Lexus ES 300h F Sport - Review

lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
lexus-es-300h-f-sport
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Eficienta sistemului hibrid
  • Sistemul de sunet
  • Puterea livrata liniar
Nu ne place
  • Habitaclu putin zgomotos la viteze superioare
  • Lipsa Head-Up Display
  • Torpedo nerefrigerat
# Introducere

Lexus ES 300h F Sport – anonimul care m-a cucerit

Am aproape patru ani de cand bat tara-n lung si-n lat pentru a testa amanuntit masinile care sunt la vanzare in Romania. Credeam ca lucrurile in materie de surprize automotive vor stagna, insa am norocul sa impart cu voi o premiera: prima intalnire in detaliu cu Lexus.

Pentru a marca corespunzator acest moment va invit, inainte de toate, sa trecem putin prin istoria marcii. Cred ca e important sa o intelegem pentru a putea apoi stabili exact ce reprezinta pentru tara noastra si pentru cei interesati de un model al constructorului auto renumit pentru fiabilitate.

Originea Lexus este plasata in momentul in care Toyota s-a hotarat sa faca un pas major in fata in materie de automobile. Eji Toyoda le-a transmis tuturor celor implicati ca isi doreste „cea mai buna masina din lume“. Prin proiectul aparut in anul 1983 cu numele de cod „F1“, japonezii voiau sa realizeze fix ceea ce conducatorul lor le-a cerut. Trebuia sa raspunda pretentiilor celor mai exigenti clienti ai marcii-mama si, bineinteles, sa atraga o noua categorie de oameni pentru produsele lor. Sase ani mai tarziu, in 1989, apare Lexus LS. Era raspunsul din Japonia pentru vehiculele de lux. Aceasta masina urma sa fie varful nipon si trebuia sa atace fara mila rivalii germani sau americani.

Daca pana acum vi se pare ca e doar marketing, ar fi cazul sa discutam pe cifre.

Ajustat cu rata inflatiei, daca Lexus ar fi aparut cu LS anul acesta, costul ar fi fost de aproximativ 2,36 miliarde de dolari.

Surprinzator, automobilul nu impartea nicio componenta majora cu vreun model Toyota. Nu s-a incercat vanzarea aceleiasi platforme sub un alt nume si imbracata in alte haine. Chiar s-a depus efort real pentru crearea a ceva nou, ceva extraordinar!

Odata ce Lexus a fost oficial lansat drept brand de sine statator a fost ales si un slogan: „Urmarirea neobosita a perfectiunii“. Evident, se punea accentul pe faptul ca Toyota a investit timp si resurse in crearea automobilului ideal. Simultan, se stabilea de la bun inceput faptul ca sub acest nume nu va aparea niciodata o masina care sa dezamageasca proprietarul. Va oferi tot ce-i mai bun pentru cat mai mult timp posibil.

Impactul a fost devastator si neasteptat pentru competitie. BMW pierdea la inceputul anilor ’90 aproape 29% din vanzari, in timp ce Mercedes-Benz ramasese fara 19% din clienti. Pe langa asta, 35% dintre cumparatorii americani de Lexus isi schimbau (trade-in) propriile masini Lincoln sau Cadillac pentru un model al marcii japoneze.

A avut impactul scontat.

Pentru ca nu erau suficiente pachetul atractiv oferit initial si impactul avut pe pietele cele mai importante, Lexus a mai facut un lucru nemaintalnit pana la acea vreme. Doi (2!) clienti s-au plans dealerilor lor ca un stop se incingea si ardea, iar compania, aflata atunci la inceput de drum, a pornit o intreaga campanie de rechemare in service. Cand spun rechemare, ma refer la faptul ca reprezentantii Lexus se duceau personal sa ridice masina proprietarilor, o reparau si ofereau garantia schimbarii, dupa care o returnau cu plinul facut si curatata catre cumparator. Costul acestei operatiuni? Zero (0!) pentru client! Peste 8.000 de modele LS au beneficiat de aceasta corectie intr-un termen de 20 zile. De la acel moment, Lexus isi castigase un renume mondial pentru grija pe care o au fata de clienti.

Mai este Lexus la fel acum? Ne ramane sa aflam din experienta pe care o voi expune in randurile de mai jos. ES duce misiunea companiei premium japoneze mai departe in tara noastra si ar trebui sa se ridice la aceleasi standarde impuse inca de acum trei decenii, mai ales ca unul dintre predecesorii acestuia a fost cel mai bine vandut model in anii ’90. In plus, sloganul actualizat este „Experimenteaza uimitorul“. Asteptarile care ni se creeaza sunt destul de mari!

Lexus ES 300h F Sport

ES se afla acum la cea de-a saptea generatie. In ultimii 30 de ani, au existat diferite variante ale acestui automobil. Avem, asadar, dovada continuitatiii si a permanentei incercari de imbunatatire.

Primul ES a aparut in 1989 alaturi de LS si a facut parte din ofensiva Lexus in pietele selectate. Dupa doar doi ani, in 1991, a aparut ce de-a doua generatie. In 1996 este introdusa o alta actualizare, fiind urmata de cea de-a patra generatie in 2001. Cinci ani mai tarziu, in 2006, ES este din nou imbunatatit. A sasea generatie apare in anul 2012, iar masina pe care v-o prezint astazi este un reprezentant mandru al filosofiei din prezent pentru acest sedan confortabil care se bate cu rivali precum BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E sau Audi A6.

