BMW X3 M Competition - Review

bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
bmw-x3-m-competition
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Aspectul exterior
  • Calitatea materialelor din interior
  • M xDrive
Nu ne place
  • Suspensia
  • Lipsa trapei
  • Lipsa Android Auto
# Introducere

BMW X3 M Competition – indimenticabil

Americanii l-au tot cerut, europenii l-au visat, asiaticii s-au gandit ocazional la el, iar noi acum l-am primit si condus pentru voi. Il dezbracam de orice secret! Imi face o mare placere sa va introduc in universul pe care ni-l propune X3 M Competition, un crossover SAV bavarez care promite sa fie pachetul complet.

Putine lucruri in aceasta lume a noastra complicata pot sa contina o cantitate atat de mare de emotie si adrenalina precum o face aceasta litera: „M“. Odata ce o identifici pe un model al marcii, stii ca ai de-a face cu ceva special, cu un automobil care promite sa fie pachetul cel mai atractiv posibil pe care-l poate oferi acest brand. BMW n-ar fi aceeasi marca fara „M“, iar faptul ca acum ni se ofera aceasta reteta de succes si intr-o forma mai prietenoasa cu drumurile noastre diversificate este o reala bucurie. Acum poti fi mai linistit, dar iti pastrezi si doza dorita de entuziasm condimentat cu adrenalina automotive.

Experienta cu X3 M Competition a fost una pe care am vrut s-o impart cat mai rapid cu voi, insa am asteptat. Nu puteam sa va tradez increderea prin subiectivismul obtinut din timpul magic si (parca) prea scurt petrecut cu acest reprezentant de seama al constructorului din Bavaria.

Am asteptat… Si acum sunt gata!

BMW X3 M Competition

A trecut destul de la momentul in care am predat masina, asadar acum va pot expune impresiile pe care mi le-a lasat acest automobil fara a va induce in eroare printr-o hiperbolizare a caracteristicilor sale impresionante. Va voi expune toate detaliile de care aveti nevoie pentru a va decide asupra unei posibile achizitii. Veti afla si partile bune, si partile rele. Exista, ca la orice masina, cateva aspecte ce puteau fi imbunatatite.

Dar, asa cum se cuvine, trebuie sa descoperim mai intai X3 in portofoliul BMW si sa lamurim aparitia celui mai puternic model in line-up-ul acesta.

A aparut pentru prima oara in 2003, debutul avand loc la Salonul Auto de la Frankfurt. Anterior BMW prezentase un concept denumit xActivity ce se baza pe arhitectura unui Seria 3, insa era prea iesit din comun pentru a deveni un model de serie. Prima generatie de X3 inca mai poate fi vazuta pe drumurile din Romania, intrucat masina a fost gandita de la bun inceput pentru a rezista provocarilor timpului. Motorizarile pe care le-a primit initial au facut din acest crossover sa fie foarte atractiv pentru mai multi potentiali clienti, lucru ce a putut fi vazut de-a lungul celor 7 ani in care E83 s-a aflat la vanzare.

A doua generatie, F25, a fost produsa in Spartanburg si a primit o restilizare majora. Cea mai importanta modificare ramane dimensiunea: acum era similar in proportii cu primul X5. Asadar, X3 devenea un SAV si mai atragator. Acesta inca poate fi gasit la vanzare pentru preturi destul de consistente! Unele modele chiar mai au si garantie, culmea!

A treia si curenta generatie, G01 a fost prezentata lumii intregi in 2017, iar livrarile au inceput sa fie efectuate in numere tot mai mari din 2018. Aici s-a pus in practica pentru prima data pentru acest model al marcii platforma CLAR. Aceasta e compusa din otel, aluminiu si, optional, fibra de carbon. Se adapteaza tractiunii spate sau integrale si poate chiar sa fie folosita pentru un model complet electric, asa cum e iX3. Ba mai mult, e potrivita si pentru mild hybrid-uri sau plug-in hybrid-uri. Nu va mai ofer alte detalii, intrucat vom continua mai jos toata povestea.

