Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet - Review

porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
porsche-911-carrera-4s-cabriolet
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Aspectul exterior cu plafonul pus
  • Calitatea materialelor din interior
  • Nota evacuarii
Nu ne place
  • Culoarea
  • Schimbatorul
  • Spatii de depozitare mici
# Introducere

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992) – naveta „spatiala“

Probabil vi s-a parut exagerat titlul. De ce i-ai spune unei masini ca e naveta „spatiala“, fie ea si Porsche? Inarmati-va cu curiozitate si rabdare. Parcurgand randurile de mai jos veti descoperi de ce am ales sa o consider astfel si, mai important, veti regasi toate detaliile necesare care va vor ajuta sa luati decizia potrivita cu privire la o eventuala achizitie. Pe langa asta, avem si cateva fotografii demne de pus in rama!

Avand in vedere notorietatea masinii testate, nu putem sa intram direct in disecarea ei. Asa cum am facut si cu alte automobile pe care vi le-am prezentat pe DailyDriven, consider esentiala intelegerea trecutului pentru a putea aprecia rezultatul pe care-l avem acum in fata noastra. Noul 911, indiferent de forma pe care o preferam, este un automobil care s-a nascut cu stramosi pe care trebuie sa-i faca mandri. Nu e un lucru usor, avand in prim-plan enormitatea provocarii.

Neunelfer (n.r. trad. 911 in germana) a fost introdus pentru prima oara clientilor in anul 1964 de catre compania auto premium cu sediul in Stuttgart, dar masina se aflase in pregatire inca din anul 1959. Cu 5 ani inainte de a se ajunge la un produs final, Ferdinand Porsche, fiul lui Ferry Porsche, deja stia cum va dori sa arate acest model emblematic. In anul 1963, primul 911 aparea la Salonul Auto de la Frankfurt.

Masina fusese gandita cu denumirea „901“ in minte si doar 82 de modele au apucat sa primeasca aceasta titulatura, intrucat Peugeot sustinea ca doar ei pot vinde masini ale caror nume contine un zero in mijloc. Compania germana a schimbat denumirea din 901 in 911, dar in codurile interne automobilul sport a ramas cu denumirea de 901 pentru multi ani.

Primul 911 trebuia sa fie un inlocuitor mai bun, mai mare, mai puternic si mai confortabil pentru modelul 356 al constructorului, asadar nu putea sa fie un experiment. A fost pus la vanzare cu un motor de 2 litri montat in partea din spate a masinii in configuratia „boxer“ care producea 130 de cai putere folosindu-se de cei 6 cilindri, fata de 4 cat avea predecesorul sau. Inceputul a fost, asadar, conform planului.

Cum o afacere de familie nu va fi lipsita niciodata de contradictii, tatal si fiul nu s-au inteles din prima cu privire la cum trebuia sa arate 911 si care era varianta de succes pe care ar fi trebuit s-o adopte. Cel tanar voia ca masina sa aiba loc suficient pentru patru persoane, in timp ce parintele sustinea ca masina nu poate sa isi piarda originea dinamica si aspectul exterior sculptat in stil fastback. In cele din urma, fiul a cedat.

Automobilul a fost primit neasteptat de bine, astfel incat in anul 1966 a fost creata o varianta mai puternica a aceleiasi masini dar care includea si cateva actualizari: Porsche 911S. Avea 160 de CP!

Porsche a continuat sa fie prezenta la diverse curse de pe glob si a reusit in mai putin de un deceniu sa devina sinonim pentru „sportivitate“ in domeniul auto, clasandu-se cu usurinta peste adversarii sai.

Masina pe care v-o prezentam in acest material a fost prezentata lumii intregi la inceput de 2019, iar modelul de baza a putut fi vazut la final de 2018, la Salonul Auto de la Los Angeles. Acum este disponibil pentru comanda si dealerii deja au cateva unitati pe stoc. Unul a ajuns in mainile mele!

Porsche 911 Cabriolet

Daca va intrebati de unde a aparut „Carrera“ in denumirea completa a lui 911 pe care l-am testat noi, atunci va raspund! Termenul a fost folosit pentru prima data cu modelul 356 al companiei, masina care a castigat mai multe curse celebre la acea vreme printre care s-a numarat si „Carrera Panamericana“. Primul vehicul al constructorului german pentru care s-a folosit acest termen in denumire i-a apartinut inginerului Reinhard Schmidt si a fost evaluata in 2018 la un pret de 335.000 de euro.

