BMW X5 xDrive45e - Review

bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
bmw-x5-xdrive45e
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Vopseaua
  • Versatilitatea motorizarii
  • Tehnologia din habitaclu
Nu ne place
  • Lipsa incarcarii rapide
  • Absenta trapei
  • Lipsa masajului in fata
# Introducere

BMW X5 xDrive45e – promisiunea indeplinita a eficientei

Incep abrupt. BMW X5 xDrive45e (G05) este un SUV (sau SAV, cum a nisat marca bavareza termenul) pe care l-am tot urmarit si acum va pot spune, in sfarsit, ca l-am putut testa. Vi-l aduc in fata voastra dezbracat de secrete si cu date pe care le am din utilizarea reala in Romania. L-am pus la munca si l-am utilizat fix asa cum ar face un viitor proprietar. De aceea, puteti folosi ceea ce va voi exprima mai jos cu incredere pentru a decide asupra unei viitoare achizitii. Trebuie doar sa aveti rabdare sa parcurgeti toate informatiile.

Primul model a aparut in anul 1999 si a reprezentat momentul intrarii constructorului bavarez in segmentul SUV. A fost o reala aventura pentru marca. Seful companiei ceruse o schita completa care sa fie gata in doar sase saptamani. Cu toate ca a fost o misiune aproape imposibila, X5 s-a nascut, conform lui Frank Stephenson, in timpul unui zbor. A pornit de la o foaie goala si a desenat intr-un timp foarte scurt ceea ce urma sa devina primul offroader al marcii. Acesta respecta elementele usor identificabile ale constructorului auto. Mai tarziu, BMW l-a branduit drept SAV pentru a demonstra ca este un vehicul la fel de placut de condus precum un sedan mai sportiv si este capabil sa fie prietenos cu mediul urban, in ciuda marimii sale.

Prima varianta de PHEV a lui X5 a fost disponibila incepand cu a treia generatie. X5 xDrive40e folosea un motor de 2 litri in patru cilindri si o baterie de 9kWh.

Sa nu uitam ca predecesorii sai au obtinut pentru X5 titlul de cel mai de succes SUV/SAV premium din lume. Astfel, stim deja ca trebuie sa ne asteptam la ceva macar bun, daca nu excelent.

Atat. Pornim!

BMW X5 xDrive45e – priveste-l cu atentie!

In primul rand, designul exterior. Asa cum stim deja din mai multe surse, noul X5 este un automobil de dimensiuni mari care ramane, culmea, prietenos cu mediul urban, dar practic in afara orasului. Marimea sa este un avantaj si asta se vede in modul in care marca a ales sa-l construiasca pentru noi. SUV-ul sau SAV-ul testat are, insa, bifate o serie de optiuni care-l fac si mai atragator.

Modelul testat de mine impresioneaza inainte de toate prin culoarea exterioara si echiparea M-Sport. „Albastru Tanzanite“ o complimenteaza impecabil si o pune in valoare din orice unghi ai privi-o si, mai important, in orice moment al zilei te-ai uita la ea. Nuanta costa 2.409 euro cu TVA inclus, insa iti asigura tie, proprietarul, bucuria de o revedea zilnic si de a o redescoperi continuu prin avalansa de detalii care se lasa explorate. Spre exemplu, noaptea masina pare ca e neagra, in prezenta luminii slabe e un albastru pregnant inchis, iar cand soarele straluceste cu putere poti regasi cu usurinta mai multe variatiuni de verde smarald, turcoaz si chiar putin auriu in granulele mici care par ca se imping pentru a ajunge la suprafata. Este o alegere costisitoare, insa pentru ceea ce ofera isi merita banii.

BMW X5 xDrive45e

Echiparea M-Sport transforma masina dintr-un Sport Activity Vehicle (SAV) care suporta mai mult abuz si nu se da inlaturi de la provocarile pe care i le aduce offroad-ul intr-un print al mediului urban care isi stabileste cu rapiditate calitatea de conducator al regnului din care face parte. Este observabil de toti, admirat de multi si inteles ca autoritate de cei care stau pe langa el. Aceasta varianta costa, ce-i drept, 5.945 de euro cu TVA inclus, dar inseamna cateva optiuni suplimentare precum:

  • Jante din aliaj usor M Star-spoke de 20“ bicolore cu anvelope runflat;
  • Tapiterie Vernasca;
  • Bord imbracat in Sensatec;
  • Pachet exterior in aluminiu satinat;
  • Ornamente Shadow line;
  • Bare longitudinale Shadow Line;
  • Capitonaj plafon antracit;
  • Pachet M Aerodinamic;
  • Volan M imbracat in piele;
  • Transmisie Steptronic Sport;
  • Sistem franare M Sport.

Fata de aceste optiuni parte din pachetul M Sport standard, modelul testat a avut in plus jantele M Y-spoke de 21“ bicolore cu anvelope runflat in valoare de 1.999 euro cu TVA inclus.

Din fata, X5 xDrive45e arata asa cum ar trebui sa fie un SUV/SAV al constructorului auto din Munchen: e impunator, se identifica rapid drept membru al marcii al carui sigiliu il poarta cu mandrie si starneste interesul prin designul putin mai excentric fata de predecesor. Progresul este vizibil. Viitorul a fost catapultat in fata noastra. Grila putin marita este flancata de cele doua faruri BMW Laser al caror elemente de culoare albastra se asorteaza impecabil cu nuanta folosita pe caroserie. In mod neasteptat, acum grila nu mai reprezinta un element de design controversat. A trecut o perioada de la lansare si pare ca se integreaza foarte bine in toata povestea masinii. Totusi, eu as fi vrut-o putin mai mica si nu atat de rotunjita la colturi. Cu toate acestea luate la un loc, imi place si asa.

Dimpotriva, m-am bucurat sa stiu ca e activa (se deschide cand e necesar mai mult aer si se inchide pentru un consum mai bun cand temperatura e ok) si ca asigura motorului racirea necesara pentru a nu se incinge prea tare.

Luminile de ceata LED par a fi bujorii din obrajii reci unui robot invatat cu luptele intergalactice care e prieten doar cu tine si apropiatii tai. Mi-a placut faptul ca sunt integrate armonios in aspectul exterior si isi fac simtita prezenta doar ca accent de utilitate. Nu distrag atentia de la povestea principala pe care ne-o reda acest SAV bavarez impozant.

