Porsche Taycan 4S+ - Review

porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
porsche-taycan-4s
Rating
Acest rating este stabilit in urma unor teste amanuntie realizate de expertii nostri.
Ne place
  • Sunetul adaptabil al acceleratiei
  • Acoperisul panoramic
  • Launch Control-ul
Nu ne place
  • Acces ingreunat in habitaclu
  • Spatiu limitat in spate
  • Lipsa HUD
# Introducere

Porsche Taycan 4S+ - viitorul arata si suna bine

L-am vazut prima oara intr-un club din Bucuresti, dupa mult timp de asteptare. Taycan… Nou-nout! Nu-mi venea sa cred ca ajunge si la noi. Dupa toate spoturile publicitare pe care le vazusem inainte de lansarea nationala, deja credeam ca e o nava spatiala ultra-rara. Masina? Nicidecum. O fi avand 4 roti, dar la cum arata…

Evenimentul respectiv a fost pe masura automobilului prezentat. Sute de oameni erau pregatiti sa se intalneasca cu propunerea constructorului auto din Zuffenhausen, Stuttgart pentru domeniul propulsiei electrice de inalta performanta si, mai important, sa vada o masina electrica de „cursa lunga“, capabila de sute de kilometri fara compromisuri. Era o agitatie cum rar am mai vazut la noi in tara. L-am zarit, atins, verificat pe scurt si-am plecat.

Am plecat pentru ca voiam sa il conduc atunci si acolo! E a doua oara cand intru in contact cu un model Porsche care imi starneste un interes aparte, care imi suresciteaza simturile si ma face sa fiu atat de intrigat. Primul a fost Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet. Plus ca, emotiile n-ajuta la nimic. Va sunt dator cu informatii obiective, clare si utile, chiar daca le filtrez putin prin propriul punct de vedere. Pana la urma, tot raul a fost inspre bine!

Asteptarea si pandemia m-au calmat sau, mai bine zis, m-au intristat pentru ca n-am putut ajunge mai repede cu prezentarea sa in fata voastra. Sper sa iertati aceasta mica intarziere. Mai bine mai tarziu decat niciodata!

Pentru ca e vorba de o masina complet noua eu cred ca e important sa marcam aici drept punct de hotar modul in care aceasta a aparut in vietile noastre si de ce poti sa iti cumperi acum un Taycan in Romania, sa-l intretii in tara noastra si sa n-ai nicio grija cu privire la incarcare.

Primul indiciu transmis lumii intregi cu privire la intentia Porsche de a construi un automobil performant complet electric a fost conceptul Mission E. Acesta a fost prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt din 2015 si atragea atentia tuturor prin forma sa interesanta si elemente de caroserie mai putin conservatoare, adica un limbaj de design necaracteristic companiei auto din Stuttgart. Pe langa farurile noi si silueta precum o sageata, usile „suicide“ sau usile care se deschid din spate au creat o adevarata verva. Prezentarea automobilului a fost un moment extrem de important pentru companie, intrucat marca inceputul unei aventuri care urma sa dea nastere primei (super?)masini europene din segmentul de lux propulsata integral electric si capabila de performante care sunt disponibile instant si repetitiv. Fara Taycan noi, romanii, nu am fi avut acces la un astfel de automobil prea curand. Tesla nu poate fi luata inca in calcul pentru ca nu e prezenta in Romania si refuza in continuare sa faca o serie de mici investitii in spatiul carpato-danubiano-pontic, iar ceilalti constructori europeni inca nu ne ofera o masina pe baterii care sa faca ce poate Taycan si sa fie si accesibila celor interesati.

Patru ani mai tarziu, in 2019, Taycan este introdus lumii intregi. Usile „suicide“ n-au fost pastrate, insa modelul de serie seamana extrem de mult cu conceptul. Este un efort pe care eu, personal, il apreciez. La final de an ajunge si in Romania, unde l-am putut vedea pentru prima oara „in carne si oase“.

Acum l-am condus si, cu toate ca n-am petrecut mult timp impreuna, chiar mi-e drag sa va povestesc despre experienta avuta cu aceasta masina.