Noi avem bucuria de a experimenta astazi cel mai perfomant, atragator si scump X3. Este arma cu care constructorul auto bavarez intra in lupta versus Stelvio Quadrifoglio, GLC 63 S sau Audi RS Q5. Dupa mult, mult timp, avem parte de viziunea bavareza de inalta performanta transpusa intr-o forma greu de ignorat: crossover (sau mini-SUV) ce aprinde tot felul de stari!

Sa pornim! X3 M Competition asteapta sa fie descoperit. Si avem lucruri faine de aflat.

BMW X3 M Competition – sinestezie

Ochii vad, inima cere? „Xtr3M“ de discutabil. Acest automobil iti fenteaza simturile si te arunca inca de la primul contact intr-o laguna de senzatii unice. Te rapeste in lumea ei si greu te mai desprinzi de-acolo. E precum o fantasma ce imbie la redescoperirea naturii umane prin experimentarea de trairi pe care nu le credeai posibile pana acum.

Si, da, vorbim de un crossover care inglobeaza aceasta aglomeratie fascinanta. Magia sa, insa, rezida in faptul ca arata ca un emisar al diabolicului care, printr-o minune, s-a transformat in propriul tau aliat. X3 M Competition e mijlocul ideal cu care sa afli dedesubturile unei lumi care pana acum ti se parea repulsiva, dar pe masura ce afli tot mai multe… Te indragostesti.

Bun. Am stabilit prin cateva alaturari stilistice faptul ca acest automobil este special. Sa-l privim putin mai degajati acum.

Din fata, avem o privire care baga spaima-n toti cei care vor avea sansa sa te vada fugitiv in oglinda retrovizoare. Nu e vreo exagerare. Acest crossover (incerc sa ma conving si pe mine ca are aceasta forma axata pe utilitate) arata precum un dracusor tehnologizat, un diavol ce pare a fi creionat de inteligenta artificiala cu scopul de a pacali robotii sa nu faca rau umanitatii c-altfel ajung intr-un iad in care ruginesc si au internet prin dial-up.

BMW X3 M Competition

Initial credeam ca mi-ar fi placut mai mult ca farurile adaptive LED sa fie lipite de grila putin marita, insa proportiile se reflecta una-ntr-alta si ii confera lui X3 M Competition un aspect grandios. Ochii iti sar pur si simplu de la lumini, la gurile de ventilare, la grila, apoi la capota si, finalmente, observi oglinzile specifice M. Nimic nu pare a fi exagerat, nimic nu pare a fi nelalocul lui. Regasesti o armonie in aceasta privire de vanator antrenat sa lase in urma orice tentativa de rivalitate.

Imi place faptul ca avem o contrastare permanenta intre aceasta nuanta de gri purificat si negru lucios. Parca incearca sa-ti expuna ca inlauntrul ei se duce o permanenta lupta intre a fi un malefic de necontrolat si un erou care iti asaza in fata ta toate optiunile posibile pe care tu poti sa le alegi pentru a fi de partea buna a baricadei. E un yin-yang presarat de o putere impresionanta si care nu se complace intr-un singur peisaj. Iti insufla incredere ca are capacitatea de a fi oricand langa tine, in orice conditii.

Acest aspect frontal atragator si intrigant este obtinut printr-o reteta destul de simpla, intrucat nu avem decupari in caroserie care sa fie iesite din comun sau care sa para de-a dreptul extravagante. E un lucru bun, avand in vedere ca europenii sunt in marea lor majoritate conservatori la capitolul auto.

Din lateral, X3 M Competition arata normal. E ciudat sa spun asta despre o masina care impacheteaza 510 CP si poate fi propulsat doar prin intermediul puntii spate, dar asta e adevarul. Priviti fotografiile si veti ajunge la aceeasi concluzie. Sunt foarte putine lucruri care s-o faca recognoscibila. Silueta e clar de X3, insa poate fi foarte usor confundat cu simpla echipare M Sport. Acest aspect poate fi interpretat de fiecare in parte in propriul fel, intrucat unii vor prefera un profil mai simplu, in timp ce altii isi vor dori sa iasa mai tare in evidenta din orice unghi posibil.