BMW X5 xDrive45e

Unghiurile care ne ofera tot felul de forme atractive, gurile de aerisire innegrite si partile laterale putin largite construiesc o silueta de invidiat, un automobil care isi reprezinta cu mandrie ADN-ul si-si face predecesorii mandri. Nu e o exagerare. Acest X5 xDrive45e chiar arata al naibii de fain. Iti face placere sa descoperi fiecare interactiune a luminii cu formele sale.

Voi face, totusi, o precizare. N-are absolut nicio relevanta pentru un potential client, insa eu as fi preferat ca in loc de multe insigne cu „///M“, puse chiar si pe usita portului de incarcare, sa se continue cu denominarea „i“. Pentru un necunoscator, aparitia acestei masini impozante il poate induce in eroare, mai ales cand discutam de performanta. Vede mult „M“ pe masina, dar nu stie din prima ca e vorba de un sistem de propulsie plug-in hybrid. Imi pare rau ca BMW a renuntat la a mai promova divizia „i“, mai ales dupa cat au investit in electrificarea masinilor din portofoliul lor. Va reaparea, insa, odata cu modelele pur electrice si ma consolez cu acest gand. E doar o mica observatie si nu-mi schimba parerea per total.

Din lateral, observam faptul ca masina este destul de mare. Acest lucru confera incredere in capacitatea sa de a ne asigura suficient loc pentru pasageri si ne garanteaza ca vom aveam la dispozitie mult spatiu de depozitare. Suprafetele vitrate mari, geamurile spate fumurii si conturul portierelor ne transmit ca cei care se afla inauntru sunt cu adevarat norocosi. Aici mai remarcam si accesorizarea Shadow line care contribuie la conferirea de eleganta corpului SAV-ului bavarez. Mi-ar fi placut ca si jantele sa fie negre, recunosc, insa nu ma plang prea tare. Ele se asorteaza cu grila fata si conturul evacuarii.

BMW X5 xDrive45e

Nu avem parte de prea multe elemente de design care sa ne transmita agresivitate, insa remarcam faptul ca s-a pus un accent si pe aerodinamicitate. Liniile suple ii confera un caracter puternic, dar nu o fac caraghioasa. Este de apreciat modul in care constructorul auto a ales sa defineasca acest automobil chiar si in cele mai greu accesibile locuri din punct de vedere vizual. Nu a scapat niciun detaliu, nu a facut niciun rabat de la calitate. Avem o forma specifica BMW, dar avem parte si de obsesia pentru un look curat, fara greseli.

Din spate, SAV-ul PHEV ne transmite o senzatie de liniste si armonie. Stopurile contureaza profilul automobilului si-l ajuta sa isi defineasca prezenta printr-o asemanare cu o ariergarda care scaneaza intreaga zona pentru a-si mentine oamenii in siguranta. Nu uita, insa, de faptul ca e un vehicul puternic si ne ofera doua guri trapezoide ale evacuarii care ne spun ca nu e de joaca cu el.

Recunosc, la inceput n-am fost un fan al acestui design pentru posteriorul lui X5. Chiar am crezut ca se putea mult mai bine. Cu toate ca ofera o priveliste pe care o vei sorbi cu placere, ceva parca nu era la fel de usor de identificat precum vechea generatie. Punem modelul precedent langa cel actual si observam imediat ca e vorba de o imbunatatire categorica. Elementele componente ale spatelui masinii au acum mai mult sens, proportionalitatea este mult mai bine pusa in practica si adauga o picatura de seriozitate peste agresivitatea cu care eram obisnuiti pana acum. Masina nu mai e „suparata“, ci „relaxata“. Iti da tie, viitorului proprietar, o doza de incredere suplimentara in capacitatea ei de a-ti fi partener cu adevarat chiar si-n cele mai grele momente.

BMW X5 xDrive45e

Per total, la capitolul design exterior noul X5 (G05) arata fix asa cum ar trebui sa fie un astfel de autovehicul cu originea in Bavaria. Asigura o prezenta de neratat, ofera bucuria admirarii detaliilor si contine acea doza de sportivitate pe care ne-o dorim cu totii din cand in cand. Ai ce sa vezi si, mai important, ai ce sa descoperi de-a lungul perioadei in care veti fi de nedespartit.

Mi-a placut si ca nu se face mare tam-tam pe faptul ca sistemul de propulsie este diferit, mai curat si mai eficient. A fi discret cu o masina atat de mare este un efort pe care putini il apreciaza. BMW chiar demonsteaza ca toata puterea apartine clientului: vrei diesel, benzina sau PHEV? Ia-l! Nu va fi extrem de diferit fata de celelalte modele. Te vei putea bucura de masina ta fara a parea un extrovertit razvratit.

Acum sa vedem ce inseamna “45e” si daca merita sa iti iei acest plug-in hybrid bavarez. Va trebui sa mergi des la pompa?

# Performanta

BMW X5 xDrive45e – aproape ca uiti de benzinarie!

In al doilea rand, performanta si consumul. Am cateva lucruri importante de transmis pe care vi le voi expune in detaliu. Mi-am dorit de la bun inceput sa va ofer o imagine cat mai aproape de cea a utilizarii zilnice, indiferent de planul prestabilit. Am facut aproape 2000 de km pentru a va oferi toate datele.

Dar, asa cum v-am obisnuit pana acum, va ofer o serie de date tehnice care sper sa va fie utile:

  • Lungime: 4,92 m;
  • Latime: 2 m;
  • Inaltime: 1,74 m;
  • Ampatament: 2,97 m;
  • Garda la sol: 213 mm;
  • Greutate: 2,51 t;
  • Capacitate rezervor benzina: 69 l;
  • Capacitate baterie: 21,6 kWh net/24 kWh brut;
  • Capacitate portbagaj: 500 l (1720 l cu bancheta spate pliata);
  • Motor benzina: 6 cilindri, 2998 cmc, Twin-scroll turbo, Dublu VANOS, 286 CP de la 5.000 rpm;
  • Motor electric: eDrive Technology, 113 CP de la 3170 rpm;
  • Putere totala combinata: 394 CP (290 kW);
  • Clasificare poluare: Euro 6d-TEMP;
  • Cuplu: 600 Nm;
  • 0-100 km/h: 5,6 s.