911-ul nostru are, asadar, o istorie de aproape sase decenii in spate. Progresul este obligatoriu, insa care sunt aceste noutati si ce ofera masina actualizata aflam impreuna mai jos.

Acum e cazul sa vedem daca 911 Carrera 4S Cabriolet este demn de titulatura acordata prin titlul acestui articol.

Sa pornim!

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992). Portal catre libertate

Nu orice masina decapotabila e reusita. Nu orice masina cabrio poate fi catalogata drept atragatoare, avand in vedere ca exista chiar si-n ziua de astazi tot felul de experimente care au scapat cumva din laborator…

Modelul venit din Stuttgart, construit in Zuffenhausen si testat de noi, insa, este o celebrare a reusitei. Noul 911 arata ca o masina premium, iti proiecteaza tot felul de senzatii puternice si te face sa iti scoti la iveala multe sentimente pe care nici nu stiai ca le ai. De asta trebuie s-o verificam in detaliu!

Sunt, intr-adevar, putin subiectiv aici. Pentru mine intalnirea cu acest automobil a fost o reala surpriza, intrucat eu eram ferm convins ca urmeaza sa testez Coupe-ul, nicidecum decapotabila. In momentul in care am ajuns la Porsche, in Pipera, ochii mi s-au bulbucat efectiv. Ma astepta cuminte in parcare si stralucea in lumina blanda a soarelui de primavara. Era complet diferita fata de toate celelalte masini si deja incepuse inima sa-mi bata tare. Cum ma apropiam de ea, cum orice altceva din jur se incetosa.

Semnat-am actele repede si am fugit fara sa ma uit deloc la ea. Am vrut neaparat sa ies din galagia Bucurestiului pentru a o putea admira in liniste. M-am dus imediat in Snagov, intr-un loc unde stiu ca nu e nici tipenie de om. Aici… Tihna.

Am coborat de la volan, am inchis portiera, am tras o gura de aer proaspat in piept si, tinand cheia in mana, m-am tot uitat la ea. Ce forma atragatoare!

Din fata, noul 911 Carrera 4S Cabriolet (lung nume, dar binemeritat, mai are) arata ca un robot cu inteligenta artificala avansata care te urmareste si stie ce vrei sa faci, cand vrei sa faci. Aceasta senzatie este redata de faptul ca farurile Matrix LED cu cele patru „picaturi“ de lumina seamana cu ceea ce ar avea probabil un cyborg pe post de ochi. Spun asta si pentru ca intreaga constructie a caroseriei din acest unghi este una destul de simpla. Masina aceasta nu prezinta tot felul de unghiuri ascutite si bucati de tabla care vor trebui reparate de un maestru in origami, daca-s vreodata indoite. E o simplitate nonsalanta, dar care-i construieste caracterul de vehicul serios, unul care-si respecta originile nemtesti. Lasandu-ti privirea sa alunece involuntar, vei observa ca masina are o prezenta puternica. Aceasta este accentuata de elementele laterale extinse care-i reliefeaza pozitia dominanta indiferent de mediul in care se afla. Fata-i, asadar, potrivita pentru a o plasa undeva in viitor, cand societatea pe care o cunoastem astazi va coexista cu roboti autonomi.

Din lateral, ii observi imediat corpul atletic si in mintea ta imediat se creeaza mii de sinapse care iti transmit rapid ca ai de-a face cu un autovehicul care nu se supune normelor conventionalului. Nu observi nimic exagerat, nu iti sare in ochi ceva care sa deranjeze, ci dimpotriva esti incantat de modul echilibrat in care arata acest vehicul sport. Are proportiile potrivite, aproape egale, distribuite placut si intruchipeaza fara a se da peste cap forma unei masini care nu doar ca e rapida, dar e si sigura, si confortabila! Cu acoperisul pus, eu am observat cat de frumos se pastreaza forma de coupe si mi-a placut modul in care culoarea caroseriei desparte reciprocitatea negrului dintre jante si plafon. Etrierele rosii sunt doar o pata de culoare care iti arata ca exista, totusi, un suflet ascuns printre atatea piese. Avem parte de o culoare discreta, da. Asta, insa, nu face decat sa-i accentueze identitatea de robot avansat de care va spuneam mai sus. O fi ea „rece“ la exterior, insa proprietarul va fi un om tratat de fiecare data cu caldura si i se va oferi in permanenta tot ce e mai bun. Cand o mai si decapotezi prin simpla apasare a unui buton… Simti ca lumea-i a ta si tu ii esti singurul erou!