Porsche Taycan 4S+

Nu fac des acest lucru, insa am fost surprins sa aflu ca designerul acestui vehicul a realizat si schitele pentru Clasa V, Clasa A, SLK sau SL ale Mercedes-Benz, a lucrat la Saab si la Porsche a mai fost responsabil pentru 918 Spyder si generatia 991 a iubitului si arhicunoscutului 911. Numele sau este Michael Mauer. Nu e de mirare acum de ce a doua masina electrica a Porsche (prima fiind Egger-Lohner C.2 Phaeton) arata atat de bine si atat de aproape de concept. Mauer chiar a vrut sa ofere ceva nou celor interesati de o propulsie curata, cuplu instant, tehnologie de ultima ora, confort si, la urma urmei, lux automotive.

Nu suna asa atragator in limba noastra, insa apelativul simbolizeaza elementul central al stemei Porsche, lucru care marcheaza increderea companiei in acest automobil si arata ca marca a avut la originile sale o masina propulsata electric. Curentul e parte din identitatea firmei auto. Acum constructorul se intoarce la origini, insa aplica tot ceea ce a invatat din experientele avute de-a lungul anilor si ne ofera noua reteta europeana ideala pentru drumuri lungi fara „anxiety range“ si aventuri intense pe circuit.

Nu puteam trece de capitolul denumire fara sa facem o scurta referire si la modul constructorului de a denomina variantele de Taycan: 4S, Turbo, Turbo S. Prima oara cand am auzit ca si pentru modelul electric de inalta performanta vor fi folosite aceste tag-uri cu care constructorul auto ne-a obisnuit pe masinile sale cu motorizare conventionala sau plug-in hybrid, am zis ca e o greseala. N-ar fi trebuit ceva cu totul nou? Ceva care sa transmita cu adevarat ca avem parte de o readaptare a sistemului de propulsie cu care ne-am obisnuit pana acum? Ei bine, pana la urma mi-am dat seama ca nu e cazul. Puteau sa-si asume o intreaga investitie intr-o schimbare a modului in care vom intelege variantele de putere si echipare ale lui Taycan, sa arunce sute de mii de euro in marketing, insa astfel e mai usor pentru oricine sa inteleaga cu ce fel de masina au de-a face sau, chiar mai bine, ce le place sau le-ar placea sa-si cumpere. Poate parea putin dubios, insa nu uitam faptul ca si rachetele au „Turbo“. Iar daca-i Turbo S ceea ce vrei… Deja esti convins!

Sa vedem acum daca e si adevarat ce am spus adineauri!

Pornim in analiza modelului testat.

Porsche Taycan 4S+ - desprins din filmele SF

Fascineaza. Simpla prezenta deznoada legaminte si aprinde pasiuni atat de intense, incat nu credeai ca esti capabil de a fi din nou inradacinat in astfel de trairi. Este diferit, dar nu paraseste limitele conventionalului. Se incadreaza in tipar, dar isi formeaza propria categorie. Se distinge rapid de restul „semenilor“ sai si poate fi recunoscut imediat drept un reprezentant mandru al marcii al carui sigiliu il poarta cu cinste. Pare a fi trimis direct din 2045 pentru a ne arata ca umanitatea va evolua, va gasi solutiile potrivite si va reusi sa evite un final dezastruos. De la prima zarire Taycan iti inspira speranta si incredere, pe langa faptul ca-ti transforma abilitatea de a simti o serie de sentimente puternice, caracteristice celor mai importante momente ale vietii noastre pe Pamant.

Daca simtiti c-am exagerat putin, atunci sa stiti c-am facut-o doar pentru a va introduce mai usor in povestea pe care o reprezinta aceasta masina. Nu e doar un alt mijloc de transport dintr-un punct A intr-un punct B, ci o redesenare completa a acestei experiente. Este un pas in fata major facut de un constructor auto european care pariaza pe succesul propulsiei electrice. Si o face bine din prima, mai ales cand ii observi designul exterior. Pana la a discuta de bani si optiuni din habitaclu, prezenta acestui vehicul este o trasatura care, evident, va impresiona orice audienta.

Porsche Taycan 4S+

Din fata, seamana cu o felina robotizata axata sa execute fara greseala orice comanda pe care o transmite omul care se afla in spatele volanului. Aceasta senzatie fantastica se datoreaza si farurilor principale LED cu tehnologie matrix (84 pixeli) care asigura:

  • detectarea pe baza de camera a vehiculelor din fata si a traficului care se apropie si intunecarea inteligenta a segmentelor individuale ale conului cu fascicul principal permanent;
  • intunecarea specifica a semnelor de trafic reflectorizante pentru a evita orbirea soferului;
  • fixarea tintei, prin care nu numai ca luminile sunt intunecate in mod selectiv pentru a estompa lumina vehiculelor ce vin din fata, zona din dreapta golului de lumina este luminata mai mult pentru o mai buna orientare a atentiei vizuale a soferului;
  • lumini de viraj controlate electronic;
  • proiectarea luminii in patru puncte, inclusiv faza scurta;
  • calibrarea camerei pentru o iluminare optima a drumului.