Sistemul de propulsie e format, asa cum ati vazut mai sus, dintr-un motor cu 6 cilindri in linie capabil de 286 CP si un motor electric integrat in cutia automata de viteze in 8 trepte care dezvolta impreuna 394 de CP. Daca va intrebati de ce nu produce 399 de CP, atunci aflati ca acest lucru se datoreaza sincronizarii dintre cele doua variante de propulsie. Nu ating varful de putere intr-acelasi timp impreuna si de aceea avem cu 5CP mai putin fata de suma totala dintre cele doua motoare.

Acum aflati exact ce-am facut cu acest SAV. De dinamica vorbim dupa ce descoperiti care-i treaba cu armonia dintre baterie si motorul in 6 cilindri. Aveti toate valorile la indemana!

Consumul, incarcarea si alimentarea

Pentru a va oferi cele mai clare (si reale!) detalii cu privire la consum, am analizat comportamentul masinii la acest capitol de la preluare si pana la predare, pe fiecare segment de drum parcurs. Asadar, nu va pot oferi valorile printr-o simpla enumerare. Va voi spune exact pe unde am fost ca sa stiti la ce sa va asteptati in cazul in care doriti sa o cumparati.

Faza 1. Am preluat X5-ul PHEV cu ambele „rezervoare“ pline. Aveam 622 de km disponibili pe benzina si 56 de km pe baterie (100%). Retinem inca de aici faptul ca un consum mai mare sau mai mic depinde de conditiile de trafic, de stilul de condus, de incarcatura de la bord, de preconditionarea corecta a acumulatorului si de optiunile utilizate la interior.

Am ajuns acasa cu 606 km pe care-i puteam face folosind motorul pe benzina si 32 de km (~55%) pe care-i puteam realiza in baza energiei din baterie, dupa o distanta efectiva de 19,2 km (viteza medie 17 km/h) de-a lungul careia am folosit atat aerul conditionat, cat si scaunele ventilate. Au fost active si cupholderele temperate, si incarcarea wireless a telefonului mobil, insa nu le iau in calcul. Observam, iata, ca masina calculeaza si anticipeaza care va fi consumul motorului in 6 cilindri in linie, chiar daca el nu a fost deloc activat. Te mentine in permanenta informat pentru a sti exact cand trebuie sa faci o vizita la pompa.

Fiind participant la traficul fantastic al Capitalei de vineri dupa-amiaza, energia consumata din baterie a fost mai mare: am parcurs 19,2 km pornind cu o autonomie totala de 56 de km si am ramas cu 32 de km. Practic, aproximativ 5 km din curentul electric disponibil initial a fost utilizat pentru optiunile de care va spuneam ca le aveam activate.

Am parcat si-am incheiat ziua.

BMW X5 xDrive45e

Faza 2. Buna dimineata, soare! Apas pe frana si pe butonul de Start. In fata mea apar urmatoarele valori: 606 km pentru motorul pe benzina si 37 de km pentru baterie. Cei aproximativ 5 km pe care ieri nu-i aveam in acumulatori au revenit. Asta inseamna ca energia disponibila a fost recalculata si pentru ca n-am pornit aerul conditionat i-am recastigat.

Scopul acestei zile a fost de a petrece timp cu masina-n Capitala pana epuizez bateria. Am reusit sa fac 59 de km fix cu o viteza medie de 17,9 km/h si un consum de curent de 28,4 kWh/100 km fara sa ard benzina pana cand am golit acumulatorii, dupa care masina a iesit din modul Electric si a trecut automat in Hybrid (echivalentul Confort pe masinile non-PHEV ale marcii). Consumul instant de benzina a fost de 16,6 l/100 km, dar aceasta valoare a scazut treptat.

Am calculat traseul astfel incat sa ma apropii de o statie de incarcare in momentul in care nu voi mai avea curent electric disponibil, asa ca am pus masina la incarcat fara sa las motorul pe combustie interna sa spuna mai multe. Aici am remarcat primul si, in realitate, singurul minus real al acestui SAV PHEV: incarcarea rapida DC (CSS) de 50 de kW nu este disponibila. Am conectat-o la priza de 22 de kW si am asteptat o estimare a timpului de incarcare pana la 100%. N-am primit. Nici de la masina, nici de la statie… Am urmarit, insa, cat dureaza pana se inmagazineaza primul kW: 21 de minute. E prea putin, daca vrei energie electrica pentru un drum mai lung (vacanta) sau mai scurt (spre munca) si te grabesti. In momentul in care s-a implinit o ora de incarcare statia imi afisa c-a transmis bateriei 3,4 kW care se traduc intr-o autonomie de 15 km. Din nou, putin! M-am multumit cu acestia si-am plecat acasa. M-am dus linistit pentru ca aveam benzina in rezervor si nu ma stresam deloc din cauza autonomiei.

Am parcat in fata blocului cu 7 km ramasi in baterie si 590 in rezervor, dupa ce am parcurs o distanta de 8,3 km. Practic, calculul autonomiei afisat a fost corect. Avem 15 km la plecarea de la statia de incarcare, am facut putin peste 8 km (cu 21,7 kWh/100 km consum) si am mai ramas cu 7 in baterie. Cool!

Faza 3. Dis-de-dimineata ma reintorc entuziasmat la X5 xDrive45e si am resetat din nou computerul de bord. Aveam aceeasi 7 km ramasi si aceeasi 590 de km valabili pentru benzina din rezervor. Pentru ca aveam putin curent in baterie am activat modul Hybrid Eco Pro care taie din capacitatea maxima a unor optiuni care asigura confortul precum puterea sistemului de climatizarea. Drumul propus? Pana in Deva! Am pus destinatia pe iDrive 7 (am reusit sa-mi gasesc fix locul unde eram cazat) si-am plecat cu curaj. Nu m-am mai uitat la consum.

Am ajuns la cazare pe ruta Bucuresti – Valea Oltului – Sibiu – Deva dupa un drum de 416 km care a inclus de toate in afara de offroad. Aici am consultat computerul de bord: consum de 10,1 l/100 km pentru o viteza medie de 68,3 km/h. Dar… Din cei 416 km facuti, 79 de km au fost parcursi in modul complet electric, adica motorul pe benzina a fost oprit. Practic, consumul de 10,1 l/100 km a fost valabil pentru 337 de km. E important sa tineti cont ca am mers pe doua bucati de autostrada (si n-am stat in spatele vreunui camion pentru consum mai bun), am urcat serpentine, am stat in aglomeratie rutiera si am mai oprit din cand in cand pentru ca e vital sa faci o pauza de cateva minute la fiecare doua ore conduse. Te ajuta sa ramai concentrat si poti sa te bazezi ca reflexele tale nu te vor trada in caz de orice situatie.

