Jeep Compass - Review

jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
jeep-compass
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Aspect exterior rigid, dur
  • Sistemul de sunet
  • Habitaclul luminos
Nu ne place
  • Combinatia LED, xenon, halogen
  • Lipsa Head-Up Display-ului (HUD)
  • Lipsa volanului incalzit
# Introducere

Jeep Compass – explorator urban, aventurier rural

Cand spui Jeep, stii deja ca vorbesti de un brand cu renume mondial. In aceste patru litere se afla o istorie de necontestat a unei marci care a reusit prin eforturi dovedite sa se impuna in mintile a milioane de oameni.

„Compass“ indica faptul ca brandul si-a dorit sa le raspunda clientilor (sau celor interesati) cu o masina care inglobeaza trasaturile principale care i-au consacrat, dar intr-un pachet mai prietenos cu aproape orice sofer. Jeep ne ofera o „busola“, iar noi am testat-o pentru a va oferi toate detaliile de care aveti nevoie pentru a va decide cu privire la o achizitie.

Parcurgand experienta pe care v-o oferim mai jos veti afla totul despre aceasta masina. Veti regasi impresia generala pe care am avut-o noi, parerea noastra si detaliile tehnice care va pot interesa. Jeep Compass este un crossover SUV destinat atat celor din oras, cat si celor de la tara. Se prezinta ca un automobil versatil intr-un pachet atragator, lucru care face si mai necesara analiza obiectiva a acestuia. De aceea, ne vom axa mai mult pe date clare si experiente concrete. Pastram trairile si sentimentele la un nivel cat mai scazut.

O legenda urbana pornita din SUA ne spune ca denumirea de „JEEP“ ar fi acronimul pentru „Just Enough Essential Parts“ (n.r. trad. „fix piesele necesare“), lucru care a condus la generalizarea ideii ca o astfel de masina este usor de intretinut si nu va necesita investitii uriase. De altfel, Jeep continua si in ziua de astazi sa respecte aceasta legenda prin modele precum Wrangler care pot fi foarte usor adaptate mai multor tipuri de medii, incadrandu-se perfect atat in offroad, cat si in povestea unei plimbari de vara pe plaja in care poti simti complet vantul si mirosul magic al marii.

Existenta companiei poate fi asociata momentului in care a fost creat primul Willys Quad, dar prima masina cu „JEEP“ inscriptionat pe ea a aparut oficial in anul 1945. Eficienta dovedita in al Doilea Razboi Mondial de catre Willys Quad a fost rampa perfecta de lansare pentru un produs de ordin civil si potrivit provocarilor de zi cu zi, insa cu capabilitati de rulare crescute. George C. Marshall spunea despre vehiculul care urma sa fie cunoscut tuturor drept Jeep 4x4 ca este “Contributia cea mai de pret a Americii in razboiul modern”.

Util! Din 2014, Jeep este detinut de catre Fiat Chrysler Automobiles (FCA). La mijlocul lunii decembrie 2019, FCA a ajuns la un acord cu grupul PSA (proprietarul Peugeot/Citroen/Opel) pentru o fuziune. La data redactarii acestui articol, finalizarea acestei decizii care va impacta intr-o mai mica sau mai mare masura viata a peste 400.000 de angajati n-a fost confirmata. Grupul francez, insa, a anuntat ca pandemia COVID19 n-a incetinit planurile deja puse in miscare.

Compass, pe de alta parte, isi face aparitia sub forma de concept in 2002 la NAIAS. Era un vehicul in doua usi cu tractiune integrala si un motor V6 de 3,7 litri. Parea a fi o reteta curajoasa, dar avem in vedere faptul ca vorbim de un moment care s-a intamplat acum 18 ani. La acea vreme, inca nu existau regulile stricte cu privire la motorizari, taxele/impozitele descurajatoare sau pretul crescut al combustibilului. Totodata, masina a fost prezentata pentru prima oara americanilor. Ei nu au limitele europenilor la capitolul auto. Cinci ani mai tarziu, insa, apare si forma de productie in masa a lui Compass, un model care inca poate fi zarit si pe drumurile din Romania. A rezistat 9 ani pe piata, fiind inlocuit complet de-abia in 2017 de masina pe care am testat-o si noi pentru voi. In ultimii 3 ani a primit o serie de imbunatatiri minore, insa masina a ramas aproape aceiasi.