Din lateral, ii poti observa mult mai usor silueta atletica si culoarea Frozen Blue Metallic metalizat cu care impresioneaza si cu ajutorul careia se distinge cu usurinta de restul participantilor la trafic. Jantele de 20“ Sport Aero completeaza intreaga prezenta a lui Taycan 4S+ si-o transforma cu usurinta intr-un automobil echilibrat, dar care intriga. E un Porsche, dar ce fel de Porsche? E lung, lat si colorat, dar nu e Panamera! „Trebuie sa fie ceva nou“, s-o gandi un trecator sau un alt coleg de trafic care te vede la volanul acestei masini. De-abia cand observa ca e Taycan va intelege ca este o masina complet noua, diferita si care sfideaza normele conventionalului.

Tot aici putem remarca modul in care aceasta masina a fost gandita. Ea apare in fata noastra ca un obiect avansat care strapunge aerul cu usurinta si, astfel, intelegi rapid ca automobilul poate rula cu viteze destul de ametitoare fara sa aiba vreun fel de problema. Forma aplatizata si apropierea de asfalt intareste aceasta senzatie si completeaza identitatea unui sportiv de performanta care n-a stiut in viata lui ce-i acela doping.

Porsche Taycan 4S+

Din spate, simplitatea frumosului este imbinata cu practicalitatea discreta si trasaturile desprinse din povestile SF cu roboti. Pare ca e ondulata special pentru a asigura o calatorie cat mai lina care nu va fi niciodata deranjata de turbulente. Nu e de mirare ca are cel mai bun coeficient de drag (Cd=0,22) din intreaga gama a Porsche, nu? Acest design, insa, marcheaza potrivirea aspectului cu ideea aparitiei pe piata a masinii si ne ofera noua sansa de a vedea un model disjuns din provocarile viitorului pentru raspunsurile pe care le dorim atat de vadit in prezent. Incheie frumos si fara prea multa zarva identitatea exterioara a automobilului, unde regasim si o forma specifica noilor generatii Porsche. Noaptea, depasit fiind de un astfel de autovehicul, il poti cu usurinta identifica gresit drept un 911 pentru ca are acest posterior accentuat. E un lucru bun. E simplu sa stii de cine a fost realizata si ce fel de performante impacheteaza.

Acum e momentul sa exploram universul propus de Taycan la capitolul dinamica!

# Performanta

Porsche Taycan 4S+ - te duce unde vrei. Foarte repede!

Inainte de toate, va pun la dispozitie o serie de detalii tehnice care sper sa va fie de folos:

  • Lungime: 4,96 m;
  • Latime: 2,1 m (oglinzi nerabatate);
  • Inaltime: 1,37 m;
  • Ampatament: 2,9 m;
  • Greutate: 2,29 t (cu sofer de 75kg inclus);
  • Limita incarcare: 2,88 t (bagaje si persoane);
  • Limita greutate spatiu stocare: 70 kg;
  • Capacitate portbagaj: 407 l spate si 81 de l fata;
  • Motor fata si spate: Porsche Permanent Magnet Synchronous Motor;
  • Putere totala: 483 CP (creste temporar la 571 CP cu Overboost);
  • Cuplu: 420 Nm (creste temporar la 650 Nm cu Overboost);
  • Viteza maxima: 260 km/h;
  • 0-100 km/h: 4 s;
  • 0-200 km/h: 12,9 s;
  • Capacitate neta baterie: 83,7 kWh;
  • Autonomie declarata: 386-463 km.

E drept ca n-am avut suficient timp la dispozitie pentru a va oferi date relevante cu privire la consum si incarcare, dar avem un set de valori orientative la indemana care ne pot fi de ajutor. Conform Porsche, Taycan 4S in varianta testata poate sa atinga urmatoarele nivele de autonomie, cand temperatura este de 15 grade:

  • 295 km doar pe autostrada;
  • 340 km doar pe drumurile nationale;
  • 274 de km doar in oras;
  • 301 de km cand se circula 35% in oras, 35% pe drumurile nationale si 30% pe autostrazi.