BMW X5 xDrive45e

Faptul ca am ajuns la cazare cu aceasta valoare de consum de benzina si cu distanta de 79 de km parcursa integral electric este impresionant. Va reamintesc ca am plecat din Bucuresti cu 7 km autonomie in baterie. Acest lucru ne demonstreaza ca X5 xDrive45e stie sa-si administreze resursele bine, sa calculeze exact cand poate fi oprit motorul, dar sa asigure si puterea dorita de cel din spatele volanului.

Dupa ce am consultat datele, am incercat sa caut o priza la pensiune pentru a pune masina la incarcat. Am avut o discutie neasteptata cu doamna care administra proprietatea. Dumneaei credea ca ii voi incarca factura la curent cu sute de kW. I-am explicat ca un astfel de lucru nu are cum sa se intample, intrucat capacitatea neta a bateriei este de 21,6 kWh ceea ce inseamna ca voi consuma pentru o incarcare completa cam aceeasi valoare la care se adauga eventuale mici pierderi prin managementul temperaturii si diferenta de tensiune a retelei electrice. Plus ca, nici nu aveam de gand sa las masina mult timp la incarcat. Pe scurt, contorul de acasa va afisa pentru o incarcare completa a bateriei un consum de energie electrica de putin peste cei 21,6 kWh pe care-i are baterie drept capacitate. Cati exact… Nu pot sa va spun. N-am putut masura cu precizie si nici nu vreau sa va ofer date neadevarate. Cert este ca nu va trece niciodata de bariera de 30 de kW pentru o incarcare de la 0% la 100%.

Am conectat masina la priza si am continuat sa discut cu doamna care se ocupa de proprietate in continuare, intrucat incepuse sa manifeste un interes aparte pentru X5 45e. Ba chiar, la un moment dat, am invitat-o sa exploreze si interiorul. Remarca ei a fost una cel putin interesanta. „Ce nebunii mai fac nemtii astia, mai nene!“, a spus dansa in timp ce admira sistemul iDrive 7 si scaunele din fata.

BMW X5 xDrive45e

Ceasul arata aproape ora 18, iar masina acum imi comunica un timp de incarcare fata de data trecuta, cand am folosit statia dedicata. Pentru a ajunge la 100% erau necesare aproape 12 ore, adica trebuia sa o scot din priza la 6 dimineata. Atentie, insa, intrucat nici valoarea aceasta nu este definitiva. In functie de temperatura de afara, managementul caldurii, lipsa/prezenta caderilor de tensiune si puterea retelei, durata de incarcare pana la plin poate varia. Poate fi mai lunga sau mai scurta, dar viitorii proprietari trebuie sa retina un lucru important: bateria n-ar trebui niciodata incarcata pana la 100% si lasata in stand-by, daca se doreste pastrarea capacitatii ei maxime pentru o perioada mai lunga de timp. Dupa cativa ani de incarcare pana la maximum, aceasta poate da semne de imbatranire. Celule nu vor mai fi la fel „incapatoare“.

In rest, ar trebui mentinut un obicei de a pastra bateria incarcata pana la 90% pentru a-i mari durata de viata si pentru a-i pastra performanta la fel chiar si la 4 ani dupa cumparare.

M-am intors la SAV dupa o ora pentru a vedea care-i treaba cu autonomia: aveam 12 km disponibili. Mi-am vazut de treaba in continuare.

La aproximativ ora 23 am coborat pentru a o deconecta si am constatat ca am 37 de km (~50%) disponibili in baterie, dupa aproximativ 5 ore de incarcare la priza normala de 220 V. Bun! Imi veti spune acum ca incarcarea completa ar fi durat 10 ore, nu 12. Ei bine, retineti ca de la 80% la 100% inmagazinarea de energie electrica se face mai greu pentru uniformizarea pastrarii ei in celule. Si asa s-a mai dus o zi.

BMW X5 xDrive45e

Faza 4. Incepe o alta! M-asez in spatele volanului si vad ca am acum 35 de km autonomie electrica. Doi kilometri au disparut si au fost folositi, cel mai probabil, pentru preconditionarea bateriei. Aceasta e necesara pentru a oferi maximum de performanta.

Acum am folosit optiunea Battery Control.

Poti seta ca un anumit procent din baterie sa ramana valabil pentru intrarea in oras, unde nu vei polua. In mai multe aglomerari non-rurale din UE exista avantaje pentru cei care nu emit noxe in mediul urban, iar BMW pluseaza si chiar isi recompenseaza clientii prin programul eDrive Zones.

Eu am parcurs 4,3 km in fara emisii, dupa care bateria n-a mai livrat energie catre motorul electric si a fost necesara interventia motorului in 6 cilindri. Aveam aproximativ 50% din acumulatori incarcati si i-am consumat pana la 40% prin cei 4,3 km facuti. Am resetat iar calculatorul de bord. Am mers 17 km prin Deva, pentru care am avut un consum de 6,9 l/100 km, distanta de-a lungul careia masina a recuperat energie din decelerare sau franare si a inmagazinat-o peste cei 40% pe care eu i-am setat drept limita. Rezultatul? Am ars benzina doar pentru 11 km, intrucat, chiar si cu limita activata de pastrare a curentului in baterii, masina a reusit sa foloseasca energie recuperata din franare/decelerare pentru a-mi oferi 6 kilometri in care cei sase cilindri nu s-au activat.

Am resetat calculatorul de bord, am activat modul Hybrid (simplu, de data asta pentru ca voiam sa folosesc aerul conditionat si racirea scaunelor) si am ramas cu 29 de km autonomie in baterie.

Am oprit sa alimentez cu benzina inainte sa parasesc Deva si am plecat spre Transalpina. Aveam 611 km disponibili.

Faza 5. Am intrat din nou pe autostrada, unde kilometrii din baterie s-au dus rapid si am folosit motorul pe benzina.

