Fiat 500 Rockstar - Review

fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
fiat-500-rockstar
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Aspect exterior elegant
  • Usor de manevrat in oras
  • Materialul textil al scaunelor
Nu ne place
  • Spatii de depozitare putine
  • Unele imbinari din habitaclu
  • Sistemul de sunet
# Introducere

Fiat 500 Rockstar – mic, sic, aproape magic

Fiat 500, aceasta masina simbol, a fost unul dintre automobilele la care am ravnit o buna perioada de timp. E drept ca se poate sa fi contribuit la acest sentiment si apropiatii mei. Au fost suficiente momente in care oameni dragi mie imi tot scoteau in evidenta acest vehicul prin trafic. Dar, fara alte ocolisuri, va spun ca am fost si eu surprins!

Are ceva al ei, un mini-trigger care se declanseaza automat in mintea si sufletul meu. Ei bine, acel „ceva“ il veti regasi alaturi de mine in randurile care urmeaza. Am facut aproape 1000 de km cu Cinquecento, asadar am ce va povesti. Si cu bune, si cu rele! Chiar daca primul contact a fost unul plin de exuberanta, n-am uitat de datoria pe care o am fata de voi, cititorii DailyDriven. Stiu ca vreti date, experiente concrete si relatari obiective. Va promit ca le veti gasi mai jos.

Sa pornim!

Fiat 500 este, fara doar si poate, un automobil usor de recunoscut, stiut de multi si chiar dorit de numerosi romani. Nu putem, totusi, sa intram direct in actiune. E important sa stim ce se afla la originea acestui vehicul pentru a-l cunoaste cat mai bine. O decizie de achizitie trebuie facuta cu toate informatiile la purtator, astfel incat sa nu existe surprize pe parcurs.

Util! Din 2014, Fiat Group este detinut de catre Fiat Chrysler Automobiles (FCA). La mijlocul lunii decembrie 2019, FCA a ajuns la un acord cu grupul PSA (proprietarul Peugeot/Citroen/Opel) pentru o fuziune. La data redactarii acestui articol, finalizarea acestei decizii care va impacta intr-o mai mica sau mai mare masura viata a peste 400.000 de angajati n-a fost confirmata. Grupul francez, insa, a anuntat ca pandemia COVID-19 n-a incetinit planurile deja puse in miscare.

Un lucru important de retinut despre aceasta masina este respectul pentru forma. Fiat 500, asa cum il cunoastem cu totii acum, apare in 1957. Titulatura de Cinquecento, insa, a fost folosita inca din 1936. Bazandu-ne pe faptul ca e important sa ne concentram pe ceea ce conteaza, orice referinta la trecutul acestei masini va fi facuta cu momentul 1957 in minte, cand Dante Giacosa a pus in fata publicului un viitor simbol. Timp de 18 ani, pana in 1975, au fost vandute peste 3,8 milioane de exemplare.

Fiat 500 a stat pe tusa o perioada, dar in 2007 s-a intors! Si bine a facut pentru ca a fost asteptat. In 2018, spre exemplu, doar in Europa au fost vandute aproape 195.000 de exemplare.

Fiat 500 Rockstar

Acum e momentul oportun sa privim si modelul testat de noi, avand in vedere cele relatate mai sus.

FIAT 500 Rockstar – mic, dar expresiv

Evident, asa cum ati putut deja observa din fotografii, acest automobil este clar reprezentant al bunului gust si elegantei la exterior. Da, poti avea un vehicul sarmant, chiar si atunci cand te gandesti ca poate un Tipo ar fi fost mai generos cu proportiile si ar fi mai usor de „ambalat“ frumos. Nu ai neaparat nevoie de limuzina (sedan)! Fiat 500, in configuratia testata, este un punct atragator in orice context. Fie ca vorbim de mediul urban aglomerat, fie ca vorbim de o excursie in mediul rural, o iesire in oras, participarea la opera sau la un dineu oficial, acest automobil se incadreaza cu brio in orice peisaj. Pur si simplu, nu pare a iesi din comun in orice situatie l-ai pune.