Modelul testat de noi este Jeep Compass 1.4 M-Air AT9 4x4 Limited, dar, asa cum veti observa mai jos, crossoverul este disponibil intr-o multitudine de variante.

Jeep Compass

Am facut aproape 1000 de km in 4 zile, asadar am reusit sa strangem suficiente date pentru a va oferi o serie de detalii utile care sa va ajute sa luati decizia potrivita.

Sa-l descoperim impreuna!

Jeep Compass – mini-bruta prietenoasa

Stiti deja modelul pe care l-am avut la test, insa ceea ce nu stiti este faptul ca exista inca 11 variante ale acestui crossover disponibile in tara noastra. Le veti gasi enumerate mai jos, unde discutam si despre pret. Acum e momentul sa-l vedem cum arata in detaliu!

Culoarea optionala „Laser Blue“ costa 730 de euro in plus, dar este primul lucru care mi-a sarit in ochi la aceasta masina. Ii complementeaza excelent formele si o scoate in avantaj prin faptul ca e un albastru putin mai deschis fata de nuantele cu care suntem obisnuiti deja. E placut modul in care se constituie separeu intre plafonul negru si elementele de policarbonat menite sa protejeze caroseria.

In plus, ii confera un caracter masculinizat aparte, imputernicit fiind de semnificatia acestei culori frumoase. Mai are, bineinteles, si avantajul ca imbina cu brio nuantele de argintiu redate de elementele cromate sau din aluminiu.

Daca nu e pe placul vostru, atunci ar fi bine sa stiti ca exista mai multe variante disponibile din care puteti alege:

  • Alpine White;
  • Granite Crystal;
  • Redline;
  • Diamond Black;
  • White Pearl tristrat;
  • Solid Black;
  • Spitfire Orange;
  • Billet Silver;
  • Jazz Blue;
  • Olive Green;
  • Sting Ray pastel.

Combinatia de culori de pe Compass-ul testat include si plafonul negru lucios, lucru care duce costul total al vopsirii la 1100 de euro cu TVA inclus. Chiar daca reprezinta o suma mai mare, alegerea nuantei preferate in combinatia dorita va ajuta la individualizarea masinii conform gustului propriu si ii va conferi automobilului acea caracteristica unica ce va conduce la amplificarea trairii de ownership.

Al doilea lucru pe care l-am observat a fost sigla Jeep si grila fata specifica formata din sapte decupaje dreptunghice cu colturi rotunjite care inca alimenteaza legenda conform careia primul automobil condus pe toate celelalte sapte continente a apartinut marcii.

Farurile cu DRL LED (lumini de zi/intalnire LED) si lupele bi-xenon flancheaza grila si contribuie major la intarirea identitatii de autovehicul capabil sa reziste la putin abuz, dar care nu se va feri de provocarile pe care i le impune proprietarul. Ni se prezinta autoritar si curajos. Este, insa, si inteligent! Luminile au si Smart Beam. Prin intermediul unui mic calculator si cu ajutorul a catorva senzori masina poate comuta automat intre faza lunga si faza scurta, astfel incat tu sa primesti un iluminat optim fara sa deranjezi alti participanti la trafic.

Jeep Compass

Din experienta avuta pana acum, pot spune ca luminile isi fac treaba excelent. Mi-au oferit toata vizibilitatea necesara. N-am simtit nevoia ca mi-as dori ceva in plus. Personal, prefer tehnologia LED pentru ca are capacitatea a oferi o raza mult mai generoasa de iluminat, insa n-am avut nicio problema cu farurile lui Compass. Ce n-am inteles, insa, a fost legat de DRL dublu. Atat LED, cat si halogen. Nu stiu de ce a facut Jeep treaba asta in UE, dar stiu ca in SUA sunt obligati sa aiba aceste semnalizari pe orice model. Banuiesc ca este doar o adaptare la piata noastra, insa e un aspect la care trebuie sa fiti atenti. Mai ales, daca iubiti uniformizarea asa ca mine.