Din scurtul timp pe care l-am petrecut impreuna va pot spune, totusi, cateva impresii.

Automobilul este neasteptat de fain de condus. Nu pot s-o spun altfel. Este un adevarat partener de distractie, un generator de adrenalina, dar si un cocon de siguranta din care n-ai vrea sa mai iesi. Este atat de bine echilibrat la capitolul performanta si confort, incat nu-ti vine sa crezi ca are pretul sub 200.000 de euro. Oricum, nu te vei astepta sa fie atat de bun. Prejudecatile ne opresc pe multi din a face o analiza preliminara aproape de realitate, asadar Taycan 4S+ impresioneaza rapid.

Fascinatia reala este redata de catre modul in care s-a lucrat la sunet. Aici acest mandru model Porsche reuseste sa se situeze cu un pas in fata competitiei. Ai la dispozitie o gama fantastica de note care iti accentueaza fiecare drum, fiecare acceleratie si fiecare franare. Pur si simplu, esti transpus din fantezia cilindrilor consumatori de combustibili fosili in lumea curata a curentului. Si iti place! Exista doua tipuri de sunet, asa ca poti alege exact cum iti place sa fii instiintat auditiv ca marsezi impreuna cu Taycan-ul tau intr-o noua era a mobilitatii, una care deja nu mai e niciun secret pentru romani.

Porsche Taycan 4S+

Senzatia aceasta ca ai in mainile tale un nou flagship desprins din filmele SF este imbunatatita si de faptul ca masina reuseste sa se lanseze fantastic de bine. In plus, experienta auditiva este transferata si in exterior. Ceea ce auzi in habitaclu este transmis si celor care se afla pe langa tine. Pana cand va decideti sa o testati, eu va spun ca un Launch Control executat perfect suna din exterior precum pornirea unei nave din Stargate.

In urma experientei avute cu acest autovehicul, am obtinut urmatoarele valori de consum:

  • 35,8 kWh/100 km – exclusiv in Bucuresti, in modul Normal;
  • 30,1 kWh/100 km – pe autostrada, in modul Normal;
  • 27,2 kWh/100 km – pe drumurile nationale, in modul Normal.

Cu toate ca vi le-am oferit, va rog sa le primiti si interpretati intr-un mod conservator, intrucat distanta parcursa n-a fost foarte mare. Avand in vedere valorile exprimate mai sus, putem presupune ca „un plin“ de baterie va sustine aproximativ 290-350 de km. Consumul real depinde de mai multi factori, asadar va trebui sa fiti atent cu privire la autonomia pe care v-o ofera bateria. In plus, nu uitati ca recuperarea energiei din franare si decelerare este un avantaj pe care doar masinile full electric, hibrid si cele PHEV il ofera.

De altfel, printr-o decelerare de la 200 de km/h, Taycan 4S+ stocheaza suficient curent pentru a merge inca 4 km. Cat consuma pentru a ajunge la acel nivel de viteza, e alta chestiune.

Acum e cazul sa aflam de ce se vor bucura soferul si pasagerii sai in acest autovehicul!

# Interior

Porsche Taycan 4S+ - poftiti la bordul navei

Pentru ca fix asta este prima impresie pe care ti-o lasa. Singurele lucruri cu care vei fi familiar la prima zarire a habitaclului vor fi volanul, ceasul Sport Chrono si scaunele, intrucat soferului i s-au oferit o serie de instrumente care-l propulseaza direct cu 5 ani inaintea majoritatii celorlalti proprietari. Arata atat de intimidant in prima faza, incat nu stii daca esti complet pregatit pentru a conduce-o. Ai impresia ca ai nevoie de minimum cateva ore de training la un centru specializat Porsche.

Nimic mai neadevarat.

Experienta primului contact este, insa, fantastica. Esti inconjurat de tot felul de ecrane, de un design interior bazat pe o frumusete specifica unui viitor bazat pe practicalitate si utilitate, de elemente specifice constructorului auto si de materiale de inalta calitate.

Stiu ca suna de parca Porsche mi-a dat un Taycan si o tona de bani ca sa va povestesc despre el dintr-o pozitie extrem de subiectiva, insa acesta este adevarul sau, cel putin, este senzatia pe care eu am avut-o cu acest automobil.