BMW X3 M Competition

Trebuie sa stiti, insa, ca exista M Performance Parts ce pot ajuta la transformarea acestui mini-SUV intr-o adevarata faclie ce va putea fi remarcata rapid de catre oricine. Desigur, sa nu uitam ca pot fi alese si o multitudine de echipamente in fibra de carbon adevarata. O astfel de adaugire ar fi un eleron ce contribuie la intarirea aparitiei sportive.

Ce mi-a placut mie la aceasta perspectiva este reciprocitatea culorilor. Aici observam mult mai bine culoarea Gri Donington si modul in care aceasta este efectiv flancata de jantele negre din aliaj usor M Double-spoke de 19“ si ornamentele exterioare Shadow.

Etrierele albastre sunt discrete si arata ca ai parte de o forta de franare mai buna si care iti va fi oricum necesara pentru a tine in frau aceasta mini-racheta.

Simultan, vedem si suprafetele vitrate generoase care garanteaza ca lumina va fi prezenta in habitaclu. Acest aspect va fi foarte apreciat de pasagerii tai, mai ales daca ai copii curiosi sau parinti care vor sa se bucure de fiecare moment petrecut impreuna cu tine.

Profilul usilor ne arata ca aceasta aglomerare de sentimente si trairi este acaparata de practicalitate. Capacitatea de a „zbura“ pe drum nu taie din confortul pe care il ofera un astfel de vehicul. Ai acces facil in interior si deschiderea usilor iti permite sa iti faci viata mai usoara cand trebuie sa instalezi un scaun pentru copil.

Din spate… Perspectiva se schimba complet. Aici s-a tras lozul castigator. Arata aproape impecabil din acest punct de vedere. Singurul aspect negativ este convertorul catalitic. In toata armonia pe care o formeaza griul si negrul, acel argintiu este complet in plus. Din fericire, exista solutii aftermarket autorizate care rezolva rapid aceasta mica problema inestetica.

BMW X3 M Competition

Calvin Luk a facut o treaba geniala cu aceste stopuri, liniile care ii accentueaza profilul puternic si aparitia de senzatie ce este garantata de sistemul de evacuare. Nu doar ca arata bine, dar iti si place sa-l privesti in amanunt. Invita la cercetare.

Sunt mici detalii care pot trece neobservate, insa va aduc in vedere unul singur: linia supla care uneste cele doua faruri spate si modul in care sigla companiei troneaza in acest ansamblu atragator.

Per total, BMW X3 M Competition este un form factor al naibii de bine potrivit. Exagerarile specifice unei astfel de masini sunt ideale identitatii sale si contrastele dintre nuante ii confera un aspect de neegalat. Nu poti sa treci pur si simplu pe langa acest automobil si sa nu-l remarci. Iti va atrage atentia, dar nu va face acest lucru intr-un mod agasant.

Compania bavareza a reusit sa ne aduca un SAV prietenos cu mediul urban aglomerat, rapid si care este pur si simplu exceptional la capitolul design exterior. Capacitatea sa de a oferi ceea ce nu multe automobile pot face in acest moment este redata cu bun gust pentru cei care nu vor avea sansa sa-l experimenteze. Proprietarul va fi incantat in permanenta, iar privitorii bucurosi sa-l zareasca.

Acum trebuie sa descoperim acest motor genial conectat la o cutie automata ce-si face treaba, tata!

# Performanta

BMW X3 M Competition – sperie-ti propria umbra

V-ati obisnuit deja cu acest aspect, dar inainte de discuta despre consum si dinamica, va ofer o serie de date tehnice ce au rolul de a va forma o imagine pe scurt asupra a ceea ce reprezinta acest automobil. Iata care sunt principalele valori de retinut sau macar de avut in vedere:

  • Lungime: 4,72 m;
  • Latime: 1,89 m;
  • Inaltime: 1,66 m;
  • Ampatament: 2,86 m;
  • Greutate: 2,04 t;
  • Motor: 3 litri, 510 CP de la 5.950 rpm, 6 cilindri in linie;
  • Cuplu: 600 Nm de la 2.600 rpm;
  • Transmisie: 8 trepte cu Drivelogic;
  • Tractiune: integrala cu M xDrive si diferential Active M;
  • 0-100 km/h: 4,1 s;
  • Viteza maxima: 285 km/h;
  • Capacitate portbagaj: 550 l (1600 l cu bancheta rabatata);
  • Capacitate rezervor: 65 l.