Porsche 911 Cabriolet

Din spate, noul 911 Cabriolet seamana cu forma unei drone de atac care poate deveni oricand invizibila si e capabila de viteze ametitoare. Au reusit sa faca din aceasta masina un adevarat monument pentru placerea simpla a admiratului. Farurile complet LED sunt unite de o „banda“ care ma duce cu gandul la semnalizarea folosita pe avioanele de lupta, iar acel mic stop central ma arunca direct in Formula 1. Gurile de evacuare sunt integrate discret in aspectul exterior al masinii, insa complimenteaza intreaga prezenta a acestei masini.

Nuanta folosita pentru 911-ul de test (Gri Agate metalizat – 1.288 euro in plus) nu e pe placul meu, insa intretine impresia pe care mie mi-a oferit-o acest vehicul. Daca ar fi sa imi aleg eu culoarea preferata, as merge fara indoiala pe Miami Blue (2.823 euro in plus) si soft-top-ul ar fi, evident, albastru.

Doar vazand aceasta masina, ai parte de o intreaga experienta in imaginatia proprie. Daramite sa stii ca este a ta sau ca o ai pentru o scurta perioada de timp in mainile tale… Recunosc, insa, ca si culoarea, chiar daca o consider discreta, a jucat un rol in aceasta mica fictiune pe care mi-am derulat-o in doar cateva momente in propria minte. Daca noul 911 Cabriolet mi se prezenta in sugestiile mele de mai sus, probabil primul contact era cu totul altul. Acum intelegem cat de mult conteaza personalizarea unei masini. In functie de ceea ce iti doresti (si, bineinteles, in functie de buget) iti poti comanda varianta ta unica de vis sau dorinta arzatoare. Constructorul auto din Stuttgart iti ofera aceasta posibilitate prin Porsche Exclusive Manufaktur.

Porsche 911 Cabriolet

Iesind putin din scena fascinarii, e clar ca noul 911 este imbunatatit considerabil si arata de parc-ar fi din 2035, nu 2020. Eu am apreciat faptul ca marca nu a incercat sa puna aceasta masina pe piata cu tot felul de chitibusuri de design exterior. A mentinut baza traditionala, dar peste ea a turnat tot ce stiu mai bine designerii din prezent. Sa-ti iei acum un 911 nu inseamna ca vei fi garantat in vizorul tuturor, insa cei care te vor observa vor sti ca ai gusturi care nu pot fi decat foarte, foarte bune.

Per total, designul exterior al acestei masini este unul reusit. E drept ca varianta Cabriolet s-ar putea sa nu fie pe gustul tuturor, insa compania a reusit sa faca un vehicul extrem de atragator si versatil. Daca mai adaugam si multiplele optiuni de personalizare… E clar ca avem reteta succesului!

Sa vedem acum ce ne ofera acest Porsche la capitolul dinamica!

# Performanta

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992). Neiertator

Am bagat cheia-n buzunar pentru ca producatorul a integrat-o cu respect fata de stramosi in habitaclu, acum pornirea motorului facandu-se tot din partea stanga, insa cu ajutorul unui comutator dedicat.

Cred ca va doriti, totusi, cateva date tehnice inainte de a va spune cum a fost cu aceasta decapotabila pe drumurile patriei. Iata-le:

  • 4,51 m lungime;
  • 1,85 m latime (cu oglinzi rabatate);
  • 1,29 m inaltime;
  • 2,45 m ampatament;
  • 0,30 cW (coeficient aerodinamic);
  • 1,63 tone greutate fara sofer;
  • 132 l volum portbagaj (fata);
  • 2981 cm3 cilindree, 6 cilindri, 444 CP;
  • 530 Nm cuplu;
  • 3,8 s pentru 0-100 km/h (3,6 s cu pachet Sport Chrono);
  • 13,4 s pentru 0-200 km/h;
  • 304 km/h viteza maxima;
  • 67 l capacitate rezervor.