Nu e doar propulsia eletrica cea care iti starneste interesul, ci si tehnologiile pe care le obtii odata cu achizitia masinii acesteia. Pretul, evident, este pe masura si-l puteti afla mai jos, unde am inclus si detalii tehnice pe care sper sa le gasiti utile.

Continuam.

Momentul in care te asezi la volan ar putea foarte bine sa fie similar cu momentul in care astronautii SpaceX si NASA au aflat ca pot pleca in spatiu pentru ca sunt conditiile atmosferice prielnice. In fata ta se desfasoara o impresionanta armata de tehnologie noua (Porsche Advanced Cockpit) care ti se prezinta intr-o forma prietenoasa pentru a o putea utiliza la maximum.

Porsche Taycan 4S+

Pe langa o serie de butoane, ai la dispozitie patru ecrane high-res care iti ofera toate detaliile cu privire la masina, traseu, muzica, mod de condus, aer conditionat si prin intermediul carora poti ajusta stilul in care vrei sa te deplasezi. Este un panou urias de ultima generatie care controleaza absolut totul si, mai important, care poate transfera cu usurinta catre pasagerul fata o parte din responsabilitatile pe care le presupune drumul ales. Acestea sunt impartite astfel:

  • ecran curbat principal de bord de 16,8“ cu touchscreen pe partile laterale pentru lumini, setarile sasiului si un spot pentru personalizarea unei comenzi rapide;
  • ecran touch pentru infotainment de 10,9“;
  • consola centrala de 8,4“ cu Direct Touch Control pentru navigatie, muzica, telefonie, setari si prin intermediul caruia poti control ecranul infotainment prin apasare directa;
  • ecran touch de 10,9“ pentru pasagerul din fata.

Si asta nu-i totul! Si pasagerii din spate au la dispozitie un ecran touch de 5,9“ prin intermediul caruia pot sa-si ajusteze sistemul de ventilatie sau sa porneasca scaunele incalzite.

Desigur, raman urme pe ele. Sunt, insa, foarte usor de sters si de-abia daca le vezi.

Porsche Taycan 4S+

Sistem de sunet Surround BOSE cu 14 difuzoare, inclusiv subwoofer, 14 canale de amplificare si o putere totala de 710 wati este aproape magnific. Asigura suficienta potenta pentru inunda cabina cu fix ceea ce vrei tu sa auzi, dar pastreaza totul la o claritate aproape exemplara. Tehnologia Centerpoint 2 permite sistemului sa redea inregistrari stereo intr-un mod surround virtual. Totodata, tehnologia AudioPilot Noise Compensation asigura un sunet consistent si bine echilibrat in toate conditiile de conducere. De avut, insa, in vedere faptul ca vei avea un volum redus al portbagajului datorita subwooferului de sub podeaua portbagajului din spate. N-am avut inca ocazia de a testa Burmester (21 de difuzoare, 1455 watti), cel mai scump sistem de sunet disponibil pentru Taycan, dar stiu ca BOSE va satisface pretentiile a cel putin 98% dintre cei carora aceasta masina le va face cu ochiul.

Scaunele sunt neasteptat de confortabile si ofera un suport aproape perfect. Ar fi fost ideal, daca exista si masaj. Dar astfel de optiuni deja sunt pretentii… La urma urmei, o poti adauga tu pe Taycan-ul tau!

Pozitia in spatele volanului este una optima si scaunele ajustabile in 14 directii pot fi aranjate rapid pentru a corespunde nivelului dorit de confort. Desi sunt o persoana inalta si supraponderala, eu n-as fi vrut sa cobor foarte curand din Taycan 4S+. Mi-am setat rapid scaunul, volanul si oglinzile, apoi am inceput sa ma las alintat de tot ceea ce ma inconjura.

Ce nu mi-a placut foarte tare a fost faptul ca accesul si iesirea din masina sunt putin cam ingreunate de modul in care e caroseria construita. E, cred, singurul minus pe care l-am gasit acestui automobil. Faptul ca n-am avut HUD n-a contat deloc. Era in regula de avut, dar nu e deloc necesar. Pozitia la volan este ideala pentru a putea parcurge cu usurinta orice informatii iti sunt necesare cu privire la traseu, viteza si altele. Suplimentar, ecranul curbat de bord poate fi setat sa iti afiseze doar harta cu drumul pe care vrei sa il parcurgi pentru a ajunge la destinatia preferata sau poti sa il lasi pe un mod minimalist pentru a-ti arata doar viteza si limitele stabilite de Codul rutier. In rest, vei avea la dispozitie pe acest ecran curbat, cu touch, iluminat impecabil si de o claritate fantastica 3 cadrane digitale care iti vor arata diverse informatii despre masina si poti alege sa ti se afiseze fix ceea ce vrei. Este, la urma urmei, un powerhouse extrem de tehnologizat.