Motorul. Ca la orice model M care se respecta, primul lucru pe care trebuie sa il ai in vedere si care sa te impresioneze este motorul. X3 M Competition ne ofera in premiera sansa de a incerca S58, acelasi propulsor pe care il vom gasi si in M3, si in M4, daca n-are BMW vreun plan ascuns sa introduca un fel de tehnologie hibrida care sa ridice pragul maxim pana la 600 de CP. Ma astept sa faca vreo nebunie de genul acesta, avand in vedere ca in ultima vreme n-au mai fost la fel de conservatori cu evolutia in acest segment, ci si-au asumat sa puna la bataie tot felul de variante. Avem, asadar, 510 CP cu care sa strabatem aproape orice fel de drum vrem si 6 cilindri ce vor colabora sub o presiune uimitoare pentru a putea genera putere si, cu ajutorul evacuarii M, sa transforme rezultatul exploziilor de sub capota in crampene de fericire. Asta, normal, e valabil pentru cei care vor o astfel de masina. Daca esti axat pe ceva mai calm, atunci aveti si alte variante disponibile!

BMW X3 M Competition

Nota! V-am spus la inceputul acestui articol ca BMW X3 foloseste o platforma noua pentru acest SAV, iar asta-i garanteaza versatilitatea. La urma urmei, sloganul recent al companiei folosit si in tara noastra – „Puterea de a alege“ – nu este doar o vorba aruncata-n vant. Chiar se tin de cuvant! Iata cate tipuri de motorizari sunt disponibile in acest moment in tara noastra:

  • BMW X3 xDrive30e – benzina+electric, 292 CP, tractiune integrala;
  • BMW X3 xDrive20i – benzina, 2 litri, 184 CP, tractiune integrala;
  • BMW X3 xDrive30i – benzina, 2 litri, 252 CP, tractiune integrala;
  • BMW X3 M40i – benzina, 3 litri, 360 CP, tractiune integrala;
  • BMW X3 M – benzina, 3 litri, 480 CP (510 cu pachet Competition), tractiune integrala;
  • BMW X3 sDrive18d – motorina, 2 litri, 150 CP, tractiune spate;
  • BMW X3 xDrive20d – motorina, 2 litri, 190 CP, tractiune integrala;
  • BMW X3 xDrive30d – motorina, 3 litri, 265 CP, tractiune integrala;
  • BMW X3 M40d – motorina, 3 litri, 326 CP, tractiune integrala;
  • BMW iX3 (in curand) – electric, 286 CP, tractiune spate.

Lasand celelalte variatiuni ale lui X3 la o parte, ne dam seama ca mai bun ca modelul testat nu prea exista altceva in insiruirea de mai sus. Acest crossover, mini-SUV sau SAV de performanta, cum doriti sa ii spuneti, stie sa alerge. Timpul de 4,1 secunde pentru 0-100 km/h este unul foarte conservator, intrucat automobilul a fost testat de mai multe publicatii internationale si au masurat acest parcurs rapid la 3,7 secunde si uneori chiar 3,6 secunde. Este de-a dreptul impresionant.

Dar cat consuma X3 M Competition? Ei bine, i-am masurat insetarea cu atentie.

Am preluat masina cu plinul facut, iar calculatorul de bord imi afisa o autonomie de 380 de km. Mi-am setat butoanele M1 si M2 de pe volan astfel incat sa fie diametral opuse. M1 reprezenta maximum de eficienta si confort, in timp ce M2 storcea ultima picatura de putere din X3 M Competition.

Am facut cativa kilometri prin Bucuresti cu motorul pus in modul Efficient, iar suspensia si directia in Comfort. De-a lungul celor 54 de km am consumat 13,6 l/100 km. Am condus absolut normal (viteza medie a fost de 26,2 km/h), fara sa accelerez de la semafor sau alte astfel de nebunii. In mediul urban masina se simte ca un X3 cu motorizare pe benzina. Singura diferenta notabila este suspensia. E putin mai ferma fata de un xDrive30i, sa zicem. Cutia schimba fara sa te bruscheze, intelege aglomeratia orasului si te mentine confortabil. Vizibilitatea generoasa iti garanteaza siguranta, iar sisteme de asistenta functioneaza impecabil. La turatii putin mai ridicate auzi o tonalitate mai grava a sistemului de evacuare, insa nimic iesit din comun sau care sa releve imediat fateta sportiva a acestui mini-SUV.