Luminile de ceata sunt pe baza de halogen. Pur si simplu, nu inteleg de ce trebuie sa avem aceasta combinatie dintre lumina alba si lumina galbena. Mie, unul, nu imi place. Inca o data, nu e nicio problema la capitolul iluminat optim, ci ma deranjeaza faptul ca nu exista doar un singur tip de culoare a luminii. Ori e alba, ori e galbena, nu? Masina are o fata atat de frumoasa si arata asa cum ar trebui sa fie un crossover cu pedigree recognoscibil, insa combinatia aceasta pare sa redea faptul ca a fost gandita de-abia dupa ce au observat-o complet asamblata si n-au vrut sa mai renunte la comenzile deja date pentru partile privind luminile. Sper ca succesorul actualului model de Compass sa aiba un iluminat complet LED. Ii va sta mult mai bine, cu siguranta.

Un alt lucru care mi s-a parut putin iesit din comun a fost bara fata care coboara destul de mult. E drept ca e realizata dintr-un material foarte ieftin si poate fi inlocuita fara batai de cap, dar scade destul de mult din capacitatea masinii de a trece peste anumite bariere din teren. Cred, insa, ca utilitatea ei se va dovedi atunci cand trebuie depasit un anumit obstacol de care nu suntem absolut siguri ca putem trece. Daca il agati, nu ai stres ca strici ceva scump si primesti confirmarea sonora a faptului ca trebuie sa verifici ce faci: treci sau dai inapoi? Alta utilitate ar mai fi aerodinamicitatea, insa nu cred ca este extraordinar de relevanta pentru un autovehicul gandit sa raspunda cu brio mai degraba la provocarile urbane, unde viteza de rulare e oricum scazuta.

Din lateral, observam din nou cat de bine e balansat contrastul dintre albastru, negru si elementele cromate. Plafonul negru lucios optional isi arata acum utilitatea vizuala. Compass pastreaza o forma atragatoare, dar suficient de masculinizata pentru a transmite privitorilor ca nu e doar un alt crossover, ci e un SUV Jeep putin mai mic care stie sa faca suficiente lucruri utile.

Jantele de 17“ ii accentueaza lookul urbanistic, in timp ce arcadele in forma de trapez injumatatit ii reda utilitatea pe care ti-o doresti cand te afli pe un teren accidentat sau, asa cum suntem noi obisnuiti, cand dai de gropi.

Spatele imi place mie cel mai mult. Aici pot vedea elemente imprumutate de la un alt automobil al marcii, insa au fost putin restilizate pentru a ajuta la incadrarea lor in identitatea acestui crossover. Farurile infatiseaza o atitudine plictisita de monotonie si de cei care se afla in spatele tau, pastrand in acelasi timp o seriozitate specifica unui SUV de dimensiuni mici. Continua imbinarea dintre albastru, negru si argintiu, iar inscriptiile „Jeep“, „4x4“ si „Limited“ arata ca aceasta masina nu este doar o achizitie facuta pe repede-nainte, ci decizia a fost luata calculat. Reciprocitatea farurilor este un aspect care nu poate fi ignorat si ii confera masinii un look contemporan.

Per total, Compass arata ca fratiorul mai mic al lui Grand Cherokee si asta inseamna ca este potrivit pentru cam tot ce face un roman in viata lui de zi cu zi. Imbina caracterstici specifice marcii intr-un pachet mai prietenos si mai usor de manevrat in aglomerarile urbane, protejandu-te de investitii costisitoare pentru designul exterior in caz de accidente minore. E drept ca are si unele dezavantaje, dar balanta este clar inclinata inspre aspectele pozitive!