Aceasta calitate greu de obtinut pentru orice alt autovehicul este redata si de modul in care a fost gandita masina de test. „Blu dipinto di blu“ este o culoare fantastica. Ii respecta proportiile lui Fiat 500, dar il si avantajeaza prin conferirea unei personalitati metamorfozabile. Il ajuta sa ramana o masina de dimensiuni mici, dar ii confera capacitatea de a se prezenta oriunde si oricand fara nici cel mai mic stres. Evident, accentele cromate fac parte integranta din identitatea exterioara a acestui vehicul. Ele contribuie la definirea integrala a identitatii masinii si releva faptul ca marca italiana stie cum sa ofere masini la un pret bun care nu uita de stil!

Daca varianta pe care am testat-o noi nu e pe placul dumneavoastra, atunci trebuie sa stiti ca exista si urmatoarele culori din care puteti alege:

  • PASTEL
    • Rosso Passione;
    • Verde Lattementa;
    • Bianco Ghiaccio;
    • Corallo;
    • Pink Powder;
    • Grigio Carrara.
  • METALIZAT
    • Grigio Colosseo;
    • Grigio Pompei;
    • Bordeaux;
    • Nero Vesuvio;
    • Azzuro Italia.
  • MAT
    • Verde Alpi;
    • Verde Portofino;
    • Bianco Ghiaccio Tristrator.

Avem, asadar, o intreaga paleta la dispozitie!

Pe langa culorile de mai sus, avem si 11 de variante de jante sau capace roti disponibile, in functie de nivelul de echipare ales. Al nostru Fiat 500 a fost, asa cum ati putut deduce din titlu, imbracat in „haine“ de Rockstar. Acest nivel de echipare presupune cateva optiuni in plus pe care vi le voi prezenta mai jos. Momentan, ne concentram pe modul in care arata aceasta masina pentru orice privitor.

Din fata, Cinquecento pare a fi un mini-extraterestru prietenos. Oglinzile se desprind de corpul masinii si par a fi urechi ascultatoare, farurile contureaza o pereche de ochi curiosi si prietenosi, DRL-urile sunt bujorii din obrajori, in timp ce grila-i zambetul, iar parbrizul fruntea. Este, per total, un look foarte, foarte dragut. Fiat 500 Rockstar arata ca un amic simpatic cu care stii ca iti vei petrece o buna parte din viata ta. Stii deja, de cand o vezi pentru prima oara, ca veti avea amintiri frumoase de depanat.

E drept ca unii pot vedea si alte forme cand privesc aceasta masina, dar eu prefer sa raman cu ideea de mini-extraterestru amabil si de incredere. Din punctul meu de vedere, posibilitatea de a conferi fara a sta prea mult pe ganduri o astfel de identitate unei masini e un atu. Se creeaza o conexiune rapida intre om si autovehicul, iar asta va conduce la o relatie de lunga durata in care ambii vor fi fericiti.

Fiat 500

Revenind la lucrurile pamantesti, sigla Fiat este flancata de doua linii cromate orizontale si una perpendiculara care indica faptul ca marca este mandra de rezultatul ei. Nu se ascunde nimeni dupa deget, dimpotriva se asuma ca acest produs este unul gandit bine si pus pe piata fara indoieli.

Avem parte de o balanta placuta ochiului si imbinarile discrete ii confera masinii un caracter aparte care o distinge de non-culorile pe care le observam peste tot in ziua de astazi.

Din lateral, observam din nou ca simplitatea este cheia pentru a construi o masina de dimensiuni mici care sa imbine toate trasaturile necesare pentru a fi un produs de exceptie. Avem cateva decupaje care ii intaresc prezenta stradala, insa automobilul isi mentine o nota oarecare de discretie. La urma urmei, nu e un Abarth. Contrastrul dintre culoarea caroseriei, jante, manerul portierei si inscriptia „500“ din dreapta jos pastreaza balanta vizuala placuta pe care am observat-o si mai sus, cand am privit masina din fata. Geamurile fumurii spate sunt prezente doar ca sa incurajeze notiunea de „aproape premium“. Pentru ca, nu-i asa, Fiat 500 Rockstar deja emana un aer de masina de calitate. Nu avem doar un alt hatchback in doua portiere aici. Vorbim de un automobil de bun gust!