Am iesit din Capitala si, cu toate ca nivelul combustibului scadea, autonomia a inceput sa creasca. Deja am ajuns la 430 de km pe care-i puteam face cu benzina pe care o mai aveam. Am mentinut setarile din Bucuresti pentru motor, suspensie si directie pentru a vedea care va fi consumul in momentele in care iti vei dori sa mergi pur si simplu normal. Vor fi multe astfel de momente, asadar e important. Am ajuns la prima destinatie cu un consum de 6,8 l/100 km. Distanta efectiva parcursa a fost de 81 de km cu o viteza medie de 58,4 km/h. Am facut depasiri, am oprit la semafoare si am respectat cu sfintenie toate limitele legale impuse. E de ajutor si faptul ca le poti vedea in bord! Valoarea obtinuta, insa, este una absolut impresionanta. Demonstreaza ca automobilul poate fi capabil sa ofere o eficienta iesita din comun pentru ceea ce el reprezinta. M-am bucurat sa vad acest lucru. E dovada clara ca te poti intelege oricand cu acest crossover si-ti va raspunde obedient la toate comenzile tale. Buna treaba!

A venit momentul sa incerc si butonul M2. Am plecat cu incredere spre un drum proaspat asfaltat ce ofera o vizibilitate extraordinara dintr-un capat intr-altul si care stiu ca nu e circulat momentan. Am dezlantuit toti cei 510 cai pentru o sesiune de condus intens de 63 de km pe care i-am parcurs cu o viteza medie de 101 km/h. Consumul? Ei bine, aici… Computerul de bord imi arata 19,2 l/100km.

BMW X3 M Competition

Fascinatia acestui automobil, insa, este foarte greu de transpus in cuvintele potrivite. Acceleratia este surprinzatoare, dar nu te sperie. Puterea este transmisa controlat tuturor celor patru roti si esti lansat instant catre o viteza in care poti controla complet masina. Te simti in permanent conectat cu ea si stii ca iti va raspunde fiecarei comenzi pe care i-o dai. Nu mi-a creat pentru nici macar o secunda senzatia ca s-ar putea sa fie drumul prea provocator pentru viteza cu care rulam. Bucuria de a avea in mainile tale o asemenea masinarie este de nemasurat in momentul in care o poti lasa sa-si arate toate atuurile. Esti transportat intr-un taram al simturilor cu totul unic si intelegi, pana la urma, ca esti privilegiat si norocos. Numai sunetul evacuarii este un aspect de care te vei indragosti rapid. N-are rost sa mai spun ca in tot acest timp am fost inconjurat de cele mai bune materiale si am avut acces la tehnologie de ultima ora, nu? Nu mai zic.

Folosirea padelelor de pe volan este un alt aspect care contribuie la bucuria ta personala de sofer implicat. Cutia respecta cu sfintenie fiecare comanda si nu iese de sub autoritatea ta in modul manual. Sunetul acestui motor la turatii inalte este al naibii de placut si iti vine sa tii masina incontinuu tensionata.

Da, as fi putut opri temporar tractiunea integrala, dar nu am vrut sa fac acest lucru. Am prins o vreme ploioasa si chiar n-am vrut sa risc. Daca aveam in plan o vizita pe circuit, poate incercam acolo. Va recomand, in ciuda tuturor pornirilor, sa respectati limitele de viteza legale tot timpul si sa conduceti preventiv. Mai bine intarzii jumatate de ora decat sa faci o vizita la spital sau sa ajungi pe la Politie. Siguranta trebuie sa ramana tot timpul pe primul loc.

M-am intors spre Bucuresti cu setarile pe care le aveam puse pe M1. Am parcurs acelasi traseu si am obtinut o valoare de consum de 7,1 l/100km pentru o viteza medie de 58,9 km/h. Mi s-a reconfirmat faptul ca X3 M Competition nu este doar o bruta, ci stie sa fie un prieten de nadejde la nevoie.