Sa aflam cum se conduce!

# Performanta

Jeep Compass – nu te astepti sa mearga asa de bine

Inainte de a afla pretul si de a conchide si acest test drive, cred ca e folositor sa aflati datele tehnice care sigur vi se vor parea utile.

Jeep Compass 1.4 M-Air AT9 4x4 Limited prezinta urmatoarele caracteristici principale:

  • Motor 4 cilindri in linie si turbocompresor;
  • 1368 cm3 cilindree;
  • EURO 6;
  • 170 CP sau 125 de kW disponibili la 5500 rpm;
  • 250 Nm cuplu disponibil de la 2500 rpm;
  • Tractiune integrala 4x4 (Jeep Active Drive);
  • Transmisie automata in 9 trepte + retur;
  • Directie servoasistata cu diametru intoarcere de 11,07 m;
  • Frane pe discuri (ventilate in fata);
  • Suspensii fata McPherson independente, arcuri elicoidale, cadrul puntii plat, din otel, brate oscilante inferioare din otel de inalta rezistenta, ranforsate (duble), amortizoare cu gaz;
  • Suspensii spate Multilink, independente, din otel de inalta rezistenta, cadrul puntii montat elastic, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bara stabilizatoare;
  • 4,39 m lungime;
  • 1,81 m latime;
  • 1,64 m inaltime;
  • 2,63 m ampatament;
  • 0,21 m garda la sol;
  • 428 l capacitate portbagaj;
  • 1,61 tone greutate;
  • 0,5 tone masa remorcabila sau 1 tona daca exista dispozitiv propriu de franare;
  • 60 l rezervor combustibil;
  • 0-100 km/h in 9,3 secunde;
  • Viteza maxima 204 km/h.

Din start, un lucru am observat care m-a facut sa fiu mai atent. Directia e foarte usoara, neasteptat de usoara! Trebuie sa fii foarte finut cu acest volan, intrucat preia comenzile tale rapid si nu iti opune deloc rezistenta.

Pentru ca vreau sa va ofer detalii clare am ales doua trasee: doar in Bucuresti si Bucuresti – Rucar.

In Capitala, masina s-a comportat impecabil. Cutia automata schimba foarte bine si se adapteaza rapid situatiilor din traficul aglomerat. Viata proprietarului din mediul urban va fi usoara cu aceasta masina. La aceasta senzatie generala contribuie si senzorii de parcare impreuna cu camera pentru marsarier. Esti in siguranta si ai incredere ca nu vei fi compromis de obstacole pe care nu le poti observa.

Masina urca cu incredere pe borduri si trateaza gropile precum mici obstacole. Desigur, in varianta testata de mine, jantele au fost un punct important asupra caruia a trebuit sa ma aplec. Am fost grijuliu, intrucat nu voiam sa le stric aspectul placut.

Ruleaza fara nicio problema in mediul urban, iar asta se vede si-n consum: 16,1 l/100 km a fost valoarea afisata de ecranul de bord. Destul de mare, insa trebuie sa aveti in vedere ca am petrecut aproximativ 4 ore la volan in Bucuresti, timp in care am dat de trafic inimaginabil. Bineinteles, asta inainte de pandemia Covid-19 si masurile restrictive aferente. Motorul este insetat in oras, dar aici doar un hibrid te poate ajuta sa scazi aceasta valoare. Din fericire, pentru doritorii de astfel de propulsii mai curate si mai economice vine Compass 4xe pe care il vom testa si noi de indata ce va fi disponibil!

Devenisem curios. Chiar sa fie atat de infometati cei 170 de CP de sub capota? Cu un cuplu de 250 de Nm disponibili de la 2500 de rpm, Compass-ul testat imi promitea ca in afara Capitalei lucrurilor vor arata mai bine.