Am ajuns pe Transalpina fara pic de curent in baterie, dar am sperat ca lucrurile vor evolua in bine. Am mers cat am mers, iar la un moment dat a urmat o scurta coborare in apropiere de intersectia inspre Ranca, distanta in care de-abia daca am pus piciorul pe frana. Masina stie sa foloseasca recuperarea de energie prin opozitia motorului electric si o inmagazineaza eficient, iar tu trebuie sa franezi mai rar. Dupa o scurta panta, am castigat 7 kilometri!

Surpriza a venit de-abia dupa ce am efectuat coborarea spre localitatea Novaci: am obtinut 23 de kilometri de autonomie! Fantastic! Una dintre supararile mele cu masinile cu sistem de propulsie conventional este ca nu primesti nimic inapoi la franare. Ei bine, iata cat de util este un PHEV. N-am facut decat sa cobor si, pe langa faptul ca n-am consumat nimic, am si obtinut un plus de distanta pe care o pot parcurge.

Daca la momentul parasirii municipiului Deva si intrarii pe autostrada aveam 611 km autonomie numai pe benzina, dupa ce am coborat Transalpina aveam 427 de km aferenti rezervorului motorului in 6 cilindri si 23 de km din baterie. Foarte, foarte bun, avand in vedere c-am facut un drum destul de complex care a insumat peste 196 de km.

Si ca sa va demonstrez c-am fost al naibii de atent la consum, am verificat sa vad daca cei 23 de km recuperati la coborare sunt intr-adevar utilizabili la maximum afisat. Raspunsul este „da“. Aveam 225 de km efectuati de la ultima resetare si am ajuns la 247,3 de km realizati doar in modul electric, pana am golit din nou bateria. Am facut 22,3 de km fara sa consum benzina, aproape fix cat imi afisa ca am disponibil. X5 45e mi-a oferit datele corecte si a calculat cu o eroare de sub un singur kilometru autonomia in modul electric.

BMW X5 xDrive45e

Faza 6. Am facut o ultima oprire in Dedulesti, unde am ajuns cu bateria goala. Aici am resetat tot pentru a masura consumul in drumul spre Bucuresti. Am mers linistit, fara sa fortez masina pana la intrarea pe A1. Consumul pana la intrarea pe autostrada a fost de 6,4 l/100 km pentru o viteza medie de 47,8 km/h.

Pe A1, am folosit modul Sport timp de 64 de km, unde am avut o viteza medie de 137 de km/h. Consumul a fost de 13 l/100 km. In acest mod baterie este folosita doar pentru eBoost, adica iti asigura un cuplu mult mai bun la plecare si sprijina motorul pentru a nu depune singur tot efortul.

Am trecut in Hybrid si am observat ca la o viteza constanta de 100 de km/h X5 45e consuma 6,2 l/100 km. Econom! Chiar surprinzator de econom, avand in vedere ca eram 3 persoane in masina cu tot cu bagaje!

La intrarea in Bucuresti dinspre Pitesti (A1) masina imi afisa un consum de 6,4 l/100 km, iar din cei 55 de km efectuati 7 au fost facuti complet electric, chiar daca bateria era goala.

Faza finala. Am intrat in Capitala si n-am mai urmarit deloc calculatorul de bord. Ma convinsesem.

Acum… Daca simtiti ca sunt prea multe date pe care trebuie sa le aveti in vedere, va spun ca si eu am simtit la fel initial. Din fericire, lucrurile se simplifica rapid.

BMW X5 xDrive45e este, asadar, un SAV fain, plin de noutati si care merita explorat. Acesta atrage, insa, prin faptul ca isi pastreaza dinamica specifica marcii, chiar daca avem un sistem de propulsie electrificat. Nu pierzi din distractie, nu pierzi din stabilitate, nu se face rabat la vreun capitol al performantei. Dimpotriva, poate fi chiar mai fain decat un 40i sau un 30d prin faptul ca vei primi un mic „eBoost“, atunci cand apesi pedala la podea.

Am fost confortabil si linistit pe autostrada, am intrat cu curaj in virajele de pe serpentine, am urcat orice deal fara niciun stres, am coborat recuperand energie si am avut o valoare de consum foarte buna per total.

BMW X5 xDrive45e

Rezumand toata aventura de mai sus, BMW X5 xDrive45e reuseste sa demonstreze utilitatea si practicalitatea unui SAV de lux care incorporeaza un sistem de propulsie plug-in hybrid. Avem dovada clara ca prezenta bateriei nu este doar o metoda prin care se obtine un impozit mai mic* si nici nu reprezinta un mijloc prin care compania nu va fi amendata de UE pentru ca produce prea multe masini poluante. Este o oferta pe care bavarezii o pun pe piata cu respect fata de potentialii lor clienti si ma bucur sa vad ca nu a fost doar o alta incercare de a mai adauga in portofoliu o alta masina semi-electrificata.

“108 lei/an, fara bonificatie pentru plata anticipata, calculat la nivelul municipiului Suceava.*

Acum e cazul sa aflam ce ne asteapta la interior!

# Interior

BMW X5 xDrive45e – rasfatat, izolat, dar si conectat

In al treilea rand, designul interior.

Momentul in care deschizi portiera este aproape magic. Simti calitatea materialelor folosite, te impresioneaza cat de placut e totul la atingere si in fata ta se intinde o armata de tehnologie care nu face decat sa te duca din punctul A in punctul B fara niciun eveniment neplacut, mentinandu-te intr-acelasi timp aproape de ceea ce conteaza pentru tine prin multiplele optiuni de comunicare fara sa iti folosesti mainile. Senzatiile de siguranta si incredere iti apar instant la primul contact. Pur si simplu, totul este gandit ca soferul si pasagerii sa obtina o experienta premium in stilul BMW.

Cu cheia-n buzunar, deschid usor portiera si m-asez in scaunul soferului. Recunosc, cu putin entuziasm. Asteptam sa descopar aceasta masina de ceva timp si a venit acum momentul in care va pot povesti in detaliu despre ea.

Tapiteria din piele Vernasca Coffee (un maro inchis si discret care imbogateste habitaclul prin diversitate) cu design perforat imbraca scaunele care te transpun intr-o zona de confort asemanatoare unei imbratisari primite de la cineva drag pe care nu ai mai vazut de mult timp. Primul contact e chiar fain. Scaunul ofera un suport neasteptat de bun atat pentru spate, cat si pentru coapse. In plus, miile de combinatii in care il poti seta iti ofera posibilitatea de a sta fix asa cum iti doresti. Fiind un tip mai corpolent, va asigur ca veti reusi sa va gasiti pozitia preferata. Mai mult, eu m-am folosit de cele doua variante de memorare a setarilor de sezut si m-am asigurat ca am la indemana fix ce-mi doresc in orice moment. O simpla apasare de buton si eram vigilent sau mai relaxat pentru perioadele in care rulam pe autostrada.