Sa-l descoperim in detaliu!

Lexus ES 300h F Sport – o prezenta de neratat

Intalnirea cu aceasta masina a fost un eveniment pentru mine. M-asteptam la ceva putin iesit din comun, presimteam ca va fi o experienta diferita fata de ceea ce am experimentat pana acum, insa n-am anticipat impactul primului contact.

Este o figura care impresioneaza inca de la prima zarire. Modelul pe care urma sa-l testez pentru voi era stralucitor. Il vazusem chiar inainte sa intru in showroomul din Pipera si mi-am aplecat privirea asupra lui pentru a-l sorbi rapid. Mi-au fost inmanate cheile si am fugit imediat inspre el. Pur si simplu, uitasem pentru cateva secunde de toate. Atentia mi-era toata asupra ES. Stralucea pe langa celelalte masini.

I-am dat cateva ture pentru a-i intelege dimensiunile si-am parasit rapid galagia Capitalei ca s-o pot admira in liniste. Am ajuns intr-un loc ferit de trafic, am oprit motorul, am coborat si m-am uitat la ea.

Cat de bine arata aceasta masina!

Din fata, avem parte de o atitudine agresiva si avangardista. Stii din primul moment ca e un automobil special. Nu se alatura multimii care respecta aceleasi reguli plictisitoare. Nu se supune conventionalului. Este o aparitie de exceptie!

Grila fusiforma care seamana cu o clepsidra terminata doar trei sferturi gazduieste cu mandrie sigla cu nuante albastre (trebuie s-arate cumva ca e hibrid, nu?) ale companiei si, totodata, numarul de inmatriculare. Desi este foarte, foarte mare, ii asigura acestui automobil unicitatea de care are nevoie in piata auto din ce in ce mai aglomerata a Romaniei. La inceput, va marturisesc, credeam ca aceasta este putin iesita din comun. Nu eram convins ca se potriveste cu identitatea unui sedan de lux care ofera performante neasteptate. Dupa ce am petrecut mai mult timp impreuna, am realizat ca aceasta grila are sens. Ii confera lui ES un stil aparte care-l face usor identificabil si-l propaga in randul masinilor admirate de trecatori. E drept, unii oameni sunt de-a dreptul uimiti cand o zaresc, altii intrigati. Cert e un lucru: transmite o opulenta rafinata de eleganta dinamica. Are un rol important in definirea caracterului principal al vehiculului si, dupa experienta avuta, n-as renunta la ea. Acum imi place.

Lexus ES 300h F Sport

Farurile complet LED flancheaza intr-un mod caracteristic unei companii atente la detalii aceasta piesa centrala masiva si accentueaza major silueta unui sedan cu valente sportive care intelege ca pentru a fi cu adevarat un campion trebuie sa fii tu cel care stabileste trendul sau macar sa fii tu cel caruia nu-i pasa de barierile impuse de preconceptii. Blocurile optice contin trei cadrane separate care constituie „ochiul“ unui android lasat pe mana iubitorilor de arta cel putin cativa ani. Desi arata amenintator si agresiv, stii ca are o utilitate pe care o foloseste doar pentru a-si indeplini misiunea lansata de stapan. Suna putin desprins din SF ce spun eu aici, insa credeti-ma ca ES asta face cu tine: iti faciliteaza procesul creativ si te bucura la fiecare privire prin detaliile care se lasa descoperite in timp. Iti cere atentia, dar nu ti-o solicita abuziv. Te bucuri de fiecare interactiune!

Luminile de zi LED (DRL-urile) au o forma dinamica ce contureaza cu o finete apriga farurile si le confera o expresivitate aparte care contribuie la identificarea facila a masinii in orice mediu s-ar afla.

Exista, asa cum e si normal, spalatoare de faruri care-ti vor asigura intotdeauna calitatea unei iluminari corecte. Masina se asigura ca proprietarul este deranjat de cat mai putine lucruri!

Mi-a placut si modul in care a fost prelucrata partea frontala a masinii pentru a fi atat aerodinamica, cat si aratoasa. Porneste cu o aglomerare de elemente vizuale, insa, pe masura ce te indrepti spre parbriz, ai parte de uniformitate, linii suple si claritate.

Totodata, e fantastic modul in care isi metamorfozeaza aparitia in functie de perspectiva! Cand esti in fata ei si o vezi de mai jos pare ca te va inlatura imediat din calea ei, cand o privesti mai de sus pare ca nici nu este interesata ca existi, iar cand esti mai in dreapta sau in stanga arata seducator! Te atrage langa ea!

Singurul lucru care nu mi-a placut aici este legat de insertiile portocalii in faruri care sunt specifice pentru continentul american. Inteleg ca e o chestiune legata de productie si stim ca semnalizarile sunt acolo, dar as fi preferat sa nu existe. Arata prea bine pentru a fi lasate acolo. Vestea buna e ca nu deranjeaza, ci chiar pot fi interpretate drept o pata de culoare in plus.

Din lateral, Lexus ES 300h F Sport este impresionanta. Arata a nava-amiral! Silueta lunga si supla ne transmite din start faptul c-avem de-a face cu un autovehicul care stie sa se ingrijeasca de pasagerii sai, va oferi o experienta de condus buna si ne va asigura ca putem sa ne incredem in stabilitate. Desi spatele-i aplatizat, veti observa mai jos ca acest lucru nu dezavantajeaza cu nimic spatiul din interior.