Jeep Compass

Am plecat din Bucuresti. La iesirea din Capitala am resetat calculatorul si pana la destinatie, in Rucar, n-am facut nicio oprire care nu a fost absolut necesara. Calculatorul din bord imi afisa un consum de: 6,9 l/100km! Cand am ajuns inapoi in Bucuresti, dupa 372 de km parcursi, consumul final era de 7,1 l/100 km. Asadar, putem observa ca motorul de 1,4 litri se comporta impecabil in afara orasului si ofera valori bune.

Soferul are la indemana si 4 moduri de condus impreuna cu 4WD Lock, adica ambele punti sunt blocate pentru a-ti oferi maximum de tractiune. 4WD Lock ar trebui folosit doar cand este absolut important ca toate rotile sa primeasca putere de la motor, in rest ramane neactivat. Pentru toate celelalte situatii folosim rotita pentru a comuta intre SNOW cand e zapada, SAND cand plecam inspre o zona nisipoasa si MUD cand e prea mult noroi in jur. Din nefericire, n-am avut ocazia sa le testez pe toate. Confirm, insa, faptul ca in Auto si cu 4WD Lock masina isi respecta originea conferita de brandul Jeep.

Experienta de condus este una normala, lipsita de situatii „convalescente“. La volanul lui Compass am fost relaxat, linistit si am mers cu incredere din prima. N-a trebuit sa stau sa-l descant si nici n-a fost necesar sa intru in manual.

E suficient de versatil pentru mai mult provocari, asadar il puteti duce cu incredere in mai multe medii!

Acum sa vedem ce ne asteapta la interior!

# Interior

Jeep Compass – habitaclu aproape premium

Nu m-as fi asteptat, recunosc. Prima impresie a fost de surprindere totala: cat de bine arata acest interior! Piele alba, material textil de calitate, piele neagra, plastic de calitate, displayul infotainmentului mare si un volan generos au fost primele lucruri care mi-au captat atentia. Am vrut sa ma asez imediat in scaunul soferului.

Zis si facut! N-am pierdut timpul. M-am pus confortabil in spatele volanului, mi-am aranjat oglinzile, mi-am ales pozitia preferata, sigura si confortabila, dupa care am inceput sa ma bucur de ce aveam disponibil.

Trebuie sa precizez, totusi, faptul ca scaunele sunt foarte, foarte confortabile. Combinatie piele+textil este una reusita si pusa foarte bine in practica. Am avut suficient sprijin pentru coapse si spatele mi-a fost imbratisat de spatar. E un loc bun in care sa te afli!

Chiar daca observati in fotografii piele si material textil albe, e bine sa stiti ca se curata foarte usor. Eu am scapat putina ciocolata pe scaunul pasagerului si a fost extrem de usor de indepartat! Puteti merge si cu aceasta varianta curajoasa inainte fara grija ca va ceda la prima neatentie.

Jeep Compass

Volanul este, evident, primul lucru cu care intru acum in contact. Este gros! Iti transmite senzatia ca ai in mainile tale un automobil capabil sa mearga cam oriunde iti doresti tu si iti confera incredere atat in tine, cat si in masina. E posibil ca unele persoane sa nu creada ca e foarte potrivit, insa acesta este gandit ideal pentru ceea ce inseamna marca si pentru ceea ce se vrea a fi acest vehicul. Sigla Jeep argintie iti reaminteste in permanenta ca te afli la volanul unui 4x4 care nu se da intr-o parte de la drumuri mai interesante, in timp ce displayul digital din bord marginit de turometru si vitezometru iti confirma ca ai la indemana o serie de tehnologii utile care iti vor veni in ajutor.

Pentru ca am amintit de lucruri IT&C… Ecranul sistemului multimedia este tactil si are 8,4 inchi in diagonala! Este mare! Atat de mare, incat iti va asigura cateva lucruri esentiale! Spre exemplu, poti interactiona foarte usor cu sistemul de navigatie care are Romania destul de bine mapata. Poti accesa facil posturile radio si poti vedea rapid orice informatie, chiar daca nu ai cei mai buni ochi. Distanta dintre meniuri este ideala pentru a nu apasa din greseala pe altceva si iluminarea este optima, chiar si atunci cand soarele este puternic. Este, asa cum e si normal in 2020, compatabil cu Android Auto si Apple CarPlay.