Porsche Taycan 4S+

Pozitia comutatorului pentru Retur, Drive sau Neutral este una cu adevarat ciudata. Ba chiar l-am cautat pret de cateva secunde, pana am dat de el. Prima oara am crezut c-o fi vorba de padele pe care trebuie sa apas pentru a intra in Drive, dar cum suntem intr-o masina electrica… De ce-ar exista padele? L-am gasit in dreapta volanului, langa butonul pentru frana electromecanica. Este integrat in intreaga poveste a interiorului intr-un mod destul de inteligent, acesta fiind aproape o bijuterie, un accesoriu scump pentru habitaclu.

Volanul e realizat dintr-o piele foarte placuta la atingere si are marimea potrivita, iar protuberantele in interior iti vor asigura un control mai bun pentru momentele in care vei folosi toate resursele masinii.

Aerul conditionat este absolut impecabil. Raceste rapid, incalzeste la fel de repede, dar scaunele ventilate sunt cireasa de pe tort. Este o optiune care marest realmente nivelul de confort si n-as ignora-o!

Un lucru pe care il banuiam a fi putin cam ciudat a fost plafonul panoramic fix care nu are perdea de acoperire. Am crezut ca va urma sa stau intr-o sauna si ca aerul conditionat va trebui sa functioneze la maximum. Nici vorba! E realizat dintr-un material atat de fain, incat blocheaza razele UV si nu permite ca in habitaclu sa patrunda caldura. In plus, in prezenta luminii intense se intuneca putin si te poti uita fix la soare fara nicio problema. Functioneaza ca o bariera de lumina foarte scumpa si mi-a placut acest lucru.

Porsche Taycan 4S+

In spatele meu, in pozitia mea de condus, nu ramane foarte mult loc. Cred ca doi copii de pana in 10 ani ar fi multumiti, insa doi adulti n-ar fi fost deloc incantati sa faca mai mult de 200 de km impreuna cu mine.

Spatiile de depozitare sunt in regula. Ai doua cupholdere la dispozitie, dar si un compartiment in buzunarul usilor in care intra fara probleme o sticla de apa de 1 litru. De portbagaje (ca sunt doua!) nici nu mai zic. Ai loc sa-ti iei cu tine tot ce ai nevoie pentru a merge intr-o vacanta prin Europa fara niciun stres ca n-ai unde sa iti pui lucrurile dorite.

In cazul in care esti un sofer foarte atent, trebuie sa stii ca Taycan 4S+ poate fi controlat si prin intermediul asistentului virtual. Poti sa-ti tii mainile pe volan fara nicio grija pe durata intregului traseu. Nu uita, insa, ca e important sa opresti din doua-n doua ore pentru a te revigora. Atentia e vitala!

Per total, Taycan este un adevarat campion in acest domeniu. A adus o tona de lucruri noi care ne pot impresiona cu usurinta si te vor mentine entuziasmat cu privire la masina pentru mult timp de la achizitie.

Cum pentru toate lucrurile din lumea asta a noastra exista un pret, e cazul sa aflam cat trebuie sa scoatem din cont pentru acest autovehicul.

# Cost

Porsche Taycan 4S+ - pret, optiuni si concluzii

Modelul despre care v-am povestit mai sus costa 110.624 de euro cu TVA inclusa in varianta de baza, la care se adauga optiuni in valoare de 45.985 de euro. Porsche Taycan 4S+ costa, asadar, 156.609 euro.

Ati observat probabil ca am folosit peste tot denumirea „4S+“ si n-ati putut sa o gasiti prin alta parte.

In plus, pompa de caldura utilizeaza caldura reziduala a grupului motopropulsor pentru incalzirea eficienta a interiorul autovehiculului. La temperaturi exterioare de sub 20° Celsius cu sistemul de aer conditionat activat, pompa de caldura contribuie la economisirea de energie si are un efect pozitiv asupra autonomiei. Bineinteles, este evitata si supraincalzirea in caz de folosire intensa continua. Asadar, retinem ca modelul este Taycan 4S, dar noi ne vom referi la el drept Taycan 4S+ pentru ca e diferit fata de modelul de baza si are doua optiuni extrem de importante care-ti vor asigura linistea cu privire la mobilitatea in anotimpul rece.