BMW X3 M Competition

Pentru a incheia complet acest capitol am iesit si pe A3 pana in Snagov, unde am condus cu pilotul automat pus. Am pastrat setarile de pe butonul M1. La intoarcerea in Capitala computerul de bord imi afisa un consum de 8,1 l/100km. Din nou, poti sa folosesti acest autovehicul fara grija ca te va trimite des pe la benzinarie. Aici am mai observat un lucru fain: masina are o camera care identifica indicatoarele rutiere si iti arata tie in bord si care e limita cu care trebuie sa circuli pe autostrada cand conditiile meteo sunt nefavorabile. Stie ea, dar, cel mai important, stii si tu!

De-a lungul traseelor pe care le-am parcurs am fost confortabil, am avut pasageri multumiti si am si transportat o gramada de bagaje. X3 M Competition chiar isi face treaba de SAV sau mini-SUV, cum vreti sa-i spuneti. Este practic, dar si al naibii de distractiv. La nevoie, este si eficient! Inca mi se pare fascinant ca pot pune un model „M“ langa cuvantul „eficienta“, dar este o dovada reala de progres.

Acum iata ce vei regasi in acest interior!

# Interior

BMW X3 M Competition – gasesti aproape tot ce vrei

Patrunderea in universul interior pe care ni-l propune aceasta masina este in sine o experienta pe care tot vrei sa o repeti. Portiera se simte putin grea la deschidere, senzatie ce iti inspira inca de la bun inceput incredere in modul in care a fost construit automobilul.

Privesti interiorul si observi o multitudine de detalii, o armata de tehnologie care se desfasoara in fata ta. Primul impact iti asigura intelegerea faptului ca ai de-a face cu o masina speciala. Insertiile rosii, schimbatorul diferit si volanul M impreuna cu displayul digital de bord cu font si forma diferite iti confera acel simtamant special. Da, chiar e un BMW M.

BMW X3 M Competition

Ia un loc! Scaunele specifice M sunt confortabile, dar te imbratiseaza destul de strans pentru a-ti garanta un suport ideal in orice conditii alegi sa conduci masina. Sunt realizate din piele Merino si Alcantara. Au cusaturi contrastante ce se reflecta si in combinatia de culori a portierei. Esti inconjurat de croiala perfecta si ai la dispozitie cele mai bune materiale. Nu s-a facut rabat la calitate si confort aici!

Eu, unul, m-am bucurat de acest habitaclu. Chiar m-a facut sa ma simt ca si cum as avea un automobil diferit, mai putin cunoscut de altii si mult mai special.

Mi-am pus centura, mi-am ajustat pozitia scaunului si oglinzile. Apoi am pus mainile pe volan si am remarcat cusaturile in culorile specifice M, iar dimensiunea acestuia chiar m-a facut sa inteleg ca am in administrare o masina cu totul diferita. E clar ca urmeaza o experienta unica! E placut sa-l atingi si nu te vei dori sa iti iei mainile de pe el. Tot aici regasim si scurtaturile catre sistemele de siguranta, control pentru media si apeluri. Butoanele au dimensiunea potrivita, sunt usor de apasat si te vei invata rapid cu functiile pe care acestea le indeplinesc.

Am observat bordul acum. Vitezometrul se duce pana in 330 de km/h.

Forma acestui ecran complet digital, insa, iti transmite inca o data ca nu te afli in orice X3. Tu esti in controlul unui crossover care ofera o cu totul alta senzatie fata de celelalte variatiuni alte modelului bavarez. M-am bucurat sa regasesc insertiile din aluminiu ce contureaza vitezometrul si turometrul, chiar si atunci cand masina este complet oprita. E un element de design interior fain si ma bucur ca BMW l-a pastrat.