Spatele-i si serios, si funky. Farurile sunt primele lucruri care iti atrag atentia pentru ca in interiorul lor se afla bucati similare celor de caroserie. E un element de design exterior fain si care mie, personal, mi-a placut. Frumos, insa, e modul in care au ales continue imbinarea dintre acest albastru-verzui inchis si elementele cromate. Le gasim, din nou, intr-un aranjament care pare a fi gandit special pentru cei care vor sa gaseasca o balanta-n toate. De aceea, eu as fi preferat ca teava de esapament sa fi fost ascunsa. Nu incurca deloc si nu deranjeaza, dar fara ea cred ca spatele acestei masini avea un aspect si mai uniformizat din punct de vedere al culorilor si formei.

Ce e suprinzator, insa, e ca de-abia acum putem observa o arcuire pentru puntea spate, unde aripa mareste foarte putin dimensiunea masinii pentru a o proiecta drept mai serioasa. Din nou, o masura discreta de design care se cufunda rapid in identitatea totala a autovehiculului.

Fiat 500

Eu, recunosc, mi-as fi dorit implementarea integrala a tehnologiei LED pentru ca masina sa apartina cu adevarat de trendul auto al anului 2020. In cazul lui Fiat 500 Rockstar vorbim in continuare de lupe cu halogen si lumini clasice. Doar luminile de zi (DRL) sunt LED. Prea putin, daca ma intrebati pe mine.

Stim acum un lucru important: Fiat 500 Rockstar arata bine. E o masina gandita cu bun gust. Are un design exterior placut, balansat aproape impecabil si poate fi cu usor pusa in orice scenariu.

# Performanta

FIAT 500 Rockstar. Aproape magic

Inainte de a discuta despre cum a fost experienta de condus, va ofer o serie de date utile pe care cred ca le veti considera ca fiind la indemana.

Modelul testat a inclus urmatoarele:

  • Motor cu 4 cilindri in linie dispusi transversal de 1242 cm3;
  • 69 cai putere cu varful de putere atins la 5500 rpm;
  • Cuplu 102 Nm disponibil integral de la 3000 rpm;
  • Tractiune fata;
  • Cutie de viteze manuala in 5 trepte + retur;
  • Directie electrica „Dualdrive“;
  • Frane autoventilate;
  • Suspensie fata tip McPherson cu brate oscilante si bara stabilizatoare;
  • Suspensie spate tip punte semirigida;
  • 3,57 metri lungime;
  • 1,62 metri latime;
  • 1,48 metri inaltime;
  • 2,3 metri ampatament;
  • 185 litri capacitate portbagaj;
  • 960 kg greutate;
  • Capacitatea rezervor 35 litri;
  • 163 km/h viteza maxima;
  • 0-100 km/h in 12,9 secunde (2 pasageri si 20 kg bagaje).

Din momentul in care m-am asezat la volan, am stiut ce am de facut. M-am obsinuit rapid cu toate optiunile disponibile, m-am descurcat usor cu toate butoanele si-am gasit tot ce-mi trebuia. Asa c-am pornit si-am plecat!

Am facut trei drumuri: doar in Bucuresti, pe A3 si Bucuresti – Targoviste – Bucuresti. Tinta mea a fost sa va prezint date de consum cat mai apropiate de folosirea masinii in mod normal de catre orice proprietar si sa va ofer imaginea de ansamblu necesara inainte de a merge la un test drive. Astfel, am urmatoarele lucruri de expus.

Doar in Bucuresti. In mediul urban masina raspunde cu brio la orice fel de provocare. M-am strecurat extrem de usor prin traficul de pe Magheru (asta, normal, inainte de declansarea pandemiei Covid-19), am parcat cu usurinta cam peste tot pe unde se putea strecura Fiat 500 si-am reusit chiar sa ma bucur si de un consum neasteptat de bun. Am obtinut 8,6 l/100km cu modul ECO pornit pentru o viteza medie de 34 de km/h pe o distanta totala de 223 de km. Bun!

Volanul este, asa cum am zis si mai sus, usor de manevrat.