Acum trebuie sa mai stiti cateva lucruri interesante!

Porsche 911 Carrera 4S

Pentru generatia precedenta a lui 911 au existat nu mai putin de 35 de variante de motorizare si tractiune, dupa cum urmeaza:

  • Carrera (manual);
  • Carrera (automat PDK);
  • Carrera Cabriolet (manual);
  • Carrera Cabriolet (automat PDK);
  • Carrera S (manual);
  • Carrera S (automat PDK);
  • Carrera S Cabriolet (manual);
  • Carrera S Cabriolet (automat PDK);
  • Carrera 4 (manual);
  • Carrera 4 (automat PDK);
  • Carrera 4 Cabriolet (manual);
  • Carrera 4 Cabriolet (automat PDK);
  • Carrera 4S (manual);
  • Carrera 4S (automat PDK);
  • Carrera 4S Cabriolet (manual);
  • Carrera 4S Cabriolet (automat PDK);
  • Carrera 4 GTS (manual);
  • Carrera 4 GTS (automat PDK);
  • Carrera 4 GTS Cabriolet (manual);
  • Carrera 4 GTS Cabriolet (automat PDK);
  • Targa 4 (manual);
  • Targa 4 (automat PDK);
  • Targa 4S (manual);
  • Targa 4S (automat PDK);
  • Targa 4 GTS (manual);
  • Targa 4 GTS (automat PDK);
  • GT2 RS (automat PDK);
  • GT3 (automat PDK);
  • GT3 RS (automat PDK);
  • 911 R (manual, 6 trepte);
  • Speedster (manual, editie limitata);
  • Turbo (automat PDK);
  • Turbo Cabriolet (automat PDK);
  • Turbo S (automat PDK);
  • Turbo S Cabriolet (automat PDK).

Destul de ametitor, corect? In realitate, este foarte simplu. Porsche incearca sa ofere tuturor ce vor.

Si la fel se va intampla si pentru noua generatie! Momentan, insa, pentru 992 avem urmatoarele variante disponibile in Romania:

  • Carrera (automat PDK);
  • Carrera Cabriolet (automat PDK);
  • Carrera 4 (automat PDK);
  • Carrera 4 Cabriolet (automat PDK);
  • Carrera S (manual, 7 trepte sau automat PDK);
  • Carrera S Cabriolet (manual, 7 trepte sau automat PDK);
  • Carrera 4S (manual, 7 trepte sau automat PDK);
  • Carrera 4S Cabriolet (manual, 7 trepte sau automat PDK).
  • Turbo S (automat PDK);
  • Turbo S Cabriolet (automat PDK).

Cutia manuala pentru 992 a fost introdusa la aproape un an dupa lansarea oficiala a nouluii 911, de aceea este valabila momentan doar pentru Carrera S si Carrera 4S atat coupe, cat si cabrio.

Am trecut de toate lucrurile acestea, asadar acum va pot spune si ce impresie mi-a lasat aceasta masina.

Dupa ce mi-am incheiat portia de privit in tihna in Snagov de care v-am spus mai sus, am plecat inspre Sinaia in cautarea unui drum serpuit pe care sa pun tractiunea integrala la treaba.

Acum am auzit pentru prima oara motorul si cat de divin este. Intra imediat in paine printr-o confirmare auditiva magnifica, mai ales cand lasi libere evacuarile.

Am plecat inspre Sinaia pe A3 si-am descoperit cat e de usor de manevrat aceasta mini-racheta. Directia este precisa, dar usor de folosit. Stii in permanenta ce fac rotile din fata si te inveti repede cu masina.

Inainte de a intra pe Autostrada am coborat acoperisul, am ridicat paravantul, mi-am pus playlistul cu muzica preferata si m-am pregatit de un drum lipsit de orice eveniment. Am mers cu pilotul automat activat la 133 km/h in modul Normal. De-abia cand am ajuns pe drumul meu preferat din Campina (prima oprire) am trecut in Sport. Pret de cativa kilometri n-am stiut ca exista probleme sau suparari, ci am fost eu si cu noul 911. Eram amandoi un tot unitar.