Surpriza, insa! Pe modelul testat am avut iDrive 6 cu functionalitati actualizate ce sunt disponibile pe iDrive 7. Nu ma asteptam la asta, dar nu am fost dezamagit. Este usor de folosit, e intuitiv si indeplineste toate cerintele pe care le-ai avea. Trebuie, totusi, sa va spun ca pe modelul testat n-am avut Android Auto, ci doar Apple CarPlay care este si acesta o optiune pentru care trebuie sa platesti. Mi-ar fi placut sa vad cum ar fi fost integrat telefonul meu in iDrive 6, dar nu s-a putut. Din fericire, acest lucru nu mai este valabil pentru modelele BMW construite dupa mai 2020. Acum avem si Android Auto, si Apple CarPlay. Suplimentar, de acum fiecare X3 M Competition primeste iDrive 7. Acesta vine cu un display mai mare si cateva functii in plus. Nu face multe lucruri importante in plus, dar mentine suprematia acestui sistem de infotainment.

BMW X3 M Competition

Sub acest display central am avut comutatoarele pentru sistemul multimedia si cele pentru aerul conditionat. Sunt butoane si potentiometre clasice, insa poti raspunde la apeluri, seta volumul si schimba piesa sau postul de radio doar gesticuland. Daca nu vrei sa-ti iei ochii de la drum, atunci nu e nevoie.

Pe langa volan si bord, piesa centrala ramane schimbatorul de viteze. Acesta este specific modelelor M si iti ofera posibilitatea de a configura modul in care cutia de viteze iti raspunde. Are o dimensiune interesanta. Iti transmite ca poti avea incredere in capacitatea masinii de a fi un generator de senzatii tari.

Sistemul de sunet Harman Kardon este unul bun si inunda cabina cu sunet de calitate, chiar si la praguri inalte.

Nu mi-a placut ca a lipsit trapa panoramica. Chiar daca vorbim de o masina foarte performanta, aceasta merita sa fie inclusa. Din fericire, e o optiune ce poate fi aleasa.

Spatiile de depozitare sunt suficiente si iti vei putea lua cam tot ce doresti cu tine, avand in vedere ca in buzunarele tuturor usilor incape cel putin cate o sticla de apa de 1,5 litri. Sunt si suporturi de pahare la dispozitie. Asezate inteligent, cu o marime potrivita si adaptabile pentru ceea ce vei pune acolo, ele isi vor face treaba.

Portbagajul este si el unul generos, insa la asta ne asteptam. La urma urmei, vorbim de un mini-SUV!

BMW X3 M Competition

BMW X3 M Competition

Pasagerii vor avea suficient loc la dispozitie in spate, intrucat eu am stat confortabil pe bancheta cu scaunul soferului in pozitia preferata de condus relaxat.

Interiorul lui X3 M Competition straluceste si pe timp de noapte cu ajutorul iluminatului ambiental ce e disponibil intr-o varietate de culori.

BMW X3 M Competition

Per total, acest habitaclu este primitor si iti reaminteste in permanenta ca te afli intr-o masina speciala. Nu uita de practicalitate si conectivitate. Iti asigura confortul necesar si vei putea sa ramai incantat alaturi de muzica preferata ce se va auzi foarte, foarte bine.

S-aflam si pretul!

# Cost

BMW X3 M Competition – pret si concluzii

Pretul pentru X3 M pleaca de la 91.928 de euro cu TVA inclus, insa pentru X3 M Competition mai trebuie sa adaugam inca 8.713 euro. Asa ajungem la cei 510 cai putere pe care ii vei pune la munca pentru a-ti garanta momente de neuitat in spatele volanului.

Modelul testat de mine costa 111.514 euro cu TVA inclus. Pretul acesta nu presupune niciun fel de reducere, iar in suma totala intra cateva optiuni destul de importante. Enumar doar cateva dintre ele:

  • Volan incalzit;
  • Acces keyless;
  • Ornamente interioare „Carbon Fibre“;
  • Sisteme de asistenta;
  • Sistemul audio Harman Kardon;
  • RTTI;
  • Apple CarPlay;
  • Control prin gesturi;
  • Pachet sofer M;
  • Sistem evacuare si scaune M Sport (parte din pachetul M Competition).

Merita sa platesti aceasta suma pentru X3 M Competition? Depinde, din punctul meu de vedere.

Trebuie luate in calcul anumite aspecte pe care eu le consider importante.

BMW X3 M Competition

Prima oara, trebuie sa avem in vedere ca acest automobil nu este doar un X3 cu mai multa putere, ci un automobil care poate fi abuzat fara probleme pe circuit. Isi va face treaba, indiferent de cat de mult il provocati.