A3. Un automobil va trebui sa mearga si pe autostrada din cand in cand, chiar daca vorbim despre o masina de oras. Ei bine, aici am putut observa un alt dezavantaj. La viteze de peste 125 de km/h zgomotul este destul de pregnant in habitaclu si va trebui sa iti ridici putin vocea pentru a discuta cu pasagerii tai. Masina, insa, este foarte stabila pe autostrada luandu-i in calcul masa proprie. Poti efectua depasiri fara prea mare stres. Atentie, insa, la puterea pe care o ai disponibila. Nu te vei putea arunca in treceri foarte rapide de pe o banda pe alta. Trebuie sa iei in calcul ca ai doar 69 de CP sub capota!

Ceea ce il avantajeaza extraordinar aici este consumul: 7,7 l/100 km pentru un drum de 110 km facut cu o viteza medie de 131 km/h! Este o valoarea neasteptat de buna.

Fiat 500 Rockstar

Bucuresti – Targoviste – Bucuresti. Aici am dezactivat optiunea ECO si am trait dinamicitatea acestui mic automobil. Pe o distanta de 210 km am obtinut un consum de 7,2 l/100 km pentru o viteza medie de 91 de km/h. Mi-a placut cum s-a descurcat la viteze mai mici de 100 de km/h. Si-a facut treaba impecabil si am condus relaxat. Cutia manuala si-a aratat aici rolul important pe care il are: tu te afli in control. Schimbi cand vrei si cum vrei. Mai ales, cand experimentezi masina si vezi cat de usor e…

Acum sa vedem ce gasim la interior!

# Interior

FIAT 500 Rockstar. Sic, dar potrivit oricui

Am fost putin ingrijorat de faptul ca nu voi sta confortabil la volan, recunosc. Sunt un tip mare, cu proportii generoase, asadar m-am gandit ca experienta de condus va fi una destul de anevoioasa. Am deschis, insa, portiera si am primit instant o incurajare. Habitaclul parea a fi mai prietenos decat anticipam eu. Scaunul avea un sezut generos, are spatarul imi crea senzatia ca ma va putea sustine confortabil si fara niciun stres.

Fac astfel de precizari pentru ca este esential sa iti asiguri un anumit minim de confort, cand iti cumperi o masina noua. Veti face zeci de mii de kilometri impreuna, asadar e esential sa faceti alegerile potrivite incadrate in bugetul de care dispuneti. O pozitie corecta la volan este foarte importanta, mai ales cand stiti ca veti face des trasee mai lungi.

In ciuda preconceptiilor mele, Fiat 500 Rockstar este primitor. Scaunele sunt suficient de moi pentru a te mentine linistit la drum lung, iar pozitia la volan poate fi ajustata pentru a-ti conferi experienta ta personalizata de condus. Mi-ar fi placut sa existe mai mult sprijin lateral, dar nu este esential. Asa cum am experimentat eu masina de test a fost destul de bine. M-a multumit!

Dupa ce mi-am inlaturat aceasta grija, am regasit un design interior care m-a facut curios. Materialul textil al scaunelor (desi credeam ca voi regasi piele la interior) le evidentia in habitaclu, in timp ce pe o buna parte a bordului gaseam un material in culoarea caroseriei. Exteriorul este transpus astfel la interior si se creioneaza o masina care nu renunta la ideea de eleganta cuprinsa-ntr-un buget rezonabil. Simultan, am inteles ca masina aceasta nu are un public tinta de o anume varsta. Desi prezinta aproape toate caracteristicile placute de tinerii care traiesc preponderent in mediul urban, la interior regasim si caracteristici prietenoase cu cei care sunt trecuti deja de a doua tinerete. Apreciez acest lucru si cred ca este util, mai ales din perspectiva vanzarilor. In timp ce noua generatie prefera mai multe ecrane tactile, cei mai in varsta raman la butoane. Eu, desi de-abia am trecut de 25 de ani, raman un fan al butoanelor. Nimic nu se compara cu feedback-ul clar pe care il primesti de la o apasare a unei zone clar delimitate din masina.