Mi-am facut pana la urma curaj si-am plecat inspre tinta finala: Transbucegi. Aici am pus totul in Sport Plus. Pur si simplu, magnific. Ai senzatia ca o echipa intreaga lucreaza in cateva milisecunde pentru a intari totul pe sub masina. Suspensia devine putin mai rigida, directia mai grea, iar evacuarea a umplut spatiul gol dintre munti. A fost o poveste.

Porsche 911 Carrera Cabriolet

O poveste in care m-am simtit complet in siguranta in viraje destul de stranse pentru ca sub mine erau patru roti care-mi asigurau tractiunea necesara. Viraj dupa viraj, franare fara de cusur si o acceleratie care iti muta ochii in lateral m-au facut sa inteleg ca poti avea lumea la picioare fara sa incurci pe nimeni.

Mi-am facut de cap si-am plecat inapoi spre Capitala, unde ma astepta din nou traficul. Am folosit navigatia si-am ajuns fix unde-am vrut, fara sa am nevoie de telefon. Ba chiar poti introduce destinatii sub forma de nume de afaceri si te va duce fix acolo unde trebuie. In plus, ai la dispozitie doua ecrane care iti vor arata de fiecare data ce traseu trebuie sa urmezi.

Nu stiu cat e de relevant, dar pe traseul Bucuresti – Snagov – Sinaia – Bucuresti am obtinut un consum de 20,2 litri/100 km. Va rog sa tineti cont ca nu am urmarit deloc sa vad cat de putin poate insfaca din rezervor acest automobil, ci pur si simplu m-am bucurat de tot ce are de oferit.

Asadar, iata ce puteti gasi la interior!

# Interior

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992). Impecabil!

In momentul in care am deschis portiera acestui automobil am fost efectiv impresionat de modul in care arata habitaclul, de calitatea materialelor si de modul in care este totul asezat cu logica de parca mi-ar fi citit cineva gandurile. Primul lucru care mi-a atras, insa, atentia a fost ecranul principal din bord: turometrul analogic. E flancat de doua portiuni digitale uriase, insa acestea se activeaza doar cand pornesti. Cat nu ai contactul pus, poti vedea doar numarul ametitor de rotatii pe minut la care poate ajunge motorul.

M-am asezat la volan mai mult din entuziasm decat curiozitate, insa scaunul soferului este unul atat de confortabil si bine realizat incat am simtit cum am fost imbratisat de lux. E si ventilat, si incalzit, si iti asigura un sprijin neasteptat de bun. Credeam, sincer, ca va fi mult mai bruta aceasta experienta. Pulsul si-a mai revenit la normal si-am intrat in modul „curios“.

Am pus mana pe volan si-am dat iarasi de o piele foarte fina la atingere, dar care contureaza placut principalul element cu care vei interactiona tu ca viitor proprietar. Culmea, insa, butoanele prezente pe acesta si care au rol de scurtatura pentru anumite actiuni mi s-au parut putin cam mici si destul de greu de apasat. Primesti un feedback satisfacator, dar mi-a luat putin sa ma obisnuiesc cu ele. Totodata, mi-ar fi placut ca tot ce tine de cruise control sa fie pe volan, nu pe maneta din stanga acestuia. Aici stiu ca e vorba de preferinte, insa la cum arata din exterior si la cat de curat este acest interior… Nu merita sa fie aglomerat inutil.

Porsche 911 Cabriolet

In spatele volanului se afla bordul efectiv urias care contine toate informatiile de care poti avea nevoie. Este iluminat corespunzator si se poate modifica pentru a-ti afisa alte informatii precum navigatia.

Head-Up Display? Nu, n-avem! Din fericire, nu este deloc necesar. Poti privi cu concentrare extrema drumul si tot vei putea vedea exact cu ce viteza rulezi fara sa fie nevoie sa-ti cobori ochii.

