.537 euro;
  • Jante din aliaj V-spoke de 20“ – 1.691 euro;
  • Integral Active Steering – 1.486 euro;
  • Geamuri confort (duble) – 1.333 euro;
  • Scaune confort – 2.255 euro;
  • Trapa panoramica Sky Lounge – 2.204 euro;
  • Driving Assistant Professional – 1.999 euro;
  • Sistem entertainment pentru locurile spate cu iDrive – 3.177 euro;
  • Design interior Pure Excellence – 1.948 euro;
  • Pachet Advanced Heating – 3.513 euro;
  • Pachet Innovation – 4.891 euro.

E cazul sa finalizam aceasta intreaga experienta cu o concluzie care, precum modelul testat, n-are cum sa fie simpla.

Avem, pe de o parte, noul limbaj de design curajos al BMW care a fost implementat si pe facelift-ul (LCI-ul) pentru Seria 7. Acesta va fi sau nu va fi pe gustul fostilor posesori si a altor posibili clienti. Mie mi-a placut, insa nu in totalitate. Personal, as fi ales optiunea Shadow care se extinde si la inegrirea acestui element important. Am vazut, ce-i drept, un nou Seria 7 alb cu grila neagra si arata impunator, atragator.

Pe de alta parte, actualizarea din interior nu este un radicala. Da, normal, sunt o multime de chestiuni imbunatatite si regandite, insa se poate observa o clara diferenta intre noul Seria 7 si actualul Seria 8.

Finalmente, eu pot sa zic, in ciuda mai multor sentimente contradictorii, ca 750Li e o masina care merita testata. Trebuie incercata! Pur si simplu, ofera un pachet atat de atragator per total, incat n-ai cum sa-i spui „nu“.

In plus, are beneficiul unei versatilitati aparte: e potrivita si directorului care umbla toata ziua pe drumuri pentru diferite negocieri sau intalniri, dar si familistului care vrea sa-si tina persoanele dragi intr-un cocon care sa le asigure ce-i mai bun la capitolul transport.

BMW 750Li e o nava-amiral bavareza care-si respecta creatorul, dar ramane, in cele din urma, in slujba proprietarului fara a-l dezamagi vreodata. Ofera totul fara compromisuri.

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografii realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!