Fiat 500 Rockstar

Volanul este placut de tinut in mana si are proportiile potrivite. Nu te va incurca, dar nici nu ti se va parea prea mic. Desi optiunile de control disponibile pe acesta sunt putine, ele sunt alese in functie de importanta. Astfel, vei putea controla muzica, apelurile si ceea ce ti se afiseaza pe ecranul de bord care e, culmea, digital. Nu m-as fi asteptat! Acesta e bine delimitat si contine informatiile cele mai importante cu privire la ceea ce te intereseaza, precum viteza, nivelul farurilor (4 trepte inaltime – ajustare manuala), turometrul, nivelul de combustibil si martorii. Luminozitatea acestuia poate fi ajustata, asadar nu te va incurca niciodata.

Accesul la schimbatorul de viteze este facil, acesta fiind rapid identificabil cand nu iti tii ochii asupra sa si, cel mai important, e usor sa schimbi viteza. Nu trebuie sa depui deloc efort, intrucat gestul este unul aproape natural pentru un sofer invatat inca de la inceput cu cutia manuala. Pentru doritori, insa, e important sa cunoasca si faptul ca e disponibila o cutie automata care costa doar 1250 euro cu tot cu TVA.

Un minus pentru mine in acest interior a fost lipsa unui buton Start&Stop. Nu m-a deranjat deloc sa pornesc masina invartind de cheie, dar pentru cat de stilat Fiat 500 Rockstar… Merita un buton in plus.

Ecranul de infotainment e compatibil cu Android Auto si Apple CarPlay, asadar nu va fi nevoie sa folosesti sistemele puse la dispozitie de companie. Nu pentru ca n-ai vrea, ci pentru ca pe modelul testat n-am avut navigatia inclus. Desi serviciul de instalat aplicatii Uconnect functiona, GPS-ul n-a fost de gasit. Din fericire, marimea display-ul e decenta si poti vedea foarte clar orice informatii iti sunt necesare.

Sub acest ecran gasim trei butoane, dintre care amintesc despre „ECO“. Exista masini in care acest buton face aproape nimic. E pus acolo doar ca sa fie. Ei bine, pe Fiat 500 Rockstar acesta are o functionalitate si chiar te ajuta sa reduci din consum. Apasandu-l, acceleratia va fi mai calma.

Mi-a placut faptul ca temperatura setata pentru interior este separata de celelalte comutatoare. O poti ajusta oricand, cu un maxim de usurinta. Fiecare dintre cei doi pasageri din fata pot sa-si puna fix cate grade doresc.

Langa schimbatorul de viteze avem si geamurile electrice care pastreaza proportiile generoase de care v-am povestit mai sus.

Automobilul testat a avut si trapa. E o optiune de care eu, personal, sunt foarte atasat. Am vazut utilitatea ei de multe ori pusa in practica, mai ales cand aveam pasageri care se plictiseau rapid de stilul meu legal de condus. In cazul lui Cinquecento, insa, lucrurile difera putin. Trapa, chiar daca e fixa, ajuta la inundarea interiorului cu lumina si-l face mult mai prietenos. Daca va ganditi la un 500, luati in calcul si trapa. Da, spatiile vitrate sunt foarte generoase, insa trapa e fix cireasa de pe tort!

Si pentru c-am mentionat pasageri, e momentul sa discutam despre bancheta din spate. Acolo incap, din punctul meu de vedere doi adolescenti. Poti inghesui doi adulti, dar nu vor fi deloc confortabili. Ai varianta de a-i transporta, dar trebuie sa retii ca nu vor avea suficient spatiu la picioare. Eu, ca idee, n-am avut loc in spate cu scaunul soferului pastrat in pozitia mea de condus. Chiar si asa, retinem ca aceasta masina n-a fost gandita pentru familii mari sau persoane care prefera sa calatoareasca tot timpul cu minimum 3 prieteni. Fiat 500 Rockstar e un automobil potrivit pentru o persoana tanara, un cuplu aflat la inceput de drum, o familie tanara, un cuplu si animalul lor de companie, o doamna in varsta careia ii place sa conduca si asa mai departe. Vehiculul acesta este profilat mai mult pentru aglomerarea urbana. Ca n-are suficient loc pentru 4 adulti nu-i important si, sincer, nici foarte relevant. La urma urmei, noi vorbim aici despre o masina care se strecoara prin cele mai complicate ore de varf din orase. In primul si-n primul rand, trebuie sa fie capabila de acest lucru. Restul cerintelor intra pe plan secundar sau tertiar.