Lexus ES 300h F Sport

Ce apreciez eu cu adevarat este faptul ca arata curat. Are o eleganta simplificata, atinsa de grija la detalii. Mi-ar fi placut, recunosc, ca ornamentele dimprejurul suprafetelor vitrate generoase sa fie negre pentru a se asorta mai bine cu jantele gri inchis de 19“ specifice echiparii F Sport. Daca gandim la fel, atunci sa stiti ca puteti face aceasta alegere pentru propriul Lexus ES. O puteti configura dupa bunul plac fara a scoate sume exorbitante din buzunar, iar asta demonstreaza respectul pentru clienti al marcii japoneze.

Aripioara de rechin si spoilerul integrat sunt vizibile din aceasta perspectiva si contribuie la transformarea acestui sedan pentru directori si manageri intr-un vehicul potrivit si activitatilor dinamice sau mai vioaie. Da, imbie si la aventura!

Din spate, Lexus ES 300h F Sport ne arata cum ar trebui sa fie o masina gandita de la bun inceput cu bun gust. Stopurile au proportia potrivita si sunt gandite perfect pentru conturarea identitatii automobilului. Imi plac „L“-urile LED inversate, modul in care se repeta prin alaturare si micsorarea treptata a dimensiunii acestora. Adauga un plus la capitolul atentie la detaliu, oferind simultan si o perspectiva diferita fata de ceea ce zarim zi de zi in traficul cotidian.

Nu am agreat, insa, prezenta semnalizarilor spate clasice, pe halogen. Acest automobil merita intregul sistem de iluminat LED. Pe langa propria pretentie, sunt constient ca inlocuirea unui bec este mult mai ieftina. Cum semnalizarile cedeaza de cele mai multe ori primele, ma gandesc ca Lexus a incercat sa mentina un cost de intretinere scazut pentru ES chiar si atunci cand aceasta iese din garantie.

Lexus ES 300h F Sport

Tot aici remarcam si modul in care luneta pare a fi efectiv aliniata la perfectie cu stalpii de sustinere a masinii. Fiind atat de bine integrat in aspectul exterior al masinii, acesta accentueaza ideea de eleganta si ne subliniaza inca o data atentia obsesiva la detalii a japonezilor.

Esti acaparat de ceea ce vezi, insa nu te simti coplesit. Iti place sa cauti micile detalii de design care contribuie la o astfel de prezenta fantastica. Automobilul iti confera incredere ca ai facut o alegere buna si te ajuta sa iti mentii o atitudine increzatoare de-a lungul intregii perioade in care sunteti impreuna.

Mai adaug si faptul ca pentru ES s-a creat prima reclama care a fost integral scrisa de inteligenta artificiala, iar filmarile au fost facute chiar in tara noastra, pe Transbucegi si in apropierea lacului Bolboci. O puteti urmari AICI! Avem, asadar, o conexiune in plus cu aceasta masina!

Acum sa vedem ce presupune si ce ofera acest sistem de propulsie! Aflam daca e bun pentru mai multe tipuri de calatorii!

V-am pregatit toate datele necesare!

# Performanta

Lexus ES 300h F Sport – eficient, dar performeaza!

Sunt lucruri importante pe care trebuie sa le stim despre acest automobil, intrucat filosofia adoptata de constructorul auto este una diferita fata de multe dintre ofertele pe care le avem disponibile prezent in Romania. Acest lucru ne incurajeaza sa exploram variante mai putin cunoscute de motorizare care se pot dovedi a fi surprinzator de placute si, da, chiar neasteptat de eficiente.

Inainte de asta, va pun la dispozitie o serie de date tehnice pe care sper sa le gasiti utile:

  • Lungime: 4,97 m;
  • Latime: 1,86 m;
  • Inaltime: 1,44 m;
  • Ampatament: 2,87 m;
  • Garda la sol: 0,15 m;
  • Greutate: 1,66 t;
  • Motor: 2.48 cmc, 4 cilindri, 16 supape, 178 CP;
  • Motor electric: 120 CP
  • Putere totala (hibrid): 218 CP;
  • Cuplu (fara motorul electric): 221 Nm;
  • Transmisie: Automata E-CVT, continuu-variabila;
  • Viteza maxima: 210 km/h;
  • 0-100 km/h: 8,9 s;
  • Volum rezervor: 60 l;
  • Volum portbagaj: 420 l.

Prima data sa ne axam asupra sistemului de propulsie.

Sistemul acesta de propulsie nu are nevoie de incarcare la priza sau statie dedicata pentru ca bateria se alimenteaza din decelerare, franare sau direct de la motorul termic. Este cunoscut drept Lexus Hybrid Drive si poate fi actionat doar de motorul electric, doar de motorul pe benzina sau de ambele simultan. Atunci cand pornim la viteza redusa, masina este actionata silentios doar de motoarele electrice, iar la marirea vitezei motorul pe benzina preia treptat tractiunea, motoarele electrice asigurand un plus de putere la accelerare.