Priviti cu atentie la fotografiile pe care le-am facut pentru voi. Veti observa ca butoanele pentru aerul conditionat au aceeasi forma cu cea a schimbatorului, doar ca sunt in miniatura. Deasupra acestora se afla alte 5 butoane, unde regasim:

  • airlift - sistemul de ridicare fata care te ajuta sa eviti obstacolele mai provocatoare;
  • un buton personalizabil;
  • avariile;
  • controlul tractiunii;
  • setari rapide pentru suspensie.

Deasupra acestor butoane este displayul de infotaiment, adica locul in care gasesti de toate. Nu glumesc, chiar gasesti de toate. Lipseste, zic eu, un asistent personal AI multilateral dezvoltat cu care sa vorbesti toata ziua si care sa te ajute sa explorezi fiecare coltisor din aceasta masina. Ai, bineinteles, comenzi vocale predefinite la indemana.

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet are unul dintre cele mai bune interfate la capitolul multimedia, iar calitatea display-ului este una pur si simplu geniala. Cand apesi pe o optiune, primesti o confirmare haptica pe care in timp o poti transforma in obicei si te poti obisnui cu utilizarea fara stres a acestui ecran. Numai folosind navigatia vei observa cat de mult s-a muncit pentru ca progresul sa fie unul palpabil.

Acest display include o multitudine de elemente utile si este, practic, centrul de comanda.

Prin sistemul de infotainment al masinii poti extinde manual spoiler-ul, poti deschide valvele evacuarii, poti schimba modul de condus si creste rigiditatea masinii, poti scrie mesaje, schimba postul radio, raspunde la telefon si chiar instala aplicatii! Da, avem compatibilitate Apple CarPlay si Android.

Porsche 911 Cabriolet

Sistemul de sunet, spre exemplu, se numara printre cele mai bune pe care le-am auzit vreodata si afla in batalie directa cu auditia experimentata in Bentley sau Rolls-Royce. Acest aspect e cu atat mai relevant, cu cat ma aflam decapotat pe Autostrada la putin peste 130 de km/h si nu auzeam vantul deloc, ci fix muzica mea preferata.

Pana acum a fost totul fain si frumos, insa exista doua lucruri care nu mi-au placut: schimbatorul in forma de mini-masina de tuns si existenta la indemana a unui singur cupholder. Pe de o parte, inteleg ca se asorteaza cu aspectul robotizat al masinii, dar pare a fi prea mic pentru aceasta masina. In plus, nu afiseaza daca esti in Park sau Drive. Pentru asta va trebui sa te uiti in bord. Pe de alta parte, inteleg ca e o masina sport care nu trebuie sa aiba chiar toate avantajele din lume, insa foarte putini oameni o vor duce pe circuit. Acest Porsche va fi mai mult un grand tourer, asa ca ar fi trebuit sa includa mai mult confort. E bine de stiut, insa, ca pasagerul are propriul lui suport de pahar inteligent integrat sub gura de ventilatie.

Din fericire, spatiul in habitaclu este generos si tu cu inca un pasager va veti rasfata cu tot ce are mai bun de oferit aceasta masina. Pe bancheta din spate pot sta doar un copil sau sau doar un catel sau bagaje, intrucat un adult nu va fi deloc confortabil acolo. Cat am condus, am folosit paravantul electric. Practic, puteam doar sa pun bagaje in spatele meu. Si, de retinut ca eu, cu scaunul in pozitia mea de condus, n-am incaput pe bancheta.

Acum sa vedem cat trebuie sa scoatem din buzunar pentru a detine aceasta poveste!

# Cost

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (992). Costul

Am o strangere de inima, cand ajung la acest capitol cu unele masini…

Noul 911 in varianta testata de noi vine si cu un cost mai mare fata de fosta generatie, aproximativ 14.000 de euro fiind adaugati in plus. Astfel, pretul de baza este acum 149.528 de euro. Modelul testat costa putin sub 163.000 de euro.

Porsche 911 Cabriolet

Ii merita? Nu stiu daca ar trebui sa spun „da“, dar in mod cert nu pot spune „nu“.

Eu voi incheia aceasta experienta astfel: daca dispui de resursele financiare necesare si vrei sa capeti o cu totul alta perspectiva asupra vietii, atunci nu ezita sa testezi masina pentru a-ti confirma cele pe care ti le-am marturisit eu mai sus.

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si-n aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!