BMW X5 xDrive45e

Momentul cel mai placut a fost cel in care am descoperit ca sunt ventilate aceste fotolii. Avand in vedere traseul pe care il aveam in cap, stiam ca voi lasa masina in soare mai mult timp pe alocuri. Cu aceasta optiune am constientizat ca nu voi avea deloc de suferit la capitolul piele incinsa. O simpla apasare de buton si temperatura e perfecta intr-un timp foarte scurt.

Si, da, sunt si incalzite. Atat in fata, cat si pentru bancheta spate exista aceasta optiune. Pentru cei doi norocosi care vor fi in aceste fotolii este disponibila si incalzirea cotierelor care adauga la experimentarea notiunii de premium in viziunea bavareza.

Cu toate astea, exista un lucru care mi-a lipsit: masajul in scaune. Avand in vedere costul total al masinii, cred ca trebuia sa includa si aceasta facilitate. Din fericire, ea poate fi bifata pe un automobil comandat dupa propriul gust si costa 1.128 de euro cu TVA inclus.

Desigur, puteti alege chiar si varianta Merino Coffee (3.946 euro) pentru propriul X5 xDrive45e care costa putin mai mult, insa ofera o calitate mai inalta a materialelor. Varianta Vernasca este, insa, una buna. Eu, personal, as face acest upgrade doar daca as folosi masina pentru treburi oficiale sau intalniri de afaceri cu persoane care adora sa simta premium oriunde isi pun mainile.

Acum observi si volanul M Sport. O placere sa-l zaresti in fata ochilor si sa stii ca doar tu il vei atinge. Este suficient de gros pentru a simti ca te afli la conducerea unui automobil mare, dar este si rafinat pentru a-ti transmite constant ca esti inconjurat de cele mai bune materiale. Pielea in care este imbracat e atat de buna, incat am lasat masina in soare cateva ore si cand am pus mana pe volan de-abia daca era caldut. M-am gandit, insa, la cat de fain ar fi sa existe un volan ventilat pentru zilele toride de vara, cand n-ai un loc umbrit in care sa parchezi masina. Poate ar trebui BMW sa faca asta!

BMW X5 xDrive45e

Gasim pe volan cateva scurtaturi utile pentru cele mai accesate optiuni (in stanga sistemele de asistenta pentru condusul semi-autonom, in dreapta sistemul multimedia, asistentul virtual si apelurile), iar butoanele sunt placut de apasat fiind realizate dintr-un material care pare a fi si rezistent in timp. Feedback-ul oferit de acestea este unul clar, iar marimea lor este ideala. Soferul va sti tot timpul pe ce a apasat si ce a activat, mai ales ca-l vor ajuta ecranele si HUD-ul sau confirmarea vocala oferita de asistentul virtual.

In spatele acestuia volanului ni se dezvaluie un ecran digital care contine o sumedenie de informatii. Cu o marime de 12,3“ acesta este mai mult decat capabil sa iti furnizeze toate informatiile importante de care ai nevoie: viteza, mod de condus, nivel combustibil, nivel baterie, martori, cine are/nu are centura pusa, temperatura, turatiile (doar in modul Sport), nivelul de viteza pana la care poti conduce in modul electric, consumul, distanta parcursa exclusiv in modul electric, semnele de circulatie identificate, pilotul automat, cand trebuie sa mergi la service, viteza cu care rulezi, camera, harta si ora. Stiu ca par multe lucruri de inclus pe un singur display, insa toate aceste elemente sunt asezate logic, cu o distanta generoasa intre ele si sunt usor de identificat pentru oricine. Vestea buna pentru cei care nu vor sa aiba atat de mult detalii in fata lor este ca se poate trece intr-un mod minim de afisaj, unde sunt oferite doar informatiile principale: viteza si nivelul de combustibil.

Deasupra lui regasim Head-Up Display-ul (HUD)! Este, cred eu, cel mai bun de pe piata in acest moment. E mare, clar, impartit corect, foarte usor de urmarit si poate fi ajustat conform preferintelor. Iti ofera date cu privire la viteza, restrictii de circulatie, traseu, activarea pilotului automat si iti arata ce schimbi la sistemul media. Pentru momentele in care trebuie sa fii atent la drum acest HUD este extrem de util.

Ecranul central sau, asa cum ii spun eu, ecranul sistemului de infotainment sau, asa cum ii spune BMW, Display Control, este piesa de rezistenta in acest habitaclu al lui X5 xDrive45e. Este tot de 12,3“, poate fi controlat prin atingere, prin comutatorul de langa schimbator, cu ajutorul asistentului virtual, cu ajutorul unui asistent uman (din Barcelona) sau prin gesturi. Cand te gandesti la cate optiuni de accesibilitate ai, parca nu-ti vine sa crezi ca atat de multe optiuni pot fi inghesuite intr-o masina. Veti observa, insa, ca pretul este pe masura.

Mai mult, fotograful nostru chiar a zis ca ar putea edita cu brio toate fotografiile pe acesta. Avand in vedere nevoile pe care le are pentru a va furniza imagini de cea mai inalta calitate, e clar ca opinia sa nu face decat sa accentueze ceea ce v-am expus eu.

Cu ajutorul acestui display fantastic poti controla totul despre masina, poti afla informatii noi, poti face actualizari sau poti folosi aplicatiile instalate deja care-ti vor fi utile la calatoria in strainatate. Momentan, in Romania serviciile precum ParkNow, ChargeNow, eDrive Zone si Emergency Corridor nu functioneaza pentru ca nu au unde sa fie aplicate.