E cel mai simplu hibrid pe care il poate avea cineva acum in Romania, pe langa sistemul mild-hybrid. Soferul nu trebuie sa faca nimic si nu trebuie sa fie atent la nivelul bateriei decat daca isi doreste sa isi imbunatateasca stilul de condus pentru a eficientiza si mai mult consumul. ES stie sa-si calculeze singur exact cand are nevoie de mai multa putere si sa porneasca motorul termic sau cand e posibil sa ruleze doar bazandu-se pe curentul electric. Cand soferul vrea sa se distreze, ii ofera toata puterea disponibila prin combinarea resurselor puse la dispozitie de ambele mecanisme.

Avantajul pe care eu il consider major pentru acest tip de motorizare este legat de faptul ca nu trebuie sa actionezi pedala de frana la fel de des ca intr-o masina conventionala. Odata ce te inveti cu decelerarea impusa de motorul electric care inverseaza fluxul de energie pentru a umple bateria, vei sti fix cand e nevoie de interventia ta pentru oprire.

Lexus ES 300h F Sport

Mai mult, tractiunea hibrida dezvoltata de Lexus inseamna ca fiabilitatea va fi conform asteptarilor. Din sistemul japonezilor lipsesc elemente sensibile la uzura, cum ar fi ambreiaj, cutie de viteze cu trepte, curea de distributie, curea accesorii, alternator, starter, duze diesel, turbo samd. Motorul functioneaza in mod extrem de nesolicitant in ciclu Atkinson cu benzina obisnuita 95, astfel incat, practic nu exista nici un risc de defectiune cauzata de combustibil de calitate scazuta.

Ceea ce trebuie sa retineti din aceasta scurta introducere este ca un Lexus hibrid nu va va schimba cu nimic viata, daca pana acum ati avut o masina cu motorizare exclusiv benzina sau diesel. Veti merge mai rar la pompa, atat.

Acum sa va spun si cat am consumat eu!

Pentru a va oferi valori reale am ales doua variante de traseu lung si unul scurt. Doar in Bucuresti, Bucuresti-Suceava pe minunatul E85 si A3. Concluziile pe care le-am notat sunt urmatoarele.

Bucuresti

In Capitala, ES mi-a demonstrat ca marimea sa nu este un dezavantaj, iar motorizarea te sprijina sa ai un consum neasteptat de bun. De la momentul preluarii masinii am fost foarte atent la modul in care aceasta se intelege cu traficul dintr-o urbe aglomerata. Voiam sa imi ofere minimum doua lucruri: o experienta de condus calma si o valoarea de consum buna.

Am facut aproximativ 80 de km doar in Bucuresti si doar pentru a va expune voua modul in care acest automobil se descurca in mediul urban provocator. Rezultatul a fost unul nesperat: am avut un consum de 7,3 l/100 km, iar masina parca mi s-a pliat fix pe stilul meu de condus. Franarea este lina si interventia mea a fost necesara in cateva situatii cand ma apropiam de coada de la semafor, habitaclul a fost silentios si m-am bucurat de linistea din interior, directia este fantastic de controlat si nu simti deloc modul in care sistemul hibrid lucreaza. Auzi, din cand in cand, cum porneste motorul termic, dar sunetul seamana cu o foarte scurta vibrare a telefonului mobil. E mai mult o confirmare pentru sofer ca totul e sub control.

Senzorii de parcare impreuna cu camera pentru marsarier de o rezolutie decenta te ajuta sa faci manevrele necesare in spatii mai stramte, iar cu proportiile masinii m-am invatat rapid.

Vizibilitatea este foarte buna, unghiurile moarte fiind practic inexistente. Am putut sa vad orice si sa ma simt in siguranta. Am avut incredere ca ma descurc facil cu ES si chiar asa a fost.

De ajutor a fost si suspensia adaptiva variabila cu peste 650 de setari care sunt adoptate in functie de parametrii inregistrati de masina. Chiar esti in zona ta de confort in acest Lexus.

Pentru viata din oras aceasta masina isi va face treaba fara greseala, iar consumul ne arata ca este un hibrid real care ne foloseste pentru a vizita mai rar benzinaria.

Bucuresti-Suceava

Am vrut sa ies din Capitala cat mai repede cu putinta. Asadar, dupa ce mi-am colectat ideile principale cu privire la experienta in urban, am si taiat-o inspre frumoasa Bucovina.

Pentru ca Bucurestiul este un oras ca ma streseaza indiferent de masina pe care as conduce-o (treceri de pietoni nesemnalizate corespunzator, parcari prea aproape de acestea, soferi care ignora semafoarele, persoane grabite samd.), de-abia acum am inceput sa ma las imbratisat de tot ce are ES mai bun de oferit.

Mi-am reajustat pozitia la volan si am fost efectiv impresionat de cat de bine stateam in acest sedan premium. Spatele imi era sprijinit perfect, iar la picioare aveam spatiul dorit. Vizibilitatea era buna, confortul a fost bifat, asa ca eram bucuros sa ma aventurez pe E85 timp de cateva ore bune. Acest lucru se datoreaza (inca o data) obsesiei japonezilor pentru a oferi acelasi nivel de calitate oricaror persoane, indiferent de fizicul celui care achizitioneaza acest automobil. Daca ati parcurs si celelalte teste, stiti ca sunt un tip corpolent care nu se impaca tot timpul cu orice fel de sezut. Si cand spun ca japonezii sunt obsedati nu fac apel la marketing. Aceste scaune au fost testate timp de 3 ani inainte de ajunge in aceasta masina. Trei ani de teste! De ce? Ca oamenii care vor calatori cu acest automobil sa nu aiba niciun motiv de plangere, sa nu experimenteze vreodata lacune.