Jeep Compass

Daca simti ca ar trebui ceva mai mult, poti instala chiar si aplicatii prin Uconnect. Are, contracost, si acces la internet! E un sistem bun care raspunde la comenzi fara lag si nu mi-a creat niciun fel de neplacere.

E important sa va intelegeti bine cu acest ecran, intrucat aici veti gasi mai multe comenzi utile si setari. Spre exemplu, eu am aflat de-abia cu o zi inainte de predarea masinii ca are scaune incalzite! Nu exista buton dedicat pentru acestea, ci trebuie sa folosesti touchscreenul.

Masina testata n-a avut, insa, volan incalzit. Am fost surprins de acest lucru, intrucat am crezut ca e standard pe echiparea Limited.

Sistemul de sunet Beats (9 difuzoare) este neasteptat de bun, dar nu impecabil. Are un bass potent, se aude tare, inaltele sunt bune si te va mentine oricand incantat de muzica preferata. La nivel maxim nu are cea mai buna claritate, dar nici nu e nevoie sa ajungi acolo. Este, insa, o optiune pe care v-o recomand cu toata inima, mai ales daca stiti ca trebuie sa faceti sute de killometri cu masina dumneavoastra.

Pilotul automat este mai avansat pe Compass si va respecta distanta dintre tine si masina din fata, pe langa faptul ca poate mentine si adapta viteza singur. Poate fi foarte usor accesat de pe volan si comenzile sunt simple.

Aerul conditionat este usor de controlat si pasagerii pot sa isi seteze temperatura preferata.

Suprafetele vitrate sunt mari, iar trapa actionabila electric este un bonus care va garanta ca pasagerii tai vor fi bucurosi de calatoriile pe care le vor face impreuna cu tine. Copiii, cu siguranta, vor fi bucurosi!

Habitaclul este destul de bine izolat fonic. Chiar si la viteze superioare am avut parte de calm in interior. In caz contrar, aveam oricand la dispozitie sistemul de sunet pentru a-mi bucura urechile cu muzica preferata.

Schimbatorul cutiei automate este foarte usor de folosit, iar frana de mana este electromecanica.

Modurile de condus le parcurgem mai jos, asa ca e bine de avut in vedere faptul pasagerii din spate vor fi multumiti de conditii, intrucat poti transporta fara probleme trei adulti. Daca esti tipul de persoana care prefera sa calatoareasca in doi pe distante lungi, atunci trebuie sa stii ca ai la dispozitie un portbagaj generos! Acesta include si roata de rezerva pentru ca tu sa nu fii nevoit sa iti intrerupi vacanta sau drumul.

Spatiile de depozitare sunt generoase si asezate destul de bine in interior, astfel incat poti folosi buzunarele portierelor pentru sticle de apa de pana la 2 litri, suporturile de pahare din fata pentru cafea sau cotiera pentru a pune lucruri departe de ochii curiosilor.

Jeep Compass

Eu am doar doua lucruri de reprosat: manetele sunt facute dintr-un policarbonat cam ciudat la atingere, iar butonul de Start&Stop este prea adanc situat in spatiul sau dedicat. Atat!

Per total, interiorul lui Jeep Compass in varianta testata este unul reusit, aproape premium. Mi-a placut si m-am simtit bine in acest habitaclu. Pasagerii mei n-au lansat nicio plangere, iar eu am fost confortabil si odihnit chiar si dupa 400 de km parcursi pe nerasuflate. Pentru banii pe care ii cere, eu chiar sunt incantat!

Acum sa vedem cat trebuie sa scoatem din cont pentru acest crossover curajos!

# Cost

Jeep Compass – merita sa incerci altceva!