Portbagajul nu este nici el unul generos, dar incap acolo suficiente lucruri pentru o saptamana la mare in doi.

Fiat 500 Rockstar

Ce mi-ar fi placut sa gasesc la acest interior ar fi fost un Head-Up Display, camera pentru marsarier si spatii de depozitare mai prietenoase. E drept, calitatea unor materiale ar putea sa fie si ea imbunatatita, dar am mari sperante pentru noua generatie de 500 care va ajunge in toamna lui 2020 in Romania.

As putea spune ca nu e necesara camera pentru marsarier, avand in vedere dimensiunile masinii. Eu n-am avut nevoie de ea si-am folosit doar senzorii de parcare. Cu siguranta, insa, unii soferi vor aprecia o astfel de optiune pentru ca iti ofera mai multa siguranta cu privire la modul in care parchezi in locuri mai stramte.

Singurul lucru care m-a dezamagit a fost sistemul de sunet. Este neasteptat de slab. Tineti, totusi, cont ca sunt o persoana careia ii place sa simta bass-ul in masina si tin mult la notele inalte de calitate, clare. Daca va ganditi la o astfel de masina, eu va recomand sa alegeti sistemul de sunet optional. Nu doar ca va ridica valoarea masinii la revanzare, dar va va oferi o experienta totala mult mai placuta.

Per total interiorul lui Fiat 500 este placut, destul de spatios si prietenos cu aproape oricine se va afla in el. Va mai ofer cateva date cu privire la dotarile incluse pe masina de test si trecem la capitolul urmator.

Fiat 500 Rockstar include urmatoarele optiuni suplimentare fata de pachetul de baza:

  • Sistem multimedia de 7“, cu ecran tactil, Bluetooth;
  • Android Auto / Apple CarPlay mirroring;
  • 2 difuzoare spate suplimentare;
  • Servicii Uconnect Live;
  • Cruise Control;
  • Scaun sofer reglabil pe intaltime;
  • Proiectoare de ceata;
  • Volan in piele cu comenzi (8 taste);
  • Incinta portbagaj cu iluminare;
  • Buzunare pe spatarele scaunelor fata;
  • Kit sport (scaune tip sport, culori interne si tapiterii specifice, element final esapament cromat);
  • Carcase oglinzi exterioare specifice S;
  • Faruri cu design specific;
  • Bancheta spate rabatabila divizata 50/50 si tetiere spate reglabile in inaltime;
  • Covorase;
  • Maner sustinere latura pasager;
  • Display multifunctional de 7“ integrat in instrumentele de bord;
  • Insertie cromata pe capota;
  • Insertii praguri interioare din aluminiu cu logo 500;
  • Geamuri fumurii;
  • Plafon in culoarea caroseriei, cu o parte din sticla, fixa cu jaluzea;
  • Jante din aliaj cu design specific.

Acum sa vedem si cat trebuie sa platim!

# Cost

FIAT 500 Rockstar. Pretul e aproape pe masura!

Pretul pentru masina testata de mine este de 14.705 euro cu TVA, suma care include 5 ani de garantie in limita a 100.000 de km. Merita banii? Raspunsul e pe cat de simplu, pe atat de complicat.

Recunosc, eu m-as fi asteptat sa aiba un pret de aproximativ 11.000 de euro, poate 11.500 de euro. Aproape de 15.000 de euro e cam mult, din punctul meu de vedere. Trebuie, totusi, luate in calcul cateva lucruri esentiale aici: pretul nu include reducerea de la dealer, vreun voucher Rabla si nici nu e parte din vreo promotie. Astfel, eu inteleg ca exista o sansa foarte mare ca acesta sa scada pana la un nivel rezonabil, avand in vedere plusurile si minusurile lui Fiat 500 Rockstar.

Fiat 500 Rockstar

Daca ma intrebati pe mine, eu as da aproape de 12.000 de euro pe o astfel de masina. Tot ce mi-as dori in plus pentru 500-ul meu in echiparea Rockstar ar fi cutia automata. Stiu c-am avea o viata foarte buna amandoi in oras. Si, totodata, acest Fiat este intr-o clasa proprie. Dai banii pe o masina si obtii un simbol!

Iti multumesc c-ai fost aici pentru aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!