A doua oara, e important sa intelegem ca o garda mai generoasa inseamna accesibilitate. Punem masina in modul normal de condus si putem sa vizitam tot felul de trasee care cu un M3 ar fi fost impracticabile.

A treia oara, sistemul de tractiune M xDrive poate fi schimbat astfel incat sa distrugem in doar cateva minute un set de roti. Te poti invarti in cerc cu un crossover, da! Poti face chiar si liniute.

A patra oara, nu uitam ca masina aceasta va sti sa-si faca treaba si pentru familie. Iti poti transporta apropiatii in siguranta oriunde ar trebui sa ajunga, iar spatiul mai mult decat decent iti va oferi posibilitatea de a lua aproape tot ce vrei cu tine.

A cincea oara, exclusivitatea. A fi proprietar de X3 M sau, mai bine, X3 M Competition e un privilegiu pe care nu multi il pot avea. Eu pot doar sa imi imaginez cum ar arata momentul in care dealerul iti spune ca a ajuns propriul tau X3 M si trebuie sa mergi sa-l iei in primire. Si il vezi cum te asteapta in zona de livrari…

A sasea oara, trebuie sa luam in calcul relatia pe care o veti dezvolta cu aceasta masina. Un automobil capabil de o asemenea performanta si versatilitate va deveni cu siguranta un prieten „Xtr3M“ de apropiat.

Ca idee, eu mi-am configurat un X3 M fix asa cum mi-ar placea sa fie daca l-as plati eu. Am adaugat urmatoarele:

  • Culoare Albastru Phytonic: 1.025 euro;
  • Ornamente interioare „Carbon Fibre“: 871 euro;
  • Pachet M Competition: 8.713 euro;
  • Geamuri fata izolate fonic: 205 euro;
  • Cheie BMW cu display: 359 euro;
  • Sistem acces Confort: 615 euro;
  • Carlig tractare actionat electric: 1.128 euro;
  • Trapa panoramica din sticla: 1.537 euro;
  • Volan incalzit: 256 euro;
  • Protectie activa: 359 euro;
  • Geamuri fumurii spate: 513 euro;
  • Pachet Ambient Air: 359 euro;
  • Parasolare pentru geamurile din spate: 256 euro;
  • Sistem de asistenta Plus: 1.445 euro;
  • Asistent Parcare Plus: 1.076 euro;
  • Scaune incalzite fata si spate: 390 euro;
  • Scaune ventilate fata: 871 euro;
  • Gesture control: 307 euro;
  • Sistem audio Harman Kardon: 718 euro;
  • Ranforsare motor carbon: 513 euro;
  • Service Inclusive 5 ani – 2.332 euro;
  • Repair Inclusive 4 ani/200.000 km – 1.915 euro.

Cu aceste optiuni adaugate am ajuns la un total de 118.405 euro cu TVA inclus. Este o suma destul de mare.

Pana la urma, merita acesti bani? Da. Da, pentru ca sunt convins ca poate fi obtinuta o reducere care sa-l faca si mai atractiv decat este acest crossover de inalta performanta in acest moment.

Ofera prea multe lucruri atractive. Banii pe care-i cere se vor resimti la fiecare pornire a motorului, in fiecare viraj, in fiecare zambet al copiilor sau prietenilor tai si te va face sa te simti special de fiecare data cand te vei aseza in spatele volanului. Daca alegi garantia extinsa si serviciile de manopera incluse/preluare/predare/inlocuire de-a lungul perioadei in care se va afla in garajul tau, atunci vei fi lipsit de orice grija. Vei putea conduce acest mini-SUV fara niciun stres, lucru care iti garanteaza o perioada de neuitat alaturi de el.

BMW X3 M Competition

Pe scurt, daca as avea banii necesari si mi-as dori un crossover care sa fie performant, dar si prietenos, eu i-as cheltui pe X3 M Competition.

De aceea, iti reamintesc ca tot ce trebuie sa faci pentru a primi cea mai buna varianta de achizitie este sa apesi butonul “Cere oferta”. Noi ne vom asigura ca vei obtine pretul corect pentru configuratia pe care o preferi.

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!