Cum pentru toate exista un pret, Jeep Compass 1.4 M-Air AT9 4x4 Limited costa 30.803 euro cu TVA fara niciun fel de reducere sau oferta aplicata. Pe langa varianta automobilului testat de noi, mai exista si urmatoarele configurari:

  • 1.4 M-Air M6 4x2 Sport – 21.882 euro;
  • 1.4 M-Air M6 4x2 Longitude – 22.731 euro;
  • 1.6 M-Jet M6 4x2 Longitude – 24.747 euro;
  • 2.0 M-Jet M6 4x4 Longitude – 26.637 euro;
  • 2.0 M-Jet AT9 4x4 Longitude – 28.859 euro;
  • 1.4 M-Air M6 4x2 Limited – 24.914 euro;
  • 1.6 M-Jet M6 4x2 Limited – 26.930 euro;
  • 2.0 M-Jet M6 4x4 Limited – 28.819 euro;
  • 2.0 M-Jet AT9 4x4 Limited – 31.041 euro;
  • 2.0 M-Jet AT9 4x4 Limited – 32.153 euro;
  • 2.0 M-Jet AT9 4x4 Low Trailhawk – 33.366 euro.

„M-Air“ inseamna motorizare pe benzina, in timp ce „M-Jet“ este diesel. Asa cum probabil ati ghicit sau stiti deja, „M6“ se refera la cutia manuala si „AT9“ la cutia automata in 9 trepte. Avem si precizarea cu privire la tractiune care poate fi fata sau integrala, iar „Sport“, „Longitude“, „Limited“ si „Trailhawk“ sunt cele 4 nivele de dotare disponibile pentru acest crossover SUV.

Practic, Jeep Compass 1.4 M-Air AT9 4x4 Limited inseamna ca avem de-a face cu un model care are un motor de 1,4 litri benzina conectat la o cutie automata in 9 trepte cu tractiune integrala si care are pachetul de optiuni „Limited“ echipat. Conform informatiilor furnizate de AutoItalia, modelul testat de noi include urmatoarele dotari suplimentare:

  • Climatizare automata cu 2 zone;
  • Display multifunctional color de 7“ integrat in instrumentele de bord;
  • Pachet Infotainment: sistem multimedia si de navigatie cu display tactil de 8.4“, Apple Car si Android Auto, sistem acustic premium Hi-Fi Beats cu 9 difuzoare;
  • Oglinda interna electrocromica;
  • Bancheta posterioara rabatabila divizata 40/20/40;
  • Scaun sofer cu reglare lombara electrica;
  • Tapiterie in combinatie stofa/piele; Jante din aliaj de 17’’ cu pneuri de 225/60 – WAC;
  • Insertii exterioare cromate;
  • Praguri cu insertii cromate inscriptionate Jeep (portiere fata);
  • Bare longitudinale cu insertii cromate pe plafon;
  • Covorase fata si spate;
  • Teava de esapament cu efect cromat.

Nu par a fi foarte multe, insa echiparea de baza Sport cuprinde o serie de dotari esentiale intr-un numar destul de generos. Jeep Compass nu se prezinta „chel“ la pretul cel mai mic pe care-l cere, asadar upgrade-ul disponibil pe modelul pe care l-am testat noi este unul care isi argumenteaza pretul putin mai mare fara probleme.

Jeep Compass

Si, da, merita sa incerci si altceva! Piata crossoverelor este una aglomerata acum si sunt oferte multiple de la aproape toti producatorii, in afara de producatorii premium de top care inca n-au intrat in acest segment. Jeep ofera o reteta interesanta si face o propunere curajoasa: „Vrei un automobil de-al nostru, dar nu ceva atat de mare precum Grand Cherokee? Avem ceva mai mic, dar aproape la fel de capabil!“. Este o gandire strategica foarte buna, mai ales cand ceea ce au pus pe piata nu dezamageste. Produsul final este bun si ar trebui considerat in special de cei care nu-si doresc o masina care poate fi gasita peste tot in Romania. Acest crossover inca nu este popularizat la maximum, asa va puteti garanta o experienta diferita fata de ce traiesc altii.

Are foarte putine puncte negative, iar daca luam in calcul pretul… Nici nu merita mentionate!

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!