Pe langa acestea, in cei 45.985 de euro mai intra cateva optiuni dintre care amintesc:

  • Pielea Club Olea, Negru Bazalt/Atacama;
  • Culoarea Frozen Blue Metallic;
  • Farurile LED Matrix cu PDLS Plus;
  • Ecran pentru pasagerul fata;
  • Camera video 360°;
  • Plafon panorama;
  • Pachet „Sport Chrono“;
  • Night Vision;
  • Punte spate directionala;
  • Sistem audio Surround Bose.

Oferta financiara disponibila pentru aceasta masina (la momentul testarii) era de avans 30%, rata de 1.681 de euro pe luna si o valoare reziduala de 5%. In acest calcul nu intra TVA si CASCO. In plus, preturile nu includ taxa de prima inmatriculare si acciza.

Merita banii? Da. Din punctul meu de vedere, 156.609 euro cu tot cu TVA, valoare la care aplicam o eventuala reducere de la dealer pentru aceasta masina impreuna cu tichetele Rabla Clasic, Rabla Plus si ecobonusul (~10.726 euro) ar fi o suma care nu m-ar deranja sa o cheltui pentru a obtine acest pachet complet. Este, cred, pentru a doua sau treia oara in ultimii patru ani cand chiar sunt convins ca un vehicul prezent in Romania face banii pe care-i cere si constructorul nu exagereaza deloc la acest capitol. Porsche Taycan 4S+ chiar e o oferta tentanta si un test cu aceasta masina iti va schimba impresia despre motorizarea bazata pe electricitate. Confortul, luxul, viteza si exclusivitatea isi dau mana pentru a crea un automobil de exceptie, iar pariul Porsche este unul reusit. Minusurile sunt prea putine pentru a conta.

Porsche Taycan 4S+

Am facut, doar ca idee, un Porsche Taycan 4S+ conform propriilor preferinte (pentru ca il poti personaliza exact asa cum iti doresti tu) folosind configuratorul marcii si am ajuns la urmatoarea suma: 169.234 de euro cu TVA, din care 58.609 euro cu TVA sunt optiunile bifate. Destul de mult, stiu. Lista de echipamente alese pe spranceana este, insa, atat de lunga, incat, odata ce le consulti, intelegi de ce ajungi la o astfel de suma.

Singurul regret cu care raman dupa aceasta experienta este ca n-am putut petrece mai mult timp cu Taycan pentru a va oferi informatii mai ample care sa va ajute sa va hotarati mai usor. Va pot, totusi, spune un lucru cu certitudine: merita s-o incercati macar o data, daca va aflati in cautare de un nou partener de drum propulsat electric si cu pedigree motorsport.

In rest, ma gandesc la cum ar fi fost sa avem si Taycan Cabriolet. Cu siguranta, vara anului 2020 ar fi fost una mult mai intriganta! Sper, totusi, sa ni se alature in viitor si o astfel de varianta. Ar fi, cu certitudine, ceva captivant!

Desi am avut privilegiul de a avea in mainile mele o masina care e deja disponibila in Romania si care deja a fost cumparata de mai multi norocosi, ati putut observa faptul ca in titlu am spus ca „viitorul suna si arata bine“. N-a fost o greseala, ci am vrut sa subliniez faptul ca propulsia electrica nu este deloc plictisitoare sau lipsita de experienta senzoriala. Dimpotriva, e ceva nou, ceva cu care n-am fost obisnuiti. Dovada sta acest Taycan. E un val care ne va cuprinde pe toti, in cele din urma. Saraci sau bogati, pasionati sau complet dezinteresati de domeniul auto, cu totii vom intelege ca viitorul e clar electric si ca va trebui sa facem din ce in ce mai mult pentru a ne garanta o viata in comuniune cu natura care ne inconjoara. Planeta isi poate reveni. Umanitatea, mai greu.

Porsche Taycan 4S+

Desigur, motoarele electrice si bateriile nu rezolva problema poluarii si a incalzirii globale, insa cu certitudine contribuie la o viata mai linistita in orase si la un aer mai curat pe care-l respiram cu totii.

Industria auto a putut fi fortata pentru a se reinventa.

E timpul si pentru ceilalti.

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de noi si in aceasta aventura!

Pe curand!

Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda exclusiv pentru DailyDriven.ro!