Dupa ce m-am asezat fix cum am vrut si mi-am permis sa respir usurat, am fost atent si la pasagerii mei. In dreapta mea situatia s-a rezolvat rapid si s-a vazut o satisfactie interesanta cu privire la spatiu, in timp ce persoana din spate avea loc neasteptat de mult.

Am plecat din Bucuresti.

Supriza surprizelor! N-am oprit deloc pana la destinatia finala! Va mai zic din cand in cand ca e important sa faceti o pauza la fiecare doua ore conduse pentru a va recapata atentia necesara si pentru a va reactiva instinctele, insa in cazul lui ES nu am simtit deloc ca trebuie sa opresc. Pur si simplu, n-a fost nevoie. Nu m-am simtit obosit, nu am constatat pierderea atentiei si nici n-am primit vreo astfel de sugestie de la pasagerii mei. Tineti cont ca am plecat la ora 6 dupa-amiaza din Bucuresti, iar in Bucovina am ajuns pe la 2 dimineata. A fost fascinant pentru mine acest lucru. Demonstreaza faptul ca atentia pe care constructorul auto a acordat-o sistemului de propulsie si confortului din interior se transfera in practicalitatea utilizarii de zi cu zi a automobilului si ma bucur sa vad ca nu sunt doar povesti pentru clienti.

Lexus ES 300h F Sport

Consumul? Ei bine, ati vazut ca n-am oprit deloc de-a lungul celor 448 de km parcursi cu o viteza medie de 69 km/h. Probabil intuiti valoarea, insa v-o spun: 5,1 l/100 km pentru o masina care are un motor pe benzina aspirat de 2,5 litri. Sistemul hibrid al Lexus chiar functioneaza, chiar daca n-am ales modul Eco. Drumul a fost facut in setarea Normal. Acesta este un consum pe care-l regasim acum doar pe masinile cu propulsie diesel! Valoarea este impresionanta.

Cat am stat prin judetul Suceava am pastrat masina in modul Normal si am avut un consum de 6,7 l/100 km pentru tot felul de drumuri pe care le-am facut inspre si dinspre diverse obiective.

Fiind putin nesigur ca 5,1 l/100 km este fix capacitatea maxima a vehiculului de a fi zgarcit cu benzina, am resetat calculatorul de bord la plecarea spre Capitala, am activat modul Eco folosind comutatorul din spatele volanului integrat in bord si mi-am vazut de drum. Am consultat valoarea fix la intrarea in Bucuresti prin Colentina. Pentru alti aproape 450 de km parcursi cu o viteza medie de 67 km/h am obtinut un consum de 4,6 l/100 km. De data asta aveam si portbagajul plin ochi cu ce am cumparat din zona respectiva, deci era si mai mult sarcina de administrat pentru sistemul de propulsie. Pentru mine Lexus ES si-a demonstrat eficienta si mi-a aratat ca un hibrid gandit si executat asa cum trebuie cap-coada poate sa ne schimbe complet impresia despre motorizarile pe care le apreciem.

A3

Cum lucrurile nu putea ramane asa, am dat o fuga rapida si pe A3 pentru a observa daca viteza crescuta de pe autostrada va presupune un consum neasteptat de mare. Zis si facut. Am ajuns la intrarea pe drumul de mare viteza spre Ploiesti, am selectat modul Sport+ pentru a experimenta dinamica masinii cand i se cere angrenarea tuturor resurselor disponibile si dus am fost. Culoare inelului central se schimba in alb cu rosu si, in functie de cum accelerezi, iti confirma prin dinamica nuantelor ca mergi mai rapid. E tare faina aceasta optiune si chiar contribuie la transformarea acestei limuzine intr-un sedan sportiv.

Credeam, cu toata sinceritatea, ca voi fi luat prin surprindere de agresivitatea modului Sport+. N-a fost asa. Intr-adevar, masina devine mai incisiva si motorul este simtitor mai pregatit sa dea tot ce are mai bun, dar nu exista o eliberare brusca a puterii. Totul se intampla cu anticipatie.

Mai fain este si faptul ca masina urca treptat pana la viteze mult mai mari fata de limita legala si se mentine cu usurinta la pragul pe care-l doresti tu. Eu, totusi, va recomand sa respectati semnele de circulatie si sa nu va aventurati inutil. Nu se stie niciodata cand va veti intalni cu un „profesionist“ care nu stie inca modul sigur de a circula pe autostrada.

Aici, insa, am observat un minus. Pentru ca nu are torque vectoring, automobilul transmite directiei putin torque steer (trage stanga sau dreapta la accelaratie pana la podea instantanee). Il poti corecta printr-o scurta decelerare, dar trebuie sa fii atent la acest lucru. Simultan, nici n-ar trebui sa iti faci griji in privinta lui pentru ca ES te va inmiresma tot timpul cu confort si bucuria unei calatorii odihnitoare.

Lexus ES 300h F Sport

Consumul pe A3 in modul Sport+ m-a surprins. Din nou, ma regasesc in postura in care mi se demonstreaza ca sistemul hibrid de propulsie nu este prezent acolo doar de forma, ci pentru a avea un impact real. Am facut aproximativ 70 de kilometri cu o viteza medie de 133 km/h de-a lungul careia am avut un consum de 7,8 l/100 km.