Ne bucuram, insa, de pachetul cu sistem de camere video cu perspectiva panoramica care include camera video cu perspectiva de sus, camera video cu perspectiva panoramica, sistem activ de asistenta la parcare (Active PDC – „Active Park Distance Control“), precum si Asistent la parcare si Asistent pentru mersul in marsarier (Reversing Assistant). Sistemul de camere video cu perspectiva panoramica faciliteaza parcarea, datorita camerei video cu perspectiva de sus, a camerei video cu perspectiva panoramica si activare automata, precum si a unei camere video cu perspectiva 3D, care afiseaza imagini cu zona din jurul automobilului pe Control Display-ul central. Atunci cand parchezi manual, senzorii suplimentari monitorizeaza zonele din partile laterale ale automobilului, iar obstacolele sunt prezentate pe Control Display. Functia de franare in caz de urgenta a sistemului activ de asistenta la parcare te sprijina in timpul rularii automobilului in marsarier, pentru a evita coliziunile si pentru a reduce impactul unui eventual accident. Asistentul la parcare realizeaza automat parcarea automobilului in spatii laterale sau perpendiculare si poate de asemenea parasi spatiile de parcare laterale. Sistemul masoara spatiile de parcare disponibile, atunci cand automobilul ruleaza cu viteza mica (sub 35 km/h) si la o distanta de maximum 1,5 metri fata de automobilele parcate. Odata ce sistemul a identificat un spatiu de parcare suficient de mare, tu trebuie sa activezi semnalizarea, iar Asistentul la parcare va prelua comanda directiei, va alege treapta de viteza potrivita si va controla acceleratia. Tu trebuie doar sa monitorizezi procesul de parcare. Daca ai parcurs o anumita distanta in fata in timpul manevrelor, Asistentul pentru mersul in marsarier inregistreaza pana la 50 m din distanta parcursa, astfel incat automobilul tau sa poata urmari acelasi traseu atunci cand merge in marsarier, daca doresti.

BMW X5 xDrive45e

Si asta nu e tot!

Navigatia in sine este impresionanta. Claritatea cu care se afiseaza, rapiditatea cu care functioneaza si modul in care iti ofera sa faci alegerile care iti convin tie in materie de traseu sunt doar cateva dintre marile atuuri ale iDrive 7. Contine chiar si mici replici fidele ale cladirilor importante din tara, iar Capitala este aproape toata redata 3D. Poti sa recunosti hoteluri doar dupa forma lor.

In plus, am avut la dispozitie pe modelul testat si RTTI – Real Time Traffic Information. Nu functioneaza la fel de bine ca Waze, in sensul ca nu-ti spune unde sunt masinile de politie, dar are informatiile necesare cu privire la alegerea unui traseu care sa nu presupuna statul la cozi interminabile. Pe langa asta, iti afiseaza tie pe ecran locurile in care ar putea exista ambuteiaje ca sa stii daca vrei sa mergi in acea directie, in caz ca n-ai destinatia setata pe navigatie.

Daca nu-ti place cum a fost organizat de la bun inceput, atunci trebuie sa stii ca iti poti personaliza fix cum doresti ecranul infotainmentului. Pur si simplu tii apasat, tragi, duci in stanga sau in dreapta, alegi noi widget-uri si-ti faci cum vrei tu acest spatiu. La urma urmei, tu esti cel mai important.

Apple CarPlay este disponibil si arata fantastic pe acest ecran urias de 12,3“. L-am activat, insa, doar de dragul de a vedea cum este implementat in cadrul iDrive 7. Desi sunt utilizator invechit de Android, recunosc ca acesta arata bine si iti ofera o interfata faina in plus pe care sa o ai la dispozitie in masina ta. Nu ma mai simt uitat acum, intrucat Android Auto ajunge in sfarsit si la BMW si va putea fi instalat prin actualizare de software over-the-air prin BMW Connected. Masinile mai noi nu vor trebui sa mearga neaparat in service pentru a obtine si aceasta caracteristica.

Sub acest display impresionant gasim un ecran mai mic care ne afiseaza detalii despre ventilatie si… butoane! Da, butoane! In timp ce alti constructori auto se intrec a umple masina de tot felul de afisaje cu touchscreen pentru orice comanda, BMW ramane cu varianta clasica si bine face. Stii unde iti sunt optiunile de climatizare si multimedia, stii de unde activezi scaunul ventilat sau incalzit si poti face asta fara sa iti iei ochii de la drum pentru ca pozitionarea lor in interioul masinii este una cu care te vei obisnui rapid. Mie imi place asa!

Un alt lucru care merita mentionat la acest capitol este legat de pastrarea celor 8 butoane din dreapta comutatorului (pe care iti va placea sa il folosesti) pentru volum. Ele pot fi apasate pentru a indeplini diverse functii, insa iti afiseaza pe ecranul sistemului de infotainment ce fac exact in momentul in care doar le atingi usor. Le poti seta sa faca fix ce vrei tu! Spre exemplu, iti poti pune scurtaturi catre meniul pentru iluminatul interior sau spre postul radio preferat.

Pentru ca tot l-am mentionat trebuie sa precizez ca aerul conditionat in 4 zone este super, super bun. Imediat ce pornesti masina si-l activezi acesta-si face treaba fara sa te deranjeze in vreun fel si il auzi de-abia la nivelul 3 al vitezei elicelor. Veti spune ca nu va folosi nimeni o astfel de varianta, insa eu am avut doi pasageri in masina care au vrut aer foarte rece, in timp ce eu m-am multumit cu o diferenta de 3 grade fata de temperatura de afara. Ne-am inteles fara sa tot umblam la setari pentru a multumi fiecare dorinta.

Suporturile de pahare cu sistem de control al temperaturii din consola centrala pot fi racite sau incalzite in mod separat. Sistemul de racire sau incalzire a bauturilor, in functie de necesitati, se activeaza prin intermediul butoanelor individuale din partea dreapta si stanga a suportului de pahare. Luminile ambientale colorate din suportul pentru pahare indica de asemenea daca acestea sunt incalzite (rosu) sau racite (albastru). Este o optiune de care am mai amintit in unele teste si va spun ca-si merita existenta si toti banii. Am avut apa rece pentru cel putin 200 de km dupa ce am cumparat-o! Pot doar sa-mi imaginez cat de fain ar fi sa iti mentii cafeaua calda iarna, cand pleci la ski!

In aceasta masina n-a fost bifata optiunea Crafted Clarity prin care se adauga cateva accesorii din sticla ce sunt menite a conferi interiorului un plus de lux. Mie nu mi-a lipsit deloc. Mi-a placut mai mult schimbatorul negru, mai mic si mai simpatic, fata de opulenta pe care o aduce echiparea acestei variante pentru interiorul lui X5 G05. Plus ca, nu va atrage atat de tare atentia celor care sunt curiosi de masina ta. Mai degraba, cred ca aceasta optiune ar fi potrivita pentru X7, Seria 7 sau Seria 8. E bine de stiut, insa, ca o puteti alege.