Per total, la capitolul consum si dinamica Lexus ES 300h F Sport este fix ceea ce promite. Stie sa faca economie, stie sa ofere performanta la cerere, dar asigura confortul celor aflati in habitaclu in aproape toate conditiile de drum.

In cazul in care nu ma credeti pe cuvant, am fotografii care dovedesc cele spuse si vi le ofer fara nicio problema. Simultan, concluziile mele au fost confirmate si de catre testerii ADAC. Pana si nemtii au fost impresionati de eficienta acestei motorizari!

Aceasta experienta m-a bucurat si mi-a demonstrat ca efortul de a inova si de a pune un produs bun pe piata nu trebuie tradus in preturi care trec de bariera de 100.000 de euro.

Avand aceste lucruri in mine, e momentul sa descoperim interiorul!

# Interior

Lexus ES 300h F Sport – neasteptat de confortabil

Am plecat la drum, asa cum mai fac uneori, cu o serie de preconceptii. M-am gandit ca n-ar trebui sa ma astept la prea multe lucruri de la aceasta masina in materie de design interior. „Da, e Lexus, dar intr-acelasi timp e o filosofie japoneza care valoreaza in echiparea completa jumatate din cat ai cheltui pentru echivalentul german cu toate brizbrizurile“, imi spuneam inainte de a o experimenta. Ideile pe care mi le formasem inainte de experienta aveau sa-mi fie demontate rand pe rand.

Primul impact a fost unul placut.

Tot interiorul acestei masini se bazeaza pe faptul ca soferul se va afla intotdeauna in control, iar pasagerii sai vor fi incantati de experienta, dar inainte de acest aspect eu am remarcat calmul designului. E o placere linistitoare sa il privesti. Da, avem o combinatie de 95% negru si 5% gri. Nu e vreo alaturare de nuante iesita din comun, insa formele si liniile din acest habitaclu par toate a fi asezate pe placul receptorilor nostri nervosi aclimatizati cu ordinea pe care vrem sa o regasim in tot si-n toate. La urma urmei, cui nu-i place un interior usor de intretinut?

M-am asezat in scaunul soferului si am fost bucuros sa observ ca stau foarte bine din prima. Am mai facut eu cateva mici schimbari, insa am avut parte de un suport aproape ideal in doi timp si trei miscari. E important sa subliniez acest aspect, intrucat reliefeaza modul in care aceasta masina a fost gandita si proiectata pentru a oferi celor care o folosesc o usurinta in utilizare.

Apoi mi-am intins mainile inspre volan pentru a-i simti dimensiunile si am fost bucuros sa regasesc o piele de calitate care e placuta la atingere si cusaturi care nu deranjeaza absolut deloc cand tii mai strans de acesta. Ba chiar imi mai plimbam degetele din cand in cand pe ele. Pe volan regasim mai multe butoane (19, mai exact) care indeplinesc diverse functii si te ajuta sa ramai atent la drum. Printre acestea se numara si asistentul disponibil in limba engleza. Eu cel mai des am folosit comutatorul pentru bordul cel mai fain pe care l-am intalnit pana acum pe vreo masina si butoanele pentru sistemul media.

Lexus ES 300h F Sport

Odata ce mi-am focalizat privirea inspre elementele din spatele volanului, am vazut ceva care mi-a placut enorm de mult: bordul contine inelul mobil pe care eu l-am remarcat prima oara pe fascinantul LFA. Este o optiune disponibila exclusiv pentru echiparile F Sport si F Sport+, dar te transpune intr-un univers diferit fata de ce ofera acum marea majoritate a producatorilor auto in materie de design interior. Si, atentie, nu este doar o chestiune de aspect. Acest inel are o utilitate reala. Recunosc, l-am mutat de cateva ori pana sa observ ca are si un rol important, pe langa cel decorativ. In pozitia centrala iti ofera multiple detalii cu privire la lucruri care sunt importante precum presiunea in roti, distanta care trebuie pastrata de pilotul automat fata de masina din fata, viteza pe care o parcurgi si limitele impuse de semnele de circulatie, treapta in care te afli, consumul, autonomia disponibila, eventuale avertizari cu privire la usi deschise sau centuri decuplate si media vitezei cu care ai rulat. Odata ce-l muti spre partea dreapta, informatiile care iti erau oferite pe scurt in pozitia centrata iti sunt acum afisate detaliat in spatiul eliberat din partea stanga. In tot acest timp, indiferent de cat de mult te distrezi cu aceasta facilitate, bordul iti va spune care e nivelul de combustibil, care e temperatura motorului si-ti va afisa martorii independent de pozitia displayului digital.

Unul dintre pasagerii mei, in mod ironic, ma intreaba: „Si ce faci, cand se strica?“. Imediat, tot el raspunde: “Probabil nimic pentru ca n-o sa se blocheze vreodata. Sigur au Lexus un angajat care face asta toata ziua: streseaza bordul ala incontinuu pentru a se asigura ca nu da fail.”.

Am ras, dar ne-am dat seama ca exista aceasta posibilitate. Avand in vedere atentia acordata pentru toate lucrurile care te inconjoara in interiorul lui ES…

Mi-a placut aceasta optiune si o recomand oricarei persoane interesata de acest model. Bifati echiparea F Sport sau F Sport+ si-o veti primi!

De altfel, va recomand sa urmariti documentarul Lexus despre maestrii Takumi. Ofera o perspectiva interesanta asupra imbinarii dintre creativitatea umana si neobosita inteligenta artificiala. Il puteti viziona AICI!

Deasupra acestui bord frumos gasim comutatoarele pentru modul in care vrem sa ruleze masina (Eco/Custom/Normal/Sport/Sport+) in partea dreapta, iar in stanga controlul tractiunii. Nu m-am atins de TCS deloc, insa veti vedea mai jos impactul pe care il are folosirea acestora in medii diferite. Mi-a placut pozitionarea lor pentru ca sunt la indemana si vizibile in permanenta. In plus, mi-a conferit temporar senzatia ca as fi apucat taurul de coarne in momentul in care schimbam o setare. E ceva diferit si fain!

Automobilul testat a cuprins si ornamente Hadori care sunt specifice echiparilor mentionate mai sus.

Si, in toata aceasta mare de noutati, dam peste butoanele pentru geamurile electrice. Aici chiar am fost confuz. Acest automobil are o atentie atat de mare la detalii, iar actionarea suprafetelor vitrate se face prin intermediul unor comutatoare care sunt negre si dintr-un plastic de calitate scazuta. N-am inteles de ce exista acest lucru, insa acum sunt curios daca ele sunt prezente si la celelalte modele.

Lexus ES 300h F Sport

Ne mutam privirea inspre uriasul ecran central. Ornamentul displayului este mare si cuprinde un ceas analogic, dar marimea ecranului nu acopera intreaga suprafata. Pe modelul testat a fost mai degraba un patrat. Pana sa predau masina, eu am crezut ca acesta este varful de echipare, in aceasta forma restrictiva. Pe F Sport+ primesti, insa, un display mult mai mare. Din fericire, acest ecran n-a reprezentat un punct de interes pentru mine. Am avut bordul interesant care mi-a oferit detaliile de care am avut nevoie si nici nu m-a interesat sa il folosesc pe cel central. De altfel, am aflat dupa ce am returnat ES-ul ca marca a intentionat de la bun inceput sa faca aceasta diferentiere: echiparea F Sport sa fie axata pe placerea de a conduce, iar F Sport+ sa cuprinda toate optiunile posibile care sa garanteze o experienta completa. Nu mi-a placut faptul ca navigatia nu era prezenta. Daca va doriti hartile Lexus, atunci trebuie neaparat sa alegeti nivelul de echipare superior.

Eu va pot spune ca display-ul central n-a reprezentat un lucru la care sa fiu atent si nu stiu daca as scoate bani in plus din buzunar pentru a obtine o diagonala mai mare. Aici depinde exclusiv de gusturi.

Apple CarPlay si Android Auto nu am avut pe ES-ul testat, insa pentru toate modelele construite dupa noiembrie 2019 acestea sunt standard, chiar si pentru nivelul F Sport.

Spatiul pentru cei care vor avea norocul sa stea in spatele soferului este unul generos. Cu scaunul in pozitia mea de condus, eu am avut aproape o palma si jumatate de distanta pana in spatarul scaunului, iar la cap mai aveam cel putin 5-6 centrimetri pe care-i puteam folosi. Toate astea in conditiile in care masina testata a fost echipata si cu trapa! Acest lucru se datoreaza si faptului ca pentru bateria NiMh folosita pentru ES a fost reproiectat circuitul de manangement termic pentru a reduce cu 12 cm inaltimea bateriei, astfel incat sa incapa sub bancheta spate si sa participe activ la distributia uniforma a greutatii, dar sa si creasca capacitatea portbagajului. Avem, din nou, o atentie sporita la detaliu si dovada clara a progresului constant!

Acest lucru ne este reconfirmat si prin sistemul de climatizare al Lexus cu nanoe prin intermediul caruia toate functiile acestuia, impreuna cu scaunele incalzite/ventilate si volanul incalzit conlucreaza astfel incat temperatura sa fie optima in habitaclu. Sistemul are senzori care masoara temperatura la suprafata corpului uman si radiatiile solare care bat pe o anumita parte. In plus, regleaza ventilatia astfel incat doar pasagerul care este incalzit sa beneficieze de racire, fara afectarea celorlalti calatori. Daca va intrebati cum a facut Lexus acest lucru, atunci aflati ca l-au setat prin plantarea a 50 de orhidee pe bancheta spate al unui LS (echivalentul Clasa S/BMW Seria 7) si acestea au trebuit sa infloreasca doar cu ajutorul sistemului de ventilatie al masinii. Stiu, si eu am fost surprins.

N-am avut scaune ventilate pe modelul testat, dar stiu sigur ca mi le-as fi dorit. Vara si pielea neagra… Sa spunem doar ca nu sunt cei mai buni prieteni.

Lexus ES 300h F Sport

Trapa este un alt element important de care eu n-as uita in momentul lansarii comenzii pentru un ES. Inunda interiorul cu lumina si-l ajuta sa devina chiar mai spatios decat e el in realitate.