Un mare minus al acestui automobil este ca n-am avut trapa (simpla sau Skylounge). Este o optiune care costa in plus, dar acum am observat de ce isi merita banii. Am avut un traseu pitoresc pe care l-am parcurs cu acest SAV PHEV si mi-am surprins pasagerii in mai multe randuri chinuindu-se sa vada ce se afla deasupra noastra. Suplimentar, sunt convins ca as fi avut un acces mult mai bun la vizualizarea semaforului. Oricum, eu va recomand sa alegeti trapa panoramica pentru X5-ul xDrive45e pe care il veti cumpara acum sau mai tarziu. Veti vedea ca e utila.

BMW X5 xDrive45e

Sistemul de sunet, insa… Neasteptat de bun! N-as fi crezut ca varianta Harman/Kardon poate fi atat de potrivita pentru un habitaclu atat de mare. Eram convins ca e necesar Bowers&Wilkins pentru a te putea bucura de o calitate inalta a sunetului, insa am uitat rapid de aceasta optiune scumpa. Am adaugat eu +2 la inalte si +3 la bass, iar asta a fost suficient pentru a avea fix ceea ce imi doream. A fost o surpriza placuta.

Pe langa cele doua cupholdere incalzite/racite si avalansa de tehnologie menita sa iti faca drumul cat mai placut cu putinta e important sa stiti ca exista suficient spatiu de depozitare in masina pentru toti cei care se vor afla in X5 xDrive45e. Buzunarele usilor sunt generoase si compartimentate corect, iar in spate exista o cotiera cu doua suporturi de pahare si un spatiu in care iti poti pune portofelul sau alte lucruri pe care nu vrei sa le lasi la vedere.

Portbagajul este si el generos, chiar daca avem bateria care ocupa putin spatiu. Incap suficiente articole pentru o vacanta in patru de minimum doua saptamani. Si da, ramane loc arhisuficient pentru suveniruri. Avantajul deschiderii portbagajului in doua parti iti ofera posibilitatea de a incarca totul cu usurinta in spatele SAV-ului, dar poate fi folosit si suport pentru a urmari un apus sau un rasarit la mare sau la munte. E versatil!

BMW X5 xDrive45e

X5-ul testat a mai avut si doua porturi USB aditionale (tip C) de pana la trei amperi de curent de incarcare in spatarul scaunelor fata. Astfel pasagerii din al doilea rand de scaune nu vor ramane niciodata fara energie electrica. Sistemul Travel & Comfort include de asemenea si sistem de pregatire pentru doua suporturi multifunctionale in partea spate a automobilului. Tablete, umerase sau masute pliabile pot fi, de exemplu, atasate de acestea. Astfel, beneficiezi de mai mult confort si flexibilitate in automobil.

Aproape ca e pachetul complet aceasta masina! Daca mai bifam 2-3 optiuni, clar era un loc din care cu greu voiai sa mai pleci. Chiar si asa, este un amalgam impresionant de evolutii tehnologice si progres in domeniul confortului.

Da, X5 reuseste sa impresioneze chiar si atunci cand nu pui tot ce se putea pune pe aceasta masina!

Cat costa toata experienta aceasta? Aflam acum!

# Cost

BMW X5 xDrive45e – Concluzii si pret

Finalmente, va trebui sa scoatem din buzunar pentru masina testata suma de 103.283 de euro cu TVA inclus. In aceasta suma intra mai multe optiuni dintre care amintesc doar cateva:

• Integral Active Steering – 1.281 euro;

• Soft-Close – 666 euro;

• Geamuri duble fata – 615 euro;

• Scaune ventilate – 871 euro;

• Sistem audio Harman/Kardin – 1025 euro;

• Pachet Business Class – 2.391 euro;

• Pachet Innovatin – 4.769 euro;

• Faruri BMW Laserlight – 1.452 euro.

Pretul de baza, insa, este de 76.933 euro cu TVA inclus. Fata de varianta de motorizare la fel de puternica, dar diesel este o diferenta de aproximativ 17.000 de euro! Consumul scazut demonstrat mai sus, puterea totala disponibila cu bateria incarcata si avantajele fiscale fac din acest SAV PHEV o varianta care nu poate fi ignorata.

Ca idee, eu mi-am configurat un X5 xDrive45e fix asa cum mi-am dorit si am ajuns la 118.888 euro cu tot cu TVA. Aceasta valoare nu include niciun discount!

Merita banii? Daca ai in plan sa iti iei un astfel de automobil complet nou, da. Merita sa dai peste 110.000 euro pe un astfel de gigant. Nu pentru ca e BMW, ci pentru ca e o declaratie a progresului european in materie de practicalitate si utilitate. Si spun acest lucru fara nicio indoiala.

E un aspect extrem de important, iar constructorul bavarez a reusit sa-l nimereasca la fix.

Simultan, insa, daca ai in plan sa iti un astfel de automobil deja rulat, trebuie sa ai in vedere faptul ca multi nu cunosc inca metodele cele mai bune prin care poti ingriji o astfel de masina. Pot aparea suprize de-a lungul detinerii acesteia.

Dupa aceasta experienta, raman cu un singur lucru in minte: BMW X5, chiar daca-i produs exclusiv in SUA, va ramane in continuare cel mai de succes SUV/SAV premium din intreaga lume. Ne va face pe toti mandri de capacitatea pe care europenii o au in continuare de a produce excelenta in automobilistica si ne ofera noua sansa de a experimenta luxul propulsat cu emisii mai putine.

BMW X5 xDrive45e

Daca ai ajuns pana aici, iti multumesc pentru timpul pe care ti l-ai rezervat si sper ca am putut sa iti raspund la toate curiozitatile. Ne poti oricand transmite sugestii sau lasa intrebari prin formularul de contact, pe pagina noastra de Facebook sau pe Instagram.

Nu uita ca poti obtine o oferta cu un discount generos pentru un astfel de BMW X5 apasand pe butonul “Cere oferta”! Noi ne vom asigura ca vei primi cel mai bun pret de pe piata pentru viitoarea ta masina plug-in hybrid (PHEV)!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!