Sistemul de sunet a fost una dintre surprizele acestui interior pentru mine. Desi nu avea niciun fel de marcaj, a fost neasteptat de bun. Inaltele sunt clare, mediile le poti identifica usor, iar bass-ul este potent. Am intrebat de ce nu avem nicio firma afisata pe acesta si mi s-a raspuns: e realizat de Pioneer si rafinat de tehnicienii Lexus. Acesta iti este la indemana mai ales in momentele in care rulezi pe un drum de calitate indoielnica, intrucat habitaclul tinde sa fie putin mai zgomotos. Aceeasi situatie este valabila si pentru momentele in care te afli pe autostrada sau un alt drum de mare viteza si depasesti 120 de km/h. Din experienta avuta, vantul tinde sa fie mai putin auzit cand se ajunge in intervalul 135-139 km/h.

Limuzina japoneza mi-a aratat ca exista si alte variante care merita luate in calcul cand ne indreptam atentia inspre o masina care sa bifeze mai multe pretentii.

Acum sa aflam cat trebuie sa scoatem din cont pentru aceasta limuzina!

# Cost

Lexus ES 300h F Sport – pret si concluzii

In urma experientei avute, am evaluat valoarea masinii ca fiind undeva in jur de 48.000-52.000 de euro. Am luat in calcul tot ce v-am exprimat mai sus si mi-am zis ca fara niciun discount pretul ar trebui sa fie cuprins in acest interval. Am fost pe-aproape!

Pretul pentru modelul testat este 56.557 cu TVA inclus la care nu s-a aplicat niciun fel de reducere sau cupon. In aceasta suma intra o serie de optiuni dintre care amintesc:

  • Faruri LED cu faza lunga automata;
  • Oglinzi incalzite si electro-cromatice;
  • Parbriz si geamuri fata izolate fonic;
  • Ornamente specifice echiparii F Sport;
  • Sistem audio premium;
  • Camera pentru retur;
  • Scaune incalzite si reglabile electric;
  • Trapa;
  • Incarcator wireless pentru telefon;
  • Sistem climatizare cu ionizare;
  • ABS, BAS, EBD, ECB-R, EPS, TRC si VSC;
  • Sisteme de asistenta la condus;
  • Suspensie adaptiva variabila.

Din punctul meu de vedere, acesta este un pret bun, un pret corect pentru ceea ce ofera aceasta limuzina. Nu e exagerat, dar nici nu e putin. Sunt, insa, convins ca puteti obtine o oferta imbatabila prin intermediul apasarii butonului „Cere oferta“. Ne asiguram ca veti obtine pretul cel mai bun pentru automobilul dorit si va ajutam sa va securizati achizitia!

Pentru Lexus ES 300h F Sport viitorul proprietar beneficiaza de 6 ani de garantie in limita a 200.000 de km, 6 ani de asistenta gratuita la nivelul intregii Europe si 10 ani de intretinere gratuita pentru baterie. Pe scurt, daca bateria pateste orice, aceasta va fi reparata sau schimbata cu totul.

Daca va ganditi ca 10 ani nu-s suficienti, atunci aceasta perioada poate fi prelungita. Conditia este ca intervalele de service sa fie respectate cu strictete, iar orice operatiune facuta pentru masina sa fie realizata intr-un centru autorizat si recunoscut de Lexus. Practic, povestea de care v-am spus mai sus cu grija fata de client si fiabilitatea este adevarat si acum, chiar si-n Romania.

Lexus ES 300h F Sport

Disperarea, ca nu-i mai pot spune astfel de-acum, pentru perfectiune este vizibila si prin modul in care sunt verificate masinile care parasesc fabrica: se folosesc, printre altele, CT-ul si stetoscopul! In plus, angajatii responsabili cu verificarea sunt testati aleatoriu prin introducerea intentionata de mici defecte pe care trebuie neaparat sa le constate sau vor fi trimisi din nou la scoala pentru a-si recapata aptitudinile caracterizate de precizia calitatii nipone.

Are, ce-i drept, minusurile ei ca orice alt automobil de pe piata. Nu avem inca perfectiunea obiectiva definita de vreo companie. Ne ofera, insa, o perspectiva revigoranta asupra a ceea ce poate fi un vehicul care poate satisface pretentiile directorilor sau managerilor, stie sa fie prietenoasa cu familia, dar care asigura si un dinamism antrenant intr-acelasi timp. Adaugam la acest pachet impresionant si faptul ca e extrem de eficienta, daca e condusa normal si avem o reteta de succes. E clar ca e loc de mici imbunatatiri, dar pentru banii pe care-i cere… Acest Lexus este o varianta care chiar merita luata in calcul. Va recomand macar s-o testati inainte sa va decideti asupra unei noi achizitii! S-ar putea sa faceti cunostinta cu un nou prieten de nadejde, mai ales cand aflati si faptul ca toate modelele importate in Romania sunt produse exclusiv in Japonia.

Finalmente, va multumesc pentru ca ati parcurs aceasta experienta si pot doar sa sper ca am reusit sa va oferim raspunsurile pe care le cautati.

In cazul in care vreti sa aflati ce cred clientii deja existentei ai marcii de alte modele din gama constructorului japonez, trebuie doar sa dati click aici: Review-uri Lexus de la proprietari.

Daca v-au convins informatiile de mai sus, atunci tot ce trebuie sa faceti este sa apasati butonul “Cere oferta” pentru a obtine cel mai bun pret din tara noastra pentru un ES 300h F Sport.

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!